Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

Pejp

OctaviaClub
  • Content Count

    208
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutrální

Kontakty

  • Skype
    Array

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ahoj :) predávaš ešte LED do interiéru? Keďže to tu nejako stíchlo? :)
  2. Predám digitálnu zrkadlovku Canon EOS 1100D so základným setovým objektívom EF-S 18-55 mm. Fotoaparát je v absolútne bezchybnom stave, bez jedinej známky používania, bez jediného škrabanca. Celkovo málo používaný. Predávam zrkadlovku, objektív, popruh, batériu, nabíjačku a v prípade záujmu aj 32GB SDHC pamäťovú kartu. Len osobný odber západné slovensko alebo juhomoravský kraj (pripadne Zlin). Cena pevná 5500 kč/200 eur. Dôvod predaja - výmena za vyššiu radu. Popredné vlastnosti Mimoriadna kvalita 12Mpix obrazu Sprievodca funkcií na obrazovke Kreatívny automatický režim a technológia Základné snímanie videozáznamov v rozlíšení HD Citlivosť ISO 100 až 6 400 Širokouhlý 9bodový systém automatického zaostrovania 63zónové merania expozície iFCL 6,8 cm (2,7") obrazovka s 230 000 bodmi Možnosť použitia so všetkými objektívmi radov EF a EF Odoslané z SM-G950F pomocou Tapatalku
  3. Ďakujem :-). Ale ja US svietenie nemám, pokiaľ viem tak na FL ani dokódovať nejde. Mám iba obyčajné oranžové žiarovky v parkovačkách [emoji106]. Lubinob spokojný? [emoji23] Odoslané z SM-G950F pomocou Tapatalku
  4. Je na čase to tu trošičku oživiť.. aktuálne sa blížim k 272 000 km, kilometre nabiehajú ooooveľa pomalšie (od 1.12. je to cca 800 km) a auto v podstate stojí v garáži pod plachtou, lejeme kvapalinu do ostrekovačov a naftu :loool:. Jediné čo má trápí, je hrkotanie za studena od rozvodov - napínacia kladka si povedala že vypovie službu... samozrejme čakáme na voľný termín a chuť v servise :rolleyes: A ked už lubinob bol na návšteve v servise s červeným taxíkom, tak samozrejme sme si museli vymyslieť zase nejakú tú sprostosť do tých aút ... a áno, sítko mi tam zatiaľ chýba :lol:
  5. U VW to funguje veľmi zaujímavo. Jednoducho sa spraví flash, treba sa s autom rozbehnúť na 15 km/h a viac, a ak sa nič nerozsvieti je dobre. Ak sa rozsvieti kontrolka ABS, ESP atď., tak sa mení v rámci akcie aj RJ ABS/ESP :loool:
  6. Samotná prevodovka by mala zvládnuť 320 nM, tak udáva výrobca. Motor je surový, to áno, ale aj tak je tá spotreba na 150 koňové SUV celkom OK. A to ešte neberem v úvahu, že do motora sa leje nový 0W-20... čo je teda vodička.. Odoslané z SM-G950F pomocou Tapatalku
  7. Zdravím všetkých členov OctaviaClubu, dúfam že to nikomu nevadí, ak sa tu podelím so svojími skúsenosťami a pocitmi zo Škody Karoq s novým motorom 1.5 TSI EVO, s ktorým som mal tú česť spraviť nejaké tie kilometre. Nejaké čísla a číselné údaje sem dávať nebudem, to si každý prečíta v katalógu u predajcu :loool: Exteriér Exteriér sa najviac podobá práve na väčšieho Kodiaqa, avšak stretol som sa s názormi (môj je taký istý), kedy ľudia popisujú Karoq ako peknejší, lepšie tvarovaný a oku pohľadnejší. A ja osobne s tým súhlasím. Predok je decentný naproti Kodiaqu, ktorý má svetlá viac „šialené“. Zadná časť záleží od pohľadu – v určitej časti auto vyzerá ako kópia Hyundaiu a treba sa riadne zapozerať, aby sa človekovi začalo auto páčiť. Kodiaq sa pripisuje vlastne ako konkurencia Seat Arona, prípadne nový VW Golf. Subjektívne – Karoq je najkrajší. Seat je až moc exotický a T-Roc mi pripadá hľavne v zadnej časti ako nedokončený. Konkrétne moje auto bolo vybavené FULL LED prednými svetlometmi, ktoré nie sú natáčacie a ich svietivosť popíšem ako priemernú. Dokonca by som povedal že bixenón v Superbe 3 alebo O3 svieti lepšie. V určitých chvílách som mal pocit, ako keby ľavá časť cesty bola v tieni a mal som zasvinený