STIB Odesláno Prosinec 12, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2010 Musí se vyměnit hadičky za silikonove,jinak dochází k tvrdnutí a tím pádem k netěsnosti a blafnutí,že ano.Pak ještě vyměna čerpadla v nádrži,protože seriové dlouho nevydrží.Jinak ten líh je pohodě.Švédi na to jezdí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Prosinec 12, 2010 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2010 3. Etanol zničí těsnění a hadičky(citace) Ne. Pokud tedy nemáte veterána s korkovým těsněním. U aut vyrobených v 70-tých letech je potřebné prohlédnout celé palivové vedení. Protože stará popraskaná guma může být porézní a etanol z ní očistí "ochranné" nánosy kalu...pak může prolínat palivo. Výměna hadiček za nové váš problém vyřeší. U aut z 90-tých let příliš nebezpečí nehrozí - gumové hadičky z neoprénových hmot jsou k palivu prakticky netečné. Čerpadlo neřeším.To samé se říkávalo když jsem jezdil na LPG v 90letech.A za 200tis co jsem najel s feldou na plyn jsem ho ve 170tis měnil jednou(pomalu přestávalo dávat dostečný tlak)ale furt jelo.V nádrži bývalo minimum benzínu takže se řádně nemazalo nebo ten benzín tam byl i několik měsíců a působil agresivně.Těsnící guma byla ja asfalt. Chce to vše vyzkoušet a pak dělat opatření.Myslím že to čerpadlo pro e85 na Oktávku by šlo sehnat a auto si na něho ethanolem vydělá.Zatím co jsem pročetl jsem nikde nenarazil na něco co by mělo za následek nějaké vizuální poškození.Vše jen teorie a úvahy.Akorát nevím čím by mohlo být tak specialní.Většina čerpadel se maže tekutinou kterou čerpá a že by se škodovka v těch mariálech tak vyžívala...?Snad jen proti korozi ale------(citace)Ethanol vlastně není o nic víc korozivní než ropný benzín - protože korozi způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.-------Viz-Velfobin proti zamzání vody v nádrži(líh) Plyn taky vysušuje a kde co všechno se kdysi říkavalo.A jak je to po těch letech úspěšné a ekologickoemonomické palivo.Kecy ustaly.Najezdil jsem na LPG 280tis km.Levné, bezporuchové,jednoduché(tehdy) Teď to třeba začíná stejně i s e85. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
STIB Odesláno Prosinec 12, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 12, 2010 Taky na to jezdím s ibizou 1.4.Redím 1:1 už několik měsícu a v pohodě.No renaultům to moc nešmakuje. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Prosinec 16, 2010 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 16, 2010 Tak zase nějaké zkušenosti.Včera a dnes jsem si udělal přehled jak auto bude startovat v poměru 1:1 v hodně mínusových telotách.Oktáva to zvládá naprosto v poho.Včera(-8C) i dnes(-12C) a napoprvé.Obešlo se to bez jakéhokoli kolísání otáček či kuckání.Jediné co jsem zaznamenal bylo o 1 až 1,5otočení motoru navíc.Po 10s jsem vyrazil na cestu a i ta proběhla jak na benzin.Dnes jsem jen čuchtal po městě i něco málo mimo a spotřeba 8.8l (35km)Odpovídá to té kose venku,takže spokojenost. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sentinel Odesláno Prosinec 16, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 16, 2010 Tak to je paráda :( ještě aby bylo víc benzínek kde to sehnat...na poměr 1:1 jdu tak do toho :( 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kingdave Odesláno Prosinec 18, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 18, 2010 tak jsem ten Ethanol vyzkoušel,poměr 1:1.... jedinej klad- cena a potom převážně negativa- o litr vyšší spotřeba,špatné starty a kolísání otáček,neochota motoru odspodu......za mě eeeee :) jedině Benzina 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Prosinec 21, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 21, 2010 rozumim tomu tak, ze pokud je to bez upravy, tak napr. 15L N95 (pripadne 98) + 15 L E85 nebo po uprave ridici jednotky motoru cca 8000kc uz jen na E85? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Prosinec 21, 2010 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 21, 2010 Přesně tak.Buď mužeš kombinovat v jakémkoli poměru nebo to valit jen na čistý e85(s úpravou) Já měl úpravu zrealizovat zítra,ale bohužel kvůli prac.záležitostem to musím odložit.Zatím nevím na kdy. Zítra ale zase tankuju E85 a BA95 v poměru 1:1.Dnes jsem startoval a naprosto v klidu.Auto stálo od soboty.Napoprvé. Vzduch filtr a svíce(NGK) mají najeto jen 2000km což můze hrát roli že je vše v poho i v mrazech.Někdo mívá problémy už i v poměru 1:1.Já to ale nejsem :D :D :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Prosinec 21, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 21, 2010 zacnu na 30% z E85 a uvidim, asi uplnou predstavbu bych nechtel, nelibi se me ta cena min. 6 tisic kvuli nejaky posrany RJ, ktera stoji 100USD na Ebay. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
driver Odesláno Prosinec 29, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 29, 2010 Něco o E85 pro motory 75kw pro octavie.Přímo od škodovky a stím související problémy.Např. tam píšou až o 33% větší spotřeba na čistý E85! http://www.skoda-auto.cz/cze/documents/man...ot/t6-m0450.htm http://www.skoda-auto.cz/cze/documents/man...ot/t6-m0451.htm 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Prosinec 29, 2010 Sdílet Odesláno Prosinec 29, 2010 ale to jsou tusim motory primo delane na E85, ktera maji uz ridici jednotku prizpusobenou. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 10, 2011 Sdílet Odesláno Leden 10, 2011 Já měl úpravu zrealizovat zítra,ale bohužel kvůli prac.záležitostem to musím odložit.Zatím nevím na kdy. Tak jak to s tebou vypadá? Už máš po úpravě nebo máš aspoň domluvený nový termín? Na internetu se nikdo z těch stovek majitelů upravených aut na E85 nesvěřuje, jen samé pokusy s mícháním v různém poměru. Buď jim to blbne a bojí se přiznat svou chybu a nebo jsou spokojení a nemají potřebu to dál ventilovat. Ty jsi vypadal nadějně, že to nejen zvládneš do konce roku podstoupit, ale že se o to také podělíš s ostatními. Čekal jsem s čím přijdeš a jaké budou tvé zkušenosti. Ale nakonec jsem měl cestu okolo a nechal jsem si tu úpravu u firmy Astes.cz udělat sám. Tak uvidím, jestli to za tu investici stálo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Mišel Odesláno Leden 11, 2011 Sdílet Odesláno Leden 11, 2011 chlape, tak doufám, že budeš alespoň ty postupně sdělovat informace. Že bych si to dal taky do auta, na svůj rs motor? LPG nestačí :lool: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 11, 2011 Sdílet Odesláno Leden 11, 2011 Dle mě to nemá smysl dávat do auta, když už tam máš LPG. Je to spíš alternativa pro ty, co chtějí přestavbu a váhají, co zvolit nebo nechtějí či nemohou mít LPG. Při nižší investici než za přestavbu na LPG lze (to uvidím až časem) jezdit levněji než na benzín. Určitě se tu s vámi podělím o zkušenosti. Kvůli tomu jsem si tady založil účet :-). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Mišel Odesláno Leden 11, 2011 Sdílet Odesláno Leden 11, 2011 dělal jsem si srandu, to víš že to tam dávat nebudu.. auto by pak bylo double-full hybrid a ještě by mě to BMW závidělo budu rád, když se ale zmíníš o těchto věcech, celkem mě to zajímá 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Leden 11, 2011 Autor Sdílet Odesláno Leden 11, 2011 Tak jak to s tebou vypadá? Už máš po úpravě nebo máš aspoň domluvený nový termín? Na internetu se nikdo z těch stovek majitelů upravených aut na E85 nesvěřuje, jen samé pokusy s mícháním v různém poměru. Buď jim to blbne a bojí se přiznat svou chybu a nebo jsou spokojení a nemají potřebu to dál ventilovat. Ty jsi vypadal nadějně, že to nejen zvládneš do konce roku podstoupit, ale že se o to také podělíš s ostatními. Čekal jsem s čím přijdeš a jaké budou tvé zkušenosti. Ale nakonec jsem měl cestu okolo a nechal jsem si tu úpravu u firmy Astes.cz udělat sám. Tak uvidím, jestli to za tu investici stálo. Ještě nemám zrealizováno.Narazil jsem na jeden podstatný problém.A to ten,že v Přerově nemají špiritus už dobré 3týdny,mají tankovací hadici omotanou špagátem od 22.12 a dnes jsem chtěl vzít zase 1:1 a nic.Pořád je tam špagát že e85 není.V Lipníku n/B to bylo kolem vánoc to samé-cedulka MIMO PROVOZ.Takže distribuce zjevně vázne.Další pupmu mám až v Olomouci a to už je z ruky.Takže zatím vyčkám.Když to předělám tak na to chci taky jezdit ať se mi to vrátí,jinak to nemá smysl. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 12, 2011 Sdílet Odesláno Leden 12, 2011 dělal jsem si srandu, to víš že to tam dávat nebudu.. auto by pak bylo double-full hybrid a ještě by mě to BMW závidělo budu rád, když se ale zmíníš o těchto věcech, celkem mě to zajímá Bohužel jsem "operaci" provedl v době, kdy toho moc kilometrově nenajezdím. Sice auto vytahuji každý den, ale jen po městě a v něm se nějaká úspora těžko odhaduje. Ale chtěl jsem to stihnout ještě v zimě s ohledem na problémy lidí se zimním startováním. I když současné teplé počasí mi moc nepomáhá. Úprava proběhla v pohodě, v sobotu na desátou jsem se sešli s panem Filákem před servisem, hodil mě do obchodního centra Olympia a po třech hodinách mě vyzvedl. Zařídili jsme papírování, dostal jsem záručák. Upozornil mě na děravou hadici odvětrávání, která mi nejspíš způsobovala problémy při rozjezdech v zimě i na benzín. V motoru není úprava téměř vidět a uvnitř vozu je celkem elegantní vypínač jednotky, pokud se jede na natural. Mám najeto 300 km, když prvních 250 kilometrů bylo na směs 70% E85 a 30% N98, který mi zbyl v nádrži cestou do Brna. Po těch 250 km jsem dotankoval plnou, takže poměr N98 klesl asi někam k 15% a ještě chvíli potrvá, než se dostanu na čistě E85 provoz. Zatím těch zkušeností tedy moc nemám. Ale na současnou směs auto jezdí v pohodě. Akorát musím startovat nadvakrát, což snad vyřeší lepší svíčky. Jinak auto pěkně voní, ale mně voněl i benzín :-). 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 12, 2011 Sdílet Odesláno Leden 12, 2011 Ještě nemám zrealizováno.Narazil jsem na jeden podstatný problém.A to ten,že v Přerově nemají špiritus už dobré 3týdny,mají tankovací hadici omotanou špagátem od 22.12 a dnes jsem chtěl vzít zase 1:1 a nic.Pořád je tam špagát že e85 není.V Lipníku n/B to bylo kolem vánoc to samé-cedulka MIMO PROVOZ.Takže distribuce zjevně vázne.Další pupmu mám až v Olomouci a to už je z ruky.Takže zatím vyčkám.Když to předělám tak na to chci taky jezdit ať se mi to vrátí,jinak to nemá smysl. Co jsem na internetu narazil, tak některé stanice přestali nabízet E85 proto, že si lidi s neupravenými auty stěžovali na problémy s cukáním a že ho začnou nabízet zase až bude teplo :-(. Ale třeba je velká poptávka a ty tvé stanice nestíhá dodavatel zásobovat. Jinak mě zaujalo, že Vena Trade, která se na hodně svých stanicích nabízí E85, byla včera zveřejněna mezi čerpacími stanicemi s problémovými palivy a dostala druhou nejvyšší pokutu. Snad s E85 nemanipulují, protože motory jsou na nekvalitní E85 háklivější, než na horší natural. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Leden 12, 2011 Sdílet Odesláno Leden 12, 2011 ta hadice odvetravani je znama vec, ze prdne a pak to saje falesnej vzduch - motor hapruje a spatne se rozjizdi, hlavne v zime. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 12, 2011 Sdílet Odesláno Leden 12, 2011 Jo, to jsem také náhodou zjistil, když jsem hledal informace na internetu o E85, že tuhle hadici řeší hodně lidí a že to způsobuje to, co jsem bral jako důsledek chladného počasí. Ale jsem rád, že je to tak snadno řešitelné. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Leden 12, 2011 Autor Sdílet Odesláno Leden 12, 2011 Jinak mě zaujalo, že Vena Trade, která se na hodně svých stanicích nabízí E85, byla včera zveřejněna mezi čerpacími stanicemi s problémovými palivy a dostala druhou nejvyšší pokutu. Snad s E85 nemanipulují, protože motory jsou na nekvalitní E85 háklivější, než na horší natural. Oni tyto čerpací stanice jako je Vena Trade apod.co nabízí i ethanol kontrolují rádi.Jelikož mívají o něco levnější benzín než jinde,což láká ke kontrole.V benzínu totiž většinou naměří větší množství biosložek (jako je e85) než je povoleno a vykážou tento benzín jako nekvalitní.Řidiči to většinou poznají tak,že se jim rozvítí kontrolka emisí,ale auto jede v pohodě.Horší je když někteří pumpaři lejí do benzinu vodu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Mišel Odesláno Leden 12, 2011 Sdílet Odesláno Leden 12, 2011 chlape kde tato hadice je a co máš za motor? 74 kw nebo 75 kw? co vůbec zabezpečuje? takže pokud tomu rozumím, ty bdeš moct jezdit na 100% E85? vydrží to všechno? nebo co měnili při úpravě? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šipan Odesláno Leden 12, 2011 Autor Sdílet Odesláno Leden 12, 2011 Tady máš tu hadici odvětrání klikovky u 75kw 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vinca Odesláno Leden 12, 2011 Sdílet Odesláno Leden 12, 2011 vyborne, dokonce praskla v husejm krku - sulci, nemuzou tam dat z vyroby druhy odvetrani, kdyz to praska skoro 99% octavii. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 13, 2011 Sdílet Odesláno Leden 13, 2011 Oni tyto čerpací stanice jako je Vena Trade apod.co nabízí i ethanol kontrolují rádi.Jelikož mívají o něco levnější benzín než jinde,což láká ke kontrole.V benzínu totiž většinou naměří větší množství biosložek (jako je e85) než je povoleno a vykážou tento benzín jako nekvalitní.Řidiči to většinou poznají tak,že se jim rozvítí kontrolka emisí,ale auto jede v pohodě.Horší je když někteří pumpaři lejí do benzinu vodu. Jo, to máš pravdu, že je lepší, když už to ředí, aby to dělali E85 a ne vodou, ale přesto bych raději, aby vůbec žádné podvody nebyly. Zatímco u benzínu se toho dá vyvarovat tankováním u značkových pump velkých společností, E85 se prodává jen u méně známých nebo neznámých prodejců, kde si člověk moc nevybere. Ale jinak se v televizi ozýval i provozovatel jedné potrestané čerpací stanice, že by se kontroly měly zaměřit i na dodavatele, protože pumpař na palivo sáhnout vůbec nemusí a dostane ho naředěné už od toho, kdo stanici zásobuje. Ale při kontrole to odnese ten pumpař. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 13, 2011 Sdílet Odesláno Leden 13, 2011 chlape kde tato hadice je a co máš za motor? 