Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
TomášT

1.9TDi 66 kW Nejčastější závady a problémy

Recommended Posts

Zde můžete psát čím vás motor kdy potrápil a jak jste to vyřešili :(

Než založíte nové téma týkající se poruchy-přečtete si prosím nejdříve toto vlákno!!!! :D

Edited by TomášT

Share this post


Link to post

Zdar clapi, potřeboval bych poradit. Na otcové Octě TDi 66kW m.r.2003 se letos v létě dělal velký servis (trysky, oleje, rozvody, seřízení čerpadla u kluků v Biohumíně) a doposud byl klid. Minulý týden taťka zaregisroval nepravidelný běh motoru po nastartování ale když přidal plyn, vše naskočilo tak jak má, ale z výfuku jde stále jemný bílý dým, když se přidá plyn tak je to dýmovnice a smrdí nespálená nefta. Prolezl jsem hafo článků zde, na ŠH a DP forech, zkontroloval jsem hadici od sání k turbu jestli tam není olej, vyčistli jsem EGR( byl trochu zanesený, ale žádná hrůza). Poraďte mi co by to mohlo být. Díky moc.

Edited by Martin_TDi

Share this post


Link to post

Hladina vody je zatím beze změn, takže to je snad OK, všechny hadičky jsem kontroloval, nikde nic prodřeného. Jakým způsobem zkontroluju regulaci turba? Jestli po přidání plynu chodí oska do baňky?

Share this post


Link to post

bud po přidání plynu, ale nevim o kolik se bude hejbat když to uděláš jenom na volnoběh bez zátěže, a nebo zkus udělat podlak pusou (nasaješ vzduch z podtlakové dozy) já na to mam přípravek s manometrem. Případně zkus ještě zkontrolovat ventil ovládací podtlak na turbu (pokud máš možnost tak zkus vyzkoušet jinej) ale nejlepší by byl pro začátek VAG

Share this post


Link to post

OK, vyzkouším to. Na Vagu jsem už byl - ale žádná závada nevyskočila. Ještě mi servisáci říkali, že by to mohlo být lehce prasklé těsnění pod hlavou a že se to časem projeví, ale radši s tím taťka nejdezdí, aby něco nepoškodil víc než už to asi je.

Share this post


Link to post

Těsnění pod hlavou sem měnil ale to se mi projevovalo natlakováním vodního okruhu a následným vytlačením skoro všechny vody ven. Stávalo se to při jízdě na plnej plyn do táhlejšího kopce, po ubrání byl motor do pár vteřin bez vody.

Share this post


Link to post

Tak jestli to nakonec nebude něco s čerpadlem nebo že by odešla tryska? No asi už mě víc věcí nenapadne, takže asi budeme muset počkat na finální verdikt Indiho na příští týden. I tak díky chlapi za tipy. Pak dám vědět čím to bylo.

Share this post


Link to post

Tak auto opraveno u Indiho v Bohumíně. Indi zjistil že můžeme poděkovat super kvalitě nafty od Slovnaftu co taťka bere, tak se odporoučela po 5 měsících tryska a teklo to tam jako z kanystru. Ještě že s tím taťka přes Vánoce vůbec nejezdil - mohla být díra v pístu. Všechno ostatní zkontrolováno, turbo, čerpadlo, rozvody - vše OK. Takže doporučení od Indiho: používat kvalitní naftu, benzina event OMV+aditivum VIF+časté výměny palivových filtrů.

Je to hodně taky dáno vyšším obsahem biosložek v naftě, takže už není tak mastná jako byla kdysi - čímž trpí celá vstřikovací soustava.

Share this post


Link to post

Umřel mě motor?

 

Ahoj lidi. Mám ALH. Trochu mě rachtali hydroštely.Nebylo to nic extra příjemného,ale dalo se to. (když to slyšel mechanik tak povídal že při pravidelných výměnách oleje to nic neudělá-je to asi 20tisíc kilometrů) Včera jsme vyměnil trysky za 502ky. Když jsem vše namontoval a po trápení ze spadlou naftou nastartoval (jelikož to nemá pumpičku tak jsem samozřejmě startoval na sucho než se natáhla) tak se mě trochu kouřilo z vejfuku,ale přikládal jsem to tomu že byl motor promrzlej, nezahřátej (občas pokuřoval trochu). Ale když jsem přejížděl okolo města tak jsem samozřejmě trochu přišlápl abych viděl jak to jede (nejel jsem jak prase,ale asidvakrát jsem přibrzdil a zase zrychlil)a asi po dvouch kilometrech to klepání zesílilo a začalo to klepat dosti hlasitě... Je možné že by takhle z ničeho nic umřely ty hydroštely?

 

Dával jsme si hodně pozor aby mě nic nespadlo do motoru, a ani jsme si nevšiml že by mě tam něco padlo, ale člověk nikdy neví že...

 

Jde to případně jen nějak poladit zatím? Samozřejmě jsem zítra měl jet na víkend pryč... :smich: Na benzinu jsem si porovnal ventilové vůle a bylo po problému. Dá se něco takového udělat aj u téhle mrchy?

