Přejít na obsah

Děrované brzdové kotouče


Maxim

Doporučené příspěvky

Asi líp vypadají, jsou určitě dražší, ale zásadní rozdíl je v tom, když razantně brzdíš tak přes otvory odchází plyny, které odtláčejí desky od kotoučů. Tudíž odpadá efekt gumového pedálu a brzdy by měly fungovat furt stejně.

Upraveno uživatelem Adoks
Odkaz ke komentáři

Tady je to zase extrem vedle extremu, nikdo z nas nema motorsportovy auto a brzdy na nem ktery by mohl drzet zahraty tak, aby mohl mluvit o tom ze mu nevadnou. Takovy brzdy patri na auto na okruh a at se na me nikdo nezlobi ale jezdit na normalni silnici s brzdama co patri na okruh to je prasarna a ten clovek jednou paradoxne nezabrzdi az to bude potrebovat.

Takze si myslim ze pokud nekdo chce vrtany kotouce a chce risknout ze diky vrtani dojde drive k jejich zkrouceni, coz se muze stat pokud to vyrobce vrta bezhlave tak at jde do toho.

 

Verim tomu ze pres otvory unika plyn protoze je to cesta mensi ohdporu ze jo, verim tomu ze vrtane kotouce cisti desticky od necistot tady je driv zhobjou zejo, mozna to ma nejaky ucinek kdyz to zenete na krev do nejakych zatocin a jedete brzda plyn ze vam to dobre zabrzdi jeste dalsi dve brzdeni ale jak to prepalite jste stejne v prdeli jak bata s drevakama.

 

Takze at si tam kazdej da co mu udela radost hlavne at to brzdi aspon jako serie kdyz je to studeny.

 

p.s. Vasku nezname se ale ver ze to neni mirene proti tobe

Odkaz ke komentáři

@Vasekk

Ale tady přeci nejde to,kdo si co jenom myslí :rolleyes:

Odborník na brzdy určitě nejsem,tak pokud mně něco zajímá,čerpám na webu.

Najdeš tam i odpověď na svoji otázku proč se v motorsportu vrtané nepoužívají,je to např.použití materiálů jako je titan,pryskyřice desek s vysokým bodem tání atd.Asi dostatečně tepelné odolné natolik,že vrtání není třeba,ale komerčně drahé natolik,že se běžně nedá používat.

Podle toho,co máš v podpisu se ale asi o problém zajímáš hlouběji a dokážeš nám svoje tvrzení,že renomovaní výrobci vozů používají vrtané kotouče,aby jejich top modely byly dostatečně tuzinkové i vysvětlit.Byl bych Ti vděčný. :pivo:

@Ol@f

K vadnutí brzd může dojít u každé třecí brzdy,tedy i na obyčejném bicyklu,tak to není o tom,jestli patří na okruh nebo ne.Já je mám a nemyslím si,že bych byl,nebo jezdil jako prase.

Upraveno uživatelem mikl
Odkaz ke komentáři

Vrtání, které je vidět třeba u supersportů je hlavně z důvodu snížení hmotnosti a vzhledu. Pokud rozvrtám seriový kotouč, tak dojde k ubytku "masa" hmoty, která je schopna pojmout templo, takže dojde k rychlejšímu tepelnému nasycení a následnému vadnutí. Brzdy fungují na základě tření, pokud zmenším plochu, na kterou dosedá destička, dochází i ke snížení tření. Pokud se někdo nespokojí se seriovými kotouči a chtěl by něco "cool" tak doporučuji drážkované kotouče, které mají efekt v čištění destičky a odvádění nečistot.

 

Takový typický český upgrade brzd je v podobě Zimmerman vrtaných kotoučů a destiček Ferodo DS. Ano výsledek je takový, že brzdná účinnost je lepší a znát, ale je to z důvodu destiček se závodní směsí, která by odvedla ještě lepší práci na plném kotouči.

 

Nějaké čtení např. zde http://honda-tech.com/showthread.php?t=1437507

Odkaz ke komentáři

Dík za vysvětlení :palec: nicméně si nemyslím,že ve všem v Tebou uvedeném linku je správně,je to jen názor nějakého hondisty :D

Tomu,že by u supersportů v zájmu estetiky a snížení neodpružené hmoty snižovali účinnost brzd nevěřím.Navíc Audi má vrtané i keramické kotouče,které není třeba odlehčovat a tam by zcela nesmyslně v zájmu estetiky snižovali brzdný účinek vrtáním. :rolleyes: podle toho,jak to vysvětluješ.

