Jump to content

Váha nebo turbo pryč?


Sluky

Recommended Posts

Zdravim, dneska při jízdě z města jsem měl zařazenou 4ku a dal jsem plnej a auto normálně jelo pak to lehce cuklo a auto už nejelo skoro vůbec 90km a to jsem měl nohu na podlaze a dál to skoro nechtělo max na 110 a to lezlo jako šnek,a předjed auto na to sem vůbec nepomýšlel. Po pěti hodinách sem sedl do auta že pojedu domů a auto jelo zase normálně, co to může bejt?Když jsem pak zastavil a na místě sešlápl plyn tak turbo nepískalo jako pokaždé ale myslim si že je to váha vzduchu, díky za radu

Link to comment

no právě ono asi žere olej protože sem koukal že to okolo něj trošku pučí, jinak tedka jezdim a nějak se nic neděje, občas to zatáhne jak prase a občas míň tak nevim v čem je problém a pak převčírem jak sem tu psal ten problém tak nevim si rady no, to turbo bylo dávaný před třema rokama z nějaký auta, repas to není tak nevim jestli už nemá životnost za sebou a proto takhle blbne než třeba skončí uplně, fakt nevim...

Link to comment

No, od včera mám presne ten istý problém, mám 1.9 tdi 66kw ALH

- stalo sa mi to už dva krát, pri otáčkach cca 2000 sa zapne turbo, potom to cukne a neťahá, ide to jak zdochlina

 

- dnes to kamoš pozeral, a vraj mám zadreté turbo,, od výmeny oleja som nabehol 6tisíc km a olej sa mi nestráca

- vraj je tam nejaké tiahlo (klapka), ktoré mi nechodí

- zajtra pojdem ešte druhému mechanikovi, ten to hodí aj na PC

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PS: tu som sa dočítal http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=45149&postdays=0&postorder=asc&start=315

/

Woko_O napsal:

Jen takovej dotaz.. všude jsem tu viděl 81kW,96kW apod..ale dělal jste to někdy někdo na 66kW ALH? Nebo tam tyhle problémy byly minimálně?

Vocadlo: u ALH to umi ,,ale tam casteji odejde banka na ovladani

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tak sa pýtam čo je to tá "banka na ovládaní" - to bude asi to čo mi vravel ten kamoš

- musí sa robiť repas turba??

Link to comment

neska to udělalo znova, tak jak si říkal, chcípnul sem to a znova nastartoval a auto jelo zase normálně, v pátek to napíchnu na vag a uvidíme co to hodí,jak říkam to auto tolik netáhne tak snad to bude ta regulace, ale záleží jestli to můj mechanik zvládne, ale mám pocit že podobný sprasky dělá i váha co nemyslíš??

Link to comment

Jak píše Pavel, zatuhlá regulace, turbo ven a vyčistit. Měl jsem to samé a navíc jsem měl děravou baňku regulace turba. Teď to krásně tahá od spodních otáček a nepadá to do nouzáku. Doporučoval bych vyměnit i všechny podtlakové hadičky- může v některé být díra, ale to okem nepoznáš. :palec:

Link to comment

Podlakovú hadičku do banky regulácie turba som pri ventile odpojit a fúkal ústami, zistil som niekde únik (niekde fučala hadica), vymenil som ju, skúsil znova fúkať a už som "neprefúkol".

 

Včera som vymenil všetky podtlakové hadičky, dal som auto na diagnostiku a vypisala poruchu vzduchu do turba, čo je asi v hlásenie čo nič konkrétne nepoukazuje.(ventil by mal byť dobrý)

 

Dnes som skúšal ručne hýbať tou páčkou nad podlakovou bánkou (to čo natáča reguláciu turba)

a porovnával som to na kamošovej O1, moje išlo o niečo ťažšie a malo menší chod.

Skúsil som sa s tým trochu pohrať a rozchodiť to. Niečo to pomohlo, no nemyslím si, že už mám vyhraté.

Bol som to po zahriatí motora poriadne prebehnút na dialnici, na 4ke ot. 3-3,5oo ot /cca 6km a závada sa neprejavila, auto ide pri rozbehoch ľahšie :rolleyes: .

 

Takže , ak sa my to začne prejavovať, mám už zabezpečeného mechanika, čo vyberie turbo a vyčistí. Ak nie asi sa toho chytať nebudem. Každopádne napíšem , ako to dopadne.

Ďakujem za rady aj SS.

Link to comment

tak neska mi to napích jeden týpek a zjistil to co tu píše Pavel, zatuhlá regulace na turbu, prej jsou tam náký táhla na klapce,který právě neroztočí ty lopatky nebo tak nějak to říkal, no každopádně to musí mechanik vyndat, vyčistit a dát do původního stavu,pak dám vědět jak to dopadlo

Link to comment

lopatky to neroztáčí nýbrž otvírá a zavírá a pokud to zatuhne zustávaj většinou otevřený čidlo vyhodnotí velkej tlak a pošle motor do nouze :wallbash: takže vyndat vyčistit rozhejbat a hlavně vypodložit 0,1mm podložky stačí pokud nepodložíš budeš to turbo brzo vyndavat zas :palec:

Link to comment

pokud nepodložíš dopadneš časem takto http://dieselpower.c...ic.php?t=126539 :wallbash:

zeptam se TDI Fana vím že je v oboru jednička proč to nepodložit když to u mnoha lidí včetně mě funguje bez problémů u mě 2 roky cca 20000km ,osobně mi to poprvý čistili a po 3 měsících to zas zlobilo turbo mám bez vůlí jak nový dyt to ty 0,1mm podložky ani nepozná a dle mě je lepší investovat pár korun do podložek než 15000kč za nový turbo dik za odpověd :palec:

Edited by pavel71
Link to comment

Kdyby ty podlozky byly tak super, tak je tam bude davat vyrobce. Podlozenim regulace snizujete ucinnost turba. Jedna se o proudovy stroj a pracuje na teplote a tlaku spali.

