Přejít na obsah

Ohřev studeného motoru


  

91 hlasů

  1. 1. Ohříváte motor během na volnoběh před vlastní jízdou?

    • ANO
      27
    • NE
      64

  • Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Mischicko neštudoval so dopodrobna ako funguje LL ale nejako asi funguje keď Skajovi ukázalo servis tuším po 17t km keď jazdil s priemerkou nad 10l / 100km..

Len ma teda zarazil a rozosmial zároveň ten výrok že sa vážne ničí motor tým že ho studený nechám chvíľu klepať na voľnobeh.. :D

Každý sa správame k autu podľa seba takže aj tak táto debata k žiadnemu výsledku nepovedie tak isto ako aj pár ďalších..

 

Romane kľudne to OT daj premazať...

Odkaz ke komentáři
Auta s LL naji cidlo na olejove vane a RJ motoru pocita studene stary, jak slapete na plyn (ala cihla) a jeste neco na co si nemuzu ted spomenout...

Je to v tom článku na odkazu co jsem dával. Z těch důležitých věcí jsi zapomněl vliv spotřeby paliva.

 

Jinak se systém trochu liší u naftových a u benzínových agregátů.

 

Mischicko neštudoval so dopodrobna ako funguje LL ale nejako asi funguje keď Skajovi ukázalo servis tuším po 17t km keď jazdil s priemerkou nad 10l / 100km..

Len ma teda zarazil a rozosmial zároveň ten výrok že sa vážne ničí motor tým že ho studený nechám chvíľu klepať na voľnobeh.. :lol:

Každý sa správame k autu podľa seba takže aj tak táto debata k žiadnemu výsledku nepovedie tak isto ako aj pár ďalších..

U něj asi bude největší vliv mít ta spotřeba.

 

S tím stáním se studeným, nastartovaným motorem to klidně může být přežitek z dob, kdy auto na volnoběhmoc nedobíjelo, nemazalo a chladící kapalina řádně neproudila. Dneska je to asi nejvíc o té ekologii, prt. jsou to zbytečně emise navíc. Nakopírovanou část z návodu jsem sem dával, pokud chceš vědět víc a pádnější argumenty, napiš přímo do škodovky, nějaký odborník Ti jistě odpoví líp než když mi tu plkáme jen tak.

 

bych byl za to aby to Misak vytahl do sekce motory kdyby se k tomu chtel nekdo vracet.

Co kdyby to udělal Ondřeják, je taky mod :P

Odkaz ke komentáři

Tak som písal do Škody, po 6 dňoch konečne odpovedali :lol: písal som to tak, aby to vyhovovalo každému zástancovi akejkoľvek teórie :)

 Dobrý deň,

vlastním Škodu Octavia II. generácie s motorom 1.9TDI-PD. Zaujalo ma
upozornenie v návode k vozidlu, aby som ho nenechával bežať na
voľnobeh. Praktizujem to hlavne v zime, keď odhŕňam z auta sneh.
Viete mi bližšie povedať u akých dielov dochádza k opotrebeniu
počas voľnobehu, pretože z vášho upozornenia mi to nie je jasné.
Zatiaľ som nemal s tým problém u žiadneho auta.

V návode píšete:
Omezte chod motoru na volnoběh
Při volnoběhu trvá velmi dlouho, než se motor zahřeje na provozní
teplotu. Ve fázi zahřívání je však opotřebení a produkce
škodlivých zplodin zvláštěvysoká. Proto ihned po nastartování
vozidla vyjeďte. Vyhněte se přitom vysokým otáčkám.

Ďakujem za odpoveď

 

 Dobrý deň,

obdržali sme Vašu správu, ktorú ste zaslali na adresu zákazníckeho centra výrobného závodu Škoda Auto a.s. Mladá Boleslav.

