Přejít na obsah

Octavia III


Doporučené příspěvky

Tak jsem se právě vrátil z prohlídky O3 a musím říct ,ža auto se jim povedlo . Interiér ja více mohutnější oproti Rapidu a plasty jsou měkčené . Plasty ve dveřích taky nevypadají zle jak tu někteří uvádějí je pravda ,že jsem viděl auto ve tmavé barvě. Zadní sedák není možné sklopit stejně jako u Rapidu. Kufr si myslím ,že je srovnatelný. O3 má širší středový panel .Sedadla jsou na posez velice podobná jako má Rapid. Místo na zadních sedadlech je srovnatelné s Rapidem . Stropní světla jsou taková zvláštní ale je to pouze o zvyku. Kdy sedí majitel vzadu a pro děti jsou plně dostačující. Přední světla se mě více líbí ty na O3 i když to byly halogeny. Zadní světla má taky O3 hezčí .

Odkaz ke komentáři

to že mezi těmi auty, kromě menšího spektra motorů a výbavy není rozdíl. A vevnitř už vůbec ne. Olaf to nazval naprosto přesně OIII je jen vyšší výbava Rapida...

S tím se já Petře neztotožňuju, byl jsem se před chvílí ještě do autosalonu podívat, opravdu stačí jen zvenku zabouchnout dveře a je slyšet rozdíl, interiér horší než v Roomsteru, stropnice jak z recyklovanýho papíru, použita samá stará technika, ale nechme to být, každý to prostě vidí jinak.

 

 

Omrknul jsem ještě jednou OIII a vzápětí i nový Golf. Nuže nevím, co je na zadní lampičce špatně, možná ji ohraničuje opět velký tvrdý plast :D, ale konečně má čtecí lampičky. Bočnice zadních sedaček z plastu má i Golf, ano, v OII vypadaly lépe, ale svůj důvod, jak vysvětlil Honza, to zřejmě má. Řadička neurazí ani nenadchne, v Golfu mi přijde horší. Golf má ve výplních dveří látku, horní část předních výplní je o něco měkčí (zadní stejně tvrdé jako v OIII), ale je tak úzká s ozdobnou lištou hodně vysoko umístěnou, že tam opřít loket asi ani dost dobře nepůjde. Přesto se mi subjektivně asi díky provedení ozdobné lišty s kličkou líbí více výplň v OIII. Palubní desky se mi líbí obě, Golf má více ozdobných dekorů, líbí se mi natočená středová část k řidiči, roletka u odkládacího prostoru pro malé lahve jako má Superb, ale když už řešíme kde co, tak tlačítka rádia mají tvrdší stisk, jsou tak více slyšet a schránka pod volantem nemá čalounění (v OIII má). V OII se mi vždycky líbila snížená část stropnice od přední lampičky k té zadní, to mi v OIII trochu chybí. Čili je pravda, že pár plastů v OIII je tvrdších (zato má OIII např. v Eleganci madlo ruční brzdy v kůži, multifunkční volant, vkládané tkané koberce, 16" kola, kolenní airbag, hlavové airbagy, ..), ale za to samotné auto možná ani nemůže, začalo to už u OII FL.. horní část zadních výplní dveří začali dělat z tvrdého plastu, ale v loketní opěrce vzadu přibyla schránka, což prostě můžou dát do katalogu a běžný zákazník to asi ocení víc.

Já jsem za 615t poskládal Eleganci 1.4 TSI + CANTON + bi-xenony + Bolero + Drive Mode Selection + Light asistenty + Maxi-dotem, sport. podvozkem + parkovací senzory + další.

Odkaz ke komentáři

rozměrové srovnání OII a OIII:

 

 

a zde je "vysvětlení" plastových bočnic zadních sedaček

 

 

Více obrázků ve velkém rozlišení (i jako tapety na pozadí PC): http://www.caricos.c..._skoda_octavia/

 

To ma byt jako airbag nebo pytlicek na zvraceni? :wallbash:

 

Btw, nekteri mi tu prijdou (nebudu jmenovat), ze by mozna stalo za to vytahnout hlavy z prdele a proste si priznat, ze i skodovka a VW setri a je to videt, ne jen porad tupe omilat co si precetli v casopisech, ze je tam vic mista a jsou tam uzasny nepotrebny ficury a nedej boze totalni kravinu, ze obycejna leta prekonana naprava je vlastne lepsi, nez multilink :lol: V TV taky rikaj, ze jogurty s bifidem jsou nejlepsi a nebudete mit ani rymu...

Odkaz ke komentáři

Tak sem si do ni byl zatim jen sednout.

