Přejít na obsah

1.8T 2003, davat tam LPG alebo nie?


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Ja mám sekvenčné vstrekovanie LPG BRC na 1.8 T a je to super. Ak tam dáš navyše namontovať Ty fungel nové LPG zariadenie, tak by si nemal mať absolútne žiaden problém. Budeš určite spokojný. Asi najväčšie negatívum je rezerva v kufri. Ale octavia má dosť veľký kufor, takže to veľmi neriešim.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

tak nějaký poznatky...

 

OIRS 1,8 T 20V (chip, výfuk, kit sání) - od montáže najeto 70 tis. km (z toho 65 tis. km po úpravách), momentálně najeto 158 tis. km)

 

 

1) pořizovací cena: záleží samozřejmě na výrobci, který daný systém vyrábí... cena pořízení se pohybuje od 30-35 tis. Kč. Já mám systém od fy Tartarini. Měli jsme LPG od této fy 10 let v 1,8 VW Vento, za tu dobu snad nebyl jediný problém, tak proto jsem si nechal udělat LPG od této firmy do OIRS. Cena pořízení byla v 03/08 33 tis. Kč vč. plné nádrže... To jsme u sériového 180 koňového motoru, na který jsem to původně nechal udělat... Pak jsem si ji nechal načipovat na 200 koní a začaly problémy... Musel jsem vyměnit vstřikovače za silnější, nějaký ventil a čerpadlo v nádrži a trubky od nádrže 6 mm za 8 mm... Tato úprava mě stála dalších cca 7 tis. Kč, proto doporučuju nechat to udělat na vyšší výkon rovnou, což jsem nějak nedomyslel a 5 tis km po montáži jsem si začal hrát s výkonem..

 

2) omezení, nevýhody: záleží kam si člověk dá nádrž. jsou 2 možnosti: buď místo rezervy (max. 40l) nebo za zadní sedačky (až 70 l myslim). Tudíž to omezí prostor v kufru, u nádrže za sedačkama už nevyužijete prostor, který vznikne sklopením sedaček, nádrž nejde vyndat... U nádrže místo rezervy vznikne otázka kam s rezervou... vozit v kufru, tím vznikne další zmenšení prostoru kufru... Já to vyřešil koupí origo VW opravný sady a rezervu nevozim... dál považuju za nevýhodu (estetickou) víčko na plnění plynu v nárazníku za PZ kolem... dneska už se dělaj plnění velikosti pětikoruny na který se našroubuje redukce takže už se to do nárazníku dávat nemusí... U okty na to bohužel neni místo, takže jedině ten nárazník.. jinam to kvůli bezpečnosti při tankování nedaj... další pro mě estetická nevýhoda je v motoru... vedle baterie je na stěně chladiče přidělán regulátor, přes sání jsou vstřikovače + kabely k nim, + nějaké trubky navíc... trochu nevýhoda je taky cca 300 km dojezd na nádrž (mám těžkou nohu), ale to neřešim... dá se natankovat poměrně snadno a všude...

 

3) náklady na jízdu: asi tak: v dnešní době stojí 1 l lpg xxxx Kč, 1 l N 95 od xxxx Kč. Tzn. 100 km při 10 l spotřebě = xxxx Kč / lpg - xxxx Kč / benzín... nějak jsem to neměřil, ale u plynu by měla být cca o 10 % vyšší spotřeba... dá se ušetřit 1 - 1,50- Kč/km..

 

4) prohlídky: měly by se dělat výměny filtrů po najetí 350 hodin... pak se dělaj revize nádrže... 1x ročně oboje - cca 1200,- Kč... u emisí se dělá taky lpg - cena: 500 - 1200 Kč

 

5) zabrané místo: jak už jsem psal, záleží na nádrži... já mám 40 l nádrž místo rezervy, místo který vozim tu opravnou sadu... rezervu beru jen na dovolený nebo nějaký vzdálenější trasy... něco je zabráno v motoru regulátorem a trubkama, + dalšíma věcma co jsou k tomu potřeba, ale nic hroznýho...

 

6) výkon: v dnešní době už se používaj takový systémy, že už se to na výkonu nepozná... do RS se dává sekvenční vstřikování, silnější regulátory, atd... porovnání výkonu ještě se sérii s jinou RS a bez rozdílů... jak na sprintu, tak na pružnym zrychlení...

