Přejít na obsah

Octavia III


Doporučené příspěvky

Může mi někdo poslat odkaz na oficiální vyjádření Škodovky, že Octavia III míří do střední třídy? Asi mi to uniklo.

Myslím, že jsem dost velký detailista, ale to, co tady vytýkáte mi povětšinou nevadí nebo za vadu vůbec nepovažuju.

Ano OII má výplň velice povedenou, ale v té v OIII nevidím žádný problém - čalouněná je v odkládacím prostoru, měkčená v horní části i pod loktem, madlo v ideální pozici, dekor a na něj navazující klička na mě působí velmi dobře. Látka v OII byla sice pěkná, ale uměla se snadno zatrhnout a dost se na ní držely nečistoty a špatně odstraňovaly. Přihrádka spolujezdce a na ní navazující plasty byly taky vždy z tvrdého plastu a to nikomu nevadí.

Někteří by si snad přáli za cenu Felicie před 15 lety auto s kvalitou prémiovky. Ale konkurenční značky levná nebo naopak od stropnice dolů kůži nebo alcantarou očalouněná auta nabízí, tak není problém si podle priorit vybrat jinde. Je třeba si taky uvědomit, co požaduje většina zákazníků a ne jen malá hrstka nadšenců jako na tomto fóru. Auto je to opět větší, vyspělejší, bezpečnější, znatelně lépe vybavené s možností připlatit si za techniku u Škodovky dosud nevídanou, přitom ne dražší, tak je taky pochopitelné, že někde muselo dojít k ústupkům, ale ne tak výrazným jako u Rapidu, proto je dobře že velikostně i designově podobné auto se modelově oddělilo a OIII se nebude muset očesávat na nedůstojně vypadající verzi.

Upraveno uživatelem ViktorMPI
Odkaz ke komentáři

ViktorMPI: Mluvíš mi z duše... miluju tohle hodnocení. Co na tom, že v základu je kolenní airbag plus šest dalších, co na tom, že vzadu je místa srovnatelně se Superbem, co na tom, že je auto nejlevnější co kdy tenhle model byl.... Jeden plast a auto je hned na hovno a nestojí ani za to, aby se na něj vychcal pes. Podívejte se na plasty u OI a uvědomte si kolik stála. Řeší se tady akorát nesmysly :wallbash:

 

A ještě dodatek, Octavia III. generace nemíří do střední třídy, stále je v nižší střední třídě, pouze se soustředí na její horní hranici. Právem, podle mě...

Odkaz ke komentáři

Kane13: halo vstavej, prestan snit. Srovnavas to s OI pravem koukam, ze s ni jezdis ( nemyslim to spatne), uvedom si prosim ze ta kritika ktera se ti tu nepozdava pochazi od lidi co jezdi s OII a v nasi skupince vetsinou v eleganci takze mame s cim srovnavat.

 

Mista jak v superbu no to je strasna utopie kdyz ti tu Jarda pise ze usli par metru a sedli do rapida a mista bylo vicemene stejne tak si vymejsli ? Proc by to delal ?

 

Urcite mas pravdu, ze to auto ma technologicke vychytavky, ale to maji i jine auta ktere jsou za velice podobne penize nebo nizsi.

 

Co je mi platne ze OIII je podle tebe nejlevnejsi (v provonani s OII a OI) kdyz bych si chtel objednat aspon trochu reprezentativni auto atakujici podle tebe vrchol nizsi stredni tridy a pripatil si za 40 000 kozenej interier a na krajich sedaku mel tvrdej plast ( kdyz soucasna OII tam ma sedakovou penu s potazenou stejnou kuzi nebo latkou z jake jsou sedacky), tvrdo plastove vyplne dveri ktere rezonuji jako krava (kdyz OII tam ma opet kuzi a nerezonuje to jak membrana repraku)a Cinskou stropni lampicku.

 

To se proste seberu a pujdu dat penize jinam kde to tak neni, je to moje moznost stejne jako to tu napsat.

