Přejít na obsah
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


marek16

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    40
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli marek16

  • Hodnost
    hodnost: ACTIVE
  • Datum narození 5.3.1989

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž

Návštěvy profilu

102 zobrazení profilu
  1. aha, ouk, to jsem nevěděl :) A proč to vůbec prodáváš, když je v podstatě nový?
  2. nechci bejt kverulant, ale jak může být v plné záruce, když má chip? To je první s čím tě škodovka vypoklonkuje ze dveří při jakýmkoliv problému s motorem či převodovkou.. Ale jinak moc pěkný auto, dal bych si říct :)
  3. Správný olej ?

    Ad Castrol - Jen pár citací z oleje.cz a jiných fór - četl jsem jich mnohem víc, jen to nemám všechno uložený. Plus někde tady nebo na konkurenčním fóru poletuje link na nějaký ruský, s obrázkama jak vypadají motory po delší době na určitou značku olejů - castrol jednoznačně nejvíc plný sraček, třeba shell čistý. Dokonce jsem ho našel: https://fishki.net/auto/97819-strashilki-ot-motoristov-iz-avtoservisov-chast-3-106-foto.html - obecně - castrol se s vyšší teplotou (turbobenzíny, vyšší otačky co točí Celica..) zapéká. Jasně, je možný že to ti lidi brutálně přejížděli, každopádně za mě Castrol rozhodně ne, a LL taky ne, nevidím důvod to riskovat když výměny po 8tkm mě za těch pár let co budu auto mít vyjdou MOŽNÁ o 4k víc, ale potenciál škod, co může olej napáchat (turbo, zapeklý kroužky, zasviněný sání, rozpadlý hadice, rezivějící motor...) jde nad sto tisíc... Velice jednoduchá matematika :)
  4. Správný olej ?

    jj, odtud jsem objednával taky, tak doufám že je v cajku :D asi jim příště ještě brnknu a zeptám se odkud to maj, pro klid duše :) Osobně moc nechápu, proč někdo natahuje interval, kupuje nějaký noname shity, nebo castrol, když se tohle prodává tak levně...
  5. Správný olej ?

    Jestli chceš shell, tak vem helix ultra 5w-40, viděl jsem nějakej guideline od shellu, a HX7/5/3 jsou levnější, horší alternativy (míň aditiv). Už tam mám druhou náplň a fakt to čistí slušně, olej je černej jak bota po pár tisících, ale nějaký přepálení jsem z něj nikdy necítil. Cena cca 7-8 stovek za pět litrů na netu, jen to ber z velkýho, prověřenýho eshopu, pže se padělaj. http://www.epoxyoil.com/downloads/Shell-product-data-guide-consumer-2013.pdf
  6. Porucha škrtiacej klapky

