Jump to content

Poradna lité disky a pneu


jirka.k

Recommended Posts

no na tom elektorny.cz je ten konfigurator a jak rikal Misak tam pisou co jde a co nejde, dle meho by taky disk co by skrtal nemel dostat typovej list k autu protoze jeho soucasti jsou nejake zkousky TUV, takze kdyz to tam nedas tak aby to neskrtalo tak ti asi nedaji ten TUV certifikat

Link to comment
no na tom elektorny.cz je ten konfigurator a jak rikal Misak tam pisou co jde a co nejde, dle meho by taky disk co by skrtal nemel dostat typovej list k autu protoze jeho soucasti jsou nejake zkousky TUV, takze kdyz to tam nedas tak aby to neskrtalo tak ti asi nedaji ten TUV certifikat

Je to trochu jinak.Právě že i ráfky,které nejdou bez úprav na vozidle použít mohou dostat TL.Právě proto je nezbytnou součástí TUV protokol,kde jsou vypsány všechny podmínky,za kterých lze ráfek na auto nasadit.U širokých ráfků není vyjímkou právě úprava podběhů nebo dokonce i blatníků,v některých případech je dokonce předepsán i sportovní podvozek.Jenom taková zajímavost,u většiny ráfků s pneu s nízkým profilem je jednou z podmínek ocelový šroubovací ventilek.Běžně ale vídám obyčejný gumák.Je tom proto,že na STK s TUV ve valné většině případů nepracují vůbec,nebo špatně.Pokud by přistupovali na STK ke kontrole před zápisem tak jak mají,řada z nás by neprošla.

Typový list je vlastně jenom canc papíru,aby měli kam dát razítko a stanovisko po provedené kontrole.

Existuje soubor všech možných podmínek,které se vyskytují při montáži nestandardních ráfků.

Jsou tam takový perličky,jako třeba předepsaný výrobce pneu :)

Na jednu stranu můžeme být rádi,že STK pracují tak jak pracují. :palec:

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/F70EEDDE-8...dyTUV_04_06.pdf

Edited by mikl
Link to comment
  • 1 month later...

Píšu sem jen tak pro info protože mi přijde že dost lidí se ptá jaký možný rozměry dostanou na OII

 

takže předek

8x18 ET 35 naprosto ok možná i 8,5x18 ET 35 by šlo v pohodě nikde nic neškrtá a to mám ještě sportovní podvozek

 

zadek

9x18 ET 35 taky v pohodě akorát krásně s blatníkem :palec:

 

problém je že přední náprava je širší takže 9x18 ET 35 dopředu fakt nenarvete... měl jsem to tam ale lezlo to fakt dobrý 2cm ven...

Link to comment
  • 3 months later...

Vzniklo to úplně jednoduše.Existuje homologace tak nevidím důvod,proč by to mělo být nelegální.

To že taková kola někde dřou,nebo lezou ven z blatníku se asi dá předpokládat.Proto je k ráfkům ten kus papíru,který neslouží k tomu,aby jste ho někde jenom ukazovali,ale hlavně k tomu,aby jste splnili podmínky,které si výrobce kol klade.Když je splníte,můžete jít na STK,kde by technik měl zkontrolovat,zda jste podmínky dle TUV splněny.Proto je také povinnost mít ověřený český překlad TUV.

Čím je rozměr vzdálenější od standardního rozměru výrobce vozu,tím jsou podmínky náročnější.U extrému na OII o které je tu řeč je třeba splnit vybroušení a prořezání podběhů,vytažení P+Z blatníků ,omezení dorazu řízení a asi dalších cca 20 podmínek.Tím myslím schválenou kombinaci kol,kterou jsem vybral namátkou od DOTZ předek 8,5x18 ET35 pneu 225x35R19,235x35R19,nebo 255x30R19 a zadek 9.5x19ET35 pneu 255x30R19 nebo 265x30R19.

Z toho plyne asi to nejdůležitější,nestačí jenom koupit a nasadit kola vybavená TUV a TL,ale hlavně podle podmínek postupovat,jinými slovy,kdo chce velmi nestandardní rozměr kola,musí počítat ze zásahem do vozu.Pokud vše splní,je to OK a tedy legální. :smich:

Link to comment
Ne, ale i když jsem to auto ani techničák v životě neviděl, myslím si, že vím jak to vzniklo, žijeme přece v Čechách a když černočerná skla splňují podmínky propustnosti, tak proč ne 9" kola s ET 35 - majitel je chtěl a věděl jak na to...

Já vím,reagoval jsem spíš tady na Tvoji úvahu.

Ono by spíš chtělo,aby na STK věděli,co si s TUV počít.Na jednu stranu dokáží buzerovat kvůli blbinám a když se jim dostane do ruky nástroj,jak majitele kol,jejichž vozidlo není řádně pro nasazení připraveno vydusit a vyhodit,tak tak nečiní.Potom by nemohl takový zápis existovat.Úřad nemá povinnost nic po STK kontrolovat,dostane potvrzený typový list a jen na základě kontroly STK provádí za správní poplatek zápis.Vše leží na profesionalitě STK.

Ty podmínky se netýkají jen extrémních rozměrů,jsou i u rozměrů,které se standardům výrobce blíží.Věřím,že řada lidí nemá v souladu s TUV ani pouhé 17" nebo 18",které nejsou přesně podle rozměru uvedenému v technickém průkazu.

Těch podmínek je celá řada a pro zajímavost se můžeš podívat sem.Je to od banalit až po složitější zásahy.

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/F70EEDDE-8...dyTUV_04_06.pdf

Edited by mikl
Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ok díky,možná ten klima kompresor.Ale to zatím počká musím teďka pořešit reklamaci na ty rozvody. Tak jsem koukal na řetěz jaký nejnovější typ a nejsem z toho moc moudrý.Našel jsem,že by to mohl tento. I když jsem mu říkal,že chci nový typ řetězu K .Tak vidím,že sice je z jedné strany do obloučku,ale na druhé straně je rovný.A ten co jsem našel má výřez do U.
    • Tak to třeba bude od klima kompresoru nebo napínací kladky. Zkus ten řemen shodit a uvidíš jestli to bude dělat stejný zvuky. Pak bych šel po dalších věcech. Podle toho popisu bych se jako další zaměřil na vypínací ložisko spojky.
    • Tu mám týden novou včetně alternátoru.
×
×
  • Create New...