Přejít na obsah

Bayerische Motoren Werke


Doporučené příspěvky

Docela fraška to video :lool: . Když jsem viděl název článku, tak jsem myslel, že to budou testovat na sněhu a ne na skoro asfaltu :lool: . A ještě ke všemu na rovince. Ale nejvíc mě dostal ten kameraman na zadní sedačce, aby mu tu prdel trochu zatížil. Možná měl ještě 2 lidi v kufru :lool: :lool:

Odkaz ke komentáři

Michale: nepotřebuju aby mi tleskalo romské osazení na benzině :D :lol: :lool: R19 na auto nepůjdou na milion procent ;) Sice je mám zapsané ve VTP ale nedám je tam.

 

Mároš: díky za video,je to tak,jeho poslední dvě věty mluví za všechno :palec:

 

 

Hydraulik: lepicí sadu mám taky v autě ale jelikož mám uplně fungl nové boty tak ji tam foukat určitě nebudu,pak se to kolo strašně blbě opravuje.

 

Mě se hrozně líbilo toto:

 

Slabší vodiči obyčajne ak majú možnosť, siahajú po pohone všetkých kolies 4x4 a systémoch, ktoré maskujú rezervy za volantom. Môže aj nemusí prísť situácia, kedy sa to spočíta.

 

Obdobne je to s carvingovými lyžami, na ktorých sa ľahšie jazdí, aj amatér vie ísť veľmi rýchlo a efektne, ale v kritickej situácii mu to lyže spočítajú aj s úrokmi. Chápeme dnešné trendy a nezvratný smer vývoja, avšak zadný pohon má svoje čaro aj význam.

Upraveno uživatelem romariooo
Odkaz ke komentáři

Romane tak zkus jednou v zimě přijet a můžu ti zaručit, že ke mně k baráku nezajedeš. A kdyby náhodou jo, tak rozhodně nevyjedeš zpět na silnici. A určitě to není o spojnici mezi pedálem a volantem. Už jsem jednoho Bawora s náhonem na zadek měl, takže můžu posoudit. Hodně tam záleží na gumě. Každopádně teď jsem v klidu, sednu do auta a jedu, nemusím přemýšlet, jestli vyjedu nebo ne atd. A bez urážky, ale myslím si, že ti může bejt úplně ukradený, jestli máš zadokolku nebo 4x4, nepoznáš v čem jedeš.....kolikrát jsi od koupě jel zatáčku bokem? A jsem si jistej, že když ti tuhle otázku položím po létě znova, tak odpověď bude stejná- ani jednou. Jsou to každopádně nekonečný diskuze, každej ať si koupí co chce. Já koupil 4x4, protože to prostě využiju.

Jen jsem reagoval na to video. Ať se klucí slovenský trochu projedou a vyzkoušej to auto na sněhu a ne na rovince a asfaltu :lool:

Odkaz ke komentáři

Ja zas nechapu proc bys mel byt horsi/slabsi ridic, kdyz mas 4x4. Z tveho prispevku to tak trochu vyznelo, ze 4x4 si kupuji vylozene lidi, co jsou horsi/slabsi ridici....ja bych zas mohl rict uplny nesmysl, ze zadokolku bmw si kupuji lidi, co nemaji na xdrive bmw a taky je to uplna blbost.

 

Shrnul bych to tak, kazdy dle svych preferenci...zadokolka ti prinese jen tu radost,coz je treba jizda bokem, kterou stejne nikdy nebudes praktikovat. Ja to vidim Romane tak, ze kdybys mel xdrive, tak ho hajis tak, jako ted uznavas pouze zadokolky ;)

Odkaz ke komentáři

Jenom blázen může porovnávat zadní náhon s čtyřkolkou,o tom nepochybuju že to je jasná jistota ale jak jsi sám správně napsal je to o prioritách.Já se do hor dostanu jednou za rok,měl jsem výhodnou koupí tak jsem do toho šel,finito :) Neprosazuju nic,nejsem naivní.Když to využiješ tak si kup třeba tank :D

 

Michale ale já ho chválím ten X-Drive protože jsem ho vyzkoušel v Peci a je to supr věc.Rozhodně neuznávám jen zadokolky,neblázni :) To že jsem nadšený z toho vozů to nepopíram.

 

Jinak jsem to do smyku zatim nedostal a co jsem se bavil s klukama z autodromu tak řikali že za normálních okolnosti to auto do smyku nedostanu,to by museli být vypnuty elektronické systémy.Samozřejmě že fyziku neočuráš a je jedno zdá máš předek nebo zadek.Na sněhu je ta zadokolka handikep což o tom vůbec nediskutuju...nakonec jsem to sám vyzkoušel v Peci když jsem nemohl vyjet z mirného kopečka a museli mě tlačit takže si myslím že jsem objektivní:)

 

Chci tam zajet a zkusit extrémy,chci si zablbnout ale zatim to tam maji beznadějně obsazeny.