K Vašej otázke uvádzame nasledovné. Jedná sa hlavne o komponenty a častí motora ktoré sú mechaniky namáhané pohybom v miestach,
kde dochádza k pôsobeniu trenia medzi dvoma komponentmi ako napríklad: valec a piest s krúžkami,
drieky ventilov a vodítka ventilov, samozrejme sa jedná aj o klzné ložiská a pod. 
Je dôležité si uvedomiť, že najvhodnejšie pracovné podmienky má motor vtedy,
ak je zahriaty na prevádzkovú teploty a preto je vhodné, aby sa s vozidlom ihneď po naštartovaní jazdilo.

Odkaz ke komentáři

no konečně nějaká kloudná odpověď. Neřekli nic novýho, ale je to vyjádření ze škodovky. Sice mám benzína, ale to na této věci moc nemění - auto jsem nechal nastartované chvíli před odjezdem tolikrát, že bych to spočítal na jedné ruce a příště se na to vyprdnu. Jinak doufám, že už mrazy skončily a my máme pokoj :lol:

Odkaz ke komentáři

Já jsem taky spokojenej, celkem jasná odpověď, kterou nelze kritizovat. Na druhou stranu zas až tolik neříká, tohle se dalo čekat. Už předtím jsem psal, že by to mohlo (mělo) souviset s mazáním - vlastnostmi oleje. A z té odpovědi vyznívá to stejné - problém jsou pohybující se díly, tzn buďto jde o teplotní "roztažnost" materiálu (což se mi nezdá, ale musel by se vyjádřit strojař), nebo je to o oleji.

 

A pokud by to teda byl ten druhý případ, tak se nabízí otázka, od jaké teploty je zajištěno ideální mazání (vlastnosti oleje) - je to 0°C, 50°C nebo snad 88°C?? To by se nejspíš musel vyjádřit nějaký odborník přes maziva, jaké jsou vlastnosti dnešních olejů při konkrétních teplotách a jestli je skutečně problém, když má motor jako celek teplotu dejme tomu kolem 0°C. Možná bychom se dozvěděli, že je to naprosto bez problému.

 

Napadá mě jediná možnost, jak to laicky otestovat - nechat trošku oleje přes noc někde venku "zmrznout" a následně ho porovnat s teplým vzorkem :smich: ...Ale to už je asi hodně hráblá myšlenka a začínám se dostávat do extrému :lol: ...Jinak já taky motor na volnoběh nenechávám, ale jen z důvodu, že sníh neodmetám a skla neškrábu. Kdyby jo, tak bych ho klidně nastartovaný nechal, pohodlí je přednější a čím dříve se to zahřeje a bude topit, tím líp :smich: Ve výsledku je to stejně jedno a když to má vydržet, tak to vydrží a když se to bude mít posrat, tak se to posere. A jestli to bude o měsíc dřív nebo dva později, to je už myslím celkem jedno :)

Odkaz ke komentáři

Panove asi me ukamenujete ale jelikoz nemam garaz a vyjizdim dene okolo 6:00hod tak dojdu k autu, nastartuju zapnu rozmrazovani skla a ventilator na trojku teplo na max a du odsrabat okna. Az po teto akci sedam do auta a jedu. Taky sem celt ze se to nema a ze je lepsi hned jet ale.... zkousel sem to a kdyz pominu to ze to oskrabu a sedam do uplne vymrzlyho auta (je pravda ze to za tu chvilku neni o moc lepsi ale precejenom uz mi fouka aspon -3 kdyz je -15 :lol: ) tak se autu zrovna dvakrat nechce a to vyjizdim po rovince. Kdyz ho necham bublat nez to oskrabu a vyjedu, tak auto jede o poznani lehceji. Tak tezko rict co se mu vic libi. Ale jak tu nekdo pisal, jeslti se to ma posrat o mesic driv nebo pozdeja .....

Odkaz ke komentáři
Já jsem taky spokojenej, celkem jasná odpověď, kterou nelze kritizovat. Na druhou stranu zas až tolik neříká, tohle se dalo čekat. Už předtím jsem psal, že by to mohlo (mělo) souviset s mazáním - vlastnostmi oleje. A z té odpovědi vyznívá to stejné - problém jsou pohybující se díly, tzn buďto jde o teplotní "roztažnost" materiálu (což se mi nezdá, ale musel by se vyjádřit strojař), nebo je to o oleji.

