Silwer Odesláno Červenec 13, 2015 Sdílet Odesláno Červenec 13, 2015 Už dlouho mě taky trápí startování. Jakmile mám v autě méně než 1/3 až 1/4 nádrže, tak mám občas problém se startem. Auto hrozně dlouho startuje a pokud chytne, tak sotva běží. Motor chcípnu a nastartuju podruhé a vše už je v pořádku. Jinak se problém neprojevuje. Napadá vás, co by to mohlo být? Kdysi jsem četl něco o čidlu chladící kapaliny, ale to mi přijde blbost. Napadá mě akorát tak čerpadlo :( To čidlo bych nepodceňoval. Když mi odešel termostat (dokonce i naskočila chyba) a než jsem se dostal k výměně, tak se mi dvakrát stalo, že zahřátý auto nechtělo nastartovat, musel jsem přidržet klíček asi 5s. Předtím se to nikdy nestalo, potom taky ne. Takže i tyhle věci můžou mít vliv na starty. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Piccolo77 Odesláno Říjen 1, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 1, 2015 Zdravicko.No takze mam 1.8t AUM r.v.2002.tiez som mal problemy s vykonom..raz tahalo raz nie..potom nad 2300 otacok to trhalo..pri studenom starte to vydavalo take zvuky ze sa to neda opisat :)tak som to zacal riesit..najpr som si kupil vahu vzduchu..nepomohlo...potom palivove cerpadlo tiez nic...sviecky ngk..vycistil skrtiacu.vymenil deceleracny ventil za HKS blow off..zapalovacie cievky a nic...asi 6 mesiacov som to riesil..a uz tolko veci som ponakupoval ze ma to prestalo bavit..potom jeden mi poradil aby som kupil original vahu vzduchu,lebo predtim som kupoval niake nemecke..kupil som,vymenil a problem vyrieseny.auto ide bezproblemov.Takze ked mozem poradit tak kupujte original diely. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
fanta7 Odesláno Říjen 8, 2015 Sdílet Odesláno Říjen 8, 2015 Ahojte, je tu sice vela podobnych tem, ale mam taky pocit, ze nikdy nie su tie symptomy uplne totzne, ako v mojom pripade...a vyriesenie tu tiez byva rozne. Tak som si povedal, ze sa podelim so svojim pribehom a mozno tym niekomu pomozem - ved na to je tu tato sekcia. Aby som isiel po poriadku: Kupil som si v marci 2012 jazdenu Octavku I, hatchback, r.2003, 1.8T, 4x4, v celkom fajn vybave. Samozrejme, mala par much, ktore som postupne odstranil. Okrem toho sa mi zdalo, ze na tych 110 kW / 150 koni (krutak 210 Nm) by to mohlo mat aj lepsi tah, ked bol tento motor vsade tak velmi vychvaleny, ale to uz moze byt moj subjektivny pocit ovplyvneny nejakou mojou predstavou a ocakavanim... No ale, podstatne zavaznejsie bolo, ked mi prestala startovat na prvykrat. Ono to sice nastartovalo, no v priebehu jednej sekundy aj zdochlo. Toto sa zopakovalo zakazdym niekolkokrat, a potom uz nastartovala a krasne vytiahla otacky, ako normalne zdrave auto. Tento problem sa prejavoval iba pri studenom motore. Ak som isiel nastartovat kratko po jazde (do 2-3 hodin), tak startovalo este stale pekne. Ale ak medzitym motor vychladol (napr.8-9 hodin), opat sa opakoval tento problem. Prva vec, ktora kazdeho napadne, je asi skrtiaca klapka. Dal som ju vycistit a naozaj - startovalo opat ako nove. Tymto sa to cele zdaleka neskoncilo. Onedlho som sa rozhodol pre chip (ziadny prehnany, skor bezpecny - na 180 koni (krutak 280 Nm). Ako kvalita mi bol doporuceny pan Soltys z Profi-Tuning. Prisiel, poriadne za jazdy pomeral, co bolo treba, a zhodnotil, ze motoricky je v dobrom stave a ideme do toho. No hned po chipe sa prejavil pri potiahnuti plynu do vyssich otacok ubytok vykonu vo forme akehosi cuknutia, ako keby sa motor pridusil. Vtedy treba iba dat dolu nohu z plynu. To bolo dost neprijemne, najma pri predbiehani. Niekedy sa udajne moze auto po chipe docasne takto spravat, kym sa "nevyuci" na upraveny program (dostalo novu palivovu mapu). Tzn., ze treba nieco najazdit, poriadne ho povytacat a malo by sa to do niekolkych tyzdnov zlepsit aj samo. Toto sa ale nestalo. Kedze som chip povazoval za kvalitny a pana Soltysa za dobreho odbornika (mnohi s