Upraveno uživatelem romariooo
Odkaz ke komentáři

To je další věc která by se musela nějak vymyslet.Budu prodávat zimní obutí které má 6mm a chci Michelinky Alpine4 tak jsem si řikal že bych to dal na zimní na ten jeden den ale to asi neni dobry to zkoušet na zimních,nevím,těžky ale je pravda že na nových gumách se mi to trápit moc nechce,přece jenom to nestoji pár korun.

Upraveno uživatelem romariooo
Odkaz ke komentáři

To co jsem z toho sundal jsem za desitku prodal na Slovensko(RNF) :)

Jinak dnes mi to trochu ustřelilo prdel v lese v Usti nad Orlici :D jsem to asi přivolal...je pravda že jsem jel malinko vic :)

 

A cejtil jsem to hned jak to auto ztráci stabilitu.

 

Jinak velký rozdil mezi runfletama a normální gumou-znatelný strašně moc na naších silnicích ;)

Upraveno uživatelem romariooo
Odkaz ke komentáři

Je to krasavice moje.Větši kola Tomáši opravdu nechci,potřebuju aby to auto fungovalo a ty R18 jsou opravdu max.co jde na naše silnice zvibrované od kamionu a těžké techniky.Vyhovuje mě to a jak jsem psal na jiné stránce i kdybych měl dobrou nabídku na větši kola tak je tam nedám.

 

Chtěl bych dát okolo oken chromované olištování ale nevím zda se to dá sehnat a hlavně za kolik.Viděl jsem to na nějaké fotce a vypadá to vskutku dobře.Něco podobného jako na fotce.

 

:)

post-81-0-31614500-1365932524_thumb.jpg

Upraveno uživatelem romariooo
Odkaz ke komentáři

Michale: nepotřebuju aby mi tleskalo romské osazení na benzině :D :lol: :lool: R19 na auto nepůjdou na milion procent ;) Sice je mám zapsané ve VTP ale nedám je tam.

 

Mároš: díky za video,je to tak,jeho poslední dvě věty mluví za všechno :palec:

 

 

Hydraulik: lepicí sadu mám taky v autě ale jelikož mám uplně fungl nové boty tak ji tam foukat určitě nebudu,pak se to kolo strašně blbě opravuje.

 

Mě se hrozně líbilo toto:

 

Slabší vodiči obyčajne ak majú možnosť, siahajú po pohone všetkých kolies 4x4 a systémoch, ktoré maskujú rezervy za volantom. Môže aj nemusí prísť situácia, kedy sa to spočíta.

 

Obdobne je to s carvingovými lyžami, na ktorých sa ľahšie jazdí, aj amatér vie ísť veľmi rýchlo a efektne, ale v kritickej situácii mu to lyže spočítajú aj s úrokmi. Chápeme dnešné trendy a nezvratný smer vývoja, avšak zadný pohon má svoje čaro aj význam.

 

 

Nechci to znovu rozjíždět už (téměř) uzavřené téma, ale Roman mě požádal o vyjádření.

 

Nedá se to paušalizovat tak, že slabší/neschopní řidiči si pořídí čtyřkolku.

Každý pohon má své výhody i nevýhody a čtyřkolka v tomto směru kombinuje oba způsoby pohonu - proto se zjednodušeně dá napsat, že je vhodné pro "slabší" řidiče.

Čtyřkolka je v mnoha situacích daleko jistější svým chováním, než vozidla s jednou poháněnou nápravou. Za to je ale nevýhodou, že pokud se už dostane až k samotné hranici adheze, její chování je často záludné; protože jednou může mít tendenci nedotáčivého a jindy přetáčivého smyku. Je však potřeba si uvědomit, že u dnešních vozidel vybavených z valné většiny systémy ESP a jejich mutacemi je prakticky nemožné - bez zásahu do řízení těchto systémů - se s vozidlem dostat až na hranici limitů. Vždy je to jen "paběrkování" na začátku adhezní (Kammovy) kružnice z vnitřní strany:

 

1081273_pretacavy-smyk.jpg

(Kde Fo je odstředivá síla, Fk=hnací síla vozu, R=výslednice sil; je-li výslednice sil R větší, než je poloměr Kammovy kružnice, je vozidlo v tzv. nestabilní poloze-smyku. Podle toho, zda platí následující:

Fk je větší než Fo => nedotáčivý smyk

Fo je větší než Fk => přetáčivý smyk)

 

Proto si myslím, že pro BĚŽNÝ provoz je zcela jedno, zda řídíte vozidlo s pohonem přední či zadní nápravy, anebo využijete pohon všech kol (protože ruku na srdce, není to zcela jasná konfigurace 4x4; vždy má jedna náprava "protekci" k přenášení většího % podílu hnací síly od motoru při běžné jízdě). A dnes se již i zcela smazaly rozdíly, kdy bylo potřeba s vozidly jinak najíždět do zatáčky a jinak je projíždět ;)

Odkaz ke komentáři

Hezky napsané, jen si myslím, že Jirkovi šlo o úplně jinou věc a to o silnici plnou sněhu ..... resp. podmínky zimního provozu na horách, kde pracuje a Romanovi a provoz mimo hory a silnice plné sněhu ....

 

to je ten důvod pořízení čtyřkolky nebo zadokolky, hory a nížina :D

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...