Jump to content

Fridex


Kaby

Recommended Posts

Nejsem si naprosto jistý jak u okty, ale už před 10 lety seat 1,6 74Kw a ještě předtím Jetta 1,8 (takže stejné motory jako O1) neměly vypouštěcí šroub vůbec a u obou bylo v dílenské příručce vypouštění řešeno - povolte sponu a sejměte tu a tu hadici...

 

Točím auta po 5 letech a už to neřeším.... Nemrznoucí vlastnosti se věkem nemění a inhibitory koroze kvuli kterým je výměna předepsána se za těch 5 let nepo.....

Link to comment
  • 1 year later...

Napadlo mne, že to je všeobecné doporučení vztahující se k chladícím kapalinám jako takovým a ne moderním a ekologickým vozidlům ŠKODA Octavia druhé generace :lol:

 

Jinak doporučená koncentrace G12 v poměru k vodě je pro naše klimakterické podmínky 40% ku 60%. Severské země 50% na 50%.

Link to comment
to záleží vždycky na tom, do jakého mrazu chceš chladící kapalinu používat :lol:

To je pravda jen částečně - určitou koncentraci chladicí kapaliny už nemá smysl překračovat, prt. mrazuvzdornost už nadále neroste, ale naopak klesá.

 

Jen pro info jaká koncentrace G12 odpovídá jaké odolnosti vůči mrazu:

40% G12 -25°C

50% G12 -35°C

60% G12 -40°C

a dále už mrazuvzdornost a také chladící účinek klesá.

Link to comment
Kde jsi k tomu údaji přišel? Tovární návod ani servisní formulář to neuvádí, takže bych tipoval, že to Škodovka bere jako jeden z "nikdy se neměnících, doživotních" prvků.

 

výrobce G12 uvádí teto interval.

spíše v čr bylo zažité nikdy neměň škodovku a jezdi s ní do smrti :lol:

Link to comment

No ted trochu google a...

 

pohled prodejce...

Antifrost G12 se plní do čistého chladícího systému podle postupu výrobce automobilu. Doporučená výměna je po třech letech.Výrobce zabezpečuje konzultace a neručí za škody způsobené nesprávným použitím výrobku. Je mísitelný s nízkotuhnoucími kapalinami na bázi monoetylenglykolu (etylenglykolu) a propylenglykolu....

 

technicky list v priloze... ale nikde nemuzu najit za jak dlouho skoda doporucuje vymenu...

mmm_chladici_kapalina_g12_plus.pdf

Link to comment

nevím, kde čteš ty 3 roky, ale v technickém listu je, cituji:

"Rozsáhlé pokusy prokázaly použitelnost a vynikající ochranu minimálně:

- 650.000 km (cca 8.000 hodin) v užitkových vozidlech

- 250.000 km (cca 2.000 hodin) v osobních vozidlech

- 32.000 hodin (nebo 6 let) ve stacionárních motorech a agregátech.

Lze doporučit výměnný interval 5 let nebo při výše uvedených ujetých vzdálenostech."

Link to comment

No, u menho benzinaku mam retez a ten se nemeni... tim padem rozvody neresim... Mam zakopaneho pesa nekde jinde... U 1,8 TSI neni (uplne stejne jako u palivoveho filtru) predepsana vymena remenu a vodni pumpy ... A pochybuji ze vydrzi zivotnost auta...

No nejak to soudruh v MB nedotahl dokonce...

Nov__objekt___Rastrov__obr_zek.JPG

Link to comment

Troufl bych si tvrdit, že těch 250 tis., se kterými při konstrukci počítají, to obojí vydrží a pak se děj vůle boží.

 

Na problém palivového filtru už jsem narazil taky, ale v uvědomělých servisech to řeší a na rozdíl od mateřské automobilky na to nějaký názor mají, takže jistě poradí i v jiných otázkách, ale to je debata do jiného topicu tady.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...