Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

Alex.333

Uživatelé
  • Content Count

    36
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutrální

Recent Profile Visitors

411 profile views
  1. Alex.333

    Chip

    Oživím téma. Byla jsem domluvený s TDIFunem na výměnu trysek a čip na své ASV 81kW. Bohužel trysky se nepovedlo vytáhnout, protože vstřikovače jsou zarostlé. Na rotačce se mu to ještě nikdy nestalo. Holt předchozí majitel čistil motor asi kyselinou. Takže se realizoval jen čip. Auto má 250 tis. najeto a vše včetně dvouhmoty a spojky je původní. Jen čipem se dostal na 142 PS a 326 Nm. Auto teď jede přímo "nehorázně" a největší legrace je, že v sériovém stavu motor nepatrně kouřil a teď jsem ještě kouř z výfuku nezahlédl. TDIFun je prostě borec. Když jsem se kdysi rozhodoval ke komu s čipem, tak jsem dlouhé zimní večery doslova studoval internet a pročítal všechny možné i nemožné fóra a výsledek byl naprosto jednoznačný. Jedině TDIFun nebo Dieselpower. Netvrdím, že i někdo jiný není tak dobrý jako Zdeněk nebo Richard, ale u těchto dvou máte 100% jistotu špičkové práce, což jsem si u Zdeňka (TDIFun) osobně ověřil. graf TDI.pdf
  2. Takže vyřešeno. Koupil jsem O1 ASV r.2003 ve výbavě STYLE s najetými 250 tkm, které se jeví (i podle Indiho a Funa) jako skutečné. Auto jsem koupil v srpnu s tím, že mělo zatuhlé lopatky turba, hučící ložisko kola a pár jiných blbostí. Indy mi zprovoznil turbo a Fun mi udělal soft (142ps-326Nm). Teď to jede bestiálně (na O1 rotačku). Ale k autu. Hned šlo vidět, že zachovalá O1 je úplně jinde než vylítaná. Myslím, že u té staré už není dvouhmota, protože většina vibrací od motoru je u nové pryč, původní (byť už hodně opotřebované tlumiče) zajišťují pohodlnější jízdu a auto je i tišší. Je to opravdu jiný vůz a jsem spokojen. Celkově včetně oprav a úprav mě vyšla na něco malinko přes 100 tisíc. Teď se jenom modlím, aby naši mocipáni nezrealizovali ten svůj kacířský nápad zdanit chudé. Tedy zavést dodatečné zdanění aut s EURO nižším než 4.
  3. Tak je to opravdu tak. Myslel jsem si, že potíž je u mého vozu s autorádiem Becker, případně jeho zapojením na repro, ale opravdu je zvuk příšerný u jedničkové Octy všeobecně. Koupil jsem teď druhou Octu1, voňavku 2003 STYLE s 8 repro a orig. rádiem Symphony a ať to nastavím jak chci, zvuk pořád jak z telefonního sluchátka.
  4. Problém s paknami Meyle vyřešen: https://forum.octaviaclub.cz/topic/38829-kouř-od-zadních-bubnových-brzd/page/2/?tab=comments#comment-1732820
  5. Já jsem vloni chtěl měnit pakny při výměně tekoucího prasátka. Pakny byly funglovky Meyle, které mi k autu dal předchozí majitel. Servisák si s tím hrál celý den, ale vždy mu po zabrždění samostav držel brzdy zabržděné. Nakonec jsme vrátili původní pakny, které byť řádně sjeté, fungovaly. Tento týden jsem při jízdě silněji šlápl na brzdu a z prasátka vyjel ven váleček (prima zábava při jízdě), protože původní obložení už bylo opravdu sjeté. Rozhodl jsem se tedy nasadit pakny, které dělaly loni problém. Problém je v tom, že pakny jsou šm*jd a mají moc velkou (dlouhou) spodní dosedací část. To znamená, že začínají brzdit od spodu. Ale to je špatně. Nové pakny musí začínat brzdit od vrchu (od prasátka). Pokud dosedají na buben nejprve dole a silněji šlápnete na pedál, tak válečky silou roztáhnou pakny a ty tak začnou brzdit i nahoře - jenže to tak, že se pakny napruží (násilím je rovnáte). V tom napružení se však pohne samostav a už je tak udrží i když povolíte pedál a tak spodní část pakny neustále přibržďuje. Řešení je tedy následující - spodní dosedací plochy na paknách jsem odbrousil flexou cca o 5 mm a tím začaly pakny brzdit od prasátek = po povolení pedálu nezůstávají brzdy zablokované.
  6. Po přečtení (spíše studiu) nejrůznějších internetových diskuzí a fór bych si dal osobně upravit TDI pouze u dvou úpravců. Vlastní zkušenost nemám, i když jsem měl úpravu skoro domluvenou u FUNa, tak pořád váhám. Důvodem je však výhradně stav vozu. A kteří dva to jsou? http://www.dp-race.com/ http://www.tdifun.cz/ Nikam jinam bych na úpravu nešel, protože mám svoje auto rád.
  7. Před měsícem jsem byl na doplnění klimy - nebylo potřeba, byla plná. Klima ještě před "doplněním" občas trochu fungovala. Třeba po půhodinové jízdě začala chladit, pak trochu dřív - s přestávkama. Napřed sepla, chvíli chladila a v zápětí nic, po 10 minutách zas ano. Prostě poněkud divné. Při doplnění mi borec kontroloval na budíkách plničky tlak a říkal, že kompresor to asi má za sebou, protože tlak je nízký. No dnes klima funguje normálně na povel a v klidu uchladila i páteční vedro 32°C. Tak mě napadlo - nemohla třeba nějak prokluzovat el. spojka? Je to nějak seřiditelné? Případně, pokud se do ní třeba dostal olej???
  8. Před pár měsící mi to dělalo taky. Zlobilo to cca měsíc, dva a baterku jsem musel odpojit asi 5x. Pak to z ničeho nic přestalo a je klid. Záhadná závada - jestli nějaká jarní (v mém případě) vlhkost v elektronice ???
  9. Odpovím si sám. Ventilek je v hrdle nádrže, avšak u mě asi nefunguje. Když jej po natankování pistolí zmáčknu, tak žádné zasyčení či jiné zvuky neslyším a ani nedotankuji víc paliva. Stejně tak po natankování plné nádže je ručička budíku dost pod maximem. Je možné, že by odvzdušnění nádrže mohlo být porouchané?
  10. Asi je otázka v čem jste HDi měli - ani jeden z vás se nepochlubil. Já mohu mluvit za Xantii a tam to opravdu byla paráda. Typicky, když se majitel Octy TDI v tom svezl, tak si vždy myslel, že to je benzín. CR je s HDi v principu stejné, ale vždy záleží jak je motor v autě zakomponovaný (hluk, vibrace).
  11. Co mám opotřebované? Všechno :-). Jde o celkově ojetý vůz, která sice slouží, ale spousta věcí je na výměnu, pokud bych chtěl funkčnost zánovního vozu - například vibrují poloosy, hučí ložiska v kolech, nefunguje klima (byť naplněná) odešlo vyhřívání sedačky (asi přerušený drát v sedáku), mikrospínač funguje jenom v jedněch dveřích, občas nefunguje centrál, prasklé obě zadní péra, vibrující (křivé) zadní bubny atd. Jsou to vesměs mouchy se kterými se dá žít, ale byl jsem zvyklý vždy na zánovní auta. Loni jsem svou Kiu Ceed rozstřelil o divočáka a protože teď potřebuji peníze jinde, skočil jsem do prvního spolehlivého levného diesela, který se namanul. Nečekal jsem od toho nic, ale přeci jen auta jsou moje záliba a Octa se mi kupodivu tak zalíbila, že si dokážu její vlastnictví představit na delší dobu. Jenže v tom případě to musí být plně funkční vůz. A teď je právě otázka zda to má smysl - tedy málo jeté a opotřebované auto nebude mít výše popsané mouchy, ale furt to bude stará šunka, která má "staré" jízdní vlastnosti i bezpečnost.
