Jump to content

výměna simeringú diferenciálu octávie I


pavel71

Recommended Posts

děláno na oktávii 1 1,9 TDI 81KW ASV

na obou stranách vozu povolíme středové matky na kolech 30klíč 12tihran a pouze povolíme matky obou kol 17 klíč

Obraz2253.jpgObraz2254.jpgObraz2267.jpgObraz2268.jpg

ted si auto zvednem a podložíme tak aby na nás nespadlo a sundáme si obě kola

Obraz2256.jpgObraz2255.jpg

ted si na obou stranách povolíme 3 šrouby jenž drží spodní čep a vyháknem ho z ramene

Obraz2257.jpgObraz2258.jpgObraz2269.jpgObraz2270.jpg

ted si schodíme krycí plast motoru a kryt manžety poloosy 16ka klíč

Obraz2261.jpgObraz2262.jpgObraz2263.jpg

ted je třeba si u převodovky povolit samotný poloosy poté je vyndat z náboje a poloosy ven a dát stranou

Obraz2264.jpgObraz2259.jpgObraz2265.jpgObraz2273.jpgObraz2272.jpgObraz2274.jpg

ted je třeba vypustit olej z převodovky 17ka imbus

Obraz2278.jpgObraz2276.jpg

ted si 6kou imbusem povolíme pravou stranu u převodovky -zbytek tý poloosy viz foto a vytáhnem to ven

Obraz2266.jpgObraz2285.jpg

ted za pomoci plochého šroubováku a kladiva vyklepnem starý symering a opatrně naklepnem nový -já si ho lehce mažu vazelínou aby tam líp zapadl

Obraz2282.jpgObraz2290.jpgObraz2292.jpg

ted nandáme a utáhnem zpět ten kratší díl poloosy a dem tento díl povolit na levou stranu,po té co ho vyndáme opět za pomoci šroubováku a kladiva vyklepnem starý simering a opatrně naklepnem nový

Obraz2279.jpgObraz2286.jpgObraz2287.jpgObraz2293.jpg

ted nandáme a utáhnem první díl tý poloosy, 6ka imbus

a můžeme začít vracet polosy já začal kompletací levé strany nandal sem poloosu utáhl šrouby u převodovky nandal poloosu do těhlice a lehce přitáhl,poté sem nandal do ramene a utáhl spodní čep a přešel na kompletaci pravé strany opět uchytit poloosu,utáhnout u převodovky,nandat poloosu do těhlice a lehce přitáhnout,poté uchytit spodní čep do ramene a utáhnout a uchytit ten krycí plast poloosy 16ka klíč

ted je třeba na převodovce povolit nalévací a kontrolní otvor pro olej abychom se k němu lépe dostali povolíme si držák tý trubky viz foto

Obraz2296.jpgObraz2298.jpgObraz2299.jpg

poté za pomoci trychtýře a delší hadice nalejem do převodovky nový olej cca 2l

Obraz2295.jpg

po nalití dotáhnem imbusem nalévací otvor,namontujem umělohmotný kryt motoru,nandáme kola dotáhnem a sundáme z heveru

ted si vemem 30ku 12tihran a metrovou trubku a řádně dotáhnem na obou stranách ty středový matky co držej poloosu v těhlici !!!

ted už jen dotáhnout kola! a máme hotovo :palec:

 

 

Edited by pavel71
Link to comment
  • 5 months later...
  • 7 months later...

tak dnes sem je opět měnil na jednom TDI a práci si lze poměrně zjednodušit -poloosy sem nevyndaval jen sem je u převodovky odpojil a povolil 3 šrouby co drží svislý čep ten se vytáhne z ramene a celý se to i s poloosou v těhlici a tlumičem povytáhne tak až u převodovky vznikne místo pro demontáž a výměnu simeringu :palec:

Link to comment
  • 3 years later...

Ahoj, rád bych navázal na tvůj příspěvek, rovněž jsem (při výměnně motorového oleje) zjistil prosakování převodového oleje přes simering pravé poloosy. Chci se zeptat, zda je postup demontáže stejný i u motoru 1.8 T 20V, r.v. 2008, kód převodovky JEG (5S)?  

Link to comment
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...