Přejít na obsah

1.6 74+75kw chip od Sportmotoru a Cimbu


Doporučené příspěvky

to reálné srovnání je zajímavy.

výrobce uvádí rozjezd z 0-100 km/h a dle papírových hodnot je na tom 1.6 trošičku lépe.

při těch např. 140 to vypadá že je to jiné.

 

Osobně jsme kdysi cimbu oslovil ohledně chipu na 1.6 a tak nějak mi bylo vysvětleno pouze zlepšení přechodových stavů. Navýšení výkou u tohohle motoru v podstatě technicky není možné.

 

nakonec si ale přiznejme, že 1.6 jsme si nekupovali s tím, že od toho budeme čekat sportovní jízdu. pohodový spolehlivý motor na běžný provoz.

 

No ted jsem koukal na ty papírové údaje a nevidím, že 1,6 je trochu lepší.

 

Zrychlení 0-100kmh

OI 1.9TDi 74kW - 11,6s

OII 1.9TDi 77kW - 11,8s

OII 1.6MPi 75kW - 12,3s

OI 1.6MPi 74kW - 11,8s

 

Nicméně těmhle údajům moc nevěřím a nevím, kde škodovka tyhle údaje neustále bere.

Např. OII 1.6MPi 75kW má psanou papírovou maximálku 190kmh. Maximální výkon je 75kW při 5600ot. = cca. 185kmh (a tuhle správnou hodnotu uvádí Audi u A3 1.6MPi 75kW)

Dále nová Octavia Tour II s tímto motorem má o papírovou spotřebu ve všech případech nižší než má psanou moje z roku 2006. ????

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

od dnes som cimbu :) ,takze dnes som si dal upravit od pan janda-cimbu + vycistit skrtici klapka.

vysledky: predtim mi auto tahal od cca 3000/otm(ze bolo citit) a teraz je to od cca 1800/otm na spotrebu som nezistil ze by mi klesol,ale auto ma urcite lepsie taha je to citit jako by mal viac Nm,a hned to taha :blink: takze som spokojeny.

 

 

Sentinel daj si aj ty od cimbu :huh: a ser na chip.

Odkaz ke komentáři
Jojo mám to v plánu letos :lol: neřikal ti např jestli se to nevynuluje když třeba odpojíš baterku? pokud je to kabelem.

pri diagnostika a opravu chyb sa to nevymaze,tak isto ked odpojim baterku sa tomu nic nestane lebo je to nahrate v RJ,len sa nemoze fleshovat RJ-software!!!a vtedy sa to cele vymaze ak niekto do RJ nahra new soft/chip.

Odkaz ke komentáři
od dnes som cimbu :D ,takze dnes som si dal upravit od pan janda-cimbu + vycistit skrtici klapka.

vysledky: predtim mi auto tahal od cca 3000/otm(ze bolo citit) a teraz je to od cca 1800/otm na spotrebu som nezistil ze by mi klesol,ale auto ma urcite lepsie taha je to citit jako by mal viac Nm,a hned to taha :lol: takze som spokojeny.

 

 

Sentinel daj si aj ty od cimbu :D a ser na chip.

 

jsi nechal dělat "přechodové stavy" za 2000 kč ?

http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...=42&lng=cze

Odkaz ke komentáři
akce je akce :lol:

no business pak se prodloží :D

O2 to nedělá jinak z ake do akce a UHOS se může jít vyčůrat :D

 

stále otázka jestli to u atmosféry něco přinese, rád bych někde zkusil káru s 82kw :D

 

Akce jsou akce a nechal bych je pro to, pro co jsou určeny...tedy slevy :-)

 

Otázka, jestli má význam pro atmosferu chip za 3990,- je jako jestli má význam dělat přechody u Cimbu za 2150,- bez chipu.

Celkově chip do atmosfery není ani tak o výkonu (2-5kW v průběhu a 7kW ve špičce je opravdu málo), ale o lepší reakci motoru a lepším kroutícím momentu. Proto bych výkon v tuto chvíli nějak nekomentoval.

 

Podle mě u OII výkon poznat moc nejde a jestli ano, musíte auto hodně dobře znát. Rekce plynu je už od výroby celkem ok, takže já třeba poznal krouťák 2500-3500ot.

OI je přeci jen lehčí a problémy se špatnou odezvou plynu by s chipem mohl přinést lepší výsledek...nehledě na to, chip Vám tam nahrajou a pokud nebudete spokojeni, můžete do 14dnů požádat o vrácení do původního stavu. Je to na Vás.