 

Okamzite mi prisla vetsi a to je fakt :) pristrojovka celkem fajn dostupnosti, vizuelne z ni nadsenej uplne nejsem ale asi si zvyknu. Tapec dveri sem pres kabat nevsiml ze by tlacil ale calouneni mi prijde stejne na pikachu, uvidime v provozu pri delsi ceste. Tapecy celkove jsou divny ale to asi diky ty klicce v casoprostoru, jelikoz byl cernej intros tak mi prisly v pohode a nevnimal jsem jejich matros, materialy na pristrojovce uplne v klidu...renaulty a korejci mi prijdou horsi. Plast u zadnich sedadel jsem vubec nezaznamenal ze by byl nejakej spatnej, kdyz sem otevrel dvere tak me neprastil do oci, otazka co by to udelalo ve svetlym introsi. Lampicka je hnus, dozadu ale moc nekoukam a uz vzbec tam nejezdim, takze ji preziju.

 

Co ne neprijemne prekvapilo je zvuk zavreni dveri, tady citim snizeni nakladu. OII mi prijde ze ma zvuk lepsi a dvere tlumenejsi.

 

Holen se mi nedrela, ale zas asi jen proto, ze sé v tom byl chvilku

 

Celkove hodnotim tak 70% ale uvidime v testu kdy s tim pojedu aspon 100 km v kuse

Odkaz ke komentáři

Páni, na jednej strane som rád, že nie som sám, kto OIII v porovnaní s OIIFL vidí ako chudobnú príbuznú. Na druhej strane ma to však mrzí, pretože tak ako ja, aj množstvo ďalších ľudí čakalo niečo lepšie, než o kúsok väčší a lepšie vybavený Rapid... Nechcem povedať, že Rapid je zlé auto, práve naopak. Ale v kontexte tohto nevidím dôvod, prečo uprednostniť OIII pred Rapidom (až na prvky výbavy, ktoré Rapid neponúka).

 

Som vcelku prekvapený názormi z opačného tábora, ktorý OIII považujú za to najlepšie, čo tu aktuálne je. Toto by som pochopil od úplného laika, čo auto považuje len za približovadlo z bodu A do bodu B, alebo od niekoho, kto jazdí Fabiu I alebo Octaviu I a OII preskočil. Mám pocit, že niektorí OIII stavajú na piedestál len preto, lebo je to Octavia.

 

Sľúbil som, že spravím nejaký súpis, v čom je OIII horšia, než bola OII. Myslím, že je to zbytočné. Ľudia nepotrebujú, aby som im našepkával a vkladal do úst moje slová, pretože majú svoje vlastné zmysly a vidia, počujú a cítia, že niečo s OIII nie je celkom v poriadku. Ten, kto čakal poctivé kvalitné nemecké auto, sa nedočkal. Miesto toho prišlo toto...

 

Nechcem sa hrať na najmúdrejšieho na svete, o OIII ale viem dosť a určite viac, než vy, čo ste ju boli pozrieť pár minút u predajcu alebo ste absolvovali krátku skúšobnú jazdu. Ukameňujte ma, vynadajte mi, ale nemôžem si pomôcť, Škoda u mňa vypustením poslednej OIII klesla, niekde na úroveň Kórejcov, proste je to také pozlátko. Nepatrí sa nadávať na chlebodárcu, ale som neskutočne sklamaný a rozčarovaný. Už Yeti bol varovný prst, že pozor, niečo sa deje. Prišiel Rapid, ktorý bol smerovaný do lowcost segmentu, kde sa to dalo chápať. Ale cieľové zameranie OIII je úplne odlišné, no ponúknutý produkt tomu nezodpovedá. Sám za seba som rád, že som minulý rok v lete kúpil RSu a nemusím teraz riešiť kúpu auta, pretože by som si v zúfalstve trhal vlasy, že som nestihol objednať OIIFL.

 

V názoroch ľudí sa tu spomínajú nekvalitné tapecy na dverách z tvrdého plastu, že tieto rezonujú a dvere nemajú dobrý zvuk. Dvere sú rovnako riešené, ako má FII - plech dverí je potiahutý dovnútra, dverový modul je len úplne miniatúrny nosič motora. Plast tapecu je tvrdý, jednoduchý. Tapec dverí je prichytený na dvere 2 (slovom dvoma) šróbmi, zvyšok sú nacvakávacie špunty a jednorázové rozpínacie nity... Otázka do pléna - koľkými šróbmi sú prichytené tapecy v OII/OIIFL? Odpoveď - tam bolo použitých 6 šróbov. A toto je len jedna z vecí, takýchto jednoduchých lacných riešení tam je množstvo! Menšie množstvo tlmiacich materiálov, naopak veľké množstvo jednorázových spojov miesto šróbovaných, veľa dielov len ako súčasť väčších montážnych celkov, neskutočné množstvo špeciálnych prípravkov potrebných na demontáž množstva dielov (o hodne viac, než má trebárs Golf VII), jednoduchšie a hlavne lacnejšie technické riešenia... Niekomu toto možno vyváži asistent únavy, farebný maxidot či zadné led svetlá.