74 kw nebo 75 kw?co vůbec zabezpečuje? takže pokud tomu rozumím, ty bdeš moct jezdit na 100% E85? vydrží to všechno? nebo co měnili při úpravě? Můj motor nezapadá ani do jedné z kategorií, ale E85 se začala řešit tady, tak jsem se připojil. Ale hadice odvětrávání mají všechny motory a očividně všechny to mají ne moc šťastně vyřešené. Nevím, co přesně zabezpečuje, ale na netu jsem našel: co me vysvetloval znami, tak pry ta hadicka tam slouzi proto, ze v motoru vznikaji nejaky vypary, tak ze driv se dala normalne hadicka z motoru a vedle do zeme - cili do zivotniho prostredi a uz to zakazali, tak ze to jaksi vede zpet do motoru No de facto už jezdím na 100% E85, poslední dvě tankování byla 100% E85, akorát mám v nádrži zbytky N98, na který jsem dojel do servisu. Jak jsem psal výše, auto jezdí v pohodě, necuká, člověk nepozná, že v autě je něco jiného. Možná to o něco lépe táhne, ale výkonu a kroutícího momentu jsem měl i úpravou dost, takže se to těžko hodnotí. Jestli tím "vydrží všechno" máš na mysli výdrž standardních dílů motoru, hadic, tak to se uvidí třeba za rok či déle, ale mělo by. Při úpravě se nic jako čerpadlo nebo ventily neměnily, to by ta cena byla někde jinde a nevyplatilo by se to. Jediné, co doporučují navíc vyměnit je vzudchový za nějaký vysokoprůtokový jako K&N a svíčky, která dávají větší jiskru. Filtr bych měl mít příští týden a na svíčky si chvíli počkám, protože se zasekli někde na celnici. Na svíčky hodně spoléhám, protože se mi při studeném motoru ještě nepodařilo nastartovat napoprvé. Ne že bych motor točil půl minuty, a pak znovu. Startuji stejně jako u benzínu, ale musím dvakrát. Dám pak vědět, jestli se to zlepšilo. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Mišel Odesláno Leden 13, 2011 Sdílet Odesláno Leden 13, 2011 no výborně, konečně první subjektivní dojmy. Já mám taky 1.8t, jestli myslíš právě tento motor. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 13, 2011 Sdílet Odesláno Leden 13, 2011 Jo, mám také 1.8T. U něj je ta hadice odvětrávání trochu složitější a náchylnější na poškození. Zajímavé je, že teď po pěti hodinách stání mi motor chytl na poprvé, ale musel jsem rychle přidat plyn a po chvíli váhání si motor dal říci. Ale bude to spíš počasím, teď byly 4 stupně, ráno jeden. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Mišel Odesláno Leden 14, 2011 Sdílet Odesláno Leden 14, 2011 U nás bylo dnes ráno 6,5 stupně.. Člověče to klidně znamená, že bys na jaře, létě a na podzim zažehnul auto napoprvé.. s těma novýma svíčkama.. jsem se rozmýšlel a koupím asi sportovní filtr.. jen nevím jestli šišku nebo normál do filtrboxu, třeba to KaN. Už kvůli plynu, kdy musím měnit filtr každých 10tis km.. máš ho v autě když máš ethanol? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Prazdroj Odesláno Leden 14, 2011 Sdílet Odesláno Leden 14, 2011 Mimo zimy lidi startují celkem v pohodě i bez té přídavné jednotky, ale ty svíčky by měly pomoci nejen při startování, ale při jízdě, protože ethanol potřebuje více energie pro vznícení i hoření. Doporučují se svíčky pro LPG nebo různé iridiové. Já tedy doufám, že po jejich výměně ani nepoznám, že nejezdím na benzín ať už bude teplo nebo mráz. Lepší filtr se zase doporučuje kvůli tomu, že ethanol potřebuje více kyslíku pro dokonalé spálení a proto je dobrý vysokoprůtokový filtr, který dodá více vzduchu, než běžné filtry. Ten ještě namontovaný nemám, mám ho zaplacený a objednaný a počítám, že přijde příští týden. Vybral jsem si klasický do sériového boxu. Nevím jak se filtry K&N chovají u plynu, ale u mě stačí po nějaké době filtr jen vyčistit a zase ho používáš dál. Takže možná i u tvého LPG by ti stačil jen jeden filtr, akorát bys ho musel častěji čistit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.