Jump to content

Volvo S40 2,4i


TomasB

Recommended Posts

Octavka je na prodej a místo ní jsem pořídil Volvo S40 s motorem 2,4i rok výroby 2007 se 100% ověřenými 123.000 km. Náhoda tomu chtěla, že se mi poštěstilo narazit na hezkej kousek z prověřeného zdroje.

post-226-0-02974800-1336909569_thumb.jpg

post-226-0-82858200-1336909573_thumb.jpg

post-226-0-38807000-1336909579_thumb.jpg

post-226-0-24816500-1336909584_thumb.jpg

post-226-0-85109400-1336909590_thumb.jpg

post-226-0-09983700-1336909598_thumb.jpg

post-226-0-92881400-1336909605_thumb.jpg

post-226-0-39766600-1336909612_thumb.jpg

post-226-0-03246100-1336909619_thumb.jpg

post-226-0-35972000-1336909632_thumb.jpg

post-226-0-06948200-1336909646_thumb.jpg

post-226-0-69298800-1336909668_thumb.jpg

post-226-0-37978700-1336909703_thumb.jpg

post-226-0-77137100-1336909739_thumb.jpg

post-226-0-18036000-1336909767_thumb.jpg

post-226-0-65077700-1336909791_thumb.jpg

post-226-0-00103200-1336909843_thumb.jpg

post-226-0-08865400-1336909882_thumb.jpg

post-226-0-50009500-1336909894_thumb.jpg

post-226-0-95913600-1336909914_thumb.jpg

Link to post

Já vím, už jsem psal adminům ať to jedno téma bez foto smažou a přehodí do správné sekce. To v nárazníku je elektrický výhřev motoru, u rezervy mám k tomu ještě kabel. Dobíjí to baterku a předehřívá motor a auto. Navíc to má uvnitř zásuvku u spolujezdce na 220V. Předešlý majitel to koupil jako referenčku ve švédsku, proto ten předehřev. Štve mně, že to nevyužiju, protože to nemám kam napíchnout do sítě. To by bylo super na zimu a obecně na studené starty. Krytky pod světlomety nejsou krytky, ale výsuvné vysokotlaké ostřikovače světlometů.

Svezení je to suprové.

Link to post

Komfort a vychytávky co to má, tak to je naprosto jinej level než Octavia nebo i Mondeo. Na display na palubovce mi chodí zprávy, něco jako SMS, a informuje to o všem možném i nemožném. Když někdo sedí vzadu, příjde mi zpráva že tam někdo sedí a jestli je nebo není připoután. Koukal jsem na Volvo stránkách, že těch hlášek je tak bratru kolem stovky. To co se u Škodovek nastavuje na diagnostice, tak tady si jednoduše nastavím v menu rádia, vychytávky jako nastavení třeba režimu vnitřní cirkulace vzduchu, kdy čidlo vyhodnotí, kdy je uvnitř špatnej vzduch a provede jeho výměnu, nebo naopak, když je vzduch nasáván z venku a jede předemnou nějakej smraďoch, tak nejen že jde vzduch přes kabinový filtr, ale ještě jak čidlo zjistí znečištěný vzduch, tak ho vůbec nepustí dovnitř a automaticky se to přepne na vnitřní cirkulaci. A takovejch vychytávek je to plný, i když to není žádná top výbava. Při jízdě je auto perfektně tuhé a díry to žehlí, že skoro není znát, že přes nějaké jedu. Z celého auta je znát krásná tuhost a robustnost, největší hluk je od pneumtik a když tomu naložím, tak vzdáleně slyším zamručení motoru, což je bazám pro uši. A v kombinaci s tím motorem co tam je, tak to nemá chybu. Moc dobrá volba a jsem rád, že jsem si nechal od kámoše dobře poradit a šel jsem do většího objemu a pětiválce. Kor tenhle motor je nezničitelný a není tam moc co by s mohlo kazit. Jak tomu šlápnu, tak naprosto fantastický zvuk. A klidně můžu jezdit obce a města kde není přehnaná doprava na 5°, a minimálně používat spojku. Stačí jen tlačítka na volantu a ta pětka si naprosto s přehledem přebere 50km/h bez jakéhokoliv protestu, níž už jsem nešel, protože to už jsem skoro na volnoběžných otáčkách. Na tempomat pak stačí jen mačkat tlačítka a motor šlape skvěle. A na tu pětku pokryju rychlosti od 50km/h až po Vmax. Na 4°můžu jezdit od minima co dovolí tempomat, tedy od 30km/h a taktéž můžu jít asi až někde k Vmax. Pro zajímavost na 2° se můžu bez potíží rozjet z nulové rychlosti a do červeného jde někde na 120km/h.

