Přejít na obsah

Rachocení v převodovce na volnoběh

Doporučené příspěvky

• o 2 týdny později...

Ahoj. Mám to samé, děje se mi to jen za studena a když auto delší dobu stojí, třeba dva dny... Servis řekl že se jedná o setrvačník. DOporučují výměnu celé spojky... Je to věc která se musí ihned řešit nebo to ještě počká až to bude horší? Po ujetí 200m už to nedělá... Nejraději bych to udělal až na jaře ale bojím se že mi to pose.e něco dalšího...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Koupil jsem nedávno OII (1.9 77kw combi naj.175t) s tím že je to spojka, koupil jsem celou sadu i se setrvákem (Sachs)a po výměně to nepřestalo,(spojka tam byla nová, asi ji minulý majitel měnil a když zjistil co tomu je tak to prodal), takový kovový zvuk klepání na volnoběh, někdy to přestalo většinou po rychlé jízdě jako by se něco promazalo?? Výměna oleje v převodovce to trochu utlumila.

Bylo to ložisko na hlavní hřídeli(nebo nějak tak nejsem mechanik) opava cca 10tis.

!!!!Mechanik mě říkal jak to lehce poznat!!!:

Po nastartování začne kovově klepat, když se zešlápne pedál do poloviny změní se zvuk spíše na chrastění po došlápnutí zvuk zmizí!!!

Je to asi častý problém (fórum skodahome) i služebák u nás ve firmě to dělá, ale ten má naběháno 540tis

Odkaz ke komentáři

Mne to robi tiez.

Tiez mam vymenenu 2hmotu so spojkou (uz tu bol jeden prispevok, kde sa ma snazili presvedcit, ze nemam vymenenu dvojhmotu aj ked som za nu dal 500e.

Moj servisak hovori, ze je to bezna choroba skodoviek a treba spravit GO prevodovky.

Mimochdom, ak si vypnes ventilatory aj radio, a jazdis tak aby si mal co naj nizsi hluk (4 alebo 5 prevodovy stupen a 1500 ot), tak je pocut take rapkanie, ktore sa meni podla zataze a tiez pri pusteni plynu tak viac zahrkoce. Ale na toto treba mat velmi dobre usi.

Este som si vsimol, ze ked viackrat stlacim spojku, tak sa to rachotanie na volnobehu akokeby vystabilizuje, tzn. niekedy je to horsie, niekedy lepsie, ale nemam pocit aby sa to zhorsovalo.