Odkaz ke komentáři
jsi nechal dělat "přechodové stavy" za 2000 kč ?

http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...=42&lng=cze

 

ano som spokojeny a citit to :palec: najlepsie by bol ked to porovname cimbu Vs. sportmotor takze ja som zo slovenska ak ma niekto z SR chpnutu 1.6 75KW mozme dat stretavku a vyskusame v pripade vy tam v CZ skuste a napiste to sem :) a na vzdy ukoncime temou, lebo takto nema vyznam ked kazdy tvrdi svoje.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
A ještě jedno srovnání sprintu na letišti cca z 0-140kmh.

Auta:OI 1,9TDi 74kw (15"kola) / OII 1,9TDi 77kW (16"kola) / OII 1,6MPi 82kW (17"kola)

OI TDi ujelo skoro o 2 délky auta nad OII TDi. A OII TDi ujelo o 1/2 auta nad OII 1,6MPi.

Nepřesností byly rozdílné velikosti kol, ale až se trochu oteplý, chystáme se to provést znova se všemi 15" koly.

 

Vím, že to nemá s OI asi nic společného, ale slíbil jsem odvetu se stejnými pneu a doteď to nikoho neurazilo.

 

SPRINTY TDI proti MPI

Specifikace aut:

Papírové údaje jsou z návodu k obsluze (techničák):

OI TDI 74kW/240Nm / rv.2007 / 120000km / 1270kg (1320kg)

OII TDI 77kW/250Nm / rv.2009 / 60000km / 1310kg (1380kg)

OII MPI 75@82kW/148@158Nm / rv.2006 / 80000km / 1255kg (1300-1330kg)

* TDI (OI i OII) jsou známé tím, že prý mají už od výroby vyšší výkon, než papírová hodnota a to jest +- 80-85kW a cca.280Nm.

* MPI nebo benzínový atmosféráci jsou naopak známé zase tím, že nemájí výkon ani papírové hodnoty.

Je tedy otázkou, zda tomu tak je i v našem případě.

 

Srovnání sprintu na letišti 2010 říjen - cca z 0-130kmh.

 

Auta:OI 1,9TDi 74kw (15"kola) / OII 1,9TDi 77kW (16"kola) / OII 1,6MPi 82kW (17"kola)

OI TDi ujelo skoro o 2 délky auta nad OII TDi.

OII TDi ujelo o 1/2 auta nad OII 1,6MPi.

Nepřesností: byly rozdílné velikosti kol, ale až se trochu oteplý, chystáme se to provést znova se všemi 15" koly.

 

Testování podruhé 2011 únor sprint na letišti, sucho, +8st

OI 1,9TDi 74kw (15"kola) / OII 1,9TDi 77kW (15"kola) / OII 1,6MPi 75@82kW (15"kola)

Takže jsme vyzkoušeli sprint aut se stejnými velikostmi pneumatik.

 

Start z 0-130kmh (testováno 3x)

OI TDI opět vyhrálo na plné čáře - o necelé 2 délky auta nad OII TDI.

Reakce turba jsou téměř okamžité a už přeřazení na 2.rychlost mělo náskok délky skoro jednoho auta.

OII TDI Prohrálo nad OI vinou pomalého nastupu turba při přeřazení a trochu větší váze vozu.

Nicméně na 3.rychlost tyhle auta už si vzájemně moc neujížděli.

OII MPI nepomohly ani menší 15" kola. Nicméně prohrává o víc jak délku auta OII.

Nevím ani, jestli mu pomáha Chip od Sportmotoru. Nicméně auto již samotným startem nad TDI ztrácí, pravděpodobně velice lehkým předkem a protočením kol (otáčky motoru 3500-4000ot), což má za následek ihned ztrátu délky kapoty OII TDI. MPI se pak docela drží, ale nepatrně ztrácí a při 3.rychlosti ztrácí bohužel ještě znatelněji. Nepomáhá ani otevřený filtr (vrchní kryt filtru) ač bych i řekl, že nepatrné zlepšení zde je (výsledek možná o 1metr?).

 

Letmí start z 30-130kmh (testováno 3x)

OI TDI vyhrává o délku auta nad OII TDI a to i přesto, že se rozjíždí na 2.rychlost.

OII TDI nepomáhá ani 1. rychlost ani 2.rychlost. Nástup turba je pomalý a tím ztrácí i nad MPI.

OII MPI (otevřený filtr) lehce ujíždí startem OII TDI. 2.rychlost udržuje naskok půl auta nad OII TDI, ale TDI dojíždí na 3.rychlost., kde vyhrává o půl auta.

OI TDI omylem zaplá klimatizace - výsledek je výhra o kapotu nad OII TDI

 

Závěr a hodnocení obou jízd:

OI TDI nezklamalo a potvrdilo dynamiku motoru a reakci turba.

OII TDI jen nepatrně pomohly zimní pneu a lehce se dotáhlo na OI TDI, mizerný nástup i reakce turba.