 

Spotřebu mám vynulvanou od prvního tankování na které jsem najezdil zatím přes 200km průměr 8,1 litrů/100km a to je v tom hopsání po městě a občasné blbnutí stylem řazení pod červeným na otáčkoměru a krátkodobě rychlosti do 200km/h. Víc jsem zatím nezkoušel, ale papírově to má jet min. 220km/h skutečných. Převážně jinak jezdím na pohodu, na to je to auto jak dělané a vyloženě to svádí si užívat pohodovou jízdu a vychutnávat a vychutnávat.

Na tempomat při nějakých 120km/h se pohybuje spotřeba na +/-7 litrech, ono to kolíše podle terénu. Takže na cestování po okreskách příjemnou cestovní rychlostí to bde brát tak 7. Kdybych dodržoval 90km/h, tak budu na nějakých cca 6,5 litrech. Vyšší rychlosti v ustáleném stavu jsem nezkoušel, tak nevím, kde se bude na tempomat spotřeba pohybovat, ale moc to nahoru neporoste.

 

Brutální je pohled na okamžitou spotřebu studeného motoru, když vyjíždím z parkoviště. To se tam ukazuje i 99,9 l/100km, a to jen proto, že vyšší číslo to ani nezobrazuje :lol:

Link to post

Spotřebu mám vynulvanou od prvního tankování na které jsem najezdil zatím přes 200km průměr 8,1 litrů/100km a to je v tom hopsání po městě a občasné blbnutí stylem řazení pod červeným na otáčkoměru a krátkodobě rychlosti do 200km/h. Víc jsem zatím nezkoušel, ale papírově to má jet min. 220km/h skutečných. Převážně jinak jezdím na pohodu, na to je to auto jak dělané a vyloženě to svádí si užívat pohodovou jízdu a vychutnávat a vychutnávat.

Na tempomat při nějakých 120km/h se pohybuje spotřeba na +/-7 litrech, ono to kolíše podle terénu. Takže na cestování po okreskách příjemnou cestovní rychlostí to bde brát tak 7. Kdybych dodržoval 90km/h, tak budu na nějakých cca 6,5 litrech. Vyšší rychlosti v ustáleném stavu jsem nezkoušel, tak nevím, kde se bude na tempomat spotřeba pohybovat, ale moc to nahoru neporoste.

 

 

Já se nestačím divit-2.4 benzín a jezdí skoro jak TDI-ne, neber to jako rýpnutí, ale zkus změřit spotřebu dle tankování, možná budeš překvapen

P.S. Volva nepatří zrovna mezi úsporné vozítka-mají spoustu jiných předností, ale spotřeba to určo není.... :pivo:

Link to post

Uvidíme ;)

Výrobce uvádí průměrnou spotřebu 8,5. Mimo obec je udávaná hodnota 6,6. Tak si myslím, že ten průměr co tam mám na palubáku není nesmysl. U Volváků na foru navíc píšou svoje zkušenosti a PC u Volva prej ukazují docela přesně. Časem podám zprávu. Nejspíš se s tím bude jezdit víc než jsem si myslel, vypadá to, že ho budu užívat i já.

Link to post

Dneska jsem se byl projet na večer, protože mně zajímalo jak to svítí a taky jsem měl chuť na pohodovou projížďku, dal jsem si cca 50km. Protože jsem byl zvědavej, tak jsem dotankoval po ujetí 250km do plna a průměrná spotřeba dle tankování mi vyšla 7,2. V tu dobu mi palubák ukazoval 7,8. To jsem nečekal. Tak jsem zvědavej, příště to nechám vyjet víc a uvidíme co bude při příštím tankování.

Link to post
  • 2 weeks later...

Tomáši dík včera za návštěvu....pěkný volvíčko jsi to koupil,vypadá fakt jak nové,a už vubec jsem nečekal tu spotřebu u takovýhohle motoru....necelých 8 litru dle palubáku je hodně slušný na pětivál dvaapulliltr...a ten zvouček při 5500tis otáčkách...lahoda pro uši...já pořád říkám že není nad pořádnej benzín:-)taky by se mě tohle líbilo až fobie odejde do duchodu...šoup bych to do plynu a pohodička.:-)

Link to post

Včera jsem objevil, že už mi někdo škrábnul zadní nárazník. Je to levej zadní bok a je to z vrchu nárazníku, tak to vypadá na nějaké vysoké auto. Evidentně při vyjíždění z podélného stání. Z většiny to asi půjde rozleštit, ale přeci jen tam nějaká stopa zůstane. Bych vraždil. Dneska jsem ho konečně byl přihlásit na registru.

Link to post

No koukám, že ty taky máš už Octu skoro prodanou, takže taky se asi něco příjemného chystá. Bude to něco s více jak 4 válci?

Já před hodinkou už Octu taky prodal.

Link to post
  • 2 weeks later...

