Přejít na obsah

1.6 LPG


Doporučené příspěvky

  • o rok později...

Zdravím všechny příznivce LPG.

Sám jsem koupil originální Octávii II na LPG v listopadu 2012 ve značkovém servisu Škoda. Vše fungovalo perfektně (myslím přepínání na plyn), dokud se neobjevily teploty pod nulu. Pak se auto začalo přepínat na plyn až po ujetí cca 8 km (rekord je 11 km). Když jsem ale jel třeba tři km, zastavil někde na 15 min. a jel dále, auto se přeplo na plyn prakticky hned potom. Takže to vlastně závisí spíše na teplotě čidla pro zapnutí plynu než na venkovní teplotě.

Reklamoval jsem to ve značkovém servisu, kde jsem auto koupil. Řekl jsem jim, že chci, aby se auto chovalo dle originálního manuálu, kde je uvedeno, že se pozdější přepínání na plyn projeví až při -10°C a více. V servisu si auto převzali a zkoumali, ale nic nevykoumali. Auto napojili on-line na Škodu Mladá Boleslav, ale ani od nich se údajně nic nedozvěděli. Tak mi to auto předali zpět s tím, že je vše OK a že si mám akorát obalit to čidlo molitanem. Tuto jejich "odbornou" radu jsem vyzkoušel, ale stejně nezabrala.

Proto jsem napsal dopis přímo do Škody MB. Ti se problému elegantně vyhnuli a pokusili zbavit tak, že mám jednat s tím, od koho jsem auto koupil (to je sice pravda, ale já jsem chtěl jen případnou radu, jestli to umějí nějak vyřešit) a také ještě připsali, že se plyn zapíná až od teploty 5°C na tom čidle kvůli emisím. To ale v manuálu není napsáno. Takže si myslím, že bychom se měli spojit (více majitelů originálních LPG Octávií) a donutit Škodovku, aby to nějak vyřešila (ať se auto přepíná na plyn do -10°C prakticky ihned po zahřátí chladící kapaliny na cca 30°C, jak to mají napsáno v tom manuálu). V opačném případě bychom mohli postupovat dle Občanského zákoníku a požadovat třeba vrácení auta (to já nechci) nebo opravu nebo nějakou adekvátní slevu. Najde se někdo, kdo by se do toho chtěl se mnou pustit a kdo má podobné nebo již větší zkušenosti s tímto problémem?

Jsem již sice ve věku blízkém důchodovému, ale jsem technicky založený (Ing. elektro a stavební) a také jsem celý život programoval, dělal analytika i testera, a tak se mi to nechce jen tak vzdát. Např. Kia musela v USA zaplatit kupcům několik miliard za to, že uvedla v manuálu nižší spotřebu, než byla ve skutečnosti.

Děkuji předem za reakce.

Odkaz ke komentáři

Jasně, jenže nesmíš to brát tak ostře, ono to nesouvisí se škodovkou ale s přímo nastavení plynu, jde o to že plyn spíná při určité teplotě chladící kapaliny, a 30stupnů je minimální teplota pro korektní pracování plynu. Dalo by se to nastavit níž, ale je možné, že by bylo znát cukání apod. Jinak plyn zapíná vždycky po ohřátí kapaliny, ne podle čidla okolí, to na to nemá vliv, to má vliv jen na množství vzduchu, takže jedinná možnost bud změnit teplotu spínání, ale obávám se, že pak neuznají záruku. JInak je to logické, že čím je větší zima, tím to spíná později. A to, že meričanům vraceli peníze mě ani nepřekvapuje, v americe co není napsané to nechápou, neumí a neznají, že když vykoupete kočku, tak ji nemáte sušit v mikrovlnce (taky vyhraný spor), že se nemají prát psy v pračce, že nadmíra žraní z fastfoodů způsobuje, že vypají jak vzducholodě, že nože jsou ostré a podobné absurdity. Je to zem, do které bych se podívat chtěl, ale o obyvatelích (průřezem) si myslím, že je příroda moc neobdařila. B)

Odkaz ke komentáři

Jasně, jenže nesmíš to brát tak ostře, ono to nesouvisí se škodovkou ale s přímo nastavení plynu, jde o to že plyn spíná při určité teplotě chladící kapaliny, a 30stupnů je minimální teplota pro korektní pracování plynu. Dalo by se to nastavit níž, ale je možné, že by bylo znát cukání apod. Jinak plyn zapíná vždycky po ohřátí kapaliny, ne podle čidla okolí, to na to nemá vliv, to má vliv jen na množství vzduchu, takže jedinná možnost bud změnit teplotu spínání, ale obávám se, že pak neuznají záruku. JInak je to logické, že čím je větší zima, tím to spíná později. A to, že meričanům vraceli peníze mě ani nepřekvapuje, v americe co není napsané to nechápou, neumí a neznají, že když vykoupete kočku, tak ji nemáte sušit v mikrovlnce (taky vyhraný spor), že se nemají prát psy v pračce, že nadmíra žraní z fastfoodů způsobuje, že vypají jak vzducholodě, že nože jsou ostré a podobné absurdity. Je to zem, do které bych se podívat chtěl, ale o obyvatelích (průřezem) si myslím, že je příroda moc neobdařila. B)

Ahoj.