ľavý svetlomet. Full LED v Octavii svieti lepšie, takisto T-Roc má svietivosť na inej úrovni. Poteší prítomnosť LED hmloviek, prípadne teda LED prisvecovania do zákrut – VW T-Roc má obyčajný halogén aj v najvyššej výbave. Trošku ma zarazilo, ako zle lícuje veko kufra s ostatkom karosérie – v dolnej časti je o cca 3 mm veko zasunuté za hranou karosérie a vyzerá to divno. Žeby stačilo dolícovať? Neviem. Ničmenej – grafika predných a zadných svetiel poteší a zaujme. Pocit z jazdy na zimných 18“ kolesách Pirelli Sotozero 215/50/18 bol relatívne komfortný, auto bolo príjemne mäkké a pri prejazde nerovností filtrovalo dobre. Avšak to naklánanie v zákrutách bolo výrazné, dalo by sa to však vyriešiť DCC podvozkom. Interiér Interiér je vlastne Kodiaq v menších rozmeroch. Stredový tunel a panel je vlastne menšia kópia Kodiaqa, všetko je tam, kde má byť a nemá cenu popisovať detaily, to už je známe z Octavie alebo Kodiaqa. Iba si dovolím popísať príplatkové športové sedadlá, ktoré sú perfektné, avšak len pre menšie postavy. Objemnejší ľudia budú mať problém s úzkym sedákom a s úzkym operadlom a bočné vedenie ich bude tlačiť do stehien a do chrbáta. Úložných priestorov je dosť, či už na palubnej doske (alias Octavia 2), alebo priestor vo dverách. Super je aj to, že pred radiacu páku položím 5,8“ telefón. U VW toto býva problém. Priestor vzadu je skorej pre menšie postavy alebo deti, keďže sám za seba (186 cm) si nemám šancu sadnúť a nohy musím mať bokom od sedadla vodiča – bavíme sa v prípade, že sú zadné sedadlá posunuté maximálne dozadu. Celkovo ako šofér som sa v aute cítil príjemne. Nepoteší vŕzganie interiéru u pravého A stĺpiku – a to auto malo cca 2200 km. Veľkosť kufra je podobná tomu v Fabii 3 a pre dvojčlennú „rodinu“ stačí – 1 kufor, notebook, foťák, taška s nákupom a máme plno. Super je ale roletka kufra, ktorá je „pricvaknutá“ k veku a tým pádom sa otvára zarovno elektrickým vekom 5. dverí. Otváranie kufra podkopávaním je návykové, ale než som stihol zamknúť auto, tak mi pes, ktorý behal po dvore, kufor otvoril 4x po sebe a dosť som na to chytal nervy. Kvalita cúvacej kamery je žalostná (so systémom Amundsen) a je podobná tomu, ktorá sa dávala do RNS510, RNS 310/315 rádií. Občas som mal problém rozoznať kde začína patník a kde končí cesta. V dnešnej dobe? Hrozné. Brutálne efektné je premietanie nápisu ŠKODA na cestu na predných dverách (ak by niekto chcel, mám číslo dielu) a takisto ambientné podsvietenie interiéru v rôznych farbách. Motor Dôvod prečo som si požičal Karoqa bol aj nový motor 1.5 TSi. Papierový výkon 110 kW a 250 nM vyzerá dobre, avšak pocitovo je motor lenivý. Ide síce pekne od cca 1400 ot. do 4500 ot., potom už stráca dych, ale pocitovo je krútiaci moment cítiť. Oproti 103 kW a 320 nM v súkromnej octavii je motor ooooveľa „slabší“ – neukameňujte ma prosím, ide len o subjektívny pocit. Konštrukčne ide o motor 1.4 TSi, má rozvodový remeň a common rail pracuje s tlakom 350 bar. O tom že pracuje na spalovaní podobného millerovmu cyklu a že má premenlivé časovanie ventilov písať nebudem, to si každý najde na internete. Čo ma ale na tomto motore bola hlučnosť, rýchlosť zahrievania a spotreba. Prakticky pri bežnej jazde motor nie je počuť, pri plnom plyne sa začína ozývať až pri 3000 ot./min. a nemá vôbec zlý zvuk. Koľkokrát som na križovatke musel pozerať na otáčkomer, či vôbec motor ide alebo ho štart-stop vyplo. A keďže motor pri 130 km/h točí 2100 otáčok, tak ani na diaľnici motor počuť nie je. Hluk od zadnej nápravy a aerodynamický hluk ja ale veľký. A keď už som u sprevodovania – moje auto malo 7° DSG s mokrými spojkami a pri rozjazde (pohyb v meste, pričom auto radí neustále medzi 1 a 2), tak prevodovka trhala. Výrobca sa zatiaľ k vade nevyjadril, ale