Odkaz ke komentáři

Jen pro srovnání:

Škoda Felicia 1,6 MPI/55 kW 1997-8 s metalízou, klimatizací, airbagy řidiče a spolujezdce, střešním oknem a ABS = 400 800 Kč

Škoda Octavia II Elegance s oblíbeným 1,9 TDI = 589 900 Kč bez hlavových airbagů, bez ESP, bez maxi-dotu, bez rádia, bez výhřevů sedaček, bez volantu s multifunkcí či malého koženého paketu atd. - to na nejvyšší výbavu (pomineme-li LK, která u OIII ještě také není v nabídce) taky nebylo ideální

Upraveno uživatelem ViktorMPI
Odkaz ke komentáři

Kane13: halo vstavej, prestan snit. Srovnavas to s OI pravem koukam, ze s ni jezdis ( nemyslim to spatne), uvedom si prosim ze ta kritika ktera se ti tu nepozdava pochazi od lidi co jezdi s OII a v nasi skupince vetsinou v eleganci takze mame s cim srovnavat.

 

Věř tomu, že mám s Octávkama všech generací a mnohdy i lepších výbav než Elegance hodně zkušeností, taky mám s čím srovnávat... To, že vlastním OI neznamená, že se nedostanu k jiným autům.

 

Mista jak v superbu no to je strasna utopie kdyz ti tu Jarda pise ze usli par metru a sedli do rapida a mista bylo vicemene stejne tak si vymejsli ? Proc by to delal ?

 

Jarda píše svůj názor. Já zase svůj. Taky mám možnost přímýho srovnání a krom toho i čísla mluví jasně. V OIII prostě objektivně je víc místa...

 

Urcite mas pravdu, ze to auto ma technologicke vychytavky, ale to maji i jine auta ktere jsou za velice podobne penize nebo nizsi.

 

Bez komentáře, to je pravda. Otázka je kvalita konkurence.

 

Co je mi platne ze OIII je podle tebe nejlevnejsi (v provonani s OII a OI) kdyz bych si chtel objednat aspon trochu reprezentativni auto atakujici podle tebe vrchol nizsi stredni tridy a pripatil si za 40 000 kozenej interier a na krajich sedaku mel tvrdej plast ( kdyz soucasna OII tam ma sedakovou penu s potazenou stejnou kuzi nebo latkou z jake jsou sedacky), tvrdo plastove vyplne dveri ktere rezonuji jako krava (kdyz OII tam ma opet kuzi a nerezonuje to jak membrana repraku)a Cinskou stropni lampicku.

 

To, že OIII je na horní hranici nižší střední třídy netvrdím já, ale managament Škodovky. Krom toho jsem se pozastavil nad tím, že řešíte pár plastů jako by to bylo bůhvíco podstatnýho. Nevím jestli máte zálibu hladit během jízdy prostor vedle sedačky. Já ne

Odkaz ke komentáři

Není tam objektivně víc místa,ale víc místa tam je.Čiměl jsem sám na to.Když jsem byl na předváděčce,za volant si sedl chlap co měl cca 180-185cm,já si sedl za něj a místa pořád dost.Kolenům chybělo docela dost aby se dotkly sedačky.Co mě překvapilo,že i Rapidu bylo docela dost místa

Odkaz ke komentáři

Jen pro srovnání:

Škoda Felicia 1,6 MPI/55 kW 1997-8 s metalízou, klimatizací, airbagy řidiče a spolujezdce, střešním oknem a ABS = 400 800 Kč

Škoda Octavia II Elegance s oblíbeným 1,9 TDI = 589 900 Kč bez hlavových airbagů, bez ESP, bez maxi-dotu, bez rádia, bez výhřevů sedaček, bez volantu s multifunkcí či malého koženého paketu atd. - to na nejvyšší výbavu (pomineme-li LK, která u OIII ještě také není v nabídce) taky nebylo ideální

 

C-max, Titanium, 2009, 1,8 benzín, bixenony, vyhřívané přední sklo, 6x pytel, ESP, zásuvka 230 V, tažné, kožený paket, tempomat, ovládání na volantu, osvětlení nohou, obě výškově stavitelné sedadla, posuvné zadní sedačky .... 494.000,-, nafta by byla + 45.000,-

 

.... ale takhle přeci nejde srovnávat .....