  12. Ahoj kolegové. Přes půl roku jsem vlastníkem jedničkové Octy v dehtu a musím říct, že auto jako takové se mi moc líbí a byl bych s ním nadmíru spokojený, kdyby nebylo tak opotřebované. Na tachometru 240, skutečnost možná 440 tkm ? Nevím, ale tipuji, že minimálně stovka navíc to bude. Kvůli mé spokojenosti s autem uvažuji, že bych koupil jinou, ale vyloženě voňavku. Něco zachovalého po důchodci - znáte to :-). Sem tam se nějaký inzerát s málo jetým a předraženým kusem najde. Důvod proč bych chtěl zůstat u 1U je rotačka, kterou už jinde neseženu. A teď můj dotaz - vyplatí se to, nebo se na to raději vykašlat a jít do novějšího, protože je to prostě staré auto atd. ???
  13. S TDI budeš spokojený z hlediska výkonu, protože HDi jsou zdechliny (sám jsem 66kW měl, byť bez čípku), ale budeš nešťastný z jiné věci. Z hluku a vibrací TDI. HDi je totiž tichošlápek a aspoň v Xantii je naprosto bez vibrací. Mě osobně hluk už tak nevadí (dá se na to zvyknout), ale vibrace ano. Chce to vyzkoušet si to. Ale pořádně, protože při jedné zkušební jízdě si toho ani nevšimneš, protože se soustředíš na spoustu jiných věcí. Ideálně kámoše s Octávií v dehtu a někam dál s ním zajet, abys měl čas poslouchat a vnímat projevy auta. S TFSI jsem jel pouze krátce, takže nemohu soudit, ale kultivovanost a tichost (pokud to neženeš do otáček) je úplně jinde.
  14. Tak centrál mi včera opět umřel. Sice jsem ho odpojením baterie opět oživil, ale přijde mi to divné, že v tak krátké době taková závada. Má někdo nápad, čím by to mohlo být? Včera jsem odemkl centrálem, ujel několik km a po zaparkování opět mrtvo. Nepouštěl jsem ani rádio, snad jsem dokonce ani neotvíral okno, takže nějaké přetížení v síti nebo něco podobného nebylo. Jinak jsem po restartu zkoušel funkčnost klíčku se slabší baterkou - i při 2,7V zamykání funguje minimálně na 10m.
  15. Záhada vyřešena. Začnu zámky dveří. Protože mi klika zabírala až na konci zdvihu, tak jsem lanko stále víc napínal. Hodně napnuté začalo dělat výše uvedené problémy. Dnes jsem se pokoušel to dál štelovat a myslel jsem, že lanko potřebuje napnout ještě víc, tak jsem je vypodložil, protože v klice už to bylo nadoraz. Výsledek? Po zabouchnutí dveří se zámek zasekl a dveře nešly otevřít ani zevnitř ani zvenčí. Povytáhl jsem vnější kliku a tenkým šroubováčkem vyhákl lanko a dveře pak zevnitř otevřel. Po nastavení lanka zhruba na střed sice zámky zacvaklé šroubovákem klikou neotevřu, ale klasicky zabouchnuté otevřít jdou. Přeci jen tahání za kliku je podstatně větší silou než odjišťování jemným pohybem kliky. A centrál? Odpojil jsem cca na 10 minut baterku, pak připojil a dálkáč okamžitě začal fungovat. Věřím, že tento příspěvek v budoucnu někomu pomůže. Považuji za svou povinnost sem výsledek napsat, protože mě může vždy "urvat" když zakladatel jakéhokoliv vlákna nenapíše jak problém vyřešil a tím vždy akorát naštve všechny, kteří mnohdy dlouhé vlákno přečtou, ale bez kýženého výsledku.
×
×
  • Create New...