Asi si necháme každý svůj názor. :pivo:

Upraveno uživatelem mikl
Odkaz ke komentáři

Len doplnim:

 

1. ako uz bolo spomenute, dierovanie sluzi na odvod plynov vytvarajucich sa pri intenzivnom brzdeni, lepsie by mali sadnut dosticky na kotuc

Vrtanie nie je robene "len tak z brucha", vyrobca by si zariadil inak riadny pruser.

 

2. drazkovanie ma skor ucel iny - hrana drazky "strhava" sklovitu vrstvu na povrchu platnicky, ktora sa tvori pri intenzivnom prebrzdeni, malo by to zlepsovat prilnavost platnicky na brzdovy kotuc.

Odfuk plynov je ako bocny efekt. Dalsi bocny efekt je "merac zivotnosti", ked zoderies kotuce tak, ze zmiznu drazky, treba ho menit. :)

Odkaz ke komentáři

tak ted mi pratele odpuste ale zeptam si as hodne blbe, pokud vysledkem treni za vysokych teplot neni to, ze se deska "odparuje" tak si teda nedovedu predstavit, ze by vubec dochazelo k jejimu viditelnemu opotrebeni, protoze by proste nemela kam a bud v desce nebo kotouci by musel byt zaseky kdyby se "odlamovala" a nebo zazraky se deji.

Odkaz ke komentáři

http://auto.howstuffworks.com/auto-parts/brakes/brake-parts/brake-rotors1.htm

 

dál už to rozebírat nehodlám, každý svého štěstí strůjce.

Tak teď jsi tomu dal korunu. :rolleyes: Ve Tvém odkazu jasně stojí tři důvody proč vrtané,lepší odvod vody,tepla a plynů.Tedy to,co tak vehementně vyvracíš. :palec: Jediné v čem Ti dává za pravdu je,že mohou praskat více než plné,ale to Ti tady nikdo nevyvracel.

Myslel jsem,že o tom víš než obyčejní smrtelníci,bohužel nevíš,tak házet linky sem nemusíš,googlit umím :D S poslední větou souhlas :palec:

Odkaz ke komentáři

tak jsem si ten clanek precetl opravdu pozorne ( teda aspon na tolik, kolik me stav moji ranni bdelosti dovoli ) a krome jedne zminky

 

The second reason is gas build up. This actually isn't much of a problem any more; however, the materials used in some older types of brake pads caused gas to build up between the rotors and pads.

 

autor clanku ale pak dale nerozvadi jestli tento material, ktery snizuje tvorbu plynu na minimum nebo uplne resi se dava do sportovnich smesi nebo do smesi na bezne brzdeni, ale dale se venuje tomu jak diry v derovanych kotoucich (aspon castecne) a drazky v drazkovanych kotouci pomahaji tyto plyny odvadet.

 

Ma u me plus za to ze zminuje ze plyny "pomahaji" k ohrevu kotoucu a tim padem jejich suseni od vlhkosti ktera zhorsuje brzdny ucinek.

 

Pokud jsem ho dobre pochopil rika ze at drazkovane kotouce nebo vrtane kotouce maji svoje plusy pro bezny provoz nebo na street performace cars, coz me vraci opet k me puvodni myslence, ze cokoliv co bude brzdit i za studena aspon jako serie a po zahrati lepe a uvadne pozdeji je v pohode, ale opravdu nerad bych aby mi nekdo skoncil v kufru protoze proste to bylo poprve co slapl na brzdu od toho co nastartoval a ono to jaksi nebylo dost zahraty, na okruh at si tam kazdej da treba magnetickou brzdu z saliny doplnenou o brzdny padak, to je mi jaksi u prd...

 

ze zimmermany praskaji to je znamy fakt bohuzel

Odkaz ke komentáři

Nemáš za co,ale jak jsem psal,jsou to informace,které se dají posbírat na netu.

Co se týká toho praskání,zda je vyšší než u plných,nebo zda se tento problém zvýšeného počtu deformací týká jen Zimmerman fakt nevím.Vím,že se praskliny nevyhýbají ani plným.

sám mám vrtané a nenašel jsem na nich ještě ani trhlinku.

post-43-0-64199500-1331710710_thumb.jpg

post-43-0-59314500-1331710716_thumb.jpg

post-43-0-67234000-1331710723_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No já jsem taky radsi pro plné kotouče zažil jsem taky pár prásklin na vrtanych zákazníkům nabízím ate power disc a až na jednu reklamací ohledne kroucení max spokojenost vždyť výrobky ate se dávají hned v prvovýrobe je pravda že to nejsou kotouče na okruh ale na takové to normální domácí ježdění :) :) :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...