 

píše se rok 2013, tak trochu zpět do reality, a rozhlídni se po jiných současných autech .... ono elektronika je taky levnější a za stejné peníze více muziky, nekoukej na cenovky, ale na provedení ....

já ceník OIII nestudoval, ani nevím jak mají poskládané výbavy, hodnotil jsem čistě a jen provedení a prostor

 

utěšovat se tím, že na prachy je to nejlevnější Octávia všech dob ????, to jsou dnes ale všechny auta oproti minulosti biggrin.gif,

co se týká interiéru a jeho zpracování a materiálů, tak si dovolím tvrdit, že v podobě OIII je to krok zpět proti OII, resp. OII má rozhodně blíž k levnému Rapidu než ke své předchozí sestře OII,

no jestli je tedy zásadní o 3 cm více místa v oblasti opěradel předních sedaček a cca 3-4 cm u zadních proti Rapidu, tak to pro mě není přesvědčivý argument, zbytek je stejný ať chceš nebo ne, jediný skutečně znatelný posun je Columbus a Bolero, ale nesmíš si to pustit víc nahlas, protože zvuk díky těm tapecům je otřesný a horší než u OII,

 

takže jo, v rámci výbavy je možná OIII levnější proti OII, ale taky horší o interier a zadní nápravu, jasně je v ní vzadu více místa pro cestující,

motorově se nikam proti OII neposunuje, takže co je nakonec "levnější"?

 

P.S. na bixenony a led v zadních světlech to nejezdí, zrovna tak ty pitomosti v podobě asistentů, které nakonec 80% lidí vypne jako obtěžující neberu jako argument pro koupi OIII.

 

 

 

 

 

Jarda píše svůj názor. Já zase svůj. Taky mám možnost přímýho srovnání a krom toho i čísla mluví jasně. V OIII prostě objektivně je víc místa...

 

 

Není tam objektivně víc místa,ale víc místa tam je.Čiměl jsem sám na to.Když jsem byl na předváděčce,za volant si sedl chlap co měl cca 180-185cm,já si sedl za něj a místa pořád dost.Kolenům chybělo docela dost aby se dotkly sedačky.Co mě překvapilo,že i Rapidu bylo docela dost místa

 

Přesně jak píše Cosby, v obou autech je místo, papírově u Rapidu méně než u OIII (v obojím ale dostatek), jenže ono záleží na pozici přední sedačky, testovali jsme to u obou aut na vlastní posez za volantem a následné přesednutí "za sebe" a tam se papírová hodnota trochu změnila, jde o to, že OIII má nepříjemný roh střední konzole, který tlačí více do nohy (divné, v OII sice taky, ale "příjemněji), takže tě nutí posunout sedák víc dozadu, proti Rapidu, která má střední tunel jinak, takže rozdíl je v podstatě pro běžného uživatele zanedbatelný - tedy, neřeší ho, prostě v těch autech je podobně místa.

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Krom toho jsem se pozastavil nad tím, že řešíte pár plastů jako by to bylo bůhvíco podstatnýho. Nevím jestli máte zálibu hladit během jízdy prostor vedle sedačky. Já ne

 

no vzhledem k tomu, že se OIII profiluje jako rodinné auto, tak budeš pěkně nasratý, až bude tenhle plast poškrábaný od děcek při nastupování a otlučenej od pásů ..... mě osobně je to buřt, mě nikdo na zadních sedačkách nejezdí, ale ranec příplatek za kůži u které ten plast zůstává je dost usměvný, asi tak stejně jako kdyby jsi měl u kožených sedaček hadrové opěrky hlavy biggrin.gif

Odkaz ke komentáři

Krom toho jsem se pozastavil nad tím, že řešíte pár plastů jako by to bylo bůhvíco podstatnýho. Nevím jestli máte zálibu hladit během jízdy prostor vedle sedačky. Já ne

Já teda nevím jakým způsobem používáš auto zda ho řídíš z venku, ale mi co do něj normálně nastupujem, tak se musíme interiéru auta dotýkat a využívat různé schránky a odkládací prostory. A o tom jak ty plasty budou časem vypadat ani nemluvím viz. níže příspěvek Jardy.

 

no vzhledem k tomu, že se OIII profiluje jako rodinné auto, tak budeš pěkně nasratý, až bude tenhle plast poškrábaný od děcek při nastupování a otlučenej od pásů ..... mě osobně je to buřt, mě nikdo na zadních sedačkách nejezdí, ale ranec příplatek za kůži u které ten plast zůstává je dost usměvný, asi tak stejně jako kdyby jsi měl u kožených sedaček hadrové opěrky hlavy biggrin.gif

 

Jardo přesně tak, ale pořád je tu možnost, že jsme opravdu viděli jinou OIII než ostatní. Třeba to fakt byla nějaká kari verze a mi OIII křivdíme ....