Ani nemusim vedet ze jsou v turbu podlozky a poznam to z mereni na brzde.

Spatny nabeh, zvysena kourivost, zvysena zatez motoru, horsi prace regulace na stride turba v celem rozsahu.

To ze to nejak jezdi je jedna vec, druha je, ze jednotka daleko vic privre regulaci pac turbo nema dostatecne otacky aby plnilo pozadavek (nizka ucinnost z duvodu turbulenci a uniku spalin sterbinou , tim narusta negativni tlak spalin ve svodech i valcich a tim padem i horsi vykon a zvysena kourivost(spatnej vyplach z duvodu priveren regulace ). Vse mam overeno merenim na brzde a snimanim kourivosti behem mereni na kameru.

Podlozky resi pricinu ale uz nikdo neresi nasledek, vono to nelehne hned ale zkracujete tim zivotnost celeho agregatu.

Myslim, ze mam dost zkusenosti z ladeni i neoriginalnich turbin atd a potvrdi to i kdejakej kvalitni turboservis tak doufam ze jsem to dostatecne vysvetlil. Napady lidi jsou nekdy opravdu silene, jsem zvedavej kdy se zacnou lidi i sami operovat. :lool: :lool:

P.S. turbin se vycistilo pomerne hodne mozna i na stovky, a vratilo se snad procento, to se udelalo podruhe a kdyby se to stalo znova doporucuji vymenu. Nove se da dnes sehnat uz snad za 13tis. A to pak mate videt jak si motor a lidi chrochtaji kdyz se da nove turbo..

 

:rolleyes:

Link to comment

Hezky vysvětleno ;) když sem před rokem pročítal to téma na DP fóru, tak sem už z logiky věci tušil, že to vypodložení nebude pro turbo ani motor zrovna moc košér, teď si mě ujistil, že to tak opravdu je ;) Osobně sem celkem zvědavej, za jak dlouho se na DP budou místo problému jak vysoký válečky nebo podložky do turba nacpat řešit důsledky.

Jak bylo řečeno, vynalézavost lidí (hlavně nás čecbhů) nezná mezí :lool:

Link to comment

Hm hm ... to je teda zajímavé, kde je pravda v dieselpower to montují, a doporučují, a jak jistě všichni víte úpravy dělají na profi úrovni tak i Huml z dieselpowerfora, který jich taky udělal nespočet.

 

Pokud je to pravda, co se teda píše, a je to podloženo testy, tak je to celkem zásadní věc...

Link to comment

Hm hm ... to je teda zajímavé, kde je pravda v dieselpower to montují, a doporučují, a jak jistě všichni víte úpravy dělají na profi úrovni tak i Huml z dieselpowerfora, který jich taky udělal nespočet.

 

Pokud je to pravda, co se teda píše, a je to podloženo testy, tak je to celkem zásadní věc...

TDI Fun je taky na profi úrovni a určitě ví o čem mluví :palec:

Link to comment

Hm hm ... to je teda zajímavé, kde je pravda v dieselpower to montují, a doporučují, a jak jistě všichni víte úpravy dělají na profi úrovni tak i Huml z dieselpowerfora, který jich taky udělal nespočet.

 

Pokud je to pravda, co se teda píše, a je to podloženo testy, tak je to celkem zásadní věc...

Tak to si urcite nemysli, ze v DP to montuji kdyz berou turba od Andreho a ten sam si tukal na hlavu kdyz jsme se o tom bavili. Kazdopadne je to na kazdem kdo si co jak udela. Ja jen pisu z moji praxe..
Link to comment

TDI Fun je taky na profi úrovni a určitě ví o čem mluví :palec:

 

A já jsem napsl snad něco jiného?

 

Tak to si urcite nemysli, ze v DP to montuji kdyz berou turba od Andreho a ten sam si tukal na hlavu kdyz jsme se o tom bavili. Kazdopadne je to na kazdem kdo si co jak udela. Ja jen pisu z moji praxe..

 

já si to nemyslím já to vím. Mě i mému kamarádovi to tam namontovali, a na hlavu si neklepali.

nestojím o to, aby to v trubu prasilo a dělalo neplechu.nejsem mechanik ani odborník, tak jsem se svěřil do rukou odborníku, jestli je to jinak podložky hodím do kanálu

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Jelikož máš 118 kw, tak máš 288 brzdy a skoro bych řekl 100% máš 4 šroubové ložiska. Hoď si VIN do škoda dílů, tam ti to vyfiltruje podle toho, co máš na autě
    • Nic nemusíš demontovat,stači se zespoda podívat a vidíš.
    • Ahoj potřeboval bych poradit.Potřebuji objednat přední ložisko a jsem bezradnej. Podle vin: TMBBK61Z0A2007281 mi to ukazuje ložisko na 3 nebo 4 díry. Což o to to zjistím,až sundám kolo,ale nevím jak bez demontáže zjistit vnitřní průměr ,abych neobjednal špatný. Protože u různých výrobců jsou různé . A ještě jsou odlišný vnější průměry. A ještě podle průměru kotouče 280 nebo 288mm 1.8tsi cdaa 2009.
×
×
  • Create New...