    Vadnej kabel k ní? Vadnej motorek z výroby? Neteče z ní olej/nafta když ji zas vyndáš? Possible Causes Fuse(s) faulty Wiring and/or Connector(s) from/to Intake Manifold Flap Motor (V157) faulty Intake Manifold Flap Motor (V157) faulty
  7. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    Podle ETKA tam jde 1K0998262E, 4 polova. Btw, muzes se, az to vymenis, podelit o to, jak se ti zmeni spotreba? Podle tohohle ( http://www.auto.cz/lambda-sonda-k-cemu-slouzi-nenapadny-zlodej-benzinu-112058 ) by to mohlo byt az 15%, coz uz je docela zajimavy a vymenil bych ji taky :) Also, nezmenila se vam nahodou nekomu spotreba po vycisteni/vymene vahy vzduchu?
  8. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    Ty součásti oleje, co tvoří popel jsou to, co z toho oleje dělá lepší, než se vyráběly před 30 rokama - detergenty, disperzanty, modifikátory viskozity, alkalická rezerva, antioxidanty, přísady zlepšující mazivost... Pro normální motor je žádoucí jich tam mít "dost ve správné kombinaci", ne co nejmíň. Jedinej důvod proč C3 oleje existujou je, že ty přísady bohužel při spalování tvoří ten popel a rychle zanáší DPF - pro motor bez DPF je C3 olej horší. Ale popel jsou nespálitelný zbytky, a ty se v tom sání nehromadí. Co se tam hromadí je jenom teplotou zapečenej karbon, nic tam nehoří. Přiznám se že nevím jakým mechanismem by to mělo fungovat (možná se s olejem tam nalítají i ty detergenty a trošku to čistí, nebo něco úplně jinýho), jen vím že lidi s tím obecně měli menší problémy když používali "normální" olej. Jinak pro nějakej základní přehled o olejích je dobrý přečíst si seriál: https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku?phone=0
  9. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    Projevuje se to zvýšenou spotřebou (protože tam nemůže vzduch proudit jak to bylo navržený, ty ventily a sací kanály mají být hladký), a v poslední fázi (až je tam těch úsad fakt hodně) tak prej cold start misfires - dlouhý starty za studena. To druhý nevím, nikdy mi to nedělalo, nechal jsem to čistit jen proto, že mi tam náhodou při výměně sání objevili to co vidíte na fotce. Čistí se to tak, že se sundají všechny hadice, škrtící klapka (ta se přitom dá vyčistit taky), modul sání (ten může být taky zasranej) i se vstřikama (těm je potřeba vyměnit těsnění) až vám z motoru zbyde jen obr2. Pak se musí vždycky v jednom válci zavřít sací ventily protočením motoru, aby tam nic nenateklo a nespadlo, do toho kanálu se nalije rozpouštědlo (technickej benzín/petrolej), odrbe se to mechanicky a vysaje. Druhá možnost je wallnut shell blasting, což je jenom opískování rozdrcenýma skořápkama ořechů, ale na to mají výbavu spíš servisy BMW a PSA. Umí to třeba servis Jurečka v Brně, a cenově cojávím, 4k? Je to docela pracný, ale zas to uděláš za životnost auta jednou, dvakrát. Mně zároveň s tím měnili i PCV (2.5k), olej v převodovce (2k) a vstřiky (vlastní), a platil jsem asi 9. Nutný to není, jen ti to jednoho dne přestane startovat
  10. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    Pánové, moje auto jezdilo 140tkm, a i pak jsem ty ventily nechával čistit spíš preventivně (protože sem nechtěl čekat na problémy), než že by to něco skutečně dělalo. Opravdu má smysl vyřazovat řízení emisí, montovat drahej catch can a pak ho neustále vylívat, nebo dokonce vymontovávat PCV, který tam není jen tak ze srandy (a řešit úpravu SW kvůli tomu)? Nechte si za pár tisíc sundat sání, vyčistit to/opískovat skořápkama, a máte zase X let pokoj, a pravděpodobně to bude ještě levnější než ten catch can :) nemá smysl kvůli tomu demontovat a flashovat půl auta.
  11. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    kejml: není to problém, je to feature :) rayx: říkám zmírňuje, ne zastaví :) a z mojí hlavy to není, povidá to tady ten vousatý pán, který jich měl na dílně víc než my dva dohromady: https://www.youtube.com/watch?v=RnhUJsZXzmg Někde na fóru oleje tuším se ještě řešilo, že to závisí na funkci odlučovače oleje (=kolik olejových par nalítá do sání z PCV, třeba ten HumbleMechanic v USA mění PCV preventivně, jako spotřebku, asi po 60tkm), na nezanešení pístních kroužků (proto ty častější výměny oleje, aby se ho míň spalovalo), na odparnosti oleje (0w-30 mají obecně větší odparnost než 5w-40), a množství čistících aditiv v oleji (horší jsou prej LL, co mají zároveň 504 00 a 507 00, tudíž ACEA C3 a míň aditiv/jsou low-saps; lepší ACEA A3 B3/B4). Samozřejmě je možný, že to jsou všechno kraviny, nicméně Fido by nám mohl říct, kolika z těch 40 aut co generálkoval, měnil někdo kvalitní olej po 10tkm, a kolik z nich jelo aspoň část života na LL...
  12. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    vnitřní EGR, neřeší se hardwarovým EGR ventilem, ale dřívějším otevřením sacích ventilů (ještě ve fázi výfuku), takže se část spalin nafouká zpět do sání, aby tam snížila množství kyslíku, tím teplotu spalování a tím i emise NOx. Vykuchání bys musel řešit odstraněním hydraulickýho přestavovače vačky a úpravou FW řídící jednotky, která ovládá jeho solenoid, a tím řídí do které půlky toho přestavovače půjde olej (= kterým směrem se změní časování). I když, jak nad tím tak přemýšlím, možná by stačila jen ta úprava FW. EDIT: což je samozřejmě prasárna a auto by neprošlo emisema, takže to prostě nech očistit a máš dalších 100tkm pokoj. Zmírňuje to kvalitní palivo, častější výměny oleje, točení motoru namísto jízdy na spotřebu, a mohl by pomoct i VIF do paliva. Hezky je to vysvětlený tady: https://www.youtube.com/watch?v=I5dy2Vnf95w
  13. Poruchy a problémy 1,8 TSI

