Přejít na obsah

Škoda Octavia 1,8 T - madcore


Doporučené příspěvky

Díky i Tobě Martine, to víš já musím postupně, od 16" by to byl moc velký skok, takže 17" poté 18"..............kdo ví :-)))))). Čekám na ten typový list, protože u nás nějak často "pomáhají a chrání".

 

JajiN - já jsem věrný té své ;), v případě RRS bych udělal i vyjímku.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Díky :( , taky to dalo práci, už se nevyrábí. Trochu jsem to dnes protáhl, sedí to pěkně, až na ty silnice.

 

Dnes úsměvná příhoda na STK - fronta jako blázen, naštěstí všichni začínali emisema a já rovnou TK. Slyšel jsem z hloučku 3 kluků - hele, jak ho "vylejou" za ty kola. Tak mě technik otevřel vrata, já zajel, zkontroloval a otevřel mě zadní vrata, abych nemusel čekat na předchozí auto co bylo na brzdách. Kloučkové se chlámali jako že mě vyhodil z STK. Stáhl jsem okýnko, ukázal typový list a úsměvy zmrzly. Nakonec za mnou jeden běžel, abych ho obeznámil, jak se to dělá.

Odkaz ke komentáři

S novýma kolama ještě více rentgenuji silnici před sebou, abych se o díře dozvěděl dřív než bude pozdě :(

 

STK - mě už to napadlo, když mě pouštěl zadem stejnými dveřmi, co jsem přijel. Ale ten kluk byl potom na pohodu, co jsem mu řekl, jak to jde udělat. A hlavně při koupi nových kol už předem trvat na vystavení typového listu a né až časem.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Právě, že jsem kola neměl zapsaný v TP a zastavili mě. Ani u jednoho případu neprudili jen se zeptali, zda mám kola zapsaný v TP. Ukázal jsem okopírovaný typový list a pohoda. Doporučil mě, abych tak co nejdříve udělal. Se slovy "to víte na Octávkách může být jedině 16", když to není RS nebo typový list atd."

 

Vladan - díky za pochvalu.Ne snížená není, vše origo. Plánuji možná RS pružiny, ty mají nějakých 20 mm mínus.

Upraveno uživatelem madcore
Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o měsíc později...

Asi před 14 dny se mě splnil velký motoristický sen. Svezení v Octavii WRC.

 

Jak už jsem dříve psal, je to běh na dlouhou trať. V tomto případě to byla jedna velká náhoda. Navíc těchto skvostů, zvláště pak, když je to Škoda a ještě lépe Octavia, je už pomálu. Udržovat tuto bestii v pojízdném stavu není jednoduché a hlavně je to obrovsky finančně náročné. Už v dobách třetí evoluce Octavie WRC se proslýchalo, že náklady na jeden den ostrého závodu vycházely přes 1 milion korun. Dnes půjčení takového speciálu s celým servisem vychází od pátku do neděle ( 1 den závody) na několik set tisíc. Vozy těchto specifikací se postupem času začínají potýkat s nedostatkem náhradních originálních dílů,přichází tak na řadu "druhovýroba" a již to není, co se spolehlivosti týká, ono. V každém sportu i koníčku je to čím dál více o penězích. Ze stejné dílny pochází i Fabia WRC, se kterou Pavel Valoušek objíždí jednodenní sprinty a u které mu první 2 soutěže za sebou odešlo turbo. A právě vytěsnění těchto vozů z velkého mistráku naši rally znamená pomalý začátek konce "wrců" u nás. I když jsem nadšenec do Škodovek, děkuji za každé wéercéčko, co se na trati objeví, i když to někdy na oko nevypadá hezky. Jezdec či majitel s ním jede právě tak, aby dojel a měl co možná nejmenší vedlejší výdaje.

