Přejít na obsah

Octavia III


Doporučené příspěvky

golf sa stal legendou len vdaka zakaznikom a klubom plnych fanatikov. Golf I je pre nich modla a uznavany veteran :D !

Skodovka by taka tiez mohla byt, ale .... . U nas a tiez v CR vela ludi trpi akymsi komplexom, ktoremu ja celkom dobre nerozumiem ved vsetko co bolo vtedy vyrobene je zle. Keby mali nemci auto tvarov rapidu alebo erky boli by plne zrazy lesteniek. Nehovorim uz o autach typu Tudor, Spartak, octavia, 1201 sedan + Pick up to by boli kulty. Netreba zabudat ani na Tatru, ktorej sa VW ani len nepriblizoval.

Esteze existuje skoda-virt :palec: .

Aj octavia by mohla byt legendou. Pre mna aj je - hlavne nulta seria a OI. Som rad, ze Octavia pokracuje.

Odkaz ke komentáři

No nevím, Golf je nejprodávanější model VW a to celosvětově, takže to asi nebude o veteránech biggrin.gifrolleyes.gif,

spíše to bude tím, že je to plus mínus dobré auto, které i něco vydrželo, dříve si lidi kupovali auta ne na tři roky, ale na osm - deset a taková auto obecně VW uměl, mimochodem, kdyby nebylo Golfa, nebyla by Octa a navíc zrození Golfa je o několik desítek let před zrodem Octy.

Odkaz ke komentáři

Legendy netvoria len cisla predaja :rolleyes: ! A myslim si ze je to aj o tych veteranoch :palec:

Tak golfu spravili meno I,II,III. Potom to slo uz samo. Ludom sa zapacilo, ze to boli kvalitne auta s moznostou silneho motora pod kapotou VR6. Ale uz IV zacal mat mensie problemy, ale este to slo celkom dobre, V generacia nebola prave znama kvalitou, ale potom to vychytali. Skratka vsetci vieme ze koncern VW uz nie je orientovany na kvalitu.

Chyba :D - octavia sa zrodila ovela skor ako golf mkI. Ach ten dejepis :lol:

Odkaz ke komentáři

ještě jedno OT: :lol: :lol:

 

kdyby nebylo Hitlera, jak píše Cjoctavian, tak není celkově VW. Neb právě Adolf založil tenkrát značku KdF (Kraft durch Freude), zaměstnal Porscheho (ten dostal za úkol vytvořit lidové auto-Volkswagen), a tak vznikl Brouk (Käfer, New Beetle, Käfer/Beetle).

 

A k tomu Golfu: je to koncepce auta, která funguje už sedm generací a nyní poslední verze se opět designově vrací a odvolává na všechny minulé. Z bočního pohledu tam tak najdete např. podobný sklon zadního sloupku, jako měla 1.generace. A mnoho dalších znaků, které byly vždy pro danou generaci klíčové.

A vždy to bylo auto, které bylo dostupné pro širokou masu a bohatě stačilo na převezení čtyřčlenné rodiny a jejich zavazadel. A komu to nestačilo, ten měl/má na výběr z dalších modelů.

Celkově se ale dá říct, že modely Golf a Passat tvoří páteř celého Volkswagenu, neboť se již po několik generací vyrábějí a vždy osvědčují své kvality. Je jasné, že ne vždy se vše povede, ale to je stejné jako u nás u lidí-kdy odvádíme 100% výkony/práci, kdy se nám vše podaří dle představ?

 

A k té Octavii: osobně bych si dokázal představit, že tento model bude něco jako "Golf", že bude tvořit jednu z páteřních modelů značky. Přece jen se jedná o vozidlo, které vždy bylo větší, než konkurence (de facto opravdu třída pro sebe) a ostatní automobilky se jí snažily vždy jen dotáhnout v oblasti velikosti kufru, a to zpravidla na úkor designu.

Pro mě osobně Octavia představuje ideální rodinné auto a Rapida vidím spíše jako auto pro mladou rodinu (s malými dětmi), která se časem logicky posune do vyšší sféry (Octavie).

