Konny Odesláno Listopad 21, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2010 Zdravím, už delší dobu mám problém s olejem a to takový, že se mi nadměrně ztrácí. Už starý olej se mi začal strácet, tak jsem ho vyměnil a doufal, že to bude OK, ale není... :D Mám najeto 197 700 km, dávám olej Mogul Racing 5W-40 a nyní i po výměně se mi během 1450 km ztratilo asi 1l oleje, viz. foto měrky. Nevíte čím to může být? Já mám podezření na gufera ventilů, je to možný nebo by mohla být závada někde jinde? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
HanyZ Odesláno Listopad 21, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2010 tak jak píšeš - nejspíš gufera ventilů :D každopádně není někde únik ? Filtr, olejová vana.... ? Zkus dát 10W40 je hustší a úniku bys měl zabránit v takovém množství... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jim Odesláno Listopad 21, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2010 nám žrala iba přes litr/1000km 10W40, dal jsem tyto 2 příp(poradil mi to mr Huml) + 15W40 a ted jsme na cca 6dcl/1000km, protože jen vyměnit guférka mi řekl 2500, můžeš zkusit jestli ti nepomůže 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 21, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 21, 2010 tak jak píšeš - nejspíš gufera ventilů :) každopádně není někde únik ? Filtr, olejová vana.... ? Zkus dát 10W40 je hustší a úniku bys měl zabránit v takovém množství... Díky za odpověď, konzultoval jsem to s kamošem (automechanik) a taky má podezření na ty gufera (v nejhorším případě to prý můžou být špatný kroužky na pístech). Jinak motor zvenku od oleje není, ani filtr a vana je asi taky dobrá, protože pod autem žádný fleky od oleje nejsou (ale ještě se podívám zespodu na tu vanu). Ten hustší olej mě už taky napadl, ale moc se mi ho nechce měnit, když tam mám novej olej a nemám jistotu, že ten hustší mi pomůže... :D nám žrala iba přes litr/1000km 10W40, dal jsem tyto 2 příp(poradil mi to mr Huml) + 15W40 a ted jsme na cca 6dcl/1000km, protože jen vyměnit guférka mi řekl 2500, můžeš zkusit jestli ti nepomůže Tobě taky díky za odpověď, ale nejsem zastáncem ,,lepidel,, do motoru (nevím co to přesně je na tom obrázku, ale je to asi něco na zatěsnění motoru), někde prostě musí být chyba a pokud to budou ty gufera, tak je holt budu muset nechat vyměnit, protože když budu zkoušet měnit olej nebo nějaký tyto přípravky, tak zachvilu budu na stejné ceně jakou bych dal za pořádnou opravu :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Listopad 22, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 a odkdy tam lejes 5W 40? do tech to motoru se leje 10w 40 ne? a pokud je spotreba oleje, tak asi ty gufera vymenit - tedy aspon ja bych tak ucinil, jelikoz za vcasu, nez se z kurvi celej motor a cena se bude pohybovat vys , nez tech zminenych 2500kc:) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jim Odesláno Listopad 22, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 přiznám se že kdyby mi to neporadil Huml, nikdy bych na to nevěřil ani to nedělal ale u auta naučení ženy za 30tis dávat 10 za kroužky, nebo 2500 za guférka, když nikdo neví jestli to pomůže, auto má od června a zatím se moc neví nájezd atd, tohle je zatím 1. podstatnější moucha, ted přes zimu ji rodiče zakázali jezdit(no comment), takže pokud by měla jezdit více a s tímto autem budu to řešit jinak, takhle tam radši ten olej doliju a za cca 200(ty 2 plechovky) jsem stáhl náklady 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RiderPaul Odesláno Listopad 22, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 Já mam tento problém pouze u starého přepáleného oleje, než se dostanu většinou do servisu. Ale ztrácí se mi max 2dcl, abych byl vždy přímo uprostřed. Od prvopočátku mám v motoru olej 10W - 40 Castrol. Mrkni se ještě na víko ventilů, zda ti neprosakuje tam také olej, docela častá závada dle mého. Konkrétně u mně, je to důvod úbytku oleje. Když jsem se ptal mechanika na případnou opravu gufera, kroužků a hlavy válců (těsnění), tak mě docela omylo. Dle toho bych radši už pak koupil motor, přeci jenom je to náhradní díl :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
