Jump to content

Zimní pneumatiky


Doli

Recommended Posts

Nehlasoval jsem pro nic.

 

Teď mám Conti WinterContact TS 810 mokro super, na sněhové vrstvě ujdou, ale je znát šířka (205/55), přece jenom to není Fabia se 165/70.

 

Jako další asi budou TS 830, jsou určené přímo pro ESP.

 

já jezdím v zimě na 225 tkách a v pohodě! :D jinak ty TS 830 bych býval taky zkusil, ale bral jsem gumy co byly za doboru cenu, takže SottoZero w210 1 a loni jsem s nima byl spokojenej... nejsou hlučný a na sněhu si taky poradily! :)

Link to comment

BFGoodrich G-Force Winter, když jsem minulej rok nafasoval od šéfa tyhle gumy, tak jsem na to koukal jak puk co mi to dává

(dříve jsme použivali Dunlop, Goodyear, Michelin), ale v pneuservisu mě pak říkali, že je to dobrá značka patřící do koncernu Michelin a že kvalita je víc než dobrá a za slušnou cenu. A musím uznat po zkušenosti z minulé zimy, že jsou to opravdu dobré pneu, které mě několikrát v kritických situacích podrželi :) uvažuji, že si je dám tento rok i na své auti (stejnou zkušenost mám i s letníma)

Link to comment

jednoduše-každá guma má své specifikace a neexistuje dobrá a lepší guma.

jsou špičkové pneu na dálniční provoz,ale zase na hory do sněhu nic moc a naopak.

Třebas obyč.levná Sava Eskymo S3-bomba na hory-hrabe,brzdí,ale na dálnici nic moc-hučí a jde do kytek.

Link to comment
To zni jako dobra volba, musim se na ty T830 jeste podivat. :)

 

Nu Doli, asi by jsi je tam mel opravdu pridat, mam je take :

 

Continental WinterContact TS 830 (205/55 R16), na plechu, nejak lita kola do zimy nemusim, asi uz jsem stary :lol:

 

Se starou O2kou TDI jsem prodal i zimni s Michelinama PA3kama, byly ale na 15kach, a memu novemu LKcku by slusely vetsi kola. Do 17tek se me moc jiz nechtelo jit (ac je me mam v Dunlopech na letnich), ale na zimni jsem presvedcen o vyhodnejsich 16kach. Takze jsem se musel poohlednou po novych 16kovych gumach v 205 sirce. Posledni dobou vyjelo na svet bozi spousta ruznych testu zimnich pneu, kde se navzajem neustale prebijely Goodyear Ultragrip 7+ - take Ti tam chybeji, Dunlop SP Winter Sport 3D, jiz zminene Micheliny PA3, a samozrejme i ty Continentaly WinterContact TS 830.

 

Nakonec jsem se rozhodl pro ty posledni jmenovane, kdyz pominu to, ze tento test asi nejvice respektuje nase ceske podminky (nejezdim celou zimu jen na snehu, ale hlavne v brecce a na zmrzlem asfaltu), tak ocenuji to, ze jsou favorite v zivotnosti, a jejich maly hluk je pro me rovnez rozhodujici. Ostatni jejich vlastnosti dulezite pro zimni pneu jsou zcela srovnatelne s rivaly. A nakonec to rozhodla i cena a rychlost dodavky (do 24 hod.) od webshopu, nebot muj pneu servis je nemohl sehnat, prip. o dost draze nez bych byval byl ochoten (sami me ten shop doporucili). Takze doufam, ze budu spokojen, s predchozi O2 jsem jezdil exklusivne jen s temi Micheliny, a byl jsem moc a moc spokojen...

Link to comment
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Taiko: Čím užší je totiž běhoun pneumatiky, tím lépe proniká vrstvami sněhu a různé břečky na vozovce.

 

To je pravda jen částečně, je třeba říci i druhou stránku mince... Tou je, že čím užší běhoun, tím užší jsou i drážky a zhoršuje se jejich samočistící schopnost, tj zůstávají zalepeny a nezabírají. Poměr plochy drážek a kontaktní plochy musí zůstat zachován a zároveň jich musí být určitý počet - tj nemohu na úzkou pneu použít 3drážky a 4 výstupky stejné plochy jako jsou na širokých běhounech protože tam jich je třeba 10... Na úzkou jich musím použít alespoň 7, tzn musím je zmenšit aby se tam vešly. Pokud bych nezmenšil vešly by se jen 3 a guma by nefungovala - ve sněhu možná ano, ale jiný jizdní režim by výrazně utrpěl... Ta čísla jsou jen příklad... ale obecně platí že vymyslí desén, každá jeho část něco plní.. a pak hledají správný poměr drážek a ploch pro každý rozměr... protože to nefunguje podle rovnic, je často vidět v testech že určitý desén na rozměru třeba 225 je nejlepší, ale stejný desén na 195 skončí uprostřed pole... a jiný desen opačně....

 

Ale asi obecně platí že zimáky by měly být na užších rozměrech uvedených techničáku a letní spíš na širších... Tak to ale asi každý dělá...

Kamarád kdysi zaexperimentoval a koupil ještě užší než byly nejužšší v TP - zřejmě inspirován rally na sněhu s wrc na 155, ale při bližším ohledání fotek jsme zjistili že oni mají poměr drážek a ploch na sněhu skoro 1:2 - ale oni taky přezouvají každou RZ a toto mají jen na sníh... na ostatní povrchy by s tím nešli... Můj kamarád ovšem neměl drážky 1:2 a tak se mu ve sněhu zalepovaly a na asfaltu to naopak nedrželo kvůli malé styčné ploše... a výsledek byl tedy celkově špatný. Zkoumali jsme to a toto vysvětlení jsme tehdy našli někde u nějakého výrobce gum...

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...