Edited by Spooky1

Share this post


Link to post

co chceš ladit když máš hydroštely? :) pokud ti klapotají jako by jsi měl v motoru stepaře tak je vyměň,ale neptej se jak určit kterej z nich to je...leda zkoušet stetoskopem plus mínus kde zhruba ale za cenu jedné montáže bych vyměnil všechny-sundat a nastrojit rozvody,seřídit předvstřik,nový těsnění,gufera kolem vačky atak...je toho dost,neriskoval bych výměnu jenom dvou

Share this post


Link to post
co chceš ladit když máš hydroštely? :) pokud ti klapotají jako by jsi měl v motoru stepaře tak je vyměň,ale neptej se jak určit kterej z nich to je...leda zkoušet stetoskopem plus mínus kde zhruba ale za cenu jedné montáže bych vyměnil všechny-sundat a nastrojit rozvody,seřídit předvstřik,nový těsnění,gufera kolem vačky atak...je toho dost,neriskoval bych výměnu jenom dvou

Tak sory,ale nejsem automechanik. A přesnou funknci hydroštelu jsem nikdy nezkoumal. jinak samozřejmě, že se budou měnit všechny. Včetně rozvodů atd... :P Je to v plánu v blízké době...

Share this post


Link to post

Pánové prosím o radu. Ná mém verglu O1 66kW r.v.04 se vyskytla následující závada. Zhruba při 120km/h jsem zaznamenal lehký cuknutí a víc jak těch 120 to nejelo.Celkově se ztratil výkon, odpich turba a lehce stoupla spotřeba. Diagnostika hlásí něco ve smyslu: Chyba regulátoru plnícího tlaku turba - překročení horní meze. Když se ta chyba smaže, chvilku to jede zase dobře, pak lup a zase je to líný a chyba se do ŘJ zapíše znova. Co to může bejt a co případně vyměnit? Díky za rady.

Share this post


Link to post

Při dlouhodobějším (6s?) nežádoucím překročení tlaku turba zafunguje jeho ochrana - vypustí se přetlak a tím nastane tzv. "nouzový režim". Po vypnutí/zapnutí zapalování se systém resetuje a turbo efekt je znovu funkční do dalšího spadnutí. Výmaz chyby s tím nijak nesouvisí. Takže je potřeba zjistit čím je způsobená špatná regulace tlaku turba - u motoru ALH (turbo s naklápěcíma lopatkama) to je většinou zatuhnutí naklápění lopatek, zanešení turba.

 

Najdi si zde na foru hesla "nouzák", "nouzový režim" apod a můžeš studovat do aleluja...

Share this post


Link to post

Díky za rady, nakonec se ukázalo,že byl zatuhlej nějakej ventil přímo na turbu či co. Vyndali ho, vyčistili a auto šlapalo, ale po pár kilometrech se rozsvítila kontrolka motoru na palubce a tentokrát je v jednotce závada EGR ventilu...tak já už nevim, jsem z toho nešťastnej. Vliv na výkon už to nemá, auto jede normálně. Když je motor ohřátej a smaže se to, už se to nevrátí, ale když se to nechá vystydnout, smaže se to a nastartuje, naskočí ta závada hned při rozjezdu.

Share this post


Link to post

Tak to potom asi EGR zkusit vyčistit, pokud nepomůže tak se zabývat myšlenkami na výměnu...

 

Jinak o EGR ventilu, zaslepování, SW omezování funkce apod. je toho tady taky hejno. Dej si vyhledat a můžeš podumat...

Share this post


Link to post
Guest maci15

Zdravim Vas potreboval by som radu mam Octaviu 1,9tdi 66kw r.v.1998 najazdenych ma okolo 300 000km je po vymene turna a naspat mi zacal motor stracat vykon pri cca 110 km za hodinu alebo pri 3000 ot. uz som z toho zufaly neviete mi poradit co je s tym....moj mechanik hovoril ze chyba bude uz v motore....je nutna vymena motora alebo sa s tym da nieco robit?????

Share this post


Link to post

Ahoj mam take malej problem.Studenej motor mi jde na cvrnknuti,kdyz se ohreje tak tocim hrozne dlouho.Cim je studenejsi tim je to lepsi.Znamej mi rikal ze to muze bejt cidlo teploty.Mate stim nekdo skusenost??Uz sme zvisili i startovaci davku paliva a porad je to stejny.

Share this post


Link to post

jo to mi taky napadlo tak o vikendu ho zkusim vymenit a uvidime kamos ho doma ma a otom vime ze je ok.A jestli se nepletu tak je to tak ze nedocili otacek motoru tak aby to tam striklo vcas naftu??

Share this post


Link to post
Guest kreuz8

Zdravím odborníky na oct. 1 r.v. 1998 1,9 Tdi 66 Kw.

Popis závady, při rychlosti nad 120 km/h se oct. dostane do nouzového režimu, diagnostika pokles tlaku a dle opravárencké příručky a diagnostiky to vyhodilo vadný ventil N75. Vyměnil jsem ho za nový od firmy Piergurg německá prvovýroba a problém přetrvává. Vyměnil jsem všechny hadice k přívodu vzduchu. Jak v starém díle tak i v novém v určitých fázích to lupe několik rychlých cvaknutí za vteřinu. Prosím o radu a možné řešení zavády. Předem Vám všem děkuji.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...