nim maju velmi dobre skusenosti), tak v chipe som problem nevidel... Tak ci tak som chcel vymenit sviecky Bosch za NGK (dal som NGK Laser Platinum) a ostatne drobnosti (palivovy filter, vzduchovy filter, ...), tak som to aj urobil. Nic nepomohlo. Dokonca sa opat zhorsilo aj to startovanie. Opat presne ten isty problem - auto nastartuje a hned zdochne. Na tretikrat, niekedy trebars na piatykrat, uz nastartuje vzdy spolahlivo. Takze som dal opat pozriet, precistit a nastavit skrtiac klapku. Nepomohlo. Tak som isiel od mechanika k mechanikovi (su to skor mladi chalani, kamarati, aj s jednoduchsou diagnostikou) a pocuval som rozne nazory - zla palivova mapa v chipe, zla skrtiaca klapka, zla vaha vzduchu, zle palivove cerpadlo, plus rozne dalsie nazory (snimac polohy hriadela, cidlo teploty chladiacej kvapaliny, atd.) Najhorsie bolo, ze diagnostika nikomu z nich neukazala ziadnu chybu. Motoricky je v perfektnom stave. Dokonca som skusil pouzit aj aditivum - cistic palivovej sustavy, nakolko jeden z nich mi povedal, ze to bude nastopro vodou v benzine a nech netankujem na OMV, ale na Shell, lebo tieto motory su na kvalitny benzin extra citlive. No lenze - bol tu problem, ze som nechcel menit nic len tak, keby mi to nemalo pomoct, kedze pocitam, ze tieto diely sa casto pohybuju medzi 200-300 EUR za kazdy (myslim v originale, nie nahrada). Po nejakom case som skusil jedneho skusenejsieho mechanika s drahou licencovanou diagnostickou vybavou a ten mi hned podla mojho popisu do telefonu pri prvom telefonate povedal, ze to vypada na slaby tlak z palivoveho cerpadla. Tak fajn, hovorim si - bodaj by to tak bolo (aj ked to nie je prave lacna suciastka, ale ak sa to tym vyriesi, tak pohoda). Auto som mu priviezol, on cerpadlo pomeral. Potom si ho ale este chcel nechat do druheho dna, aby to znova pomeral (najma ten tlak, co cerpadlo dava) - a to za studena po vychladnuti motora - ze ako sa to bude spravat. A na druhy den mi volal, ze auto je opravene - vymenil cerpadlo, a to pomohlo - nie len so startovanim, ale aj s tym cukanim vo vyssich otackach pri dlhsie zoslapnutom plyne. Az teraz citim, co to je za motor - tento chip vrele odporucam:) Auto maximalne ozilo a pri pripadnom predbiehani sofera naozaj podrzi. Akcelaracia do kopca mu tiez nerobi ziadny problem...jazdi ako blaznive:) Samozrejme, ked sa clovek blazni, odzrkadli sa to na spotrebe...takze to netreba prehanat. A ked uz vytacat, tak vytacat naozaj az po zahriati motora - jednak je vtedy efekt vykonu lepsie citit a jednak sa zbytocne nenici motor a samotne turbo. Takze tolko moja skusenost. Ak ma niekto rovnaky problem, bude to s velkou pravdepodobnostou cerpadlo. Dobry mechanik vam tlak vie zmerat a porovnat s pozadovanym. Predide tak slepej vylucovacej metode s postupnym vymienanim inych drahych suciastok... Snad tato moja skusenost pomoze aspon jednemu z vas:) Jednoznačně si myslím, že je to palivové čerpadlo. Měl jsem stejný problém, svíčky a různé blbosti. Nakonec jsem na tvrdo zapojil čerpadlo paliva(12V) a podržel prstem výstup z čerpadla(vzadu na nádrži) a skoro žádný tlak. Má dávat 3bary ale ani náhodou to nebyla pravda. Po výměně samotného tělesa pumpy se auto rozběhlo a problém byl vyřešen. Většinou cukání a neochota motoru jít do otáček spočívá vždy v dodávce paliva!!! Škoda Octavia 1.8T RS 168Kw chip Mira zdarec 0 Citovat Odkaz ke komentáři
klon999 Odesláno Listopad 19, 2015 Autor Sdílet Odesláno Listopad 19, 2015 Som rad, ze si Oktu dalsich par ludi "rozjazdilo" tak, ako sa patri...1.8T je vyborny motor :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
vaha Odesláno Listopad 23, 2015 Sdílet Odesláno Listopad 23, 2015 Pokud by tohle někomu nepomohlo, tak ještě doporučuji kontrolu výfukových svodu, je to taková docela častá bolístka, poznat se to dá podle zvuku ráno po startu když se rozběhne sekundární vzduch, tak je to jako když máte prasklý vlnovec a ze zvedáku to je docela pěkně vidět, jináč 110kw a 132kw je mají stejný 0 Citovat Odkaz ke komentáři