 

7) kdy se to vyplatí: tak vzhledem k tomu, že jsou náklady na provoz o dost nižší záleží kolik člověk hodlá po přestavbě najezdit... dejme tomu, že v dnešní době ušetřim +- 1,50- Kč na km, tak by se to člověku splatilo po ujetí 27 tis. km, což já najedu ani ne za rok, tudíž už to mám splacené...

 

8) na TDI LPG opravdu nejde :lol:

 

snad jsem na nic nezapomněl, kdyžtak se ptejte...

 

P.S. ku*va, slohovky jsem nikdy neměl rád :D

 

 

nekopírujte a nešiřte to po fórech bez mého souhlasu.. děkuju :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...
Guest josefkurfirt

Mám AGU 110Kw na benzin mi to bralo původně 7 litrů, na LPG 8,2 (je pravda že od tý doby co mam LPG tak mi neni líto pouštět klimu, která na benzínu dělala o půl litru víc), přestavba mě vyšla na nějakých 24 000 a zatim naprostá spokojenout, náklady se snížily o víc než 1Kč/km takže počítam že za 20 000km jsou peníze zpátky. Mírný snížení výkonu tam je, ale připadá mi, že je spíš způsobený kvalitou plynu, jezdim k jedný nejmenovaný pumpě a od ní to jede vždycky líp...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj chalani, tak jak jste spokojeni s 1.8 T? Dosti by mě zajímalo vše o tomto motoru. Tak nějak pokukuji po Vetším mpv.čku a v merku mám sharana nebo alhambru...ideálně bych si přál s tímto motorem - 1.8T a super kdyby to byla 4-kolka. Takže budu rád za jakékoli vychytávky, rady, upozornění ohledně tohoto motoru. nemám žádnsou zkušenost s turbem. nevím , jak se k němu chovat. Měl sem octávku s 2.0 motorem.

 

Co mě ted zajímá je:

Po kolika km měnit rozvody?

Olej? plná či polosyntetika? Po kolika km měníte olej? Hlavně mě zajímá lpg.

Jak je to s turbem? Jak nejlepe se k němu chovat aby vydrželo.

Kolik vydrží tento motor km? Tak nějak abych věděl k vuli koupi auta s km okolo 200 tis.

Je někde na Olomoucku specialista na tyto motory, neboli super mechanik???

Je náročná udržba náhonu 4x4???

 

Omlouvám se jestli mám blbé otázky, ale hledal jsem odpovědi a moc jsem jich tu na škodováckým foru newnašel.

 

Díky za trpělivost a za info.

 

Tom

 

 

Odkaz ke komentáři

- Po kolika km měnit rozvody? 180tis (a hned po koupi)

- Olej? plná či polosyntetika? Po kolika km měníte olej? Hlavně mě zajímá lpg. VW502.00 pro normalni interval vymeny (15tis)

- Jak je to s turbem? Jak nejlepe se k němu chovat aby vydrželo. - nebrat za to kdyz je motor studeny a kdyz jedes jak zvire tak po dojezdu nechat motor par minut bezet na volnobeh aby turbo vychladlo

- Kolik vydrží tento motor km? Tak nějak abych věděl k vuli koupi auta s km okolo 200 tis. motor je konstruovan a testovan na 600tis .. to mam od kamose co dela pro skodovku ..

- Je někde na Olomoucku specialista na tyto motory, neboli super mechanik??? tohle nevim

- Je náročná udržba náhonu 4x4??? kazdych 30tis km vymenis olej v haldexu .. to je vsechno olej stoji par korun ..

Odkaz ke komentáři

- Po kolika km měnit rozvody? 180tis (a hned po koupi)

- Olej? plná či polosyntetika? Po kolika km měníte olej? Hlavně mě zajímá lpg. VW502.00 pro normalni interval vymeny (15tis)

- Jak je to s turbem? Jak nejlepe se k němu chovat aby vydrželo. - nebrat za to kdyz je motor studeny a kdyz jedes jak zvire tak po dojezdu nechat motor par minut bezet na volnobeh aby turbo vychladlo

- Kolik vydrží tento motor km? Tak nějak abych věděl k vuli koupi auta s km okolo 200 tis. motor je konstruovan a testovan na 600tis .. to mam od kamose co dela pro skodovku ..

- Je někde na Olomoucku specialista na tyto motory, neboli super mechanik??? tohle nevim

- Je náročná udržba náhonu 4x4??? kazdych 30tis km vymenis olej v haldexu .. to je vsechno olej stoji par korun ..

Super.... Díky uplně vyčerpávající. :palec: Mám aspon nějaký přehled!!!!!

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...