Přejít na obsah

Ohřev studeného motoru


  

91 hlasů

  1. 1. Ohříváte motor během na volnoběh před vlastní jízdou?

    • ANO
      27
    • NE
      64

  • Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

A akú chybu tým robím??

vždy smo najskôr naštartoval a až potom škrábal okná a po montáži diaľkového štartu vždy naštartujem tak o 3 - 5 minút skôr než prídem k autu a čelné okno už len zotrem..

ale nejaké zlé účinky na motor ani auto sa zatiaľ neprejavujú, tak by som rád vedel čomu tým v TDI škodím??? B)

Odkaz ke komentáři

Každá doba má svoje - x let se tvrdí A, pak se udělá nějaká studie a změní se to na B. Já jdu střední cestou - auto nezahřívám, protože neškrábu a prvních několik kilometrů jedu "tak akorát". Žádnou pilu do omezovače, ale ani "ekojízdu", ale něco mezi, aby sice nedostával motor moc zabrat, ale zase aby se rychle ohřál a topil, protože je mi zima - v bundě zásadně nejezdím B)

Odkaz ke komentáři

Já to nechávám občas běžet na volnoběh delší dobu, ale většinou tak do 20sec od startu jedu.

Jednou jsem to nechal v zimě bežet před barákem asi 10min a v autě už bylo krásně teplo i přes ten mráz B)

Jinak studený motor se snažím šetřit, ale někdy není zbytí.

Odkaz ke komentáři

Viz. tovární návod:

 

Omezte chod motoru na volnoběh

Při volnoběhu trvá velmi dlouho, než se motor zahřeje na provozní teplotu.

Ve fázi zahřívání je však opotřebení a produkce škodlivých zplodin zvláště

vysoká. Proto ihned po nastartování vozidla vyjeďte. Vyhněte se přitom

vysokým otáčkám.

Odkaz ke komentáři

Tak za ten 1 km do práce sa nezohreje tak či tak.. :P

Len vo vnútri už je trochu lepšie a keď je námraza tak už nemusím škrábat sklo... ano nezávislé kúrenie by bolo lepšie, ale žeby som týmto nejako ničil motor sa mi teda nezdá..

uvidím či za ďalšie dva roky vydrží ďalších 120t km.. B)

Odkaz ke komentáři
To mi přijde hlavně jako alibismus v době, kdy je ekologie moderní. Něco jako jejich vyjádření k jedné zadní mlhovce - mají to všichni, tak jsme začli taky B)

Jednu zadní mlhovku upravuje evropská legislativa a ekologie je jedna věc, opotřebení motoru druhá. To je myslím to od čeho to tu začalo.

Odkaz ke komentáři

Myslím že použitie hmloviek aj ako brzdových svetiel tiež nie je homologované a nevadí to policajtom, aj jeden dopravák čo je u nás postrach a ovláda všetky paragrafy išiel za mnou a nezastavil ma že to nie je v poriadku... tak myslím že dve hmlovky na OII nikto riešiť nebude...

Odkaz ke komentáři

taky jsem takhle auto pár dní zahříval ale potom jsem se dozvěděl, že se trím motor vážně ničí.. tak jsem přestal a vždy napřed auto očistím od sněhu/ledu a potom startuju a rovnou jedu

Odkaz ke komentáři

Já mám pocit, že se vždycky mluvilo o "horších vlastnostech oleje" a tím pádem ne zcela dokonalém mazání, ale rozhodně nechci tvrdit, že to tak je. Spíš si myslím, že ani moc ne. Jednak moderní oleje by měly být dostatečně kvalitní a navíc, pokud je specifikace třeba do -25°C, tak při pár stupních mrazu by neměl být nějak zásadně "ztuhlý". Pak bychom se možná mohli bavit o horším spalování za studena - vyšší kouřivosti, ale přes EGR jde těch sraček stejně do sání tolik, že bych se toho taky nebál.

 

Myslím, že samo o sobě to motoru v praxi moc neuškodí a je to spíš akademická debata typu "30tis interval na výměnu oleje je moc, mělo by se to dělat dřív" :)

Odkaz ke komentáři
Napiš do si škodovky :P

Asi budem musieť... :lol: :)

A hneď im dám aj druhú otázku či neškodí TDI motoru keď ho nechám teplý naštartovaný na voľnobeh 20 - 30 minút a v tejto zime klesne teplota na nejakých 60 - 70° a potom sa znovu jazdou zohreje na 90°.. :D

 

Nejako tak to bude Skajo... :)

Odkaz ke komentáři

Předváděčky od prodejců taky "nikdo nechce", protože se s tím jezdilo jak se komu hodilo...a to nemluvím o referenčkách přímo ze škodovky...a pak si dotyčný stejně koupí "na jistotu" něco se stočenýma kilometrama, ale je spokojenej, že má auto od "důchodce, co dojížděl jen na nákup a do kostela" :P

Odkaz ke komentáři
Předváděčky od prodejců taky "nikdo nechce", protože se s tím jezdilo jak se komu hodilo...a to nemluvím o referenčkách přímo ze škodovky...a pak si dotyčný stejně koupí "na jistotu" něco se stočenýma kilometrama, ale je spokojenej, že má auto od "důchodce, co dojížděl jen na nákup a do kostela" :P

Vidíš, na ty jsem zapomněl :-) Ale ty většinou nemaj 200 tisíc jak auta od taxikářů nebo půl mega jak auta od policie:-)

 

moc to vsichni zerete, motor je od toho aby se motal a jestli se kvuli tomu posere tak holt panove nekde nejspis cilene setrili abys se koupil dil a nebo nove auto. Jezdit a neresit

Asi tak, můžeš kolem auta chodit obloukem a startovat ho jen v dubnu a ve středu, abys ho zbytečně neopotřeboval a stejně se po..., a jiný se k němu bude chovat jako prase a vymění za celou dobu třeba jen olej :-)

 

PS: Tady zas Romanovi honíme příspěvky a sledovanost:-)

Odkaz ke komentáři

Práve preto o tom píšem že patrím do jednej z tých skupín.. síce možno sa k autu správam trochu "priatelskejšie" keďže je moje súkromné.. ;)

Ale nedá mi to keď vidím že tým auto ničím.. teda potom aby som ho neničil tak by som ho mal čo najmenej štartovať studené? či radšej neštartovať vôbec?? ;) :P :)

Keď sa k nemu takto chovám a takto ho viac opotrebovávam (naschvál nepíšem že ničím.. ;)) prečo ma počítač pri variabilnom servisnom intervale poslal teraz naposledy na servisku pri jednej náplni oleja po 30100km?? To tie čidlá kvality oleja a neviem čoho ešte iného nevidia že ja mu robím zle?

V tom doporučení od škodovky to bude čiste len o ekológii.. inak to nevidím.. ;)

Odkaz ke komentáři

taky teď musím jednoho smajlíka Michale :P

promiň, ale tvůj poslední příspěvek mě rozesmál..

podle mého long nemá moc společnýho s čidlama, nebo se mýlím? Mám O1 se standartím intervalem, proto nemůžu long interval studovat

Odkaz ke komentáři

takže teoreticky - když bych dal auto do servisu s prodlouženým intervalem výměny a vykašlali se např. na výměnu oleje - čidlo to pozná po pár km?

myslel jsem, že akorád posunuli hranici a vše je řízeno tak jako u našich babiček O1 natvrdo :P

pokrok vpřed! to je paráda

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...