_neo Odesláno Leden 6, 2016 Sdílet Odesláno Leden 6, 2016 Mě to dělalo taky .. nalil jsem do nádrže VIF (dal jsem ho tam 2x víc než je psané ředění na obalu) a je pokoj .. :) Tak jsem došel k dalšímu poznatku není to tím že jsem do nádrže nalil VIF ale je to tím že jsem s tím VIFem natankoval skoro plnou .. Nedávno mi to zase začala blbnout při startování. Jak jezdím na LPG tak mám v nádrži minimum benzínu a jak jsem natankoval 3/4 nadrže benzínu tak to zase startuje normálně .. takže to vidím taky na to benzínové čerpadlo .. a nebo nějaká problém kolem podávání benzínu .. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
hrasnak Odesláno Červen 22, 2016 Sdílet Odesláno Červen 22, 2016 Tak mám asi stejný problém, už nějakou dobu mi občas auto ráno nenastartuje napoprvé. Auto chytne pak chvilku škytá jakoby na 3 válce a s otáčkami pod 500 a pak zdechne. Občas pomůže když mu hned po nastartování přidám plyn tak se rozběhne. Poslední dobou se to děje pořád častěji ale jak jsi psal vždy po delší době stání nikdy ne když jedu třeba po 2 hodinách. Já sice jezdím na LPG takže problém s úbytkem výkonu ve vyšších otáčkách nepozoruju, zkoušel jsem to přepnout na beznín a vytočit ho do 6 tis ale žádný úbýtek výkonu nepozruju, jede to jak z praku. Bohužel to startování začíná zlobit čím dál častěji, už to není občas ale skoro pokaždě. A dříve to nechytlo jen napoprvé, napodruhé to chytalo vždy, teď už to dost často nechytne ani napodruhé .. Jestli se můžu zeptat kdo ti měřil to palivové čerpadlo ? K. Vyřešil jsi to nějak ty špatný studený starty? Mám stejný problém, můžeš i na email hrasnak@seznam.cz, děkuji za odpověď 0 Citovat Odkaz ke komentáři
_neo Odesláno Červen 22, 2016 Sdílet Odesláno Červen 22, 2016 Hodně se to zlepšilo po té co se vyměnil ventil odvětrání klikovky. Teď to nastartuje pokaždé napoprvé, ale když sníží otáčky tam má tendenci trochu "kulhat" občas vynechá ale běží. Asi to ještě není všechno opraveno oplně 100%. Teď plánuju nechat změřit tlak paliva jestli nendává čerpadlo nízký tlak .. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
hrasnak Odesláno Červen 23, 2016 Sdílet Odesláno Červen 23, 2016 Můžeš mi ještě popsat jak má fungovat správně ten ventil?, když do té hadice odvětrávací co je připojená na ten ventil nahoře na náhubek' fouknu, tak se po chvilce ventil zavře, když naopak nasaju, tak se nic neděje a je to průchozí jako pořád otevřený, má to tak být?, děkuji za odpověď 0 Citovat Odkaz ke komentáři
_neo Odesláno Červen 23, 2016 Sdílet Odesláno Červen 23, 2016 Popisy jsou dole Pujčil jsem si citace odjinud ... (nejsem odborník tak prodávám jak jsem nakoupil :) ) Jinak jaký to má vlim na startování ... Někde jsme četl o tom hezký článek ale nemůžu ho najit tak to popíšu (pokusím se :D) .. problém je v tom, že vzduch, který do sání proudí tímto ventilem z klikovky (potažmo z airboxu protože kliková skříň přisává čerstvý vzduch z airboxu když je vzduch z ní vysáván tímto ventilem do sání) neprochází přes váhu vzduchu a tudíž ŘJ o něm nemá přesnou informaci. ŘJ pouze ví že v určitých situacích je tímto ventilem přisáván určité množství "falešného" vzduchu (nezměřený) a ŘJ s ním prostě počítá a přizpůsobuje tomu bohatost směsi. Ve chvíly kdy tento ventil má zavřít a nezavře tak ŘJ předpokládá že je zavřený přizpůspbí směs ale ejhle problém skutečné množství vzduchu je větší kvůli nefunkčnosti ventilu a vzniká chudá směs .. Tohle prý ´dajně způsobuje ty špatné starty kdy otáčky klesnou ventil by měl přisávat méně než skutečně přisává a začn to škytat. Problém je že to diagnostika neodhalí. Funkce ventilu Funguje to následovně:motor běží na volnoběh,v sacím potrubí je malý podtlak a ten odsává ty páry z klikovky.Přidáš plyn,podtlak se zvedne,membrána v tom ventilu překoná sílu