 

A pokud by to teda byl ten druhý případ, tak se nabízí otázka, od jaké teploty je zajištěno ideální mazání (vlastnosti oleje) - je to 0°C, 50°C nebo snad 88°C?? To by se nejspíš musel vyjádřit nějaký odborník přes maziva, jaké jsou vlastnosti dnešních olejů při konkrétních teplotách a jestli je skutečně problém, když má motor jako celek teplotu dejme tomu kolem 0°C. Možná bychom se dozvěděli, že je to naprosto bez problému.

 

Napadá mě jediná možnost, jak to laicky otestovat - nechat trošku oleje přes noc někde venku "zmrznout" a následně ho porovnat s teplým vzorkem :smich: ...Ale to už je asi hodně hráblá myšlenka a začínám se dostávat do extrému :lol: ...Jinak já taky motor na volnoběh nenechávám, ale jen z důvodu, že sníh neodmetám a skla neškrábu. Kdyby jo, tak bych ho klidně nastartovaný nechal, pohodlí je přednější a čím dříve se to zahřeje a bude topit, tím líp :smich: Ve výsledku je to stejně jedno a když to má vydržet, tak to vydrží a když se to bude mít posrat, tak se to posere. A jestli to bude o měsíc dřív nebo dva později, to je už myslím celkem jedno :)

No možná to nebude jen o viskozitě oleje, ale i o jeho proudění.

 

Napadá mě ještě lokální přehřívání, resp. rychlejší ohřívání některých součástí, potom by tam byla i ta tepelná roztažnost, o které píšeš.

 

Ten olej určitě nezmrzne, dej si flašku co máš na dolejvání na noc ven, ale hustší samozřejmě bude. V zimě máme v garáži kolem 8°C a je vidět, že houstně, ohřátá 5W 30 je skoro jak voda:-)

Odkaz ke komentáři
Tak som písal do Škody, po 6 dňoch konečne odpovedali :D písal som to tak, aby to vyhovovalo každému zástancovi akejkoľvek teórie :D

 Dobrý deň,

vlastním Škodu Octavia II. generácie s motorom 1.9TDI-PD. Zaujalo ma
upozornenie v návode k vozidlu, aby som ho nenechával bežať na
voľnobeh. Praktizujem to hlavne v zime, keď odhŕňam z auta sneh.
Viete mi bližšie povedať u akých dielov dochádza k opotrebeniu
počas voľnobehu, pretože z vášho upozornenia mi to nie je jasné.
Zatiaľ som nemal s tým problém u žiadneho auta.

V návode píšete:
Omezte chod motoru na volnoběh
Při volnoběhu trvá velmi dlouho, než se motor zahřeje na provozní
teplotu. Ve fázi zahřívání je však opotřebení a produkce
škodlivých zplodin zvláštěvysoká. Proto ihned po nastartování
vozidla vyjeďte. Vyhněte se přitom vysokým otáčkám.

Ďakujem za odpoveď

 

 Dobrý deň,

obdržali sme Vašu správu, ktorú ste zaslali na adresu zákazníckeho centra výrobného závodu Škoda Auto a.s. Mladá Boleslav.

K Vašej otázke uvádzame nasledovné. Jedná sa hlavne o komponenty a častí motora ktoré sú mechaniky namáhané pohybom v miestach,
kde dochádza k pôsobeniu trenia medzi dvoma komponentmi ako napríklad: valec a piest s krúžkami,
drieky ventilov a vodítka ventilov, samozrejme sa jedná aj o klzné ložiská a pod. 
Je dôležité si uvedomiť, že najvhodnejšie pracovné podmienky má motor vtedy,
ak je zahriaty na prevádzkovú teploty a preto je vhodné, aby sa s vozidlom ihneď po naštartovaní jazdilo.

No nevim,odpoved mne teda neuspokojila vubec.

To mi chteji rict,ze kdyz to bubla studene na volnobeh tak je to treni vetsi nez kdyz jedu ze studenym ?

Kdyz vemu jiny soudek - tak kamiony nez vyjednou tak bublaji take nejakou dobu a ty motory vydrzi hafo km.

