Přejít na obsah

Výmena predného ložiska O1


qomrichj

Doporučené příspěvky

Po najazdení 400 000km mi začalo hučať ložisko a následne dnes po dalších 20 000km som sa ho konečne rozhodol vymeniť, to už bolo hlučnejšie jak radio.

 

Zbúchal som pre vás čistých amatérov čo dodnes jazdili na feldách manuál ako vymeniť ložisko...

Práca cca na 2 hod. U mna to trvalo dlhšie, lebo som utrhol 2 račne pri povolovani kolesa :)

 

Manuál je taký aký je, robil som to na O1 prvýkrát, ale úspešne.

vymena_loziska_octavia.pdf

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...

Ahoj, chci se zeptet jak šel sundat ten tlumič? Uvažuju o výměně předních tlumičů a docela se obávám toho šroubu co drží tlumič sevřenej v hlavě kola. Zda se nechá vyšroubovat, nebo budu muset vše rozhodit a šroub vymlátit. Díky za jakoukoliv zkušenost.

Odkaz ke komentáři

Malý tip.

Náboj se nemusí sundávat (ani nic jiného). Jen se vyrazí vnitřní unašeč kola i s jedním vnitřním kroužkem (ten se sundá dle návodu), druhá půlka se dá vyloupnout třeba velkým šroubovákem. Pak se vezme svářečka (CO nebo elektroda) a na vnější kroužek ložiska se zevnitř navaří pořádná housenka. Tím se všechno ohřeje. Po nějakém čase se ten kroužek stáhne (chladne rychleji než okolní masivnější díly) a vyklepne se ven (výjmečně je třeba stahovák). Vše se opucuje a pak se vloží nové, vyndané z mrazáku (ideálně tam dané den předem). A je to.

Pravda, nemám to vyzkoušené, ale známej to tak dělá v servisu a moc si to pochvaluje.

PS. před navařováním je třeba odpojit baterku.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...