Odkaz ke komentáři

Njn, to je fakt :)

 

Jen poznamka k tomu rodinnemu autu... mam dve deti, 8 a 1,5 roku, a OI i OII sly z domu, protoze jsme se do toho proste nevesli. Asi to staci na jezdeni z bodu do bodu B a sem tam na nakup, ale pro aktivnejsi rodinu (kola, lyze, hrady a dalsi veci) to fakt neni. Staci tam 8iletymu klukovi vzit par kramu a tasku s hadrama, neco pro me s prituli, maly kocar a naky hracky a tasku s hadrama a kufr je totalne plnej, kor kdyz tam byl subac :D To neslo vubec. Proto ma ted moji octu segra s jednim rocnim ditetem, tam to jeste jde, ale bohuzel to neslo jinak, do srdcovky jsme se proste nevesli. Pokud si mlada aktivnejsi rodina koupi Rapida, bude si dost drbat hlavu... Ale je na tom i videt, co lidem stacilo driv, a co potrebujeme ted :) Driv se jezdilo embeckama do Rumunska do kempu se stanama a s taskou konzerv a zvladali to, si ted fakt nedokazu predstavit, i po revoluci jsem ja s rodicema osobne jezdil 1600km daleko nasi tehdejsi 120 LS, cestovani brutalni, kraval, skoro zadny dalnice, ale to uz jsem moc OT :)

Odkaz ke komentáři

Lyže a kola dáš na střechu, hrady zapřáhneš za kouli a subáč do auta/kufru nepatří, neb ti zabírá místo :lol:

 

Je ale pravda v tom, že jak má člověk hafo místa, tak vozí spoustu krámů. My jsme s našima měli 10let OI a jezdili jsme v tom 4 dospělí (rodiče a 2 děti, 13 a 16let) 2xročně na dovolenou (v létě třeba Itálie/Chorvatsko na 14dní) a v zimě lyžovat a vždy jsme se vešli. Lyže šly v zimě do boxu na střechu a v létě se vždy vše vešlo do kufru. Takže si za svým tvrzením stojím :pivo:

 

Ale hold je občas potřeba se trošku vrátit zpátky na zem, neb dnešní mladé generace (do které se svými 25lety také patřím) se dost často pohybují na nějaké jiné planetě, kde je vše velké a dostupné :lool:

 

A znám i dost rodin, které mají Fabii I/II a cestují ve 4lidech na dlouhé dovolenkové trasy i s kolama/lyžema.

 

Bral jsem to i z pohledu cenového, protože si asi mladí lidé nebudou moci pořídit OIII, když už i dneska málokdo z nich (nás mladých) má i třeba na toho Rapida cash a téměř 70% všech aut je stejně financovaných ;)

Odkaz ke komentáři

Jojo, presne kola jdou na kouli, stejne je to bezpecnejsi, ze stejnyho duvodu lyze do auta taky dat nemuzu a s tim subacem je to taky pravda, ale kdyz mne se to tak libi :D Presne, mista je vic a tak najednou vozim i v lete startovaci kabely, vecne prazdnej kanystr a dalsi a dalsi veci, hlavne osobni potreby, ktery fakt muzou zustat doma, pac je pak napriklad na chalupe, jen vylozim a zase nalozim :) My s octavkama odjezdili neskutecny dalky a je to uplne v pohode, ale to bylo holt uz kdyz jsme byli se segrou vetsi, ale s tema prckama je to naky slozitejsi, jen ten posranej kocar zabere pul kufru, to me vzdycky stve :) Ale jak pises, mlada generace je uplne jinde, zrovna pred par dnama jsem si povzdechnul, kdyz jsme s mladym hrali novej XCOM, on z toho byl uplne hotovej jak je to uzasny, ja se skripenim zubu hral a s nostalgii vzpominal na puvodni XCOMy z 90.let, sice grafika bidna, ale hratelnost, promyslenost a hlavne obtiznost byly jinde. Ale to uz je OT v OT :) Ale kdyz se blizi ty Vanoce, tak mi to tu prominete, ze jo :)

 

S tou cenou mas samozrejme pravdu, asi jsem divna mlada rodina, cash na auto typu rapida nemam ani nahodou, neni v silach usetrit. Takze taky na splatky... Ale driv to asi nebylo jiny, dle tabulek se na prumerny auto za totace vydelavalo dyl nez ted. Na druhou stranu ted je hodne dalsich a vyssich vydaju... Uz aby byly ceniky na octavku, na to jsem zvedavej...

Odkaz ke komentáři

Jenže teď je problém, že auto potřebuješ denně, cestujeme za prací (ještě to není takovým zvykem, ale už tomu lidi kolem mě začínaj "přicházet na chuť).. Takže proto si musíš koupit auto na splátky a nebo starou vránu do začátku, jenže do toho zas budeš sypat a neušetříš nic..

