Přejít na obsah

Spojka + zotrvacnik


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Ahoj všem objevil se mi takovej problem kdyz jedu a preradim z 5 do 4 a pridam plyn tak motor vyleti do otacek pak otacky klesnu a jedu normalne. Nedela to pravidelne. Myslite ze je spojka KO dekuji mam najeto 154000km. A jeste jedna vec kdybych sel menit spojku mam uz vymenit aj dvojhmotu nebo ne? Dekuji

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Chlapi mám taký problém. Večer som auto odstavil a všetko bolo ok, ráno idem do auta, stlačím spojku a asi do 1/3 cca 3 cm pedál úplne voľný ako keby tam bol len tak a až ďalej pociťujem odpor ako pri normále. Tým pádom záber spojky mám odspodu. A samozrejme ked povoľujem pedál naspäť hore tak od spodu záber a potom ako som písal už len pedál ide hore len tak keby bol len pružinke na voľno. Neviem čím to môže byť. Spojka je samoštelovacia predpokladám. Mám 1,9 PD BXE 107000 km. Skúsim ešte dnes či sa to nejakým zázrakom nedalo späť do normálu. Dakujem

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Zdravím,

v únoru jsem si koupil Octavii kombi r.v. 2006 (1.9 TDI) s chipem na 100 Kw. Má najeto 105 000 km. Zatím jsem najel 1500 km a postupně dochází k jistému problému. V době koupě zabírala spojka neskutečně dole - prakticky se auto začalo rozjíždět ihned po jejím odšlápnutí...na což se dalo zvyknout. Žádný problém s výpadky výkonu ap. nebyl. Přecházel jsem z benzínu a bral jsem to jako normální.

Posledních 300 km ale při odšlápnutí (spodní 1/3) auto kucká, poskakuje a už i několikrát chcíplo. Po úspěšném rozjezdu ale žádný problém není...Nic nekucká při přeřazování ap.

Ono ale to rozjíždění úplně stačí. Když stojím i do mírného kopce mám strach, že tam zůstanu nadobro. Nezáleží jestli plynu přidávám málo nebo víc...dělá to vždy.

 

Myslíte že je to spojkou, setrvačníkem? Když bych sháněl novou, jakou značku zvolit? Sachs? Valeo? LUK?

 

Předem díky za odpověď

 

Caute majstri.

 

Mam presne tento isty problem, ktory popisal Marian. Mam takisto octaviu 2 1,9TDI. Pri jazde za studena tj rano alebo poobede ked idem z prace mi pri zabere auto tak povediac trasie. Robi to naozaj iba za studena. Pri ako tak zohriatom motore to nerobi. Neprirodzene zvuky nevydava taks a chcem spytat ci to je zotrvacnikom alebo spojkou alebo pri najlepsom je to normalne :). Mam najazdene 165 000 a zotrvak je povodny.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím vespolek,jdu na radu....mám octávku II facelift,najeto 140 tis,spojka funguje jak má,ale v momentě že do kopce tomu vytnu a podržím to,tak potom jak chci přeřadit se spojkový pedál propadne uplně zkoro na zem že až zkoro spojka nevypne....po nějaké době se to zase vrátí do normálu....

Nebo stejný příklad dálnice,nasadím tempo,držím,dojedu auto nebo kolonu,chci podřadit a předjet a pedál jde až zkoro na zem.Když jezdí z autem moje do práce lážo plážo tak nic,ale nerad bych aby právě ona s tím někde zůstala viset,díky za rady....

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Caute majstri.

 

Mam presne tento isty problem, ktory popisal Marian. Mam takisto octaviu 2 1,9TDI. Pri jazde za studena tj rano alebo poobede ked idem z prace mi pri zabere auto tak povediac trasie. Robi to naozaj iba za studena. Pri ako tak zohriatom motore to nerobi. Neprirodzene zvuky nevydava taks a chcem spytat ci to je zotrvacnikom alebo spojkou alebo pri najlepsom je to normalne :). Mam najazdene 165 000 a zotrvak je povodny.

