Jump to content

Škoda Rapid 130 (6) ´88


Recommended Posts

Představuji Vám svého Rapida. Asi většina z Vás již zná

 

Moje náklonnost ke Škodovce začala vlastně, jak jsem se narodil. Škodovky odjakživa patřily do naší rodiny. Začalo to Spartakem přes Octavii combi (to jsem ještě nebyl na světě) po Š100. Tu táta koupil v roce 1975 novou. S ní jsem se učil jezdit. Po získání řidičáku jsem s ní jezdil asi 2 roky. Celou dobu jezdila bez problémů, bohužel taky téměř bez údržby. Po 23 letech už bylo jasné, že znovu nedostane požehnání z STK. Šla do světa na ND. Od bráchy, který si koupil po starším pánovi téměř nové fáčko (po 8-mi letech 20tis. km), k nám došla jeho 105-ka. Byla r.v. 1987 a tehdy v roce 1998 měla na tachometru 48tis. km. Měla trochu chycený přední blatníky, ale ty jsme sundali a opravili (mimochodem jsou na ní dodnes). S tou jsem propadl škodovkám definitivně. Snil jsem o tom, jak si po škole koupím nějakou leštěnku, kterou budu opečovávat a mít jí pro radost. A tak ke konci léta 2001 jsem začal hledat. Chtěl jsem sedana 130 nebo nejlépe 136. Narazil jsem na nádhernou Š136, najeto 35tis., ale ten stařík ji nechtěl prodat, ze jí dá dceři (=další zničený exemplář). Několikrát jsem mu volal, ale bylo to marný. Pak už mi bylo jedno, jestli to bude sedan nebo rapid. A pak se na ně usmálo štěstí. Narazil jsem na jednoho s najetými 41tis. km. Dostal jsem se k němu přes inzerát na jinej kousek. Byl po nějaké lékarnici, absolutně bez koroze. Že se bála v zimě jezdit. Vypadal na to. Netknutý. Sice mi trochu bylo líto, že to není 136-ka, ale čert to vem. Hlavní je zdravá kastle, s motorem se dá něco udělat později. A tak 2.3.2002 jsem si přivezl svoje první auto. Nádhernýho Rapida. Chtěl jsem ho malilinko upravit, ale neporušit ho.

 

post-1065-1250510982_thumb.jpgpost-1065-1250511005_thumb.jpg

post-1065-1250511051_thumb.jpgpost-1065-1250511063_thumb.jpg

 

Ještě tento rok proběhly tyto změny:

boční bílé blinkry (přední už tam byly)

žárovky H4 Bosch Super Blue

vnější kliky Fávo ´94

dvouvláknovky (zdvojené brzdovky)

hliníkový koberečky

snížení předku cca o 1 závit

kopretiny s novými pneu Brilantis 175/70 R13

pletivo do masky chladiče

výfuk s koncovkou 80mm

 

post-1065-1250511148_thumb.jpgpost-1065-1250511156_thumb.jpg

 

Na sezónu 2003 doznal Rapid těchto změn:

tlumiče HP sporting

rádio Clarion BD 329 RG

repro Sinus Live 13iL

Apolla

diademy v předních blinkrech

nabarveny brzdiče a bubny Alkytonem

 

post-1065-1250511219_thumb.jpg

 

Na jaře 2003 jsem sehnal motor z feliny MPI, který měl najeto 20tis. km. Ale nakonec jsem ho do auta nedal. Porušil bych tím charakter Rapida. Koupil ho ode mě kamarád. A já sháněl origo 742.136

A v lednu 2004 jsem jeden solidní našel. Při výměně motoru došlo i na renovaci, resp. přetěsnění převodovky. A vyměnil jsem masku a zahodil pletivo z masky.

 

post-1065-1250511292_thumb.jpgpost-1065-1250511301_thumb.jpg

 

Před sezónou 2005 jsem vyměnil rozvody a blinkry za oranžové.