Tady není problém s tím, jak to funguje (i když právě ani tak, jak to píšeš, to v tom jejich (=mém) stroji nefunguje - na teplotě chladící kapaliny to přímo nezávisí, protože se plyn někdy už zapne, aniž by zhasla modrá kontrolka chladící kapaliny (která tím, že svítí, říká, že teplota dosud nedosáhla 30°C) a někdy právě naopak, kontrolka již dávno zhasla, motor je zahřátý a třeba 10 km se nezapne plyn), ale že to funguje jinak, než oni popisujou v tom manuále. To je klamání zákazníka a já bych (třeba) to auto nekoupil, kdybych předem věděl, že budu do práce jezdit celou zimu prakticky jen na benzín, čímž u mne dochází ke škodě (rozdíl mezi cenou benzínu a plynu na tu vzdálenost). A já nemám rád, když mne někdo silný (Škoda MB) chce odbýt. Chci, aby uznali, že buď to auto mají špatně nastavený, nebo dobře, ale pak to mají špatně popsaný v tom manuálu a za to by se mi měli nějak omluvit - vykompenzovat.

Ale spíše se na to vykašlu, ta škoda je za deset let provozu kolem 10 000.- Kč a to mi nestojí za to. Ten značkový servis už mi neoficiálně podepsal, že mi udělají 1.servisní prohlídku včetně olejů, filtrů atd. zdarma a ještě mi udělají nějaké drobné vylepšení na autě zdarma, takž to budu mít zhruba vyrovnané. Tak jsem jen zkusil, jestli nemá někdo podobné myšlenky jako já a jestli třeba není už v řešení dále.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravím, mám úplně stejné problemy s originální zástavbou LPG u OII 1,6 MPI /75kW. Než se ochladí , system nemá chybu, ale pak se natahuje doba přepnutí z benzínu na LPG. Rekord jsem měl 18 km při mínus 7 st.C. Taky ten krátký úsek 2 km na benzín , pak přestávka na nákup a najednou to jde . Taky jsem sjezdil servisy a fachmany kteří instalují Landirenzo, ale dodatečně instalované systemy tento problem nemají a mráz jim nevadí. Tam je prý řidící jednotka zvlášť a ovlivnitelná . Originál zástavba pracuje údajně s jednotkou automobilu a k řízení LPG neni možný přístup.Je to tak nastaveno v programu od výrobce .Je sice možný ,že to bude optimální pro vozidlo ,ale my jezdíme s plyňákem na benzín! Nicméně , uvažoval jsem o nezávislém topení na 22O V . Chce to garáž nebo přípojku na zahradě ,časový spínač a " plastová či hliníková krabička " se spirálou se zařadí do chladícího okruhu a caa po 20-30 min . motor zahřeje na 70 st. Pak by přepínání neměl být problem a též by byla výrazně nižší spotřeba . Něco bude stát ta elektřina . V německu vhodný standheizung vychází na 122 Euro .Benzinové bufíky přijdou na 20- 25 tis + instalace . Ale to je pořád jen eventuelní řešení za nepovedenou origo zástavbu,která nemaká tak,jak by měla .

,

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj, zdravím!

Konečně se našel někdo, kdo má stejné auto a stejné problémy!

Já jsem si spočítal, že za cca 10 let bych projel navíc cca 11000.- Kč v souvislsoti s pozdním zapínáním plynu při cestě do práce v chladném období.

Vyrukoval jsem s tím na prodejce a oni sice odmítli, že to je výrobní chyba auta, ale na druhé straně mi slíbili, že mi ten rozdíl nějak vykompenzují. Domluvili jsme se, že servisní záruční prohlídky mi udělají zdarma (včetně všeho materiálu) a že mi udělají zdarma i drobné vylepšení na autě (nastříkání zrcátek a klik na barvu vozu - to už mi udělali). Taky slíbili, že pokud to škodovka vyřeší, dají mi vědět a nastaví mi to správně.

Ale přesto, pořád uvažuji, jestli nejít do soudního sporu, kde bych požadoval jednak slevu na autě a jednak náhradu té škody na ceně benzínu a plynu. Taky bch požadoval opravu - ať se technici snaží.