 

Sraz byl v Sosnové ve 14 hodin. Já jsem tam byl radši už ve 13. Tento zážitek se jen tak nepoštěstí a tak radši dříve než později. Na místě jsem zjistil, že jsem nakonec udělal dobře, jelikož byla otevřená trať a tak jsem si po domluvě projel asfaltovou část okruhu. Schytal jsem "pár" slov od ženy, že jsem jí mohl vysadit a že ona netouží jezdit po okruhu ;) Tak jsem se trochu závodně naladil. Se slovy, že 2 kola teda stačí, jsem začal uklidňovat manželku, chladil turbo a rovnal věci v kufru.

 

Za půl hoďky se objevila dodávka s podvalem a na ní nádherná Octavie v bílé testovací barvě. Ještě více jsem se závodně naladil, popad foťák a začal kolem wrca kroužit. Zanedlouho se dostavil i řidič se spolujezdcem, co mají testování objednané. Menší seznamovačka proběhla a začala se upravovat sedačka pro jezdce. Pořídil jsem pár fotek a napadla mě fotka i s mojí Octulí. Po chvíli přijel Petr Brynda, který Octavii WRC moc pěkně vodil na Pražském rallysprintu 2009, aby jezdci vysvětlil, co a jak. Ukázal pak nádhernou jízdu.

 

Pak to přišlo. Vyměnili se řidiči, já se usadil na místo spolujezdce, natlačil do sedačky, zakurtoval jsem se šestibodovým pásem a užíval si. Stisknutí pár tlačítek probudilo 300 koní. Rozhádáný volnoběh a vůně závodního benzínu mě utvrdila, že sedím v tom pravém autě. Zabouchnutí dveří, kovový zvuk při zařazení jedničky a dáváme se do pohybu. Spojka je strašně citlivá. Na jedničku jsme dojeli na okruh a projeli i první zatáčku. Peklo se otevřelo - 2, 3, 4, 5, ostře na brzdy,ručka - táhlá levá projetá celá bokem. Zátah neskutečný, krouťák něco přes 600 Nm je opravdu znát. Auto se pořád dere dopředu. Co mě překvapilo jsou brzdné body a vůbec brzdy jako takové. Udržet v klidu hlavu a hlavně odhadnout, kdy to přijde, nejde. Ne po dvou kolech. S tak velkým autem je radost si hrát, ani není potřeba ruční brzdy. Stačí auto rozhodit volantem, následně přidat plyn a už se frčí dveřma napřed. Obava, že vše rychle uteče se naplnila. Dvě kola utekla jako voda a už vjíždíme do servisu, kde čeká několik dalších lidí na tento ojedinělý zážitek. S velkým díky se loučím s řidičem a soukám se z auta. Dělám pár fotek a celej šťasnej sleduji další jízdy už jako divák. Až nyní začínám vstřebávat dojmy z této jízdy a uvědomovat si, že jsem měl tu čest svézt se v Octavii WRC.

post-193-1311000528_thumb.jpg

post-193-1311000539_thumb.jpg

post-193-1311000551_thumb.jpg

post-193-1311000558_thumb.jpg

post-193-1311000567_thumb.jpg

post-193-1311000574_thumb.jpg

post-193-1311000583_thumb.jpg

post-193-1311000603_thumb.jpg

post-193-1311000614_thumb.jpg

post-193-1311000621_thumb.jpg

post-193-1311000629_thumb.jpg

post-193-1311000640_thumb.jpg

post-193-1311000727_thumb.jpg

post-193-1311000733_thumb.jpg

post-193-1311000742_thumb.jpg

post-193-1311000752_thumb.jpg

post-193-1311000760_thumb.jpg

post-193-1311000766_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Díky za kladné ohlasy, byl to opravdu neskutečný zážitek. :lol:

 

 

Je to podobná situace jako zapsat legálně 17" Spidery z Octavie RS. Jediný kompromis - sehnat typový list ke kolům, který bude mít stejné parametry jako zmiňované 18" z Cupry-šířka, rozměr atd... Ale jak jsem psal je to alternativa, když se nedejbože něco stane, může pojišťovna šťourat. Může, nemusí. Já jsem radši déle hledal kola i s typovým listem.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...