pružinky a uzavře přisávání spalin,protože klika rozvířila olej a ten by byl postupně úplně vysátý.Takže pokud se strácí olej a Turbo ,pístní kroužky a ventilové gufera jsou OK,je to tímto ventilem.Je třeba ho vyprat v benzínu aby byl čistý.Funkci vyzkoušíš tak,že ten konec co je strčený v hadici od airboxu vrazíš do huby a pořádně vdechneš do sebe(doporučuji nejdřív vyčistit )a pokud je dobrý,membrána se uzavře. Ještě přidám že když do něj foukneš (jakoby turbo fouklo do sání) tak se ventil taky musí uzavřít .. Tady ještě jeden hezký popis Soustava pozitivního odvětrávání klikové skříně zabraňuje úniku nespálených zbytků paliva a výfukových plynů mimo katalyzátor do atmosféry. Nespálená směs proniká do klikové skříně při kompresním zdvihu "províváním" kolem pístních kroužků.Jestliže je píst v expanzním zdvihu, uniká malé množství výfukových plynů podél pístu a kroužků do klikové skříně. Na krytu klikové skříně je z jedné strany umístěn ventil odvětrávání, který je spojen hadicí se sacím potrubím. Druhá hadice, přivádějící čerstvý vzduch ze vzduchového čističe, je připojena na druhou stranu krytu skříně. Na krytu klikové skříně je z jedné strany umístěn ventil odvětrávání, který je spojen hadicí se sacím potrubím. Druhá hadice, přivádějící čerstvý vzduch ze vzduchového čističe, je připojena na druhou stranu krytu skříně. Čistý vzduch vstupující do čističe je nasáván do klikové skříně hadicí přes ventil na jejím krytu. V klikové skříni se emise smísí s čistým vzduchem a tato směs prochází odvětrávacím ventilem a hadicí do sacího potrubí.Ve ventilu odvětrávání je kuželovitá klapka ovládání proudění. Podtlak v sacím potrubí a tlak v klikové skříni působí na klapku jako uzavírací síla. Předepnutí pružiny tlačí klapku do polohy, při níž je ventil otevřen. Ve volnoběhu nebo normálních jízdních rychlostech je klapka udržována vysokým podtlakem v poloze, při níž je ventil otevřen částečně. To je postačující, protože tlak ve válcích je nízký a tedy emise jsou malé. Vyšší tlak ve válcích, který se vytvoří při chodu ve vysokých otáčkách nebo s velkým zatížením, zvýší emise v klikové skříni. Vzhledem k většímu otevření škrticí klapky podtlak v sacím potrubí klesne a ventil se plně otevře.Jsou-li kroužky značně opotřebované, mohou emise přesáhnout mez danou nastavením ventilu. Ten se uzavře a tlak v klikové skříni vytlačí emise hadicí čistého vzduchu do čističe a odtud teprve postupují do sacího potrubí. Tento způsob, tj. pozitivní odvětrávání klikové skříně, je potřebný zejména u tubo motorů a motorů s rotačním pohybem (Wankel), vzhledem k nižší těsnosti kolem pístu.Závady této soustavy mohou ovlivnit celkovou úroveň emisí HC, i když není obvykle řízena elektronicky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
hrasnak Odesláno Červen 23, 2016 Sdílet Odesláno Červen 23, 2016 Já když do něj fouknu, tak se uzavře, když nasaju tak ne, tak nevím jestli ho měnit, jestli funguje jak má.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
_neo Odesláno Červen 23, 2016 Sdílet Odesláno Červen 23, 2016 Podle těch popisů co jsem tam dal .. myslím že by se při nasátí měl taky uzavřít někdy ne uplně ale měl by omezit průtok vzduchu aby nedocházelo k nasávání oleje z klikovky když klika hodně rozstříkne olej .. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
LadikRS Odesláno Červen 23, 2016 Sdílet Odesláno Červen 23, 2016 (upraveno) Měl by Ti fungovat správně. Při volnoběhu (vysoký podtlak) je pružinka stlačená na maximum a je v něm malý průtok, při akceleraci a snižování podtlaku se pružinka uvolňuje (je přetlačena membránou) a zvětšuje se průtok. Jakmile je v sání přetlak, tak membrána přetlačí pružinku a PCV ventil se uzavře. Čili pokud nasáváš (podtlak) tak by neměl být otevřený. Při fouknutí (přetlak) se má uzavřít. Upraveno Červen 23, 2016 uživatelem LadikRS 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.