Možná, kdyby nás bylo více a spojili se, třeba bychom něčeho dosáhli. Já nemám rád, když si silní (Škoda) vyskakují na slabší (na nás).

Ale fakt nevím, jestli mi to ještě stojí za to.

Co na to říkáš ty?

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Spíš mne u originální zástavby LPG do octavie vadí umírání multiventilů, již 2. během 40 500 km a to, že do nádrže o objemu 55 litrů nenatankuji 44 litrů, jak píší, ale méně než 40 litrů. To pozdní přepínání LPG je dáno tím, že se ochlazují jízdou čidla, mně stačí stát dvě minuty na místě než očistím auto a LPG přepíná rychle. Také je dobrá Zimní clona přední masky Škoda Octávia II , kdy se omezí proudění vzduchu na čidla teploty

Odkaz ke komentáři

Spíš mne u originální zástavby LPG do octavie vadí umírání multiventilů, již 2. během 40 500 km a to, že do nádrže o objemu 55 litrů nenatankuji 44 litrů, jak píší, ale méně než 40 litrů. To pozdní přepínání LPG je dáno tím, že se ochlazují jízdou čidla, mně stačí stát dvě minuty na místě než očistím auto a LPG přepíná rychle. Také je dobrá Zimní clona přední masky Škoda Octávia II , kdy se omezí proudění vzduchu na čidla teploty

 

Ahoj!

S tím multiventilem prozatím žádný problém nemám.

Bohužel, tvé rady jsem vyzkoušel během minulé zimy a nebyly k ničemu. Provedl jsem obojí a ještě jsem zabalil to čidlo do ochranného pytlíčku (dle rady "odborného" značkového servisu), ale fakt to vůbec nepomohlo (možná, že to třeba zkrátilo náběh plynu z 8 km na 6 km, ale protože jezdím do práce 5km, tak jsem to vůbec nezaregistroval. Letos v zimě možná ještě zkusím stát na místě třeba 10 minut a pak terpve vyjet, ale i kdyby to pomohlo, v praxi to tak stejně dělat nebudu (nějaký benzín se projede i při tom zahřívání a čekat deset minut někde v autě, kde je "kosa", to se mi fakt nechce.

Poznámka: stojím s autem v zimě venku, protože i když jsem měl garáž 30 m od domu (už jsem ji prodal), tak jsem tam stejně neparkoval (jsem asi lenoch).

Takže prozatím tak.

folvik

Odkaz ke komentáři

Jezdím do práce 3 km a mimo největších mrazů jsem stihnul přepnout( občas při parkování), ale plazím se městem. U mne záleží, jestli auto stálo celý víkend bez nastartování. Když večer přijedu, ráno to lépe přepíná. Stejně i z práce to přepíná lépe než ráno, asi nevychladne motor. Syn má předělávku golfa 1,6 a přepíná rychle i v zimě. Nejhorší je po nastartování jet rychle, ale já jedu do 50 km a pomaleji, přechody atd

Kolik máš najeto?

Odkaz ke komentáři

Jezdím do práce 3 km a mimo největších mrazů jsem stihnul přepnout( občas při parkování), ale plazím se městem. U mne záleží, jestli auto stálo celý víkend bez nastartování. Když večer přijedu, ráno to lépe přepíná. Stejně i z práce to přepíná lépe než ráno, asi nevychladne motor. Syn má předělávku golfa 1,6 a přepíná rychle i v zimě. Nejhorší je po nastartování jet rychle, ale já jedu do 50 km a pomaleji, přechody atd

Kolik máš najeto?

Ahoj,

já jezdím do práce 5 km, taky v městě (přes světelné křižovatky). Jezdím tak do těch 60 km/hod. (letos v zimě zkusím jezdit ještě pomaleji, ale to asi nemá vliv - viz moje zimní ochranná opatření). To, že se auto rychleji zapne na plyn, když jedu z práce, to mi dělá taky. Ale když je velká zima a stojím těch 8 hodin, tak se to stejně zase zapne později. Jak už jsem někde psal, prvé zapnutí na plyn trvá v zimě déle, pak po krátkých přestávkách v jízdě už se pak vždy zapne rychleji.

Mám najeto cca 9000 km, kupoval jsem auto loni v listopadu a jezdím jen do práce (10 km tam i zpět, na chatu (110 km tam i zpět - od jara do podzimu) a případně někam na dovolenou (cca 2000 km). tak se mi to náskladalo na těch cca 9000 km.

