squirrelcze Odesláno Říjen 27, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 Zdravím, máme benzínovou Oktávku 1,6, ročník 2001, najeto 90000. Poslední dobou začíná zlobit motor. Klidové otáčky se z původních cca 800 zvedly na cca 1200, je jedno, zda-li je motor studený nebo zahřátý, projevuje se to stále. Další problém je, že po zahřátí začnou samy od sebe lítat otáčky při volnoběhu. Po vyřazení rychlosti se asi tak 20s motor sám několikrát vytočí tak do 2500ot. a pak se zklidní. Po výměně lambda sondy a resetu jednotky bylo několik měsíců všechno v pořádku, ale nyní se to vrátilo. Před několika lety motor prošel chiptuningem, ale pochybuji, že by se nějaká chyba při jeho provádění projevila až teď. Budu rád za všechny návrhy, co by to mohlo způsobovat. Můj odhad je špatná řídící jednotka, ale je to jen moje domněnka. Díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
P2M Odesláno Říjen 27, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 Jaká varianta (kolik kW) to je? Sem to nepatří, ale přesuneme ti to do sekce přímo pro tvůj motor. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
nohic Odesláno Říjen 27, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 Zdravím,máme benzínovou Oktávku 1,6, ročník 2001, najeto 90000. Poslední dobou začíná zlobit motor. Klidové otáčky se z původních cca 800 zvedly na cca 1200, je jedno, zda-li je motor studený nebo zahřátý, projevuje se to stále. Další problém je, že po zahřátí začnou samy od sebe lítat otáčky při volnoběhu. Po vyřazení rychlosti se asi tak 20s motor sám několikrát vytočí tak do 2500ot. a pak se zklidní. Po výměně lambda sondy a resetu jednotky bylo několik měsíců všechno v pořádku, ale nyní se to vrátilo. Před několika lety motor prošel chiptuningem, ale pochybuji, že by se nějaká chyba při jeho provádění projevila až teď. Budu rád za všechny návrhy, co by to mohlo způsobovat. Můj odhad je špatná řídící jednotka, ale je to jen moje domněnka. Díky a co skrtici klapka vzduchu? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MartinRS Odesláno Říjen 27, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 1.6stky na to trpěj....někde je netěsnost v saní nebo kolem.....kdo a jak upravoval jednotku .....???? pokud tam někdo letoval pamět tak překontrolovat jak to letoval!!!!!měl jsem pár jednotek na stole a děs běs.....Mrs. co diag?????? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
squirrelcze Odesláno Říjen 27, 2009 Autor Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 Jaká varianta (kolik kW) to je? Sem to nepatří, ale přesuneme ti to do sekce přímo pro tvůj motor. Omlouvám se za tu špatnou sekci, je to 55kW a co skrtici klapka vzduchu? Před pár měsíci jsme přijeli k pumpě, ale už jsme neodjeli, pač nešlo nastartovat. Když to pak technik prohlížel, sundal filtr, klapku přikryl rukou a motor okamžitě naskočil. Startoval to pak několikrát i normálně a všechno vypadalo OK. Asi po 2 km už to stejně šlo na odtahovku, protože motor měl nepravidelný chod a opět nešel nastartovat. Navíc ve filtru bylo nacákané palivo, tak nebylo co řešit. Auto bylo v servisu v Táboře a když ho prý druhý den startovali, motor se choval naprosto normálně, tak snad jen vyčistili filtr, mám pocit. Řešil to táta, tak přesně nevím. I tak to dal ještě do servisu v Praze a zde právě vyměnili lambda sondu a vyresetovali jednotku. 1.6stky na to trpěj....někde je netěsnost v saní nebo kolem.....kdo a jak upravoval jednotku .....???? pokud tam někdo letoval pamět tak překontrolovat jak to letoval!!!!!měl jsem pár jednotek na stole a děs běs.....Mrs. co diag?????? Auta nejsou zrovna to, v čem bych se nějak do hloubky vyznal, tak sorry, kdybych psal nějaký kraviny:) Mám pocit, že se jednalo pouze o úpravu softwaru jednotky, žádný větší zásah do motoru si tenkrát táta nepřál. Jinak to prováděla firma Cimbu a nevim, jak ta je na tom ohledně kvality provedení práce. Na diagnostice snad nikdy žádný problém nenašli, asi sami nevědí, co tomu přesně je, proto jsem se přišel poradit sem;) Každopádně díky moc za všechny rady 0 Citovat Odkaz ke komentáři
P2M Odesláno Říjen 27, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 Přesunuto, ale v původním místě nechán odkaz, aby to místní kapacity našly i odtamtud. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jeřáb Odesláno Říjen 27, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 Základní postup bych viděl prověřit škrtící klapku. To je nejčastější problém u motoru AEE ( Tvůj případ ). Znovu nastavit klapku a zároveň nastavit diagnostikou všechny ostatní záležitosti. Pokud jsi byl u někoho, kdo jen přečetl paměť závad a řekl Ti, že udělal diagnostiku, tak ji neudělal. Taková věc trvá někdy i hoďku v extrémních případěch. Třeba dnes jsme s MartinemRS nastavovali diagnostiku na OCT I RS po jeho chipu dobrých 20min. Dále jak říká Marťas kontrola těsnosti sacího traktu. Taky častý problém. Záležitostí tam může být X, co způsobují problém. Zkus tohle a kdyby jsi byl v koncích, tak se ozvi a zkusili bychom to poléčit. Často tu na dílně řešíme podobný špeky. Marťas, chip od CIMBU by mohl být v poho, co myslíš? