Přejít na obsah

Ohřev studeného motoru


  

91 hlasů

  1. 1. Ohříváte motor během na volnoběh před vlastní jízdou?

    • ANO
      27
    • NE
      64

  • Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Ahoj,

tak jsem nechal preventivně vyměnit termostat a s ním i chladící kapalinu. Rychlost zahřívání to bohužel neurychlilo.

Dneska ráno, při venkovní teplotě +2,5 stC, se mi motor (BKD) zahříval na provozní teplotu asi 25 minut (25 km) jízdy po okreskách.

Je to v normálu?

Děkuji.

Jakub

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

trochu prispeji

 

 

osobne taky necham chvilku klapat na volnobeh. S mazanim bych problem nevidel, protoze olej 5w30 i pri opravdu nizkych teplotach je temer jako voda :) a naopak pri nizkych teplotach ma olejova soustava nejvyssi mazaci tlak, ktery se postupnim zahrivanim oleje snizuje. I kamiony se nechavaji bezne klapat na volnobeh.

 

To vyjadreny skodovky bych videl tak, ze studeny auto na volnobeh ma nejhorsi emise a proto neni kvuli eko vhodne to nechavat bublat.

Odkaz ke komentáři

No taky nejsem pro aby auto klapalo na místě u diesela je to i zbytečné stejně se motor nema šanci díky egr ventilu prohrát a co se týká kamiónů tak tam je i trošku jiná konstrukce motorů ten motor pracuje s úplně jinými otáčkami než diesel osobního vozu :-)

Odkaz ke komentáři

Chipe to máš naprostou pravdu. Princip je ale pořád stejný...Chceme-li aby se nám motor, převodovka - spojka prohřívala stejně tak na místě se zapnutým motorem toho nedocílíme...

Můj názor je prostě: "Neváhej o toč" (rozumněj jeď... jak jsem již psal o sránku dřív)

 

Kamion bubla na volnobeh aby nafoukal vzduch do brzdove soustavy.

 

To je jedna z možností, ale to by nemělo trvat déle než minutu u aut, které jsou technicky ok!

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj,

vím, že to asi moc sleduju, ale teď, při těch mrazech se motor neohřeje na 90 stC ani za celou cestu do práce (30 km).

Když jedu do kopce, nebo na to šlápnu na rovině, teplota stoupá na 70, 80 stupňů, ale jak jedu z kopce, klidně zase klesne. Termostat je asi OK, protože hadice k chladiči jsou studené.

Může být problém ještě někde jinde?

Děkuji, Jakub.

Odkaz ke komentáři

Našeho starého pašíka jsme nechávali bublat před barákem dokud se do něj nedalo nasednout v tričku a sníh nezačal samovolně slízat. Při pravidelném servise a údržbách jsme ho dávali pryč s půl miliónem kilometrů před 5ti lety a jezdí dodnes. Jen dostal od současného majitele lepší kabátek, ale motor původní takže by mel mít něco okolo 600 tis km, a očividně mu to neškodilo. Pravdou je, že čím novější stroj - tím je na všechno choulostivější. Já O2 prohřívám při škrábání taky, ale ta proti pašíkovi topí jako blesk. Toho půl litru nafty za hodinu jsem nikdy neřešil.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Kamion bubla na volnobeh aby nafoukal vzduch do brzdove soustavy.

jj, kamion klápe na miste proto,aby natlacil vzduch do brzd, sedacky atd.

delal jsem ve volvu a prijeli k nam svedi, sef musel objednat tlumocnika a sami svedi rikali, ze neni dobre ho nechat klapat na miste, natlacit vzduch a pomalejsi jizdou prohrat, nenechavat stat.

Pak taky rikali, ze kdyz je volvo nove,tak mu poradne nalozit jak naklad tak mu dat i pokourit, zesice bude zrat trochu vic,ale po zabehu se snizi spotreba a nebude auto zdechle

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...