Přejít na obsah

Chladící kapalina Škoda Octavia 1 G12 (Fridex)


P.T.

Doporučené příspěvky

Mám hladinu chladící kapaliny těsně pod značkou MIN, takže by to asi chtělo trochu doplnit.

Moje otazka - co za kapalinu mam koupit? Vim ze to musi odpovidat specifikaci TL-VW 774 G, v navodu primo doporucuji skodovackou G++. Koukal jsem, ze treba Fridex nabizi kapalinu "G PLUS", predpokladam ze i dalsi vyrobci budou mit odpovidajici produkty. Mam koupit primo skodovackou, nebo je to jedno?

A druha otazka, mam kapalinu pred dolitim nejak naredit? Nebo lit neredenou? Opet podle navodu musi byt celkova odolnost smesi do -25°C (-35°C v severskych statech). Tzn naredit si koupenou kapalinu na onech -25°C a dolit? Nebo ta trocha, co doliju neredenou, nebude vadit? Predpokladam ze asi ne, maximalne se mi trochu zvysi odolnost, co? Problem by byl spis obracene, kdybych musel dolit destilku...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Neměla by ubývat vůbec, protože sahary + přetlakem zvýšený bod varu by vůbec neměly dovolit ufouknutí přes přetlakový ventil páry... ale stát se to může.

Pokud by k tomu došlo, tak dolévat pouze vodu, nikoliv kapalinu! To proto, že nemrznoucí složka se neodpařuje, to znamená že případné odpařování je pouze vodní pára. Pokud vám tímto způsobem klesne hladina, máte méně vody, ale stejně nemrznoucí složky a tudíž máte vyšší koncentraci. Dolitím vody se pouze dostanete na původní koncetraci.

Vyšší koncetrace nemrznoucí směsi je nežádoucí, protože má několik negativních účinků:

1) inhibitory koroze potřebují správnou koncetraci, při vyšší se jejich účinnost snižuje

2)nemrznoucí koncetrát sám o sobě má velmi špatný tepelný přenos, tzn že zvyšováním koncetrace snižujeme schopnost namíchané kapaliny odjímat teplo v bloku a odevzdávat ho v chladiči. Tím se zhoršuje výkon chladící soustavy a zvyšuje teplota motoru

3) z výše uvedených důvodů se naopak zhoršuje výkon topící soustavy vozu

4) netřeba se obávat zamrznutí motoru, i jen minimální koncetrace (1litr nemrznoucí kapaliny) způsobí že se nevytvoří led, ale jakýsi rosol nemající schopnost trhat...

Samozřejmě jiná situace je, pokud víte že vám kapalina někudy vytekla pod auto - tehdy je potřeba dolévat správný mix...

Ze zkušenosti s Toledem (1,6 100hp) a O1 1,8T - měl jsem vždycky na spodní rysce. Několikrát jsem dolil po horní rysku, ale vždy opakovaně klesla hladina na spodní rysku a tam se dlouhodobě držela a dál neklesala... jak když ta spodní ryska je pravě Ok.... Dnes to nechávám trvale na spodní a neřeším a nepřepínám...

Odkaz ke komentáři

Dava to smysl.. Na druhou stranu - doliti z rysky "Min" do pulky mezi "Min" a "Max" dela tak 2dl, tudiz z tohohle pohledu je jedno, jestli tam doliju vodu nebo G12+. Vodou to nemam sanci "prilis rozredit", naopak G12+ "vyrazne nezvysim" koncentraci, tudiz se neprojevi nezadouci ucinky.

Suma sumarum - podle navodu mam dolit jen a pouze G12+, tudiz jsem dolil G12+.. Voda se ma dolivat pouze v pripade, ze G12+ neni k dispozici..

Odkaz ke komentáři

OK, máš pravdu že dvě deci s tím mnoho neprovedou, ale jak píšu o svých zkušenostech - vždy se mi to u 3 aut drží na rysce min... několikrát jsem dolil na rysku max a když jsem se zanedlouho podíval tak bylo opět min. Zajímavý na tom vždy bylo, že na tom min se to zafixovalo a dál neubývalo. Nevím proč, neumím si to vysvětlit... :palec: Takže kdybych byl poctivý dolévač, tak tam za 5 dolití dostanu celou litrovou flašku čistý G12 a to už koncentraci změní...

Tak třeba to moje vysvětlení poslouží někomu kdo ztratil všechnu kapalinu a nevědomky poctivě by s dobrým pocitem tomu dopřál bohatou směs...

Měl jsem v příbuzenstvu jednoho experta 😉 .... motali jsme se kolem garáže a on povídá že se mu zdá že má málo v ostřikovači... povídám mu tak si dolej, támhle máš flašku od dobrý vody, tadyhle jar (dávám přes leto jar...) támhle je kohoutek s vodou... Chlapec poctivě připravil...... zařval jsem na něj v poslední chvíli... už měl odšroubovaný víčko od brzdovky.... 😛

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Zdravím, keď je vonku chladnejšie tak okolo nuly a pod tak mi pri štarte aute začne pískať na červeno že mam skontrolovať chlad. kvapalinu. Po znovunaštartovaní to zmizne. Dolieval som už pár krat G12+. Pod autom nemam žiadne mláky. Dúfam že mi to neuniká do motora. Nevidel som žiadne biele fľaky na víčku. Neviem či mám vymeniť nádržku alebo je v tom niečo iné. Vie niekto pomôcť?

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj, mam motor 2.0 TDI 103kW CR s DPF (kod motora CFHC)

Potrebujem doliat chladiacu kvapalinu, podla navodu tam ma ist TL-VW774G. Ja mam v garazi este z minulosti takmer plnu flasu TL-VW774F. Mozem ju tam dat bez rizika znehodnotenia celej naplne? Auto ma 2 roky. Chyba mi tak odhadom 3 deci (hladina je este nad urovnou snimaca poklasu, ale uz pod minimom na nadrzke.

Odkaz ke komentáři
  • Oktavián changed the title to Chladící kapalina Škoda Octavia 1 G12 (Fridex)

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...