Jak jsem už taky nkde napsal, štve mě, že to tak pozdě zapíná a jednal jsem kvůli tomu se Škodou MB i s tím značkovým prodejcem. Škoda se k tomu staví, že vše je OK, že to tak mají kvůli emisím (všechny argumenty jsem jim uvedl, i že jiné značky to tak nemají a že oni to sami nemají napsané v manuálu). Jedině bych se musel soudit. Ten značkový servis, kde jsem auto koupil, zastává stejné stanovisko jako škodovka. Ale aspoň jsem z nich vyzískal písemnou dohodu, že mi neoficiálně provedou zdarma úpravy na autě (přestříkali mi zrcátka na barvu vozu - mám červenou - a ještě mi stříknou i kliky - ale ty se mi líbí černé, tak to možná nebudu chtít) a že mi provedou záruční prohlídky zdarma včetně výměny oleje a filtrů (včetně materiálu). Tak aspoň to,

Oni žádné nastavení na tom plynu stejně nejsou schopni udělat - protože to dělá přímo škodovka on-line na tom autě - mají to zaheslované a nepřipustí k tomu ani servisy. Já čekám, až se to nějak proflákne (možná, že už to někdo umí, ale já to teď nezjišťuji, až po záruce) a bude mi to moci někdo nastavit rozumně - ať to spíná i v zimě dříve.

Takže prozatím tak.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...
  • o měsíc později...

Zdravim, do te krabicky se nedostane ani Skodovka. Je tam customizovany SW pro Skoda a VW. Kdyby kazdy to doho vrtal, to by asi nemeli pekne renome. JInak Landi Renzo Omegas Plus ma nastavene prepinani na 42 stupnu by default. Verze FW jednotky je VG202045G24. G24 znamena 2ka znamena LPG a 4 znamena norma Euro 4 coz 1.6 MPI je. koncovka G34 je CNG. Pokud se z Vas nekdo do toho dostane, dejte vedet.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Pozdravujem všetkých nadšencov Octavie 1.6LPG

 

Jazdím s touto Octaviou 2 roky a ubehol som na nej cca 50.000km a rovnako som časom zistil, že sa jedná o plynové auto na leto. V zime dochádza k neskorému prepínaniu tak ako to popisujú moji preddiskutéri. Táto nedokumentovaná vlastnosť je asi najväčším trápením, ktoré koncern pripravil svojim zákazníkom pri tejto zástavbe LPG nielen do Octavie, ale aj fo Golfov a ďalších modelov. Je spôsobená tým, že okrem publikovaných podmienok na prepnutie paliva, sú tam ďalšie, o ktorých vie pravdepodobne veľmi málo ľudí.

 

Problémy s prepínaním paliva pri nízkych teplotách spôsobuje podmienka teploty plynu na čidle umiestnenom na lište vstrekovačov vyššej ako 10 st C. Bez splnenia tejto podmienky nedôjde k prepnutiu paliva a to potvrdzuje aj bezproblémové prepnutie po kratučkej jazde a prestávke počas ktorej sa lišta zohreje nad uvedenú teplotu a čidlo dovolí prepnutie paliva na LPG.

 

Odtránenie problému sa dá najjednoduchšie realizovať posunutím teploty z čidla na lište vstrekovačov napr. zaradením paralelného odporu cca 4,4kohm k tomuto čidlu.

 

S uvedenou úpravou som absolvoval prevádzku vozidla počas minulej zimy k plnej spokojnosti bez zistenia akýchkoľvek iných vedľajších účinkov. Prípadným záujemcom pošlem obrázok vyhotovenia, ktoré som použil ja na svojom vozidle.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

V náväznosti na predchádzajúci príspevok prikladám foto technického vyhotovenia na mojom vozidle. Asi nie je úplne profesionálne, ale účel zatiaľ plní. Naletovaný odpor 4,4kohm bol zaliaty tavným lepidlom ako ochrana proti korózii. Rád sa pozriem aj na technické vyhotovenie iným spôsobom, ak ho niekto urobí.

 

 

post-16847-0-13040800-1510994908_thumb.jpg

post-16847-0-09449300-1510994920_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
  • o 4 roky později...
V 18. 11. 2017 at 9:32, mistik napsal:

PROSÍM, ten odpor se dával na zelený drátek, první zprava??????

 

V náväznosti na predchádzajúci príspevok prikladám foto technického vyhotovenia na mojom vozidle. Asi nie je úplne profesionálne, ale účel zatiaľ plní. Naletovaný odpor 4,4kohm bol zaliaty tavným lepidlom ako ochrana proti korózii. Rád sa pozriem aj na technické vyhotovenie iným spôsobom, ak ho niekto urobí.

 

 

post-16847-0-13040800-1510994908_thumb.jpg

post-16847-0-09449300-1510994920_thumb.jpg

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...