 

------------------------------------------------------

Je pravdou, že má OIII čalouněné odkládací kapsy ve dveřích, ale to není z důvodu luxusu, ale naprostá nezbytnost vzhledem k použitému materiálu. Jinak by ty kapsy nešlo použit. To by byl brajg, kdyby se do nich bez toho čalounění něco položilo. Ono stačí jenom pustit rádio. Nejen, že zvuk je naprosto umělej, ale taky ty výplně nepříjemně rezonují.

 

Pokud jsi jdu pořídit novější model čehokoliv, tak očekávám, že bude ve všech ohledech lepší a hodnotnější, než předchůdce. To se bohužel u OIII oproti OII nestalo. A barevnej maxidot plus pár novějších a podle mě zbytečných asistentu (v autě spát během řízení nehodlám, dálková světla si umím přepnout sám a zatáčku dokážu projet ve vlastním pruhu, ale to bude asi tím, že mám ve své 8 let staré OII víceprvkovou nápravu) to nezachrání a neudělají z OIII hodnotnější auto.

 

A cena ? Tak tu já jsem nikdy neřešil a byl bych mnohem radši kdyby OIII byla o 50tis. dražší, ale kvalitnější a nemusel se v ni cítit jako v lew end Rapidu. Ba naopak po sobotní prohlídce OIII u mě Rapid hodně stoupl nahoru....

Odkaz ke komentáři

jar_da: rozhlížím se po jiných autech na mezinárodních autosalonech a vždy se přesvědším, že nad +- 1 mil. jedině BMW, pod +- 1 mil. jedině koncernový vůz (v současnosti Octavia III), případně ojetý koncernový auto a za ještě méně peněz už jen jízdní kolo Škoda :D. Vyhovuje mi konzervativní design, ergonomie, zpracování, materiály - pravda, že se na nich začíná dost šetřit, ale zákazníci chtějí taky nízkou cenu a nevím, proč by se měla politika VW měnit, když na prodeje si myslím stěžovat nemůžou a bude to možná jedna z mála automobilek, které se krize na automobilovém trhu, o kterém se mluví, tolik nedotkne.

V každém cenově srovnatelném autě se najdou mouchy, Ford tak v oku nemám, ale pamatuju, jak se u Mondea mluvilo o hrozném stěrači, nějakých viditelných kabelech pod palubkou nebo lampičce jak z Transitu. Design nového Focusu (abychom zůstali ve stejné třídě) se mi vůbec nelíbí, zadní světla jsou otřesná. Samozřejmě jsem schopen ocenit i konkurenční auta, ale jednoduše se v nich necítím tak dobře, i když můžou být o něco levnější nebo s lepší výbavou, ale mně se musí auto líbit jako celek, proto bych raději třeba cenový deficit nového auta vyrovnal volbou půlročního referenčního vozu. Pro mě je OIII jednoznačně nejlepší auto ve své třídě a sem tam nějaký tvrdý plast, který ničemu nevadí, by u mě nemohl mezi všemi zbývajícími apekty pro koupi vozu celkové rozhodnutí ovlivnit. Neřeším, jestli je tam o něco více či méně centimetrů než v Superbu, když obě auta jsou velmi prostorná a faktem je, že OIII v tomto ohledu ve své třídě nemá konkurenci. Ostatní auta nižší střední třídy jsou s karoserií hatchback, Octavia je liftback a celkové tak na mě působí jako reprezentativnější limuzína.

Já bych OIII mimo design nebo prostornost opravdu nesrovnával, při chycení za kliku bezprostředně po tom, co jsem vylezl z OIII, jsem měl opravdu pocit, že nastupuju do hodně levnějšího auta - tady už opravdu všude tvrdý plast, všechny prvky známé ze starých modelů, pod sedačkama už nejsou ani tvrdé plasty, řidič nemá ani opěrku pro levou nohu atd., tady je na tom Roomster stále lépe. OIII je vyspělejší než OII a krom malicherných detailů jako manžeta ruční brzdy nevím, v čem by měla být krok zpět, s interiérem jsem spokojený a co jsem zatím slyšel od novinářů nebo prodejců, tak i s klikovou nápravou je na tom lépe než OII s víceprvkem. Při srovnání cen a základní výbavy OII v roce 2004 a OIII v roce 2013 je OIII levnější a že nabízí volitelnou výbavu, která vyšplhá cenu k milionu a která tu doposud nebyla, je pro náročné zákazníky jedině plus.

