Přejít na obsah

bmp - modrá 2.0TDI 16V


Doporučené příspěvky

Zdravím vespolek, chtěl bych vám představit svoji Octavii, která mi už dělá společnost třetím rokem.

Je to rok 2008, motor 2.0 TDI-PD 16V a výbava Elegance v základu.

Původně to bylo služební auto O2 a já ho koupil na sklonku roku 2011 s najetými 50 000km.

 

Od té doby jsem najel dalších 100 000km a udělal mnoho úprav.

 

Úpravy jsem dělal jenom takové, které nejsou na první pohled vidět, protože na parádu mám jiné auto a jednou z hlavních předností Octavie je její nenápadnost, tak proč to měnit.

Zároveň hodně jezdím delší cesty po dálnici, takže jsem chtěl, aby auto bylo hlavně pohodlné, tiché, spolehlivé a mělo nízkou spotřebu – přičemž do toho posledního jsem zahučel víc než jsem původně plánoval :D

 

Na autě jsou 15” ocelová kola se 195/65 R15 EKO pneu s nízkým valivým odporem. Vepředu jsou pro znížení odporu vzduchu a aerodynamického hluku částečně zaslepené chladící otvory podobně jako na novém Superbu Greenline a vzadu je od nádrže až k zadnímu nárazníku nainstalovaný velký aerodynamický kryt.

Nejvíc úprav proběhlo na motoru:

  • změna časování sací I výfukové vačkové hřídele
  • fyzicky odstraněné EGR
  • upravený sériový airbox pro přívod náporového vzduchu
  • odstraněna váha vzduchu
  • vlastními silami kompletně přeprogramovaná ŘJ

=> Výkon 205k/450Nm, spotřeba -30% proti sérii

 

Co se týče výbavy, ke standardu jsem zatím přikoupil jen kožený volant ze Scouta a rádio Stream MP3.

Do budoucna plánuju koženou řadičku, ručku, maxidot a výhřevy sedadel.

To by bylo na úvod asi vše, tak doufám, že sem ta moje ošklivka na plecháčích zapadne a nebude jen na ostudu :)

post-6104-0-50439800-1401354737_thumb.jpg

post-6104-0-16671600-1401354753_thumb.jpg

post-6104-0-86321000-1401354944_thumb.jpg

post-6104-0-84168900-1401354962_thumb.jpg

post-6104-0-72438700-1401355032_thumb.jpg

post-6104-0-77649100-1401355057_thumb.jpg

post-6104-0-67038400-1401355088_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Kola jsou vskutku hrozná, ale je to nejpřijatelnější varianta ze všech, co jsem zkoušel, takže zůstanou :D

Všechnu běžnou údržbu si dělám sám, oleje a filtry měním častěji než předepisuje výrobce, tak doufejme, že ještě jednou těch 100 000km najede bez větších poruch.

Odkaz ke komentáři

Díky, taky doufám, že vydrží co nejdéle.

Ty nové motory bez komprese a s kurvítky jako DPF, dvoustupňové EGR, SCR atd. mi do baráku půjdou jen přes moji mrtvolu (nebo auta) :lool:

 

Co se týče plecháčů, tak jsou hrozné hlavně ve srovnání s těmi naleštěnými krasavci tady fóru.

Auto s nimi sice vypadá jako úplná chudinka, ale když jsem byl včera natankovat, tak jsem si opět připomněl, proč je tam vlastně mám.

Na 55,03l jsem ujel 1361km, a to bez nějaké velké snahy o ekonomickou jízdu, takže je to sice hnusný, ale aspoň nežere :D

Odkaz ke komentáři

Díky, chlapi :)

Byla s tím spousta práce než jsem jednotku naladil tak, aby fungovala jak má, protože mapy z fabriky jsou udělané naprosto tragicky špatně.

Už se vůbec nedivím, že na těchto motorech odchází turba, chladiče spalin, věčně jsou problémy se zatuhlou regulací a zároveň žerou jak tank.

 

Musel jsem upravit celkem 57 map v asi čtyřiceti verzích než se mi podařilo odstranit všechny prasárny, ale stálo to za to.

Motor teď krásně plynule zatahuje od volnoběhu a při jízdě přes hukot pneu není téměř vůbec slyšet.

 

Boooger: na rekordy je teď bohužel špatné počasí.

Doufám, že v létě bude aspoň dva týdny v kuse přes 25 stupňů bez nějakých velkých dešťů nebo silného větru a snad se mi konečně podaří najet přes 1500km na nádrž :D

Odkaz ke komentáři

Stickler: s autama už blbnu hrozně dlouho a "chiptuning" na naftovém motoru byl jedna z mála věcí, které jsem ještě nedělal.

