Přejít na obsah

Sršeň


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

 

při psaní tohoto vlákna se mnou jímá sentiment, jelikož se zpět vracím po nějaké době do této části fóra s vlastním autíčkem.

 

S čím se chci pochlubit - no popravdě zatím není čím.

 

Co je základ - Škoda Octavia Combi SLX 1.8 Turbo - AGU - mechanická klapka.

Stříbrná, komplet v el., šíbr, bez jakýchkoliv el. pomocníků, pouze ABS.

 

Automobil sjel z výrobní linky v 7.července 1998, a k nám do rodiny se autíčko dostalo o týden později - tj. 14.7.1998. V té době mi bylo prosím pěkně 14 let :)

 

Automobil používal můj táta, a jezdil s ním až do roku 2008, kdy počet kilometru zastavil na 544 000km. Od té doby auto plnilo spíše nevděčnou práci. Odvoz všeho možného a nemožného, bez ohledu na to co se s autem stane - prostě dělník. Na autě postupně odcházela jedna věc za druhou a celkově chřadlo. Definitivně se za autíčkem zavřela voda opět v červenci 2011 - kdy umřela elektrika - nějaká kuna měla hlad - počet km 593 000km.

 

Auto stálo cele dva roky na dešti u rodičů na zahradě bez jediného pohybu, s netěsným střešním oknem apod.

 

Na auto jsem čas od času mrknul a říkal si co s ním, bohužel jsem však v té době řešil jiná témata a na auta prostě nebyl čas ani prostředky.

 

Až minulý rok jsem si řekl, že by nebylo špatné zavzpomínat a pustit se do nějakého projektu.

 

Každopádně při prvním ohledání mě jímala hrůza, v motoru někdo bydlel, snídal, obědval, měl rodinu apod. Celkem mu chutnaly kabely ze svazku, tlumicí deka, a hadičky. Iinteriér, díky špatně doléhajícímu šíbru promočeny, plesnivý, smradlavý. Nemělo smysl startovat nebo něco zkoušet. První co jsem udělal je že jsem kompletně vyhodil celý interiér a co nešlo zachránit jsem spálil. Bohužel jsem zjistil, že podlaha je v několika místech jak řešeto, takže vyvařit, a přelakovat. Kabely, které byly KO jsem postupně měnil, aby opět hrálo audio, byla funkční anténa, vyhřívalo zadní okno, fungoval centrál atd. Nově se musel naistalovat nový centrál, jelikož původně byl v autě namontovány Magicar, ten jsem však vyhodil - prostě zbytečně komplikované vzhledem ke stavu auta.

 

Jakmile jsem měl pořešený interiér bylo nutné vykopat ten hnůj z pod kapoty, vzhledem ke stavů, nebylo moc co pokazit tudíž důkladné mytí wapkou celkem pomohlo. Díky tomu jsem však zjístil, že plno hadic je porézních nebo prasklých. Kabelový svazek byl na několika místech silně načnutý. Vypustil jsem tedý všechny provozní kapaliny a postupně sundaval hadice a kontroloval, která se mi nezdála byla vyměněna.

Během toho jsem sundal vanu a vyčistil sací koš, čekal tam na mě pěkný bordel vám povím. Poté mě čekalo další nemilé překvapení, a to prasklý chladič jak na vodu tak intercooler, když jsem byl u colleru zjistil jsem že i vedeni a spoje jsou naprd, takže opět výměna. Takdle bez pohybu jsem se trápil asi 3 měsíce.

 

Na podzim po nekonečném řešení všeho možného a nemožného jsem se odhodlal s novou baterkou a se snad pořešenými všemi problémy prvního startu. Auto naskočilo po troše přemlouvání, nechal jsem chvili bublat a jel se projet.

 

S projížďky vyskočilo milion dalších problému, brzdy ko, tlumiče ko, palivová pumpa naprd, turbo mimo, praskly výfuk, lambda mimo, převodovka před smrtí. Takže zima, byla v duchu těchto oprav.

 

Převodovka vyměněna spolu s táhly, nové přední brzdy, nové vedení paliva s čerpadlem, lambda odstíněna, výfuk samo doma 60,3m s tlumičem a bez katu.

 

Postupně autičko dostalo nové kola 16ctky s novýma pneuškama, vyměnil jsem přední okno atd.

 

Podotýkám, že celou dobu auto nebylo způsobilé, tedy bez technické :)

 

Na tu jsem se dlouho necítil, avšak jednoho dne nastal ten okamžik, a já šel pokoušet štěstí. Zdůrazňuji, že emise jsem prošel, tak nějak o prsa a technickou jsem prošel :)

 

Od té doby autem jezdím a dále řeším problémy, kterých je stále spousta.

 

Aktuální stav 605 500 Km s aktuální fotkou )

post-426-0-27858800-1399823376_thumb.jpg

post-426-0-29487200-1399823392_thumb.jpg

post-426-0-65365900-1399823416_thumb.jpg

post-426-0-67976200-1399823437_thumb.jpg

post-426-0-57891600-1399823452_thumb.jpg

post-426-0-41809200-1399823476_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Co dále k autu říci, po asi třetím prolití sudovým 5W40, jsem přešel nyní na léto na 5W40 Millers Oil, očekávám nájezd cca 5000km max. poté opět výměna a uvidí se. Benzín používám Verva 100, auto mám takovou rychlejší odezvu odspodu a lépe se vytáčí.

Auto má upravenou řídíc jednotku + K04, výkon zatím nezměřen. Turbo zatím protestuje, ve spodním spektru otáčet. Mám podezření na špatnou regulaci. Svody jsou zatím celkem restriktivní. Klapka poctivě vyčištěna a funkční.

 

Vzhledem k váze auta cca 1300kg, je to celkem slušné svezení. Změnu exteriéru, neplánují, oprýskaný styl mi plně vyhovuje pokud auto musím nechat přes noc někde pod lampama.

 

Malou radost co jsem si udělal je, že jsem vytlumil přední dveře, zbytky bitumenu co jsem měl v garáži, použil komponentní repro Hertz HSK 165.4, plus dvou kanál noname a sub JBL. Zatím to, ženu přes jednotku Sony, což je trošku pro hluché. ale zatím nevím, kterou cestou se odeberu.

 

Určitě bych rád opět někde soutěžil, otázka je jestli se vrátím na sprinty nebo zkusím štěstí ve světe audio :)

Odkaz ke komentáři

Diky panove, je to celkem drbacka a hafo veci jeste predemnou, ale hlavni duvod proc jsem do toho sel byla snaha naucit se necemu novemu. Prece jen zkazit uz jsem moc nemel co, a i finance je todle auto celkem privetive:-)

 

A hlavne ty usmevy lidi kdyz me vidi v takovem vracku, uplne maji radost:-) tak proc jim to nedoprat:-)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...