Upraveno uživatelem ViktorMPI
Odkaz ke komentáři

jar_da: rozhlížím se po jiných autech na mezinárodních autosalonech a vždy se přesvědším, že nad +- 1 mil. jedině BMW, pod +- 1 mil. jedině koncernový vůz (v současnosti Octavia III), případně ojetý koncernový auto a za ještě méně peněz už jen jízdní kolo Škoda :D.

 

...... bezprostředně po tom, co jsem vylezl z OIII, jsem měl opravdu pocit, že nastupuju do hodně levnějšího auta - tady už opravdu všude tvrdý plast, všechny prvky známé ze starých modelů, pod sedačkama už nejsou ani tvrdé plasty, řidič nemá ani opěrku pro pravou nohu atd.,

 

.....při srovnání cen a základní výbavy OII v roce 2004 a OIII v roce 2013 je OIII levnější a že nabízí volitelnou výbavu, která vyšplhá cenu k milionu a která tu doposud nebyla, je pro náročné zákazníky jedině plus.

 

Tvůj rozptyl výběru auta (pod a nad mega) je dost od zdi ke zdi, protože BMW a OIII nemají totálně nic společného ....

 

V Rapidu jsou tvrdé plasty všude, v OIII taky mimo vrchního dílu palubky, to na tebe dělá dojem, že je OIII hodnotnější o hodně víc? Nechápu, kdyby měl Rapid vrchní palubku měkčenou palubku, tak jsou to tak blízká auta, že by nemělo smysl je vyrábět současně ...

Opěrka pravé nohy?

 

Pořád srovnáváš co stálo co v minulosti, věř mi, že dnes je to jinak, podívej se na zpracování, kvalitu dnes a napříč různými modely dnešních aut

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

kluci, nemám tolik času pročítat všechny vaše reakce na novou Octavii, proto jen stručně:

 

- plastový kus u zadních sedaček: napadlo vás, že v případě vystřelení zadního bočního airbagu je PRO ZÁKAZNÍKA mnohem levnější na výměnu plastový kus, než část sedačky, resp. čalounění? Včetně novýho zašití airbagu atp....

- prostornost Rapid vs. Octavia III: to, že na vás působí Rapid stejně prostorně jako nová OIII - a proto v tom nevidíte rozdílu - je díky použití nové podvozkové platformy MQB... ta má prostě dané určité parametry/rozměry, které se měnit nedají. Naopak nabízí na jiných místech možnosti individualizace pro každý model, tj. přidávání/ubírání centimetrů. Nový Superb v tomto ohledu bude ještě někde jinde.

- plasty: jak psal někdo výše (tuším o 1-2 stránky zpět), tak na plasty to auto nejezdí. Za poslední dobu se zvedly nároky (čož je správné), ale snížila se ochota za tyto nároky platit. Myslím, že Viktor_MPI sem dal zářný příklad...

 

Takhle by se dalo pokračovat dál a dál B)

 

Jasně, to auto má určité nedostatky, ale který dnešní výrobek na trhu je nemá? Kupní síla lidí klesá, každý ale požaduje velké, prostorné auto, které nabízí vysokou míru bezpečnosti posádky a nejlépe všechny fičuroviny na trhu. To vše za cenu malého Citigoučka... ale to je trošku utopie, nemyslíte? :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
a co jsem zatím slyšel od novinářů nebo prodejců, tak i s klikovou nápravou je na tom lépe než OII s víceprvkem.

 

no tak si to auto projeď na hraně a uvidíš, poznáš nesmyslnost toho tvrzení, Octa má samo o sobě problém se zadkem už z principu auta s batohem i v případě multilinku, natož s klikou, neříkám, že to je nějak fatální, 85% uživatelů si toho ani nevšimne, ale já se potřebuju na auto spolehnout až bude průser, proto chci dobrý podvozek, dobré brzdy, nizkoprofilové gumy ....

podle tý logiky novinářský .... když byl multilink v OII a testovali to proti OI, tak nebetyčně vychvalovali rozdílnost v ovladatelnosti a teď tvrdí zase naprostý opak?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...