Přejít na obsah

Cukání spojky při rozjezdu- 66kW (ALH)


Doporučené příspěvky

Ahoj, při prvních pár rozjezdech, když je motor ještě studený mi jakoby lehce proklouzne spojka a auto při rozjezdu ca. 2xcukne. Toto se děje prvních přibližně 5km jízdy (po městě). Po těchto pár nepříjemných rozjezdech se vše srovná a auto se rozjíždí tak jak má. Čím by mohlo být toto zapříčiněno? Šlo by seřídit nebo mě čeká nová spojka? -najeto ca. 100.000km Děkuji. Vita

Odkaz ke komentáři

Seřídit nejde. Mě to octa dělala taky při prvních pár (2-3) rozjezdech na semaforech. Pak se to srovnalo. Když jsme to řešili, našlo i několik lidí, kterým to dělalo taky. Nikdo to neřešil a jezdilo se dál. Jestli tě to hodně trápí, dej dolu špajsku a uvidíš jestli je spojka na výměnu. Jinak těžko soudit...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...

Mohl by to být už trochu volnější dvouhmotový setrvačník, po těch kilometrech se může začít projevovat.

Mám něco podobného na motoru AGR, za studena na volnoběh trošku cuká, někde při snaze se rozjet spíše přes spojku to jakoby "proklouzne", po ohřátí všechno ok. Je teda jenom otázkou času a zacházení, kdy se to zhorší a bude nutná výměna.

Při tom rozjezdu zkus přidat trochu víc plynu, rozjet se třeba na 1100 otáček. Podle mě by se problém projevit neměl.

 

K dávce paliva, byla myšlena určitě volnoběžná dávka. Její zvýšení může ovlivnit plynulost a celkovou vyrovnanost chodu studeného motoru, proto se problém s dvouhmotovým setrvačníkem nemusí projevit v takové míře, nebo v počáteční fázi vůbec. Takže řešení to svým způsobem je, i když spíš dočasné...

 

Každopádně pokud ti to párkrát proklouzne při rozjezdu a pak je to ok, jezdil bych a neřešil. Ono se to ozve samo až bude čas...

Odkaz ke komentáři
  • o 6 let později...

Poslední týden jsem si škubání spojky za studena také všiml a mám pro to teorii.

Začalo to dělat při mírně plusových teplotách a když je vlhko. Myslím si, že na spojce kondenzuje vlhkost, která pak prvních pár rozjezdů způsobuje škubání spojky.

Kdysi mi tohle dělal Peugeot 205 i v létě, protože mu tekl simering a dostával se do spojky olej. Vždy na chvíli pomohlo spojku nechat sklouznout a olej vypálit :D. To však byl extrém.

Škubání spojky za studena ve vlhku přičítám opravdu kondenzované vodě na spojce.

Dělalo mi to totiž i u předchozích aut - Citroen Xantia HDi i Kia Ceed CRDi.

Jakmile se spojka zahřeje ke kondenzaci (a ke škubání) už nedochází :palec:.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Patřím k těm ostatním, kterým škube spojka při rozjedu. Hlavně ze začátku při nízkých teplotách. Nevím co tam mám za spojku, jestli dvouhmotu nebo jednohmotu. Je stará cca 20-30 tisíc. Tak mě to trošku trápí. Ještě doplním. Startuji se sešlápnutým spojkovým pedálem a po startu ji pustím a slyším takové lupnutí/cvaknutí. Chvilku počkám ať se olej dostane všude možně, a rozjíždím se se škubáním.

Upraveno uživatelem Laky
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...