Odkaz ke komentáři

budu totálně OT:

 

co je XCOM?

 

Auta jsem si vždy (zatím 2) platil v hotovosti, nic na splátky nechci. Protože dokud (teď) slouží např. zdraví, mám dobře placenou práci (jako OSVČ), tak je všechno v cajku a mohl bych třeba i něco splácet, ale v dnešní době člověk téměř neví, co bude pozítří, natož pak příští/další roky.

 

EDIT: za prací už dojíždím teď a denně to je občas i 700km, takže tak. Podle toho taky vypadá můj roční nájezd-70.000-100.000km (když počítám i cesty služebníma autama, jinak těch 70t km je jen vlastním vozem).

Upraveno uživatelem Honza9007
Odkaz ke komentáři

Jenže teď je problém, že auto potřebuješ denně, cestujeme za prací (ještě to není takovým zvykem, ale už tomu lidi kolem mě začínaj "přicházet na chuť).. Takže proto si musíš koupit auto na splátky a nebo starou vránu do začátku, jenže do toho zas budeš sypat a neušetříš nic..

 

Bohuzel, v Praze to treba az tak akutni neni a jsem rad, ze autem denne nemusim, ale mimo velky mesta to uz v podstate jinak nejde, a bohuzel to bude asi horsi a horsi. Znam lidi, co delaji za minimalni plat a museji taky dojizdet treba 20 km. Pak uz to musi byt fakt slupka nebo to auto mit treba od rodicu, atd. Zadna hitparada :( My jsme mlady, ale lidi pres 50, to je teprv mazec :(

 

budu totálně OT:

 

co je XCOM?

 

Auta jsem si vždy (zatím 2) platil v hotovosti, nic na splátky nechci. Protože dokud (teď) slouží např. zdraví, mám dobře placenou práci (jako OSVČ), tak je všechno v cajku a mohl bych třeba i něco splácet, ale v dnešní době člověk téměř neví, co bude pozítří, natož pak příští/další roky.

 

EDIT: za prací už dojíždím teď a denně to je občas i 700km, takže tak. Podle toho taky vypadá můj roční nájezd-70.000-100.000km (když počítám i cesty služebníma autama, jinak těch 70t km je jen vlastním vozem).

 

XCOM - http://cs.wikipedia.org/wiki/XCOM:_Enemy_Unknown, http://cs.wikipedia.org/wiki/UFO:_Enemy_Unknown Ale to byl asi blbej priklad. Spis jen jak ve vsem jsou tendence zlehcovat, co nejmin namahat hlavu, pak to clovek vidi kolem sebe i v beznym zivote :)

 

Ja nemam (jeste snad chvili) spatny penize, ale usetrit v hotovosti na auto, bez sance :( Auto neni zas tak brutalni polozka, takze splacet i pri nasich krasnych ceskych urocich jeste jde (proc maji na zapade stejny banky uplne jiny podminky?) do hypoteky bych ale nikdy nesel, staci, ze se to posere, a vsechny vyhody i nevyhody hypotek budou v tahu, kdyz ta nemovitost bude neprodejna nebo brutalne pod cenou. To se ted deje napr. v Holandsku a udajne ted ma cca 25% lidi hypoteky na baraky a byty, ktery jsou neprodejny i tezce pod cenou, a porad se to zhorsuje. Jinak 70k-100k km je mazec :)

Odkaz ke komentáři

a protože jsem hodně na cestách, tak jsem včera cestou z Vlkohradu potkal na dálnici jednu z prvních OIII v Německu B)

 

Chlapci za volantem se to vůbec nelíbilo a snažil se ujet, leč neujel B)

 

Za kvalitu videa se omlouvám, utrpělo 2x:

1)točit v rychlostech 120-180 na mobil :wallbash:

2) můj "inteligentní" mobil video natočil otočené, a tak jsem byl nucen ho otáčet o 90° :(

 

http://honza9007.rajce.idnes.cz/MIX#2012-12-19_09.59.52.jpg

Odkaz ke komentáři

Uz len treba dodat, ze keby nebolo Hitlera, tak nikdy nevznikne Beetle - predchodca Golfa :rolleyes:

No a kdyby nebylo komunistů a pak následně převratu a rozprodání Tatry, tak tady máme luxusní světový limuzíny konkurující BMW, Audi, Lexus a možná i nějaký sportovní coupé...

 

no a můžeme být rádi, že tu škodovku koupili VW, kdyby to koupil Renault, tak jsme v....:D a to doslova

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...