 

Při přípravách na 2006 jsem provedl malou generálku brzd: výměna hadiček v kufru (do teď původní) za speciální, co nepropouští a nová brzdovka. Během 2006 jsem si začal pohrávat s myšlenkou renovace Apoll. Takže podzim se odjezdil na plecháčích.

 

Sice renovace trvala celou zimu, ale v únoru 2007 jsem je konečně přivezl. Byly bombový. Celkový vzhled podtrhly pokličky. A aby vše vypadalo ještì lépe, vyčistil jsem podběhy a podvozek

 

post-1065-1250511374_thumb.jpgpost-1065-1250511383_thumb.jpgpost-1065-1250511389_thumb.jpg

 

V červnu 2007 mě Rapid dovezl na svatbu. Předvoj obstarali kamarádi se svými miláčky

 

post-1065-1250511512_thumb.jpgpost-1065-1250511525_thumb.jpg

 

V roce 2008 (v květnu) Rapid oslavil dvacetiny

 

post-1065-1250511608_thumb.jpgpost-1065-1250511620_thumb.jpgpost-1065-1250511631_thumb.jpg

 

Přes zimu 2008/9 proběhla další vlna čistění a vracení do originálu

 

post-1065-1250511727_thumb.jpgpost-1065-1250511734_thumb.jpgpost-1065-1250511747_thumb.jpg

post-1065-1250511916_thumb.jpgpost-1065-1250511932_thumb.jpg

 

A ještě "renovace" sedaček

post-1065-1250511977_thumb.jpg

 

 

Celá historie a vývoj v mých rukách je zde:

http://skoda-virt.cz/cz/auta/garde-a-rapid...-rapid-130-136/

 

Celková fotogalerie je zde

http://picasaweb.google.cz/MATTESS136/Koda...COuagpyyyMK_EA#

Link to comment

díky všem za přijetí a pochvalu

maca: kde jsi Ty, tam nesmím chybět

buml: bydlení je základ, to je jasné. Já si tohle auto koupil hned po škole. Tušil jsem, že až bych byl starší a taky řešil bydlení, rodinu a pod. těžko bych si něco takového koupil

Link to comment

No změny, za rok se vrátí originální světla, jinak momentálně asi není, co měnit. Nebo si na to teď nevzpomenu. Možná až kolem budu chodit v zimě, něco si vymyslím, co by chtělo udělat

Fabia x Rapid - Fabia je o něco živější, snáze se točí. Mladší motor je znát Ale není mezi nimi propastný rozdíl.

Link to comment
Ještě jsem zapomněl - na letošek jsem osadil bílé blinkry. Přední a boční jsem už kdysi měl, zadní ne. Ty jsem koupil později a chtěl jsem si je taky chvíli užít. Tak letos po Felicia Coupe srazu jsem je nasadil

klasika oranzovy predni jsou podle me hezci. ty bily v predu mi pripadaji trochu tuzingovy...

Link to comment
  • 4 weeks later...

Z mého pohledu byly Běšiny poslední letošní oficiální akce. Letos jsme po dvou letech na srazech zmokli - v Praze a na Orlíku. naštěstí to bylo vždy dopoledne a auto rychle oschlo.

Na závěr sezóny jsem si dovezl něco na chytání prachu (2. místo v kategorii Garde-Rapid). Z počátku měření aparatury jsem byl první, ale to bylo tím, že jsem měřil první ;)

post-1065-1254675948_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím,  rádio Symphony, najednou začalo zlobit. Po zapnutí hraje jen pár vteřin nahlas, poté se pomalu ztišuje. Vše svítí, stanice jdou přepínat, jen nehraje. Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být?(nějaký napájecí kondenzátor?) Díky za rady.
    • Ahoj Chlapy, řeším rovody na Octavii které tam dát. Bosch, SKF či Dayco a u nej je ještě High Tenacity. Nevíte co to je., Díky za IFo
    • O jaké nové rádio se jedná ? Jestli je potřeba máš zapojen phantom ?
×
×
  • Create New...