Tak jsem dneska dotankovával po ujetí 502km, já z toho najel asi 300km do Štítného a zpět a zbytek žena. Dle tankování mi vyšel průměr 7,4/100, dle palubáku 7,8/100. Takže zatím spokojenost se spotřebou. Ta hlavní trasa byla přes Vysočinu a pořád nějaký brzdění a předjíždění kvůli husté dopravě jak cestou tam tak cestou zpět. Předjíždění paráda, jak se správně podřadí, tak je to slušná raketka s krásným zvukem. Nechápu, proč se lidi toho objemu furt bojí kvůli spotřebě :rolleyes:

Link to post

Nechápu, proč se lidi toho objemu furt bojí kvůli spotřebě :rolleyes:

 

palec.gif když člověk jezdí normálně a využívá ten potenciál opravdu převážně na předjíždění a ne na závodění, tak se spotřebou nemůže být velký problém, souhlasím s Tebou.

Link to post

Ono to jede od volnoběhu až po max otáčky. Na 5° jsem zjistil to jede po rovince i při 40km/h, níž už se nesepne na 5° tempomat, i když na nižší stupeň se dá aktivovat už od 30km/h. Okolo 50km/h na 5° to v pohodě zvládá i do kopce, pokud to není nějaký krpál. Nicméně nedá se čekat, pokud tam máš 50km/h a 5°, že by jsi přidal plyn a ono to nějak výrazně zrychlovalo. Zrychluje, ale dost vlažně a nemá smysl toto dělat. V takové situaci je ideální přidávat přes tempomat, který přidává jen zvolna a nepřehání to s plynem. A když chceš, aby tě to zarvalo do sedačky, tak 2° a plný kotel. V pátek jsem s tím jel s kámošem a když jsem tomu naložil, tak se držel čeho šlo :lol: Ale on má asi 3 měsíce starého Ceeda 1,4 :D Když jsme Ceedem jeli na ryby a on předjížděl, tak jsem se divil, proč předjíždí tak nebezpečně a pořádně tomu nešlápne na krk. Ale on měl plyn skoro na podlaze :lool:

Zkoušel jsem taky mezi Pardubicemi a HK kolik to bere ustálenou rychlostí na 200km/h na tempomatu a hodnota na palubáku byla kolem 16,5 l/100. Maximálku jsem zatím ještě nezkoušel.

Jinak jak jsem si zvyknul, tak už se mi zdá, že by to mohlo být živější a že to moc nejede :D , ale ono pak stačí si sednout do něčeho jiného, abych viděl, že to jede B)

 

No a spotřeba zatím dle tankování vychází až na jeden případ vždy pod 8 litrů. To ten kámošův Ceed bere skoro stejně :) Aktuálně měl na PP 7,7.

 

Pročítal jsem tady na foru a před časem na Volvo foru o E85. Finančně mi to příjde jako nesmysl kvůli pár haléřů, a to kdo ví jestli, kvůli tomu dělat takové vyfikundace, ale ono to prej znatelně lépe jede. Podle jedné diplomové práce na toto téma to na škodováckém 1,0 motoru přidalo 6% výkonu v celém spektru otáček a ještě více na krouťáku, kde byl brutální nárůst ve středních otáčkách. Tak sem si říkal, že když bych tam dával tak 30% E85, že by to mohlo jet zase o něco lépe a dle té diplomky by to nemělo mít žádná negativa. A na 125kW výchozího výkonu by ten nárůst musel bejt rozhodně pocítitelnej. Jen teda asi vopruz s tankováním na 2x. Ale příležitostně to asi zkusím.

Link to post

Hele Tome, zas to nezveličuj, těch 125kW není zas tak moc, aby to s tím Volvem (1450kg cca) nějak moc cvičilo. Je to pěkná hodnota na fajn jízdu, ale nic závratnýho na závodění a spíš si myslím, že to v návalu nadšení maličko přeceňuješ a proto se možná kamarád chytal čeho mohl... :pivo:

 

Auto, co tě zarve do sedačky, je něco naprosto jinýho...

 

 

E85 zajímavá myšlenka, ale 6% z 170 kobyl je 10,6 koně, tak nevim, jestli to má smysl.

Link to post

No jasně, že 125kW není nijak závratných, ale do sedačky to zatlačit umí. A kupovat Rkové Volvo které má tuším 220kW, tak tam je velké riziko, že bude motor v prdeli a nové je cenově darda. A když svezeš někoho, kdo je zvyklej na pár kW co je v 1,4ce, tak pro toho to je znatelnej rozdíl ;)

 

Nejde jen o kW, ale i o kruťák a ten má ve středních otáčkách v porovnání s benzínem velkej nárůst. Spíš mně to zajímá, jak by se to projevilo. Otázkou je, jestli třeba 30% E85 bude vůbec poznat.

Link to post

Tak jsem zkusil dát do nádrže 25 l E85 + zbytek BA95. Nádrž má celkem tuším 55 litrů. Jede to normálně. Ani jsem to nezkoušel nějak vytáčet. Možná mi příjde, ale to může být subjektivní, že PP ukazuje menší spotřebu. To je ale v rozporu s tím, co by mělo platit. Při provozu na čistý E85 by měla být spotřeba o 25-30% vyšší. Uvidíme.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...