    Zkoušeli jste už někdo ty kroužky řešit chemicky? Docela dost jsem o tom načítal po celým českým internetu; nabízí se dvě možnosti a zajímají mě praktický zkušenosti... a) BG 109 / EPR: je to proplach motoru co nalejete do oleje před výměnou, necháte 40min bublat na volnoběh a pak vyměníte olej. Na mazdaklanu a volvo klubu si to lidi docela pochvalovali, že jim to dost zlepšilo pár starých (provozně, 200tkm+) motorů, který žraly olej jak prokopnutý kvůli zapečeným kroužkům. Tudíž, pokud to funguje na mazdy a volva, mohlo by to fungovat i na TSI. Tady bych to pro jistotu nechal běžet dýl kvůli těm malým dírkám a úzkým kroužkům (na volvoklubu to nechali u hodně zabordelenýho motoru proplachovat i tři hodiny). https://www.mazdaklan.cz/threads/obnova-vykonu-motoru-cisteni-dekarbonizace.521/ http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=49425 ad bezpečnost - minimálně jeden servis už to používá i na TSI a pokud by ten motor odpálili, asi se tím nechlubí ( https://www.facebook.com/1715721745374925/photos/a.1715933928687040.1073741830.1715721745374925/1976039942676436/?type=3&theater ). Plus další testovací králík jsem já, protože jsem si ten proplach nechal udělat minulou výměnu oleje (jen kvůli čištění, to jsem ještě nevěděl že by to mohlo pomoct i kroužkům). Zatím mám cca 2tkm, takže malej nájezd na hodnocení, ale mně to taky nežralo olej nijak závratně - na 9tkm jsem dolíval možná 1.5L, což mi přijde jako normální spotřeba turba, kterýmu někdo dává za uši :) a jezdí po městě. Dám vědět až s tím najedu trochu víc. b) BG 10332/103192 (dynamic engine cleaner) - tady si nejsem jistej jestli to jsou stejný výrobky, 10332 propaguje slovenský Dekarbo, 103192 se to možná jen jmenuje v USA, protože logo to má stejný (google je na víc informací poměrně skoupý). Údajně vyvinutý na zabordelený Audi motory ve spolupráci v VW, což dává jistou záruku bezpečnosti ( https://www.bgprod.com/blog/bg-solves-volkswagenaudi-sticky-problem/ ). Principielně to ale funguje trošku jinak - nalije se to do motoru ne do oleje, ale místo něj, a opět nechá nějakou dobu běžet na volnoběh, načež se hodí proplachovej olej, opět 15min volnoběh, a pak se to vymění za finální. Podle BG je to to nejsilnější, co na čištění motorů mají. Účinky se dají prohlídnout tady: https://www.facebook.com/BGProductsMexico/photos/pcb.756559901153447/756558201153617/?type=3&theater https://www.facebook.com/BGProductsMexico/posts/787124338097003 Je mi jasný, že i kdyby to fungovalo, tak to není definitivní řešení konstrukční vady, ale ne každej si plánuje nechat auto dalších deset let, a jestliže ty motory od nova najezdily 100 tisíc, než se problém projevil, tak není důvod aby to po vyčištění nedaly znova, případně se to dá zopakovat. Finančně to vyjde na pár stovek v první variantě, nebo pár tisíc v druhé, což je oproti generálce za 60k podstatně příjemnější alternativa. Samozřejmě pokud ten problém někdo ignoroval, tak vydřený válce a písty už to nespraví, ale když se to chytne včas a pak pravidelně mění olej... v souvislosti s tím bych doplnil ještě jednu citaci z diskuze o TSI:
  14. cukani 2.0 tsi 147kw

    Nevím jestli tim na ty otacky jezdis normalne (=porad), ale pokud jo, tak kolega ma pravdu. Pod dva tisice to tomu motoru (zadnymu, mozna tak osmivalci) nedela dobre - poznas to tak, ze pri pozadavku na akceleraci to zacne dunet, vibrovat celym autem a nezrychluje. Pretezujes si rozvody, loziska klikove hridele a zadelavas na vymenu setrvacniku. (btw: spojka + setrvak na tenhle motor = 20k jen za dily). Jestli tak jezdis kvuli spotrebe, tak na tu ma mnohem vetsi vliv defenzivni a plynula jizda (zadny brzda plyn), nez podtaceni motoru (u me klidne 2-3L jen stylem akcelerace, a to fakt nemluvim o toceni do omezovace).
  15. Spodní kryt motoru s otvory/bez otvorů

    Nedělá se náhodou někde kovovej pro benzín? Tomu šmejdplastu nevěřím ani co by se za nehet vešlo...

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

×

Důležitá informace

Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Pravidla a používáním We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..