 

Som zvedavý, kedy sa objavia na fóre prvé OIII, začnú sa riešiť dorábky všeličoho možného. A čo všetko sa podozvedáme, keď ľudia tie autá začnú rozoberať... Hádam mi vtedy dáte za pravdu, že OIII ani zďaleka nie je tak super, ako sa snaží vyzerať!

Odkaz ke komentáři

Páni, na jednej strane som rád, že nie som sám, kto OIII v porovnaní s OIIFL vidí ako chudobnú príbuznú. Na druhej strane ma to však mrzí, pretože tak ako ja, aj množstvo ďalších ľudí čakalo niečo lepšie, než o kúsok väčší a lepšie vybavený Rapid... Nechcem povedať, že Rapid je zlé auto, práve naopak. Ale v kontexte tohto nevidím dôvod, prečo uprednostniť OIII pred Rapidom (až na prvky výbavy, ktoré Rapid neponúka).

 

Som vcelku prekvapený názormi z opačného tábora, ktorý OIII považujú za to najlepšie, čo tu aktuálne je. Toto by som pochopil od úplného laika, čo auto považuje len za približovadlo z bodu A do bodu B, alebo od niekoho, kto jazdí Fabiu I alebo Octaviu I a OII preskočil. Mám pocit, že niektorí OIII stavajú na piedestál len preto, lebo je to Octavia.

 

Sľúbil som, že spravím nejaký súpis, v čom je OIII horšia, než bola OII. ......

 

Tak pod tohle se podepisuju, Igorův příspěvek přesně vystihuje moje pocity z OIII ......

Igore souhlas.

Odkaz ke komentáři

no taky se tak nějak pod Igora podepíšu,jenže bohužel jinak to nejde.Je krize,vyrobit drahé poctivé auto je nesmysl a nějak se korejcům přiblížit museli,když korejci bodujou s cenou.

Měl jsem možnost jet s Hyundai i40 a musím říct supééér a no a prostě Škodovka se musí cenovou politikou pořiblížit,tak to musí být někde vidět

Odkaz ke komentáři

Myslím, že to moc dramatizujete. Je pravdou, že Octavia vypadá pěkně, jedině když je dobře vybavena a má hezká kola (výbavou myslím bi xenon, stribrné lišty oken a Led zadní světla). Nejsem si zcela jist zda z tech X statisicu Octavií co bylo prodáno majtelé řešili, zda je tapec přichycen 6ti nebo 4ma šrouby. Auto si vetšina lidí koupí a jezdí. Samořejmostí je aby tapec nerezonoval, to jsem zkoušel u testovacího vozu a nic takového jsem neslyšel. Naopak u mého Superbu 2 nebo Octavia 2 dveře občas při hudbě rezonují - co to pro mě znamena? Je mi jedno zda je tapec na 2 nebo 10 šrouech, důležitý je výsledek - chápu, tento problém se projeví nejspíš až po několika tisíci kilometrech, ale i tak je podstatne že nerezonuji. 160R tady psal něco i menším množstvím tlumícím materiálu - pro mě za mě, tam může být materiálu kolik chce,ale auto je proste celkově tižší, pevnější a lépe utlumené než O2, tak na co mě ma zajímat zda je tam 15 nebo 30 kg tlumícího materálu? Řeší se dle méh zhovadilosti, lidé jsou večně s nečím nespokojeni a hledájí jen něco,čím by mohli lecjakou věc zkritizovat. Tím se nezastávám Octavie 3 - samému mi některé věci vadily ale vcelku je to příjemné auto a zákazníky si bez problémů najde.

Odkaz ke komentáři

To 160R - rozepsal jsi se hodně, ale konkrétní důvody máš pouze,:

 

" Plast tapecu je tvrdý, jednoduchý. Tapec dverí je prichytený na dvere 2 (slovom dvoma) šróbmi, zvyšok sú nacvakávacie špunty a jednorázové rozpínacie nity... Otázka do pléna - koľkými šróbmi sú prichytené tapecy v OII/OIIFL? Odpoveď - tam bolo použitých 6 šróbov. A toto je len jedna z vecí, takýchto jednoduchých lacných riešení tam je množstvo!

