Jump to content

Volvo S40 2,4i


TomasB

Recommended Posts

A do toho ještě sledovat provoz kolem sebe, cesta taky není rovná a ještě hlídat, aby bylo něco vidět na záznamu.

 

Ještě jedno video, tady jsem při vší snaze při podřazení na 2° kameru neudržel :) Díky provozu kolem jsem už zase nemohl od cca 180 jet naplno.

Link to post

Rád bych se taky kouknul na tvého Bramboříka, kdy bude vlákno, fotečky a video? Mně mrzí, že jsem neudělal video té M3, to by bylo pokoukání. Jen je to na prd s kamerou v ruce a malíčkem držet volant a všechno naokolo sledovat.

Link to post
Guest houmik

Muzu napsat zkusenosti s jezdenim hromadnou dopravou. :lool: S autem skoro nic nenajedu, tyhle auta jsou treba z roku 2004 a maji najeto 50.000 km, moc se s tim nejezdi.

Link to post
  • 4 weeks later...

Vidím, že jsi další spokojený majitel Volva, takže gratuluji. Já mám doma stejný motor, jen ve větším autě (V70) a tam je to už na hraně. Ne že by to nejelo pěkně, ale přeci jen, po 200 PS v Oktě a 300 v oranžové stíhačce si připadám, jako když řídím autobus. Ale je to auto pro manželku a ta je max. spokojená, protože běžně s sebou vozí 2-3 psy a kufr to má neskutečný. Jinak to bereme na delší cesty, protože je to výrazně pohodlnější než než nasupený hot hatch.

 

Přišel jsem k tomu autu úplnou náhodou a nikdy předtím jsem se o Volva ani nezajímal. Ale ve firmě došlo 3 roky zpět k nějakým rošádám v top managementu a najednou tam bylo 5 let staré Volvo navíc. Původně ho chtěli dát do bazaru, ale když jim za auto s PC 1,1M nabídli jen 130tKč, tak ho chtěli střelit ve firmě. A ani tam nějak nebyl kupodivu zájem. Kolega, co má na starosti auta se mi pak někdy mezi řečí zmínil, jestli nechcu Volvo. Nějak jsem tomu nepřikládal váhu, protože jsem absolutně neměl páru, co takový kousek může stát, ale po pár dnes jsem se jen tak ze srandy zeptal a on mi řekl, že tak 180 ... vyšší třída, ve vcelku solidní výbavě, 100% servisovaná a vizuálně jako nová. Za ty prachy jsem v té době uvažoval manželce něco v kategorii kombi Fabie, Astry, Focusu jako náhradu suprovní, ale přeci jen 10 let staré Okty, kde už bya spolehlivost pro denní ježdění otázkou a navíc byla "krátká". Takže jsme si plácli. A když jsem se pak díval, ani ceny na inzertních serverech nebyly o moc výš.

 

Doma to auto stálo 14 dní před barákem, protože pro moji bylo "velké", a furt jezdila Oktou. Pak jednou o víkendu jsme tím někde jeli a při cestě zpět jsem zastavil a dal jí řízení. Asi po kilometru prohlásila, že se s tím "asi bude dát jezdit". Do dneška, skoro za 3 roky, s tím nahrkala skoro 50tkm, absolutně bez jakéhokoliv problému. Jen jsme hned po koupi (170tkm) udělali rozvody a zadní brzdy, a pak ještě jednou dolili kapalinu posilovače. Ceny u garážisty, vše s originál díly, na 1/2 ceny autorizovaného servisu.

 

Motor super, tichoučký, s plynulým zátahem, ale na 16 metráků provozní hmotnosti už tak akorát. Turbo by bylo lepší, ale takhle je to zase nezničitelné. Jen lehce žere olej, zřejmě při delších cestách vyšší rychlostí, protože zatím se mi to stalo 2x při rychlých dovolenkových přesunech. A jak píšeš a někteří zpochybňují, tak spotřeba je na daný objem velmi dobrá. Nám ten autobus žere průměrně 8,6, a to moje velkou část kilometrů najezdí po městě dojížděním do práce. Když jsme loni jeli na lyže do Švýcar (2x1500 km), tak ve 3 lidech a totálně narvaným kufrem po střechu, na 100% jsme byli přetížení, to velmi svižným dálničním tempem 130-150, kde se dalo na tempomat, vzalo 8,3 tam a 8,5 zpět, dle tankování. A přesně tohle ukazoval i PC, takže zkušenost s přesností podobná. Kolega s posledním modelem Meganu v kombíkua a 1.6 benzínem, (110 PS?) podobně narvaný, to jel se mnou za nějakých 7.

 

Jediný drobný problém, který mne trošku vystrašil, bylo, že se z ničeho nic rozsvítila kontrolka emisí. Pak někdy zhasla, rozvítila se a pořád dokola. Pak jsem si na Vovo foru našel, že to dělá teď, když se do benzínu dává líh. Někdy ho tam asi mají 3%, někdy 8 a podle toho to blbne. A naprosto to samé mi to dělá na STčku, kde je to vlastně stejný motor, jen oturbený.

 

 

A i zvenku, na 8 let staré auto to vypadá suprově až na běžné oděrky, zvláště když mi ještě kolega forďák poradil fintu, jak vyčistit od soli elektrony, které už taky vypadají jako funglovky. Mám totiž jen jednu sadu kol, plecháče na tenhle koráb moje odmítla ....