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomášT Odesláno Říjen 27, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 Nejdřív bych se zkusil podívat na čidlo teploty chladící kapaliny, pak na těsnost hadic - konkrétně hadice k posilovači brzd, pak bych se zaměřil na už vzpomínanou škrtící klapku :D Vzyl bych to od levnějších věcí k těm dražším. Já vsázím spíš na čidlo teploty, nebo na tu KO klapku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Jeřáb Odesláno Říjen 27, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2009 Nejdřív bych se zkusil podívat na čidlo teploty chladící kapaliny, pak na těsnost hadic - konkrétně hadice k posilovači brzd, pak bych se zaměřil na už vzpomínanou škrtící klapku :D Vzyl bych to od levnějších věcí k těm dražším. Já vsázím spíš na čidlo teploty, nebo na tu KO klapku. ;) Pravda, u benzínů bývají vytavené hadice od posilovače 0 Citovat Odkaz ke komentáři
squirrelcze Odesláno Listopad 6, 2009 Autor Sdílet Odesláno Listopad 6, 2009 Zdravím opět po nějaké době, tak máme auto zpět ze servisu a kdo sázel na špatnou škrticí klapku, získává zlatého bludišťáka :( Kromě toho vyměnili relé palivového čerpadla, u kterého diagnostika hlásila nahodilou chybu či co. Každopádně auto zase jezdí krásně, tak snad nějaký čas vydrží. Děkuju za všechny návrhy a rady, rád se k vám na fórum budu vracet 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Listopad 6, 2009 Sdílet Odesláno Listopad 6, 2009 To je dobre ze jsi ten problem vyresil... At ti to jezdi... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest malkey Odesláno Listopad 27, 2009 Sdílet Odesláno Listopad 27, 2009 Zdarvim , mam OCTAVIU 1.6 55kw /200000 KM/a cestou zo SLOVENSKA do CR mi v Ziline zhasol motor a nesiel nastartovat. V CR sme vymenili nskrtiacu klapku , spravili zaklade nastavenie , vymenili čidlo teploty a auto nechce ist na volnobeh. Skontrolovali hadice podtlaku sviečky kable a vsetko na Vag neukazuje židne problemi ,auto ide inač skvelo aj spotreba OK, už nevieme kde može byt chyba . Poredte ak nekto viete. Dakujem za kazdu radu malkey@azet.sk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomášT Odesláno Listopad 27, 2009 Sdílet Odesláno Listopad 27, 2009 (upraveno) co to znamená, že auto nechce jet na volnoběh??? jakou škrtící klapku jste tam dali? jestli to není náhodou nějakej levnej aušus z číny... Upraveno Listopad 27, 2009 uživatelem TomášT 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Saliven Odesláno Duben 18, 2010 Sdílet Odesláno Duben 18, 2010 Zdravím, mám dotaz, tak snad mi někdo poradí ;-). Máme týden Octavia 1,6 GLX 55kW 1998. A dnes se nám začalo dít to že motor semtam vynechal otáčky a hned se chytil. nevím jak to popsat. Měl jsem sešláplý pedál a něco ve smyslu jako bych ho popustil a zase přidal. Nevíte co by to mohlo být? Díky Saliven 0 Citovat Odkaz ke komentáři
squirrelcze Odesláno Duben 18, 2010 Autor Sdílet Odesláno Duben 18, 2010 Zdravím, mám dotaz, tak snad mi někdo poradí ;-). Máme týden Octavia 1,6 GLX 55kW 1998. A dnes se nám začalo dít to že motor semtam vynechal otáčky a hned se chytil. nevím jak to popsat. Měl jsem sešláplý pedál a něco ve smyslu jako bych ho popustil a zase přidal. Nevíte co by to mohlo být? Díky Saliven Nejsem žádný expert, tak to ber pls s rezervou, ale asi bych mrknul na škrtící klapku, jestli je v pořádku. Třeba by něco ukázala diagnostika. Btw máš tam dost benzínu? Po tom týdnu už by to možná chtělo dotankovat 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Saliven Odesláno Duben 18, 2010 Sdílet Odesláno Duben 18, 2010 Nejsem žádný expert, tak to ber pls s rezervou, ale asi bych mrknul na škrtící klapku, jestli je v pořádku. Třeba by něco ukázala diagnostika. Btw máš tam dost benzínu? Po tom týdnu už by to možná chtělo dotankovat benzín je.. zatím to udělalo až dnes několikrát.. kurde člověk si to pořídí ať mu to pomůže a přitom s tím sou jen starosti :-D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TomášT Odesláno Duben 18, 2010 Sdílet Odesláno Duben 18, 2010 Bez napíchnutí na diagnostiku se to těžko odhadne. Může to být milion věcí od nějaké té vody v benzínu, přes svíčky, čidlo teploty chladící kapaliny až po škrtící klapku.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Saliven Odesláno Duben 18, 2010 Sdílet Odesláno Duben 18, 2010 Btw a nevíte kde se stavit v Brně? S kým máte dobré zkušenosti? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Saliven Odesláno Červen 15, 2010 Sdílet Odesláno Červen 15, 2010 Takže škrtící klapka vyčištěna.. dělalo stále... vyměnili jsme cívku... dělalo stále... proto škrtící klapka z jiného vozu a ouha už to jede. takže taky už jsem happy :-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
burek Odesláno Červen 16, 2010 Sdílet Odesláno Červen 16, 2010 Btw a nevíte kde se stavit v Brně? S kým máte dobré zkušenosti? RF auto , mistr HUML ti to poladi suprove 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pentadius Odesláno Červen 16, 2010 Sdílet Odesláno Červen 16, 2010 RF auto , mistr HUML ti to poladi suprove Potvrzuji ... ! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.