 

Jestli ti tolik vadí míň šroubků a jsi z toho tak neskutečně sklamaný a rozčarovaný, že OIII házíš do jednoho pytle z Korejci se mi zá jako silná káva. Všechny automobilky musí šetřit, tak to prostě je. A z toho vyplívá i mraky speciálních přípravků na opravy - potřebují auta dostat do autorizovaných servisů .

 

Každé auto má chyby, má je i nová OIII, to je bez pochybu. A ty, když máš RS :wub: vidíš tech chyb určitě víc, ale práve proto bys měl počkat na OIII RS a pak hodnotit .... :pivo:

Odkaz ke komentáři

To ma byt jako airbag nebo pytlicek na zvraceni? :wallbash:

 

Btw, nekteri mi tu prijdou (nebudu jmenovat), ze by mozna stalo za to vytahnout hlavy z prdele a proste si priznat, ze i skodovka a VW setri a je to videt, ne jen porad tupe omilat co si precetli v casopisech, ze je tam vic mista a jsou tam uzasny nepotrebny ficury a nedej boze totalni kravinu, ze obycejna leta prekonana naprava je vlastne lepsi, nez multilink :lol: V TV taky rikaj, ze jogurty s bifidem jsou nejlepsi a nebudete mit ani rymu...

 

snažil jsem se jen vysvětlit většině zde, proč je tam plastový kus. A pokud to bereš jako pytlíček na blití, tak prosím... ale před tím se ještě podívej na tento obrázek, a pak asi dojdou souvislosti:

 

OIII-airbagy.jpg

 

A k tý nápravě: stále si za tím stojím a nazývejte si mě jak chcete. Běžný zákazník při běžném používání rozdíly nepozná. Nás, zde na foru, nepočítám jako běžné zákazníky ;)

A kdo si chce předělat zadní nápravu na multilink, tak klidně může - díly na to existují. Jen se u toho prohne a bude žasnout nad cenou. Možná mu teprve v tom okamžiku dojde, proč je tam z výroby použitá konstrukčně jednodušší, lehčí (rozdíl je 11kg) a cenově levnější vlečená náprava.

A pokud někdo nebere v úvahu úsporu 11kg jako relevantní, tak se zamyslete nad jednou věcí: když vidíte v reklamě, autosalonu, katalogu či testu v televizi či časopisu údaj o spotřebě u testovaného auta 4,5l/100 km anebo 5,6l/100km, po kterém autě šáhnete? No po tom úspornějším... a jak se dá uspořit palivo? Tím, že s sebou "vezu" méně hmotnosti. A pokud se podařilo celé auto odlehčit v průměru o 80kg (příp. až o 102kg) a nikterak se to nepodepsalo na celkové bezpečnosti vozidla - ba právě naopak - tak je to pro mne známka dobře odvedené práce, za kterou se nikdo nemusí stydět.

 

Dále mě mrzí, jak se tu lidi vrhnou hned v první den uvedení vozu u prodejců do autosalonů, pobydou tam celkem (max.) 2 hodiny (možná 3?), ujedou 15km na testovací jízdě a hned hodnotí auto. Nikde známka objektivnosti. Prostě rovnou předsudky a snaha najít chyby.

 

To auto má chyby, není perfektní. Ale je to, myslím, dobrý kompromis mezi požadavky škodovky (občas přemrštěné) a restrikcemi (resp. usměrněním automobilky) ze strany koncernu. Na každém autě vždy byly, jsou a budou určité konstrukční změny, které se ne vždy setkávají s pozitivní odezvou např. ze strany servisáků. Ale pokud vím dobře, tak první takové změny začaly s příchodem OI a taky byly kritizovaný. Pak se použily stejný konstrukce u Fabie a od té doby to už bylo to nejlepší. Napadají mne např. šroubované blatníky, namísto do té doby používaných vařených/lepených.

 

Co mě ovšem udivuje ještě více, tak že lidé přímo spojení s automobilkou za tímto produktem nestojí. Naopak se tu snaží poukazovat na chyby, které nejsou vidět. Jasně, budete se tu v toto chvíli ohánět jejich objektivností atp., ale vždy platilo "koho chleba jíš, toho píseň zpívej". A pokud už vládne taková nálada v distribučních, servisních a dalších kruzích výrobce/importérů/autosalonů/servisů, tak je to špatně. Protože si sami ubíráte zákazníky ;)

Asi na to koukám moc "odborně" a ze strany produkťáka, ale pokud chci prodávat nový model (či jakékoliv auto), tak samozřejmě nesmím skrýt chyby/vady vozu, ale musím je vždy vyvážit, resp. předčít v pozitivech. A to se zde neděje...

