Přejít na obsah

1.6 75kw - startování za studena


Doporučené příspěvky

Zdravím,

Octavii I kombi 2003 mám zatím jen asi měsíc a trápí mě startování za studena. Když je motor na 100% vychladlý třeba po ránu tak dlouho startuje cca 3-5 sekund. Přitom při teplém motoru stačí brnknout a je to. Auto necuká ani nic podobného.

 

Již jsem vyměnil:

- čidlo teploty chladící kapaliny

- palivový benzínový filtr

- zapalovací svíčky

 

Diagnostika nevykazuje žádné chyby. Googlím už pár týdnů a nic jsem nenašel. V servisech si moc neví rady. Už mě jen napadá lambda sonda před katalyzátorem.

 

Návrhy?

PS: Hodila by se mi kniha "Octavie: Jak na to" případně frodobegins@seznam.cz díky :-)

Odkaz ke komentáři

Lambda sonda to urcite nebude, protoze kdyz je studena, tak je odpojena, zacne fungovat az je zahrata, coz nekolik minut trva :) . Dale me napada, jestli jsi cistil skrtici klapku, pokud ne, tak ji nech poradne vycistit a nastavit do zakladni polohy :) . Knihu Jak na to si muzes stahnout treba z uloz.to, tam jsem to tusim sosal ja ;)

Odkaz ke komentáři

Aha to jsem nevěděl že lambda je vypnutá dokud není zahřátá.

 

Škrtící klapku jsem nečistil. Po čistění je třeba ještě nastavit hodnoty ve VAGu že? No vyzkouším a dám vědět.

 

Co se týče knihy tak právě že je odevšud už dávno smazaná. Mohl bys mi ji poslat kdyžtak prosím?

Odkaz ke komentáři

Ano, po vycisteni se klapka musi nastavit pres VAG, tak ji zkus vycistit a uvidis, ale poradne vycistit = vytahnou ven z auta a vycistit komplet, ne jak nekteri ze ji vycisti jen po oddelani hadice od vahy vzduchu ;)

 

Knihu ti poslat muzu, ale az behem pristiho tydne, protoze ted nejsem doma a jedu pres mobil :)

Odkaz ke komentáři

Tak jsem byl v servise:

 

- Čistění klapky mi nedoporučují pokud mám jenom důvod to, že startování trvá déle. Zkusili ji nastavit VAGem a že prý pokud to půjde tak je čistá, program by jinak napsal že to není možné a tím pádem jsou tam nečistoty.

 

- Dále VAG ukázal vadnou lambda sondu č.1 čili před katalyzátorem. Pak to ještě napíchl na jiný diagnostický přístroj a spustil test lambda sondy a asi po půlminutě to ukázalo, že hodnoty co udává tak jsou v pořádku.

 

- Dále jsme šli po tlaku v palivové soustavě a napíchli manometr. Prý se u delšího startu ukázalo, že tlak stoupal trochu pomaleji než by čekali. Když už byla soustava natlakovaná, tak pak už to startovalo normálně. Palivový filtr jsem už měnil tak říkali, že jedině palivové čerpadlo co je v nádrži. Prý dává 7 atmosfér a u motoru je to 4 atmosféry. Skoro jediné co to brzdí je filtr. Tehdy po výměně filtru se mi zdálo asi na 4 dny, že to startuje lépe, ale pak zase přišla zima ráno a problém tu byl zase. Možná, že se nový filtr 'ucpal' znova.

 

Tak tedy vyzkouším dát tam ještě jednou nový filtr (přece jenom investice to není velká 200,- oproti 3800,- za palivové čerpadlo), tankovat nejlepší benzín co seženu, přidat aditiva na čištění palivové soustavy a doufat, že to pofičí.

 

 

Sorry za delší román, ale možná někdo bude mít stejný problém jako já a budou se mu zkušenosti hodit.

Konny - jinak jak to vypadá s tou knížkou?

Odkaz ke komentáři

Zkus vyměnit ten filtr a uvidíš, ale nechápu proč se ti mechanici bojí vyčistit tu klapku, spíš se jim do toho nechce... :) . Jinak včera jsem dojel domů a abych se přiznal, jaksi jsem na to zapoměl ti to poslat :D . Na mail ti to ale nepošlu, protože to má 27MB, ale co jsem se díval, tak přes SZ by to mělo jít, protože je možnost připojit soubor do velikosti 32MB, takže čekej SZ ;)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak dopalo to tak, že jsem 2x vyměnil benzínový palivový filtr, nalil do nádrže přísadu na čištění palivové soustavy. Jedna taková lahvička na celou nádrž. Natankoval jsem plnou V-Power 100 a jelikož jezdím na LPG tak mi ten takto obohacený benzín vydržel už 2 měsíce v nádrži a ještě pořád mám čtvrtinu. Studené starty jsou už docela v pořádku. Dlouhý start za studena pozoruji už jen v cca 10% případů.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím,

Octavii I kombi 2003 mám zatím jen asi měsíc a trápí mě startování za studena. Když je motor na 100% vychladlý třeba po ránu tak dlouho startuje cca 3-5 sekund. Přitom při teplém motoru stačí brnknout a je to. Auto necuká ani nic podobného.

 

Již jsem vyměnil:

- čidlo teploty chladící kapaliny

- palivový benzínový filtr

- zapalovací svíčky

 

Diagnostika nevykazuje žádné chyby. Googlím už pár týdnů a nic jsem nenašel. V servisech si moc neví rady. Už mě jen napadá lambda sonda před katalyzátorem.

 

Návrhy?

PS: Hodila by se mi kniha "Octavie: Jak na to" případně frodobegins@seznam.cz díky :-)

Odkaz ke komentáři

Mam stejne auto a poradil by jsem.Pri otevreni dveri ridice u studeného auta musí zabzučet benzinova pumpa.Casto byva derava hadice sani,nebo propousti zaneseny neserizeny EGR ventil který nedovira a prisava falesny vzduch z vyfuku.Taky zanesena ci spatne serizena klapka plynu muze delat problém.U studeného motoru vice vzduchu dela vždy problém.

Odkaz ke komentáři

Mě se čerpadlo nespouštělo na 100% když jsem měl problémy se startováním. Měnil jsem ale zámek řidičových dveří kvůli problémům s centrálním zamykáním a od té doby je startování bezproblémové. Myslel jsem, že to když otevřu dveře a spustí se čerpadlo, že to je anomálie která vznikla použitím MADE IN CHINA zámku.

Odkaz ke komentáři

U faceliftu se má při otevření dveří spustit čerpadlo, ale předface asi toto nedělá, protože mám zámek v pořádku a nikdy se mi čerpadlo nespustilo (startování je bez problémů), i kamarád co měl předface octu, tak mu to nedělalo... U tebe to bylo tím zámkem, protože si ŘJ pořád myslela, že jsou dveře zavřené ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Zdravím,

 

mám podobný problém, rozsvítila se mi kontrolka motoru a hlašení " Emise do dílny" Vag mi vyhazoval chybu 17811,16514. Vyměnil jsem zadní lambda a EGR a vyčistil a zkalibroval škrtící klapku. Pak se, ale objevilo škubaní motoru při studeném startu. Nevíte co by to mohlo být? Že by přední lambda?

 

Konny: Mohl bych taky poprosit o tu knížku?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...