Přejít na obsah

Kompresor klimatizácie


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás,

mám taký menší problém všimol som si že z motora mi občas počuť jemné klepanie na volnobežných otáčkach a pri jemnom pridaní zanikne.

Aby som jednoducho zistil odkiaľ sa to šíri, tak som dal dole klinový remeň z alternátora a aj z kompresora klímy.Zistil som že problém je v remeničke kompresora klími.

už pri pootáčaní rukou vydáva ten klepotavý zvuk.Chcem sa spýtať či sa dá zvlášť vymeniť tá remenica bez demontu čerpadla, lebo pravdepodobne v tej remeničke je nejaká odstredivá spojka, alebo čo lebo pri krútení rukou sa kompresor netočil, len samotná remenica.Mám druhý kompresor ,ale ten má tú remenicu pevno spojenú, tak že sa hneď po otočení otáča aj kompresor.Ten kompresor mi dal známi do rezervy.Stalo by sa niečo pokiaľ by som tam dal tú remenicu ,ktorá je tam na tom druhom komresore ? Jedná sa o octavku 2 2.0 Tdi. dig klima

Vďaka za rady.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Mě když odešel klimakompresor,tak sem dal nový originál a tyky byl jiný.Ten původní neměl spojku a makal stále a ten druhý je už ze spojkou,a maká normálně.

Ale já měnil celé kompresory.Řemenice když je každá jiná,tak asi nevyměníš.

Odkaz ke komentáři

Mě taky začalo něco rachtat - tak jak popisuješ. Stál jsem na volnoběh, motor si spokojeně klapal a najednou něco zarachtalo a klid. A za chviličku zase....a pak uř to rachtalo pořád. Jakmile přidám, zmizí to, nebo zanikne v hluku motoru, nevim. Zatím jesem to nezkoumal, auto jede normálně, spotřeba taky v normě. Nejvíc to rachtá ráno když je kosa - přirovnal bych to ke zvuku vibrujícího plastu.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
Hele nevim...neměl jsem dole řemen....ale je to docela možný... Dá se vyměnit jen volnoběžka, nebo rovnou novej altík?

 

Dá se vyměnit jen volnoběžka,ale stojí cca 3000kč.Celý alternátor stojí ve škodovce asi 18tis.Ale vCC autodíly stojí na benzína 3800 a na naftu 4500.

Značka bosch.Tak že je jasný,že je lepší měnit celý altík.

Odkaz ke komentáři

volnobezka se necha sehnat levneji kdyz na to ma clovek vic ja 3 hodiny i tak mi ji garny sehnal asi za 2500 jestli si pamatuju, kdyby o vymene vedel driv sehnal by ji i levneji. Kazdopadne ja ji menil pac to nedobiji jak ma a cucha to remen. 1 a R klasika a myslim jsme to probirali holy.

 

Prebrouseni tech vstriku to by me zajimalo jak clovek pozna ze je to potreba udelat.

Odkaz ke komentáři

Už se to tu probíralo a dieselpowerforu taky: v určitých otáčkách, u mě 1800-2000, v zátěži duní, až vibruje motor. Když mu dáš lehce plyn, jede normálně, ale když na něj šlápneš, zaduní a zavibruje v určitým, nízkým spektru otáček. Jakmile je přeleze, šlape normálně. Ale dělá to jen při zátěži. Při plynulý jízdě ne.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
volnobezka se necha sehnat levneji kdyz na to ma clovek vic ja 3 hodiny i tak mi ji garny sehnal asi za 2500 jestli si pamatuju, kdyby o vymene vedel driv sehnal by ji i levneji. Kazdopadne ja ji menil pac to nedobiji jak ma a cucha to remen. 1 a R klasika a myslim jsme to probirali holy.

 

Prebrouseni tech vstriku to by me zajimalo jak clovek pozna ze je to potreba udelat.

 

Máš pravdu,dneska sem kupoval volnoběžku (samozřejmně novou) za 1000kč

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Tak mám pocit, že mě opouští kompresor klimatizace. Když motor běží na volnoběh, začí ná se z motoru ozývat takový pištivý cvrlikání, jako kdysi u aut s volným klíňákem. Když zvednu otáčky, tak to přestane, když vypnu klimu, tak to taky nedělá. Zatím to chladí dobře, tak nevim...jestli rovnou novej komp, nebo počkat co se bude dít. Na doplnění oleje a chladiva jsem byl vloni. :smich:

Odkaz ke komentáři

Uvidím...když tak napíšu Jeldovi a koupím rovnou novej. ještě jsem to zkoušel....mám zaplou klimu a píská to...jakmile jí vypnu, přestane to, zapnu, znova začne...jo a spotřeba mi klesla, když mám klimu vyplou asi o 0,5L. Mám pocit že je přidřenej. ještě mě napadlo zkusit nechat dolnit olej...možná by ještě nejakou dobu dejchal

Odkaz ke komentáři

být tebou, tak nechám klimu někým zkontrolovat, evt. vypustit a koupit novej kompresor, pokud se opravdu přidírá, tak se celý okruh zasírá pilinama. V závěru pak budeš měnit nejenom kompresor, ale nechávat komplet čistit klimu - trubky a ještě měnit vysoušeč, který je součástí chladiče.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...