Přejít na obsah

denní svícení


Doporučené příspěvky

zdravím,potřeboval bych odbornou radu a to,kde by se dal z motorového prostoru vzít přívod po zapnutí zapalování(nechci to brát z kabiny)automat(org.klekl a nový stojí asi 650kč) je nahrazen 2x relé které se používá pro přídavné světla.podotýkám že tunel u řidiče(z kabiny do motor.prostoru je narvaný kabeláží)pro budíky-tlak,teplota oleje a tlak turba :huh:

Odkaz ke komentáři

Já tě nenutím hledat na foru, chtěl jsem tebe jen upozornit, jak nejsnadněji najít napájení pro denní svícení a nehrabat do kabeláže.

Abys neřekl, že nechci pomoci, hledal jsem tedy za tebe (též nemám času nazbyt), měl jsi najít toto

http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavia/svetla-pro-denni-sviceni-snadno-zdarma

a příslušný vodič vzít z osmipoloveho konektoru hlavních světel, kontakt T8n/3, barva gr/ge.

Pozn.

Takhle jsem to udělal já ze světel z Lidlu za 400.-Kč

http://3x.cz/di-NUF6.jpg

Odkaz ke komentáři

:D nojo už je mi jasný žes mě kádroval...moje hobby elektronika(Breta)zkusím prvně spínač zpět.světel-na oplu sem měl denní světla zapojeny do okruhu ještě s parkovačkami-není to prostě zakázáno a mě jdou i zadní světla pro lepší viditelnost..doufám že nebyli změny ve vyhlášce,plánuji to opět takto zapojit ale jinak díky všem za rady.

Odkaz ke komentáři

Je to tak, světla pro denní svícení musí svítit samostatně a ideálně automaticky, aby jsi na to nezapoměl a neplatil pokutu.

Já to ve své naftové Oktávce po několika zkušebních zapojeních vyřešil připojením + pólu na vstřikovací čerpadlo. když běží motor tak svítí světla. Odběr je vzhledem k použitým LED diodám zanedbatelný a nijak se na chodu motoru neprojeví. :pivo:

Odkaz ke komentáři

Michal70

Pokud ještě nemáš koupená denní světla, doporučují sehnat taková, která mají v sobě elektroniku, která zapne světla jen při běžícím motoru (umí vyhodnotit běžící alternátor).

Odpadnou starosti s hledáním vhodného místa pro napájení (15).

Ta, která jsem jako příklad uvedl, tuto elektroniku v sobě mají.

Odkaz ke komentáři

:( no,předběžně sem koukl co mě čeká kolem denních světel...cokoliv přidávat v motorovém prostoru je porod.Nevymažu něco odpojením a vyndáním autobaterie.Docela se přikláním nechat starou verzi denních světel ležet v garáži a koupit jiné... :D proto se obracím na breta s prosbou o přímí odkaz těchto světel+doporučení na zapojení :rolleyes: byl bych velmi zavázán

Odkaz ke komentáři

A v čem je problém použít ty tvoje světla?

Z něho jdou určitě tři dráty, v popisu cos k tomu dostal je nakresleno, kam co zapojíš. To tady dej.

Pokud použiješ to moje doporučení ze svorkovnice světel, stačí zapojit jen dva dráty. Toto zapojení ale předpokládá, že nemáš auto vybaveno funkčními předními mlhovkami, protože právě ten vodič pro přední mlhovky se využije pro sepnutí denních světel.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 4 týdny později...

a čemu nerozumíš? Prostě připojíš černý někde na kostru auta nebo na mínusový pól. A ten druhý červený připojíš někde na kablík na kterém se po nastartování nebo otočením klíčku objeví 12V.

 

Teď mi došlo, že je to blbost, protože to neřeší správné zapojení podle zákona. čili když rozsvítíš parkovačky - denní svícení zhasne. U octávky bych Ti poradil 6tý pin na spínači světel - tam se objeví po otočení klíčku 12V a když otočíš spínačem světel do parkovaček nebo potkávaček 12V zmizí. Tam by to nebyl problém... asi musíš pohledat něco na forech pro chiundai. :)

Odkaz ke komentáři

no já bych koupil jedno spínací relé 12V/30 nebo 40A dále pojistkový pouzdro a 7A pojistku

kontakty relé sou číselně označeny - 85,86 je cívka relé,30 a 87 sou silový spínací kontakty

namontuješ světla na auto propojíš oba černé dráty od světel a připojíš někam na kostru auta nebo natáhneš na mínus baterie-můžeš takto zapojit i každé světlo zvlášt je to jedno.

pak propojíš oba červené dráty a přivedeš je na kontakt relé č. 87

pak z plusu baterie natáhneš přes pojistkové pouzdro s pojistkou drát a ten napojíš na relé kontakt 30

poté s přívodu zpátečky či jiné 15ky natáhneš drát na relé kontakt 86

a nakonec s přívodu parkovacích světel natáhneš drát na relé kontakt 85

bude makat takto otočíš klíčkem na cívce relé se oběví napětí s druhé strany de na cívku kostra přes žárovku parkovacích světel relé sepne rozsvítí se dení světla

jakmile zapneš parkovačky na přívodu do cívky relé se místo kostry oběví plus a cívka relé vypne a světla zhasnou a máš vyhráno :palec:

Odkaz ke komentáři

relé RSV-1C-M-12V(koupíš v autodíly)a kup si i protikus ať to trochu vypadá.....pokud používáš klasické žárovky tak 30 a 85 spojit a hlavně v motorové části najít kontakt po zapnutí klíčku,na 87 +denní světla a 86 +parkovačky;(pokud v zad.světlech a parkovačky máš diodové)zapojit takto:30 po zapnutí klíčku,87a +dennní světla,86 +parkovačky,85 ukostřit a představu si udělej podle náhledu od mikla :palec: tak ať se daří.

 

:D jinak to přesně popisuje pavel 71 :pivo:

 

pokud propojíš 30 a 85....odpadne ti koupě pojistky a nebudeš mít zbytečně proud na relátku

Odkaz ke komentáři

Hoši zlatí, děkuji všem za drahocené rady! Doma jsem v dílně úplně náhodou našel to správné relátko, fakt haluz, jen tak mě napadlo prohrabat šuplíky a světe div se, ono tam jedno jediné leželo. Sice staré, ale krásně a plně funkční:-) Hned jsem to podle vašeho popisu zapojil a takovou radost už jsem dlouho neměl...ono to funguje! :-) Děkuji moc všem ;-)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...