Přejít na obsah

výměna oleje oktávie 1,9 TDI


pavel71

Doporučené příspěvky

najet na nájezdy či zvednout auto tak aby se pod něj vešli ty naše pivní břicha :)

otevřít kapotu motoru a povolit nalévací otvor pro olej

upraveny_Obraz1030.jpg

ze spoda odšroubovat krycí plast motoru a dát stranou

upraveny_Obraz1015.jpg

připravíme si aspon 5L nádobu,lehnem pod auto a 19kou klíčem povolíme výpustní šroub na vaně

upraveny_Obraz1018.jpg

dáme pod šroub nádobu a šroub vytočíme a dáme stranou a olej necháme vytékat do nádoby

upraveny_Obraz1019.jpg

v motoru vytáhnem měrku oleje a sundáme ten krycí plast

upraveny_Obraz1029.jpg

poté povolíme vrchní umělohmotnou krytku viz foto a vytáhnem vložku filtru

upraveny_Obraz1020.jpgupraveny_Obraz1021.jpg

ted je třeba vyměnit obě těsnící gumičky na tom sundaným víku viz.foto

upraveny_Obraz1022.jpgupraveny_Obraz1023.jpg

poté dáme novou vložku filtru a víko utáhnem bud na předepsaný moment jenž je uveden na víku nebo jako to dělám já s citem :palec:

upraveny_Obraz1024.jpgupraveny_Obraz1026.jpg

ted kouknem pod auto a pokud olej už nevytéká vemem výpustní šroub pokud je na něm bordel ten očistíme a šroub natočíme zpět do vany a utáhneme

upraveny_Obraz1016.jpg

taky zpod auta vytáhnem nádobu s olejem který později odvezem k ekolikvidaci do nákýho sběrnýho dvora

poté zpět namontujem plastovej kryt pod motor

ted do motoru nalejem nový olej já dávám 10W40 nalejem asi 4l oleje a auto sundáme s heveru či nájezdů tak aby stálo na rovině,vrátíme olejovou měrku!! poté auto nastartujem a necháme asi minutu běžet aby se olej dostal všude pak motor vypnem a po chvilce za pomocí měrky skontrolujem hladinu oleje pokud bude málo dolejeme asi na střed měrky

upraveny_Obraz1028.jpg

pak opět vyndat měrku namontovat zpět vrchní plastovej kryt motoru vrátit měrku na olej zabouchnout kapotu a máme hotovo :pivo:

Upraveno uživatelem pavel71
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o měsíc později...

Nazdar

Mam par dotazov

- mam skoro 9 000 km po odporucanej vymene oleja (viem nie som hodny mat octavku ... ) a co mam spravit navyse okrem klasickej vymeny oleja a filtra tak aby bol motor v cajku

- vytecie vsetok olej ked nie motor v rovine napr. na rampe ?

- kupil som najlacnejsi filter aky sa len dal a neviem kde je vrch a spodok lebo nikde nie je "TOP"

- dufam ze Helix 5w 40 bude dobry olej

- menim vsetky filtre a ktory je lepsie vymenit skor - palivovy alebo olejovy?

- a je dolezite ci vymenim skor olej alebo filter?

Vdaka tomu kto mi pomoze a zachrani mi octavecku

Porobim si ju sam lebo servisaci boli vacsi amateri ako ja :D

Odkaz ke komentáři

V servisu ti taky mění olej na zvedáku v rovině.. Důležité je mít zahřátý motor, aby olej krásně vytekl.. Pokud si tolik přejel, asi bych dal nejdřív olej na proplach a nebo další výměnu proveď tak po 1000 km a pak už normálně po 10-12tkm.. Olej 5W40 je OK. Nejdřív vypustíš starej olej, pak vyndáš starý filtr.. Nech olej vykapat tak hodinku, ať toho vyteče co nejdřív. Pak pořádně vyčisti nádobku pod olejovým filtrem (vysušit hadrem) a taky vyčisti nalévací hrdlo. Našroubuješ zátku na vanu, olejový filtr a můžeš nalít nový olej.. Jestli vyměníš dřív palivový nebo olejový je úplně jedno :)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

aj keby troma rukami naraz točím to nepohne

a v servise mi nechceli požičať tu stahovačku či ako sa to volá na odmontovanie kritky

odmontoval som aspon vrchný a spodné kryty motoru a už teraz viem že spodný naspet nedám, sa mi zdá že už držali tie skrutky len na hrdzy,

Dá sa jazdit bez spodného krytu? Ak hej ako dlho

alebo poradte nejaký internetový shop s lacnými dielmi

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

řekl bych, že kraviny, bordel je vždy dole.

 

1. zahřát auto na provozní teplotu

2. povolit olejový filtr - víčko, otevřít víčko na motoru

3. vypustit olej a nechat ho cca 5-10min vykapat

4. dát nový šroub s podložkou, nasadit nový filtr + těs.

5. dát nový olej a nastartovat jen na volnoběh

 

omáčku jako zvednutí atd nepíšu :D

Odkaz ke komentáři

řekl bych, že kraviny, bordel je vždy dole.

 

1. zahřát auto na provozní teplotu

2. povolit olejový filtr - víčko, otevřít víčko na motoru

3. vypustit olej a nechat ho cca 5-10min vykapat

4. dát nový šroub s podložkou, nasadit nový filtr + těs.

5. dát nový olej a nastartovat jen na volnoběh

 

omáčku jako zvednutí atd nepíšu :D

 

No ale právě že se to odsává ze spoda, přez měrku

Odkaz ke komentáři

Ano odsává se, ale pak to špatně dopadá, tím nejjemnějším bordýlkem, který neodsaješ se časem zanese sací koš, auto přestane mazat, začne ti problíkávat kontrolka mazání napřed oranžově, pak červeně, následně se něco podělá - v případě mého kamaráda to bylo turbo.

 

Pak mechanik rozdělá auto, oddělá vanu, a když uvidí sací koš, spráskne ruce nad hlavu :huh:

Tak toto byl příběh měho kamaráda, který měl tak jako já dříve OI 1.8T , výměny mu dle servisky dělali ve ZNAČKOVÉM SERVISE ŠA !

 

Určitě vypouštěj přes šroub :rolleyes: .

Odkaz ke komentáři

tak už spoj výmenu oleja aj s opravou tej vane..existujú opravné sady

 

pod čím to hledat?

 

pod čím to hledat?

 

 

Citace z jiného fora:

 

 

U nás v práci to měli taky. Ale origo mašinku, ne samo domo.

Bylo to dobrý na dyferáky a převodovky. V motoru se to bralo přes měrku.

Používalo se to i na čištění oleje. Vycuclo to i ten drobnej bordýlek a mělo to sejtko.

Dobrá věc to byla. :kol-47: :kol-47: :kol-47: :kol-47:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...