Přejít na obsah

Prevodovka dlhsia 5ka


Doporučené příspěvky

Zdravím. Zaujímalo by ma či je nejaká možnosť nejak upraviť 5-ku aby bola dlhšia? Mam Oct tour rv 2012 1,6 MPI 75kW.A dosť vela jazdím po dialnici. Pri 130km/h to toci 4000ot/min a je to strašne hlučné. Ak mi niekto chce dať radu typu "treba chodiť 110" tak rovno vravim že to odmietam :D :D niekde som videl ze daval chlap do octavie 5. prevod z fabie RS TDI, ale nebolo napisane aka octavka to bola a uz to ani za toho boha neviem najst, aby som prilozil link.

 

Odoslané z SM-G928F pomocou Tapatalku

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o měsíc později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 10 měsíců později...

Prevodovka spájaná s týmto motorom je akoby z doby, keď nezáležalo na spotrebe ani hluku. Kto chce jazdiť s lepšou spotrebou a tichšie po diaľnici ale aj okreskách, má niekoľko možností ako si toto auto dorobiť:

- vymeniť kolesá 5. prevodového stupňa za rýchlejšie - cena okolo 200Eur, zníženie spotreby 0,2 - 0,5 l/100km, návratnosť 40.000-100.000km, príjemnejšia jazda hlavne po diaľnici, trochu veľký skok medzi 4. a 5. prevodovým stupňom, ale nič tragické. Päťka sa dá používať dokonca aj pri jazde v meste rýchlosťou 50km/h

- rýchlejšia päťstupňová prevodovka - cena 400-800Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 50.000-200.000km, príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Päťka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.

- šesťstupňová prevodovka - cena 800-1200Eur, zníženie spotreby 0,4-0,8 l/100km, návratnosť 100.000-250.000km, oveľa príjemnejšia jazda od cca 50km/h, rovnomerné odstupňovanie prevodovky. Šestka sa dá používať od rýchlosti 50km/h - 60km/h, podľa použitých prevodov, najefektívnejšie je toto urobiť pri oprave prevodovky, ktorá sa kazí pomerne často.

Osobne mám praktické skúsenosti len s tou poslednou variantou, kde máme už v dvoch vozidlách šesťstupňové prevodovky a pripravujem ich montáž do zvyšných troch, pretože, kto raz vyskúša ako príjemne sa s týmto motorom jazdí so šeťstupňovou prevodovkou, už si nevie ani predstaviť, že by počúval hluk tej originálnej na mimoriadne pomalej päťke a okrem toho sa to oplatí aj pri priemernom nájazde po pár rokoch a to nehovorím, že pri predaji sú takéto vozidlá výrazne hodnotnejšie.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...