HanyZ Odesláno Listopad 22, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 Vinca - do těchto motorů je možné dát jak 10W40 tak 5W40 - já teda používám 10W40... ale je to vcelku jedno... :) Konny - no já bych ty guferka vyměnil, je to velice častá závada. Jestli je cena kolem 2500 Kč tak to není tak strašné, jako kupovat nový motor . Nedávno jsem ze zajímavosti koukal, prodávají se celé motory od 5000 Kč do 15 000 Kč. Ale kdo ví, v jakém jsou stavu :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 22, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 Všem moc díky za reakce, dneska jsem byl za kamošem v servisu a zítra mu tam budu octu dávat. Navrhl mi 2 varianty, buď vymění jen gufera na ventilech (to je ta levnější varianta) a nebo by rovnou vyměnil i pístní kroužky. Pokud to budou jen ty gufera, tak cena asi těch 2500,- a když by se to dělalo všechno, tak cena kolem 7000,- a jelikož jsem během měsíce a půl do octy nasypal cca 7000,- tak zvolím tu levnější variantu, tzn. jen výměnu gufer a budu doufat, že to bude všechno OK :) Vinca: nevím, proč by se do tohoto motoru nemohl dávat 5W-40??? Tyto motory jsou přece na plnou syntetiku dělané... :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Listopad 22, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 to nevim, ale doporucuje se 10W40, udajne 5W 40 neni vyhovujici ke tvemu motoru.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 22, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 Zatím s tím 5W-40 nenám problémy, až teď že ho motor žere, ale to není olejem, ale je to mechanická závada. Jinak dávám tento olej proto, protože jezdím krátké trasy (do práce 8 km a zpět to samé), tak aby se motor hlavně v zimě lépe mazal :) PS: o tom oleji jsi to jenom slyšel nebo to máš i někde napsaný, že do tohoto motoru patří jen polosyntetika? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Listopad 22, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 v pohode, nesmis verit vsemu, co napisi :) :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 22, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 22, 2010 já to beru v pohodě, ono opravdu může být doporučený olej 10W-40 (tím nechci tvrdit, že bys kecal :) ), ale já zůstanu u 5W :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
peteres Odesláno Listopad 29, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 29, 2010 Tak to je nepěkný, taky se mi nedávno ztratilo půl litru ... Naštěstí mi netěsnilo jen hrdlo nalévání oleje a pod nim chcalo na hlavu ... trocha lepidla a pro jistotu nová trubka ke klapce a je v pohodě, zase ani kapka ... jinak AVU a BFQ minimální rozdíly a mě na BFQ doporučují longlife dle normy VW dlouhodobě dávám 0W-30 ... tak jaký 10W-40? Ale začíná to lézt do peněz a zdá se mi to zbytečný, přemýšlim nad ústupkem, těch 5W zní zajímavě, má to nějakou VW normu? Mogul používám ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 29, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 29, 2010 Auto už je spravené, nechal jsem vyměnit gufera na ventilech (původní byly tvrdé jako beton, nedaly se prstama vůbec zmáčknout). nové těsnění pod hlavu, nové těsnění pod výfuk (původní bylo prasklé na 2 části) a měl jsem špatný těsnění na sání (dole na parozích), ale to neměli v tom obchodě, kde se kupovaly díly na skladě, tak to kamarád, který mi to spravoval podmázl silikonem (už nesaje falešný vzduch) a motor si teď jen lebedí, i problémy s volnoběžnými otáčkami za studena zmizely, teď jen musím doufat, že ta výměna gufer pomohla, ale kamarád mi říkal, že na 90% to olej žrát nebude žádný . Co se týká toho oleje, tím 5W-40 od Mogulu (nebo i od jiné značky) určitě nic nepokazíš, taky používám Mogul Racing a normu VW pro tento motor splňuje, takže pohoda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jim Odesláno Listopad 30, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 a cenovka esli se možu zeptat? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 30, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 Jasně že se můžeš zeptat, takže gufera, těsnění pod hlavou (kvalitní plechové), těsnění pod výfuk, nějaký silikon (Locteite nabeo tak nějak) a práce = 4030 Kč ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
RAZTY Odesláno Listopad 30, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 Jasně že se můžeš zeptat, takže gufera, těsnění pod hlavou (kvalitní plechové), těsnění pod výfuk, nějaký silikon (Locteite nabeo tak nějak) a práce = 4030 Kč :P ČOVEČE TO JSI MĚL ZADÁČO ;) ASI DOBRÝ KAMARÁD :P 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 30, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 S cenou jsem spokojenej, sice mi to dělal kamarád, ale pracuje v autoservisu jako automechanik, takže on cenu neurčuje, ale i tak jsem spokojenej ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jim Odesláno Listopad 30, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 (upraveno) no tos mě nepotěšil, já koukám materiál je shodný i na naši 1.4 těsnění pod hlavu 400,- , pod ventyl dekl 425,- sada těsnění ventyl dřiku 253,-(bych řekl že budou ty guférka) vše elring, těsnění výfukové 183,- goetze když vemu, že řekl že hlavu nesundá tak materiálu za 700, no snad by se vlez do těch 2500, uvidíme na jaře, jak bude žena jezdit Upraveno Listopad 30, 2010 uživatelem Jim 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Listopad 30, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 Šrouby na hlavu si nechával tedy původní? Já nad taky pořád přemýšlím, že se do toho dám, ale nějak se nemůžu rozhoupat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 30, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 no tos mě nepotěšil, já koukám materiál je shodný i na naši 1.4 těsnění pod hlavu 400,- , pod ventyl dekl 425,- sada těsnění ventyl dřiku 253,-(bych řekl že budou ty guférka) vše elring, těsnění výfukové 183,- goetze když vemu, že řekl že hlavu nesundá tak materiálu za 700, no snad by se vlez do těch 2500, uvidíme na jaře, jak bude žena jezdit U mě byla cena za materiál jiná a to taková: těsnění pod hlavu (kvalitní plechové) 995,- , těsnění pod výfuk 187,- , 8x gufero 148,- , silikon (Locteite) 60,- a 11 hodin práce 2640,- = 4030,- . Jinak ventilové těsnění nechal původní, bylo dobré, tak ho jen namázl silikonem ;) Šrouby na hlavu si nechával tedy původní? Já nad taky pořád přemýšlím, že se do toho dám, ale nějak se nemůžu rozhoupat. šrouby na hlavu zůstaly původní, jinak cena mat. a práce viz výše. Pokud ti octa žere hodně olej a má už něco najeto, tak bych do toho šel, určitě by to mělo být potom lepší :P 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jim Odesláno Listopad 30, 2010 Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 http://www.automedik.cz/automobily-nahradn...&pid=161411 elring-číslo přímo z etky ANO JE PLECHOVÉ! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Listopad 30, 2010 Autor Sdílet Odesláno Listopad 30, 2010 Ok, tak potom bys to mohl mít levnější, takže pokud bys měl materiál do 1000,- (myslím jsi psal kolem 700,-), tak celková cena může být kolem 2500 - 3000,- (pokud to nebude v nějakém drahém servise) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Prosinec 1, 2010 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 1, 2010 Tak je to v prdeli, dnes jsem kontroloval olej a po najetých cca 320 km ubylo asi 3 dcl oleje a navíc ubylo i vody, byl u toho i kamoš který to dělal, tak je z toho jako já na prášky :D . Zítra to prodebatuje se šéfem v servisu co bude dál, jestli to bude jako reklamace nebo jak se to bude řešit... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Prosinec 1, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 1, 2010 Možná to chtělo tu hlavu srovnat. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Prosinec 1, 2010 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 1, 2010 Právě že hlavu kontroloval a byla rovná, že by nějak nesedlo to nový těsnění pod hlavou? Spozoroval jsem, že když je auto studený (jako když ho nastartuju po práci), tak chvilu (1-2 minuty) jde z motoru takový divný zvuk (jakoby syšení, ale není to čistý syčení), takže že by to foukalo pod hlavou než se to trošku ohřeje? Jinak na víčku od oleje byla silná emulze (a to jsem dneska najel cestu cca 110 km, z toho bylo 90 km po dálnici) a i slabá emulze byla na víčku od expanzky na vodu... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MiR Odesláno Prosinec 1, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 1, 2010 (upraveno) Ahoj Marto, tak to vypada ze to tesneni bud nesedlo a nebo je praskla hlava tlakovou zkousku nedelal ze? Pry by se mela pri kazdym zdelani srovnat tak nevim. Tak drzim palce a pak napis jak to pokracuje. Upraveno Prosinec 1, 2010 uživatelem MiR 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jim Odesláno Prosinec 2, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 2, 2010 ty vogo to potěší, kdy budeš vědět result? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Prosinec 2, 2010 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 2, 2010 Ahoj Marto, tak to vypada ze to tesneni bud nesedlo a nebo je praskla hlava tlakovou zkousku nedelal ze? Pry by se mela pri kazdym zdelani srovnat tak nevim. Tak drzim palce a pak napis jak to pokracuje. Ahoj Mišo, nestraš s tou prasklou hlavou :lool: . Možný to je že si to těsnění nesedlo, tlakovou zkoušku nedělal a hlava je prý rovná, že nebylo potřeba ji srovnávat, tak nevím... , jinak jak jsem dopadl viz. níže ty vogo to potěší, kdy budeš vědět result? No jsem z toho na prášky , jinak jsem byl dneska za kamošem v servisu a mluvil jsem i se šéfem, tak nad tím kroutil hlavou a říkal, že tomu nechce věřit, že by to bylo špatný, že tento motor je bezproblémový (díval se i na kouř z výfuku a ten byl čistý, jako že to byla jen pára bez modrého efektu), takže mám dolít vodu (prý tam po nalití mohla být bublina a jak se to odvzdušnilo, tak klesla) a mám dolít i olej a sledovat ho a po 500 km mám k nim přijet na dílnu a říct co to dělá a rovnou to i pořádně zkontrolují (jestli to někde neprolíná) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.