vraj sa jedná o sériový stav, uvidíme. Rýchlosť zahrievania je absolútne famózna. Vraj je to vďaka tomu, že mechanicky poháňané čerpadlo od kľuky je riadené samostatnou RJ a prispôsobuje sa podmienkam. V praxi by to malo znamenať, že zakiaľ voda nie je zahriata, tak neprúdi od bloku a hlavy. V praxi to znamenalo, že pri vonkajšej teplote -1,5°C, kde auto stálo celý deň a noc vonku, som oškrabal sklá, naštartoval auto, okamžite prešiel cca 950 m, teplota bola 70°C a cca po 2000 m som mal ručičku na 90 °C a v aute príjemne teplúčko. A to je niečo neskutočné. Jednalo sa o ustálenú cestu predpisovo cez mesto, čiže žiadna naháňačka po diaľnici. Myslel som si že to je nejaký skrat, tak som to isté vyskúšal nasledujúci deň, kde som ale naštartoval a až potom išiel oškrabať sklá a než som očistil čelné a bočné sklá, tak teplota bola na 70°C – na volnobeh!!! Napríklad nové 1.0 TSi v VW Pólo nestihne ani pohnúť ručičkou než prídem do roboty (3 km mestom). A spotreba? Viem, že hodnotiť spotrebu na aute typu „SUV“ ako je Karoq nemá moc zmysel a napríklad u Octavie bude určite iná, ale...! Auto má systém vypínania 2 válcov, ktoré sa vypínajú automaticky, bez môjho zásahu a pri rýchlosti do 113 km/h. Motor musí byť v otáčkach od 1400 do 4000 a využívať maximálne 100 nM výkonu. V praxi to pre mňa znamenalo, že pri okreskoch alebo akomkoľvek ubraní plynu som išiel prakticky 70% iba na 2 válce. Samotný prechod medzi 4->2->4 válce ani nespozorujem, akurát ak chcem napríklad za obcou pridať, tak vtedy je cítiť mierne trhnutie. A spotreba... pri prvej jazde – 45 km po dialnici 110 km/h, s adaptívnym tempomatom, 15 km motanie sa v zápchach v Bratislave a 45 km domov 130 km/h po dialnici, znovu s adaptivným tempomatom, som sa dostal na spotrebu 7,1 l/100 km. Po ceste tam, tzn. pri rýchlosti 110 km/h išiel motor v režime 2 válcov zhruba polovicu cesty, väčšionou za kamiónov alebo vo „veternom tuneli“ za iným autom. Pri 66 km jazde po okreskách, kedy som nebol žiadna brzda dopravy a občas išiel aj vysoko nad limit, som sa dostal na spotrebu 6,0 l a to som spotrebu nesledoval. To je podľa mňa výborný údaj. Túto cestu svietil na palubáku režim 2 valcov prakticky neustále. V mestách a obciach stále, mimo mesta pri jazde po rovinke a z kopca stále, vlastne v meste auto ide na 2 valce skoro stále. Celkovú spotrebu, ktorú som dosiahol po celom testovaní, som vypočítal 6,6 l/100 km (podľa tankovania a počítania), čo podľa mňa, na auto rozmerov a tvaru ako je Karoq, nie je vôbec zlé. Celkový pocit z Karoqa je fajn, má síce pár záporov, ale dúfajme, že v neskorších modelových rokoch to súdruzi z NDR vyriešia a teším sa, až si zoberiem pod lupu VW T-Roc ako konkurenciu.. Ak by ste mali niekto nejaké dotazy, kľudne môžete písať, rád odpoviem.
  8. Ak to máš TDi, tak mrkni vodné čerpadlo. Na 90% to bude ono.
  9. Ahojte. Riešim taký problém - na voľnobeh (za tepla aj za studena) mi jemne chveje autom. Je to nepravideľné, niekedy to robí neustále, inokedy napríklad každých 5 sekúnd. Zaujímavé však je to, že napríklad pri zapnutí klimatizácie zachveje okamžite - pripadá mi to, ako keby bol nejaký problém s rozvodmi alebo klínovým remeňom. Auto má aktuálne 268 000 km, rozvody boli menené pri 238 000 km v autorizovanom servise, pri cca 245 000 km menená komplet spojka so zotrvákom (znovu autorizák) a pred 3000 km vymenené tesnenie pod hlavou a pretesnené komplet vstrekovače (nové šroby samozrejmosť, autorizák). Auto sa chová úplne normálne, neklepe, nebuchoce, otáčky nekolísajú. Vstrekovače majú hodnoty 0,06...0,09...0,89...1,07. Tankované neustále len prémiové palivo + VIF leto/zima, občas VAG aditívum. Napadajú ma ešte silentbloky motora a prevodovky. Myslíte, že to je možné, alebo je to niečo iné?
  10. Pejp

