Jump to content

Výmena predného ložiska O1


qomrichj

Recommended Posts

Po najazdení 400 000km mi začalo hučať ložisko a následne dnes po dalších 20 000km som sa ho konečne rozhodol vymeniť, to už bolo hlučnejšie jak radio.

 

Zbúchal som pre vás čistých amatérov čo dodnes jazdili na feldách manuál ako vymeniť ložisko...

Práca cca na 2 hod. U mna to trvalo dlhšie, lebo som utrhol 2 račne pri povolovani kolesa :)

 

Manuál je taký aký je, robil som to na O1 prvýkrát, ale úspešne.

vymena_loziska_octavia.pdf

Link to comment
  • 7 months later...
  • 3 months later...
  • 6 months later...

Ahoj, chci se zeptet jak šel sundat ten tlumič? Uvažuju o výměně předních tlumičů a docela se obávám toho šroubu co drží tlumič sevřenej v hlavě kola. Zda se nechá vyšroubovat, nebo budu muset vše rozhodit a šroub vymlátit. Díky za jakoukoliv zkušenost.

Link to comment

Malý tip.

Náboj se nemusí sundávat (ani nic jiného). Jen se vyrazí vnitřní unašeč kola i s jedním vnitřním kroužkem (ten se sundá dle návodu), druhá půlka se dá vyloupnout třeba velkým šroubovákem. Pak se vezme svářečka (CO nebo elektroda) a na vnější kroužek ložiska se zevnitř navaří pořádná housenka. Tím se všechno ohřeje. Po nějakém čase se ten kroužek stáhne (chladne rychleji než okolní masivnější díly) a vyklepne se ven (výjmečně je třeba stahovák). Vše se opucuje a pak se vloží nové, vyndané z mrazáku (ideálně tam dané den předem). A je to.

Pravda, nemám to vyzkoušené, ale známej to tak dělá v servisu a moc si to pochvaluje.

PS. před navařováním je třeba odpojit baterku.

Link to comment
  • 1 year later...

Jen dodám k tomu stahování kroužku (zbytku ložiska) z náboje kola - není třeba ho řezat a sekat, já na to použil malý trojramenný stahovák. Do otvoru pro hnací hřídel jsem zasunul šroub M16 s podložkou dostatečně širokou tak, aby se opřela o hmotu náboje a přitom se vešla do vniřního průměru kroužku ložiska. Hlava šroubu posloužila jako základna pro šroub stahováku. NO a pak už jen stačilo zaháknout ramena za okraje kroužku a stáhnout. Stejně ten náboj budu muset asi použít nový, nějaký neumělec přede mnou zřejmě to ložisko už jednou měnil a udělal do hřídele pěkné zářezy flexou.

Jinak já sháněl někoho s hydraulickým lisem, protože to ložisko jsem normálním způsobem z těhlice vymlátit nedokázal.

Link to comment
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Protože tam mám nějakou tlustou.Po předchozím majiteli.A možná to může mít i na něco vliv.Ale nevím.Možná to je jen esteticky udělané,když je tam slabá hadička a vejde se do toho držáku.A ta tlustá co mám já ničemu nevadí.
    • Dobrý deň. Mám Škoda Octavia 1 1,9tdi 81kw ročník 2002. Je tam climatronic, kde bohužiaľ treba vymeniť kompresor nakoľko zavíja pri zapnutí klímy a treba aj napustiť klimu. Včera som však chcela zapnúť kurenie na okná a po chvíľke začal ísť taký smradľavý vzduch ako keby horela nejaká umelina. Je možné že pokým nevymenim kompresor tak nepôjde ani kúrenie? Prípadne vie mi niekto poradiť čo by to mohlo byť a či teda sa dá kúriť aj bez kompresora? Mám prvýkrát auto s automatickou klimatizáciou. Samozrejme budem riešiť aj s mechanikom v budúcnosti no myslela som si že to počká ešte do jari. Ďakujem 
    • Asi mi ušlo, proč jí chceš měnit? 😄
×
×
  • Create New...