OII MPI zimní pneu pravděpodobně moc nepomohly. Tehdejší letní 17" pneu pravděpodobne při startu lépe zabíraly a tolik se neztracelo při samotném startu, což potvrzuje letmí start. Nicméně si dovolím tvrdit, že na atmosféráka se těch TDI docela držel wink.gif

 

Info o TDI:

Oba motory na diagnostice nevykazovaly žádné závady, readiness kod v pořádku.

 

Info o OII 1.6 MPI:

Motor na diagnostice nevykazoval žádné závady, readiness kod v pořádku, orig. svíčky NGK BKUR6ET-10 V-line (první sprint - Brisk Platin), vzduchový filtr MANN má 8000km, olej 5W40 má 3000km (měněno po 15000km), kompresní tlaky válců všechny 12bar.

 

Zvláštnosti OII 1.6 MPI:

*Brisk Platin a orig NGK BKUR6ET-10 V-Line nemají na výkon pravděpodobně vliv a jestli ano, pak jednobodové Brisk platin jsou lepší :-) neb v létě 2010 ve sprintech podle mě uhánělo auto lépe). Na NGK je studený start zatím lepší.

*Mé zjištění a nikdo mi to nevyvrátil, ani nepotvrdil (ani škodovka-pry je nutná diagnostika vozu) je rychlost 35kmh, kde dochází ke změně citlivosti plynového pedálu, pravděpodobně jen u OII (cca. 40% sešlápnutého pedálu se mění na cca.60% - měřeno přes VAG) Tj. vzniká nevědomá akcelerace (přibližné hodnoty otáček motoru při změně citlivosti (35kmh) - 1.rychlost-4500ot, 2.rychlost-2500ot, 3.rychlost-1700ot, 4. rychlost-1300ot, 5.rychlost-1000ot.)

*Otevřený kryt filtru OII - je možné jej používat, zkracuje se tím ale výrazně živostnost filtru (častější výměna a kontrola), motor je v nizkých otáčkách ochotnější, filtr ale více duní. Je také poznat změna proměnného sání při 4200-4300ot, kdy se otevírají klapky pro krátké sací kanály.

Odkaz ke komentáři

Haski : Ses do toho pěkně obul ;) pěkně si to udělal :D já ze svoji 1.6 mám smíšený pocity ;) jednou je to drak a podruhý táhnu zase vlek :lol: jak sem psal dřív jel sem i s 81 a svezení to bylo pěkný ale bližší mi je asi benzín no :lol: to si vzpomínám na jednom foru když sem koupil octu jak tam každej druhej psal že se s 81 za městem rozjede a ty 1.6 nestíhaj a vidí je daleko za sebou ;) blbost :P navíc si ten co to psal asi neuvědomil že má turbo :D

 

ale pěknej test :D mě sou taky příjemnější sprinty z pohybu ne ze stání... chtělo by to víc octavek stejný motorizace :)

Odkaz ke komentáři

Ano, za sebou nás 1,6 benzíny urcite vidi, zvláště, když se atmosferovej benzin rozjiždí z neideálních otáček (třeba ze 2000ot). Pokud benzín akceleruje v ideálních točkách, rozdíl podle mě není tak hroznej, kde výsledek bude třeba 3 delky auta pozadu.

 

Byla by hloupost tvrdit, že 1,6 MPI 75kW a 148Nm bude velice stejný s 1,9 TDI 74kW a 240Nm. Samotný průběh momentu a výkonu je ale bohužel velice odlišný. Viz tabulka v příloze, kterou jsem si kdysi vytvořil ;)

post-5937-1300186935_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

no tak podme este :palec: ide mi o to ze cimbu a sportmotor kadzy pisu inac :lol: takze http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...=42&lng=cze Vs. http://www.sportmotor.cz/motor/b1675.htm cimubu pise ze chip sa nedal dat na ten motor ani sport.filter-ze motor ma uz max pri 75KW a zas filter by kazilo motor ale sportmotor zas pise chip a k tomu este filter .

teraz kto ma pravdu???

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
  • o měsíc později...

taky mám přechody od Cimbu,jenže žádnej rozdíl jsem nepoznal,škoda peněz....

 

Souhlasím s Tebou. Nechal jsem si od Cimbu rovněž udělat přechody na 1.6, 75 kw a nezjistil jsem nějakou změnu v chování auta. Je možné, že firmware, který jsem měl v řídící jednotce byl již optimálně naladěn. Tudiž bych doporučil řešit jen když se vyskytují problémy s akcelerací. Jé mám stále menší zacukání při akceleraci na 3 st. kolem 3000 ot. v rozsahu cca 100 otáček, a to mi firmware od Cimbu bohužel nevyřešil.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...