Odkaz ke komentáři

souhlas, ikdyž to je romariovo tema, tak sem k tomu přidám také svůj názor........ také startuju a nechám klapat, auto to vydrží! jak to dělaj v rusku, kde je minus 30 a jedou hodinu v koloně? když to tu v mínus 5 necháš chvíli klapat je nic! a to že naftak se nezahřeje? nikdo nechce zahřát motor,ale zatopit si a po 5ti min fouká vlažný vzduch a sedačka hicuje!

škodovka vždycky takhle odpoví, protože jestli někdo denně najede 10km a nechá si před vyjetím 10min běžet motor, tak by asi měl jezdit na výměnu oleje po 5tis a ne po 15 - jezdí se na km, ne na mth..... třeba taxikáři proklapou v zimě hodin a co se děje? nic, namotaj na passatech, octávkách milion km

Odkaz ke komentáři

No, ja vam nevim, ale je tam par "protoze" navic.. Behem motoru na miste se zveda prumerna spotreba. Ohrivate motor a jeho olej, ale prevodovka se zahriva o poznani pozdeji. I pres vysokou kvalitu synt. oleju je rozdil, kdyz je to start v +20 a v -10°C, protoze olej je opravdu tuzsi, takze cerpadlo tlaci hustsi olej, ten se hure dostava k trecim plocham. Klapotem motoru na miste podporujete korozi zadnich casti vyfuku diky rozdilu teplot spalin a jejich vliv na prohrivani 2. a 3. dilu, ve kterych se spaliny ochlazuji a tvori tak casto videnou vodu z vyfuku.

Asi bych si vzpomel i na dalsi duvody, ale nechce se mi.. Sam mam jednickovou oktu s turbinou, takze vyjizdim ihned pote, co vypne cerpadlo sekundarniho vzduchu.

 

Starejte se o sve mazliky podle sveho nejlepsiho uvazeni, jezdete jak nejlepe umite, ale stejne na kazdeho z nas nekde ceka na silnici "blbec", co posle Vaseho ctyrkoloveho mazlika prinejmensim do servisu na plecharinu nerkuli primo na vrakac..

Odkaz ke komentáři

Já jsem byl vždycky zastáncem toho, sednout a jet. Poslední dobou to, co mám diesely, ale nepraktikuji, protože mi známý, co jezdí 20 let kamionovou dopravu poradil, že ačkoli má člověk nejmodernější diesel, má ho nechat před jízdou vrnět na volnoběh, a to právě z toho důvodu, že se v malých otáčkách motor tolik nenamáhá... Má najeto x mil km a jak říká, v životě neměl problém s motorem. Sám nevím proto bych uvítal argumenty proti jeho názorům(abych mu to vyvrátil nečím jiným než je návod k obsuze), ačkoli vím, že starého psa novým kouskům stejně nenaučím:-)

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Tákže děcka. Na kamionce mám už přes milion km a vždycky jsem taky nechával Volvíno krapet probrat před jízdou AAALLLEE: letos jsem prošel školením přímo od Volva a tam mi bylo řečeno že žádné dlouhé klapání! Pouze případně dofoukat vzduch (pakliže je vzduchový systém ok, tak by vzduch unikat neměl) a jedém. Výjezd by měl být pianko, žádné vysoké otáčky či dupání na plyn apod. Toto praktikuju i na Oktě.

 

Při dojezdu to chce nechat ale chvilku vydejchat, aby se trochu schladilo turbo když třeba táheme vozík (v mém případě Tdi), či jsme to rvali 200 v městě. Já dojíždím poslední 3-4km ouplně v pohodičce a opět pianko. Toť můj příspěvek :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Ahoj,

mám octavii 2 s motorem BKD (2005) a hodně pomalu se zahřívá. Když už se zahřeje, asi po čtvrt hodině až dvaceti minutách, drží 90stupňů naprosto vzorově.

Někde jsem tady četl, že ten motor má elektrický ohřev hlavy, aby se rychleji ohříval.

Kde to najdu? A jde to nějak zkontrolovat?

Děkuji, Jakub.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...