Jump to content

Poradna lité disky a pneu


jirka.k

Recommended Posts

zdarec,chci jsi koupit 17 elektrony s ET 37 gumu 215/45 máte někdo skušenosti,nebude problem s blatníkem?Na stránkách elektony.cz ve finále píšou že jse to dopředu nedá říct,až jse to nasadí

 

 

Zde si můžeš porovnat rozdíly vyhlédnutých pneu vs. stávající..

Zde hodnoty alu disků..

 

=================================================

 

Ol@fova zkušenost se zápisem kol do TP:

cerstva osobni zkusenost ze zapisu kol do VTP ani ne tyden stara, aneb jak to ma cele oficialne probehnout:

 

rozdelene do dvou fazi.

 

STK

potrebne dokumenty: VTP, Typovy list od akreditovaneho dovozce kol MDCR, TUV protokol, preklad pojmu, preklad podminek

stav auta: na aute jsou disky ktere chcete zapsat s pneu odpovidajicim parametrum na typovem listu

 

technik typu K by mel provest evidencni prohlidku, jejiz vysledkem bude ze vse na aute je v poradku krome toho ze na aute jsou nazute disky

x,xJ * xx" ETxx s pneu XXX/XX RXX XX ale ze dokumenty ktere jste predlozili jejich uziti povoluji. Na typovem liste zaskrne ze montaz vyhovuje.

Tento ukon stoji na STK vetsinou tak 200 Kc. A muzete na evidenci vozidel.

 

 

Evidence vozidel

potrebne dokumenty: formular pro zmenu v evidenci vozidel, a na nem se uvadi ze je treba jeste VTP, OR, obcanka, pokud nejste majitel plna moc, pokud je auto na firmu tak vypis z obchodniho rejstriku, potvrzeni o pojisteni vozidla a dokumenty z STK tedy TL, TUV, preklad podminek a nazvu a

porotokol o prohlidce. (formular na zmemnu v evidenci mam tusim jeste jeden tak bych ho mohl naskenovat abyste si to mohli doma v klidu vyplnit)

u me teda OR a pojisteni vozu videt nechtel

 

Urednik si prohlidl papiry, okopiroval si je vsechny, pak na portalu MDCR otevrel typovy list, TUV protokol preklady podminek a pojmu a zkontroloval zda se shoduji s predlozenymi papiry.

 

Pote dopsal radek do VTP orazitkoval a parafoval. Zaplatil jsem poplatek 50 Kc za zmenu v VTP a sel jsem domu.

Edited by mischicka
Doplněny odkazy na výpočty pneu a disků
Link to comment
  • 4 months later...
  • 2 months later...

Ahoj :-)

potřeboval bych poradit mám originál Alu 15" mám je obout spíš do pneu 205/60 R15 nebo můžu do 205/50 r15 nechci aby to vypadalo blbě?

Díky za radu kubi

Link to comment
  • 2 weeks later...

proc proboha na ty disky nedate aspon ty predepsane gumy co mate v technicaku ?

 

18" 225/40

17" 225/45

16" 205/55

15" 195/65 nebo 205/60

 

vono je taky potreba premejslet kdyz vezmu nejakej sirisi disk co nekde koupim a dam na nej 215 misto 225 tak tak mozna ta guma bude malo siroka ze a potencionalni pruser uz je pomalu na svete

Link to comment

ehm, nechtel jsem to sem psat, diky, Olafe, ze jsi to udelal misto me :) ty gumy tam jsou jednou predepsany, tak bych jiny neresil, uz jen kvuli moznymu problemu s pojistovnou :)

Link to comment

prave jsem mluvil s homologacnim oddelením skoda auto. typový list na original kola mi nedaji. nedavaji je vubec. co je schvaleny, to pisou do TP a basta. takze mam postupovat podle min.dopravy a jejich pozadavku na zapis kol. tak jdu studovat

to jsem mel takovou radost, ze budu mit 18" a asi to nevyjde :)

Link to comment
Musíš si zohnať typový list, ak ho nedostaneš v škodovke tak v nejakom pneuservise na disky Dotz 18" a pod. bez toho ti to nezapíšu

 

 

 

prosim te, to musim sehnat typovy list od jakehotoliv výrobce, jen aby tam byly naprosto stejné rozmery a hodnoty tech disků ktere budu mit ja? Na urade potom nepisou doTP výrobce, ale jen rozměr?

Link to comment
wrr chlapce opatrne, na tom typovem listu jsou nejake naliztosti co se musi shodovat s paramatrama kola co jsou na nem vrazene, takze opatrne

no ale keď bude mať Dotz také isté parametre ako Zenithy tak by nemusel byť problém, do techničáku sa nepíše značka diskov nie?

Link to comment

neco podobnyho mi rekl ten manik na urade.....ze se s timhle jeste nesetkal. lidi si malo zapisujou kola......no kazdopadne, rekl, ze by to takhle slo, ale, že ty kola museji presne odpovidat těm specifikacim, cimz podle me myslel i vyrobce.....nejde to obejit...takze se jich bud vzdam nebo to holt risknu a neresim nic.

ol@fe ty luny jsou taky original, ale ze superba, to maji i jiny ET nez je pro OII? v jaky casti byrokracie jsi ty?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...