    Biela O²

    Vstrekovače máš pôvodné? :) A aké že máš teda turbo? Kľudne na FB napíš prosím pekne :pivo:
  11. Pejp

    Biela O²

    To aký sebevrah ti spravil na sériovom 1.9 TDi okolo 133 kw? :lool: :palec:
  12. Keďže poslednú dobu jazdím na služobných autách, tak kilometre na Silver lady nabiehajú trochu pomalšie..aktuálne niečo málo pod 262 000 km.. :ph34r: Samozrejme, toho že auto je bez pohybu bolo nutné využiť.. a preto som auto zaviezol chalanom do Modry, kde prešlo dvojstupňovým leštením karosérie, clay a všetky srandy pred aplikácioui dvoch vrstiev tvrdého vosku na karosériu a 3 vrstvy vosku na elektróny. Tepovanie a detailing komplet interiéru vrátane kobercov podlahy a stropu samozrejmosť... Trochu síce zamrzí farba auto, nakoľko strieborná umytá je rovnaká ako strieborná špinavá, ale auto je doslova jak nové :wub:...
  13. Ono su tie intervaly jednoduche. Mas urcitu, nazvime to, toleranciu.. napriklad u BiTDi motorov (typicky Passat, Multivan...) olej menis v pohode kazdych 16-20 000 km, tak ako ta zvola samotne auto (na zaklade kvality oleja, poctu startov studenych, stylu jazdy...). Ale na prehliadky chodis 30 000 / 2 roky. Tzn. mas 2 samostatne intervaly, jeden na olej, druhy na garancne prehliadky. Cize mozes ist.. pti 20t km olej, pri 30t km prehliadka bez oleja, 44t km olej, 60t km prehliadka bez oleja atd. Konec koncov u G7 sa riad podla informacie o servise v infotaimente.. Pri vymene oleja sa cisto vymeni srob, olej, filter, robota cca 70 ČJ a za hodinu cupitas domov. Pri prehliadke sa potom robi klasika, ale bez oleja.. Odoslané z SM-G930F pomocou Tapatalku
  14. Pejp

    Ťahanie auta doprava

    Pneumatikami to nie je. Komplety som prehodil na zimné 15" s Continental TS850. Ťahanie je stále rovnaké. Nemôžu to byť poloosy, alebo čapy?
×
×
  • Create New...