 

Mám 4x4 OII 1,9TDI PD

Nevím jestli je máte oba stejnou závadu to se mi nezdá.Pokud je vadný setrvačník tak na volnoběh bez zařazené rychlosi se auto buď třepe ale spíše se ozývají takové kovové zvuky.Jako popraskané pružiny které volně lítají sem a tam.Ty jsou součástí dvouhmotného setrváku a když se vytahají tak rachotí a to znamená urychlenou výměnu.U mě vydržel setrvačník 212 tisíc a ještě chvilku by vydržel.Ale už spojka zabírala hned u podlahy tak jsem musel měnit spojku tak jsem to nechal raději vyměnit.Vzhledem k ceně jsem šel ale do jednohmoty od Valea.

 

Zdravím,

v únoru jsem si koupil Octavii kombi r.v. 2006 (1.9 TDI) s chipem na 100 Kw. Má najeto 105 000 km. Zatím jsem najel 1500 km a postupně dochází k jistému problému. V době koupě zabírala spojka neskutečně dole - prakticky se auto začalo rozjíždět ihned po jejím odšlápnutí...na což se dalo zvyknout. Žádný problém s výpadky výkonu ap. nebyl. Přecházel jsem z benzínu a bral jsem to jako normální.

Posledních 300 km ale při odšlápnutí (spodní 1/3) auto kucká, poskakuje a už i několikrát chcíplo. Po úspěšném rozjezdu ale žádný problém není...Nic nekucká při přeřazování ap.

Ono ale to rozjíždění úplně stačí. Když stojím i do mírného kopce mám strach, že tam zůstanu nadobro. Nezáleží jestli plynu přidávám málo nebo víc...dělá to vždy.

 

Myslíte že je to spojkou, setrvačníkem? Když bych sháněl novou, jakou značku zvolit? Sachs? Valeo? LUK?

 

Předem díky za odpověď

 

Spojka teda spíše přítlačák je vytahaný.Lamela může být ještě dobrá.Setrvák se nejlépe pozná až se to otevře.Nesmí na něm být vůle.Jinak vyměň lamelu přítlačák a ložisko které pokud máš 4x4 je součátí vypínacího válce.Pozor na čipovaná auta často se zvýšeným kroutťákem zvyšuje větší přepínání pružin a taky teplota v motoru a dvouhmota se přehřívá tuk kolem pružin se vytaví a už to jede.Takže překontrolovat.U mě vydržela spojka 212 tis.Jinak originál z fabriky se u 4x4 často používá SACHS.Ale to se musí zjistit až podle vin kodu.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

V lete som kúpil OII, ktorú predtým používali kolegovia vo firme so 170tis. km a opotrebovaný zotrvačník sa prejavoval nasledovne: po naštartovaní na voľnobehu sa celá kabína mierne triasla, motor bežal vcelku pravidelne, ale vydával podobné zvuky, ako na tomto videu

 

 

Najväčší problém však bol pri rozbiehaní, počas púšťania spojkového pedála sa trasene kabiny výrazne zvýšilo, celé auto cukalo a od motora sa ozýval hrozný hluk. Pri prudkom rozbiehaní na semafore sa vibrácie prejavovali aj počas preradenia z jednotky na dvojku. Pri ustálenej jazde na 3ke - 5ke to už bolo v pohode.

 

Myslel som si, ze si zvyknem a vydržím s tým do jari, ale asi po mesiaci som sa zotrvačník rozhodol vymeniť u známeho v servise. Odporučil mi jednohmotový, vraj iné tam už teraz ani nedávajú. Mal som trochu obavy, lebo som si na internete prečítal, že jednohmotový je hlučnejší a auto viac vibruje. Ale neľutujem, tie zvýšené vibrácie su takmer nepostrehnuteľné. Trochu ich cítiť pri veľmi prudkom akcelerovaní - napr. predbiehanie kamióna na 2-ke do kopca. Hluk je OK, som odchovaný na benzínových motoroch s objemom 1.2, takže motor 1.9 TDI PD mi vo všeobecnosti pripadá hlučný :), ale zvykol som si.

 

V diskusiách som našiel aj názor, že jednohmota viac zaťažuje prevodovku - čo konkrétne sa na tej prevodovke môže pokaziť?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...