Odkaz ke komentáři

Moje malé poznatky:

Tvrdý plast na tapecu-jen výhoda.Rukama mi prochází "X" desítek OII se zkurve..ným tapecem od lokte.Golf VI má vrch tvrdý a to je dobře.

Pořád nechápu,proč se nad tvrdými plasty rozčilujete?Pokud nevržou a jsou tam,kde to nevadí,tak ať jsou.

Zadní náprava-tady souhlasím,že běžný řidič,to nepozná.

Moje zkušennost-jezdívám docela často jednu trasu rychlostní komunikace kde v jedné mírně levotočivé zatáčce je zvlněný asfalt.Kur.a co tam dělá OII s multilink zadní nápravou to tam nedělá OI s klasikou.Tak asi tak.

Odkaz ke komentáři

Já souhlasím s Honzou. To, že se začalo používat více dílů, u kterých bude potřeba vyměnit větší celek je pravda a bude hůř, vidím to jednoduše jako odraz současného stavu, lidé chtějí stále lepší auta za co nejnižší cenu. Nevím, jestli Igor dělá prodejce, nicméně znám i takové, kteří se vrátili ze školení nové Octavie nadšení. Jak už napsal Honza, nechápu smysl poukazování na šetření na místech, která nejsou vidět, které běžný zákazník nepozná a může mu být jedno, jestli tam jsou 2 nebo 6 šroubů, pokud to ve výsledku funguje. Píše se to tu, protože o tom někdo něco konkrétního ví, ale je to snad u konkurence jinak? Tam se nešetří? Já myslím, že musí a pokud chce někdo kvalitnější materiály, tak ať si připlatí za prémiovku, nicméně i tam se šetří, ani Audi A8 už není co bývala její předchozí generace a její majitel se mi postěžoval, že nadává na německý trojlístek, do Audi za poslední rok nacpal 100t Kč na opravách. Na každém autě se něco najde. Z druhého tábora tu začínají zaznívat hodnocení osobního rázu adresované lidem s opačným názorem místo konkrétních argumentů, proč je podle nich OIII tak špatná. Tak napište, které auto v dané třídě (kromě koncernových příbuzných) je podle vás lepší. Tak počkejme si na výsledky prodejů a ty jedné či druhé skupině už ústa zavřou.

Odkaz ke komentáři
Guest chipmann

Počkejme si az si to auto opravdu někdo koupi a bude ho uživat aspoň 2 roky nikdo tady zatím nemá praktické zkušenosti z OIII po delší dobu uzivani takze bych se zdrzl komentaru typu lacine a osizene auto

Odkaz ke komentáři

no taky se tak nějak pod Igora podepíšu,jenže bohužel jinak to nejde.Je krize,vyrobit drahé poctivé auto je nesmysl a nějak se korejcům přiblížit museli,když korejci bodujou s cenou.

Měl jsem možnost jet s Hyundai i40 a musím říct supééér a no a prostě Škodovka se musí cenovou politikou pořiblížit,tak to musí být někde vidět

jenže potíž je v tom, že cena O3 zdaleka neodpovídá ceně korejců i30/ceed. Je o dobrých 30% vyšší.

Odkaz ke komentáři

Nemuzes srovnavat v jakem smyslu ? Na firme mame cee'dy, coz je bracha i30ky a ted cekam na zapujceni O3, tak sem fakt zvedavej na porovnani.

 

EDIT : sef uz na skodovky uplne zanevrel :( Tak treba ho s O3 presvedcim :D jestli se na nas dostane se zapujckou na 2 dny. i40 mi pride proste vyssi divci oproti octavii.

Odkaz ke komentáři

pokud se budeme držet přísně kategorií, resp. nabídkou místa, pak se i30 nemůže srovnávat. Ale pokud budeme srovnávat auta dle ceny (bez ohledu na místo), pak lze srovnávat všechno. Stejně tak, jako hrušky/jablka/ořechy. :pivo:

 

Nabidkou mista ?

 

Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry OII ... Cee'd

g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1070 ... 870 / 1080

h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 960 ... 560 / 795

i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 920 ... 1030

j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980 ... 960

k) šířka vpředu (mm): 1440 ... 1465

l) šířka vzadu (mm): 1430 ... 1450

délka sedáku vpředu (mm): 520 ... 520

délka sedáku vzadu (mm): 460 ... 430

výška opěradla vpředu (mm): 620 ... 650

výška opěradla vzadu (mm): 620 ... 660

místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano

 

Srovnej si to sam ;)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...