 

Obecně, po 2 škodovkách kvalitativní skok o 2 levely výš za cenu výrazně nižší, než podobný ročník trošku vybavenější Okty s nějakým rozumným motorem. Takže už teď vím, až se budu dívat po nějaké náhradě v budoucnu, tak se zase podívám na Volva, protože u nás jsou za velmi solidní ceny. Lidi asi mají strach z větších objemů, i když spotřeba není nijak vybočující z průměrů, a náklady na servis jsou taky v normě.

 

Tady pro zajímavost pár kotrmelců mého bývalého šéfa, který asi po třech otočkách vylezl z auta naprosto v pohodě, jen vytřepaný ... auto samozřejmě na odpis

 

http://zpravy.idnes.cz/volvo-se-zritilo-z-dvacetimetroveho-srazu-ridice-zachranily-airbagy-12j-/krimi.aspx?c=A120119_104945_zlin-zpravy_sot

Link to post

Tak s bezpečnostní Volva je to jasné, není nic lepšího, oni si dělají testy svojí metodikou a na testování pro hvězdičky hází bobek, stejně jim vždycky vyjde, jejich metodika je daleko přísnější. Ostatní automobilky se "specializují" na testy hvězdiček a auta tomu přesně přizpůsobují,

pak stačí pozměnit trochu test a je průser, naposledy, když zkusily test nárazu podle NCAP, ale s menším přesazením, což podle reality je častější a hle, všechny prémiové značky dopadly špatně, nejhůře Passat cc, nejlepší ...... Volvo .......

Při testech automatického systému nouzového brzdění bez zásahu řidiče, který vyhodnocuje situaci auta před ním ... opět Volvo, má nejlepší

systém,

otázkou zůstává, jak tento náskok bude v budoucnu využit, přeci jen má Volvo teď trochu jiné vlastníky, jsou to dobrá auta, ale mají svou cenu, myslím novoty, ale nakonec je to pořád něco za něco, což v případě Volva je hmatatelné, jen trochu slyším nářky majitelů nových aut na servis, jejich úroveň a hlavně dostupnost.

Link to post

Jen mně sere, že jsem ho na srazu štrejchnul o lavičku. Jsem přijel v dešti, po tmě, nechtěla mi uhnout tlupa lidí abych mohl dobře zajet mezi chatky, no a jak jsem sledoval spíš abych někoho nepřejel, tak jsem si nevšimnul podélně s chatkou stojící lavičky a když jsem vylezl ven, tak jsem hrůzou ztuhnul. Naštěstí to není moc, v noci jsem na to koukal a neviděl jsem nic s baterkou, ale přes den jsem pak zjistil, že tam přeci jen pod určitým úhlem je, je tam malinká promáčklina na předních dveřích, která je pod určitým úhlem vidět. Tak jsem nasranej ještě teď.

Link to post
  • 1 month later...

Nějakej kretén manželce u plavečáku štrejchnul zrcátko. Mi volala včera, že je rozbité zrcátko, tak jsem myslel, že nebudu. Tak jsem přišlápnul plyn, ať vidím o co jde. Někdo to štrejchnul asi taky zrcátkem, trošku je podřené sklo blinkru v zrcátku a dole ten černej plast. Zrcadlo jako takové bylo vypadlé ven a viselo na kabelech. Naštěstí to bylo jen vycvaklé a to sofistikované zrcátko se mi podařilo nacvaknout zpět. Jsem nasranej, ale mohlo to bejt i horší. Nic není rozmlácený, jen trošku podřeno. Asi to půjde rozleštit.

Link to post
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Ano Járo, Volvo má v sobě rám, který je velmi robustní a ve předu v motorovém prostoru to vypadá jak nárazníky od vagonu. Koukni na video zde:

 

Chtel bych videt ten ram, co v tom je navarenej :)

A jestli myslíš, že tam má v kabině dodatečně danej rám, tak nemá. Koukni, že ani motorový prostor není nijak obzvlášť zdeformovaný ve srovnání s tím jak vypadá ten bílej kakáč. Volvo je opravdu robustní.

 

Járo, koukni taky tady

A to jsou nárazy do tuhé překážky a nebo Volvo x Volvo. Tak si vem, co Volvo nadělá s nějakým hrkačem. To jsi nakonec viděl na tom testování na něčím dvorku. :)

 

 

tady si vem jak je to staré

Link to post
  • 2 weeks later...

Manželka "orvala" pravej stěrač. Asi jak ho odtrhávala přimrzlej, tak strhla gumový břit. Tak jsem se ptal v Decomu v Pardubicích na cenu nových stěračů a myslel jsem, že se smíchy neudržím, krásných 1.675,- CZK :) No nic, na Octavku stály v autorizáku něco přes 600,- Aerotwiny, na Mondeo ve Fordu asi necelej litr za Aerotwiny. Tak jsem objednal u jednoho Ostraváka co tady na foru inzeruje náhradní díly a budu mít Bosch Aerotwiny za 800,-. Jak se říká, "nakakat".

Link to post

s tou bezpečností je to zvláštní, volvo dlouho dobu razí vlastní strategii, nedělá auta na hvězdy euroncapu, ale dle vyhodnocovaní nehod, někde jsem narazil na celý hodinový pořad, kde ukazovali jak zkoumají vraku po nehodách

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...