Jako novoroční předsevzetí jsem si tedy místo permice do fitka koupil na eBay čínský kabel na flashování jednotek a dal se do toho :D

Jen jsem teda zvědavý, kam to povede, protože když jsem se posledně pustil do "drobných vylepšení" přední nápravy na mém Favoritu, tak úprav bylo ušetřeno jen ložisko a tyčky řízení :lol:

 

marekczek: je fakt, že auto na těch 15" pocitově není příliš stabilní, ale ESP naštěstí v zatáčkách provozuje něco jako velmi primitivní torque vectoring, takže rozdíl mezi žužu 15" a pořádnými gumami 225/45 R17 není ve výsledném bočním přetížení tak obrovský jak by se na první pohled mohlo zdát.

post-6104-0-36370000-1401524204_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Jako já chápu, že máš 15", guma je přijatelně drahá o tom žádná...

 

No rozdíl tam je pěkný, v zimě sem měl 15" a furt sem jenom hrabal a jet 180 po dálnici večer, bylo dost o hubu, takže ideálně max 160(o zatáčkách radši nemluvím)... Rozdíl tam je propastný, bridgestony 225/45 R17 sice dělají hluk a větší spotřeba s nimi, ale za to držej i na mokru....

16" 205/55 je takový rozumný kompromis, ale ne v plechu :)

Upraveno uživatelem marekczek
Odkaz ke komentáři

Jen doufám, že někdo z mých příspěvků tady nenabyl dojmu, že jsem nějaký hardcore kolenovrt, který jezdí 70km/h obec neobec a zdržuje všechny okolo jenom proto, aby měl o desetinu nižší spotřebu. To bych byl nerad :D

 

Baví mě upravovat auta a Octu jsem si přizpůsobil k obrazu svému tak, aby maximálně efektivně plnila úkoly, na které ji používám.

Nic víc, nic míň.

Většinu cest si odkroutím v koloně s ostatními auty na dálnici nebo rovné okresce a rychleji než 140km/h jezdím jen zřídka, takže (ne)stabilita základního rozměru pneu mi plně dostačuje.

Odkaz ke komentáři

Hoblik: no, je pravda, že na podobné aktivity si umím představit i vhodnější načiní než 3,6 V6...ale zas ten zvuk a zátah, když se na to šlápne :wub:

 

Gracho: doufal jsem, že obrázky nebudu muset dávat, ale když jsem na to přímo tázán... :D

Kryt spodku je dost ghetto, protože zatím existuje pouze ve fázi prototypu z polykarbonátové dutinkové desky, ale pracuje se na finální verzi, která nebude už na první pohled vypadat, že si to někdo zbastlil doma na koleně.

 

Mřížky můžu vyfotit zítra, ale když se pořádně podíváš na první fotku, tak je vidět, že prostřední část spodní mřížky v nárazníku je tmavší než zbytek.

To je jediný otvor průchozí ke chladiči, zbytek je po stranách zaslepen, kromě malé mřížky u řidičovy mlhovky, kde je nádech sekundárního vstupu vzduchu do airboxu.

Horní mřížka je zaslepená zcela kromě asi 3cm vysoké škvíry v levém dolním rohu, odkud veden náporový vzduch do sériového přívodu vzduchu pro airbox.

post-6104-0-88378000-1401565972_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Martty23: díky :)

 

Kdyby náhodou měl někdo zájem o podobnou úpravu na svém autě, tak se do toho rád pustím, protože svoje auto už mám hotové a vercajk mi teď leží ladem.

Nic bych za to nechtěl, podmínkou by byla jen zpětná vazba na to, jak se s tím jezdí, o míň kolik to žere a schopnost dodat logy z VCDS, resp. VAG-COMu :)

 

 

duch: koleno je z Gumexu. Bylo drahý jako prase, ale zpracováním je mnohem lepší než cokoli, co jsem viděl od všelijakých "tuning" značek a hlavně se podtlakem nedeformuje ani při plném zatížení ve 4500ot.

Odkaz ke komentáři

Stickler: nemusí to být nutně dvoulitr. Jednotka EDC16 pro 1,9 PD má úplně stejný systém řízení jako dvoulitr, dokonce ještě o něco jednodušší, protože nemá tolik korekcí předvstřiku jako 16V motory.

 

Marekczek: ostatní hadice jsem neměnil, nebylo potřeba.

Sériové vedení vzduchu není vůbec špatné jako celek, stačí mu jen dílčí úpravy slabých míst a potom funguje úplně stejně jako "tuning" vedení z nerezových trubek a modrých silikonových hadic jen s tím rozdílem, že spoje jsou mnohem spolehlivější :D

Odkaz ke komentáři

no jo, ale tlaková hadice turba dělá neplechu u všech těhlech aut. a je fuk jestli to je TDI nebo TFSI.... Ozimu vyskočila při nějakých 40000km, naštěstí bez následků(záruka na to nepamatuje). Bratrovi přestala těsnit před pár měsící při 150 000km na PD BMM 2.0...

takže dle mého vyměnit celé, mě asi lehce podchází u TFSI taky :D

 

tvrdit že např forge hadice sou horší, no moc bych si an to netroufal ;) a sání firmy dělaj taky pěkný, teda nevím jestli zrovna na TDI :D

Upraveno uživatelem marekczek
Odkaz ke komentáři

Zajímavé, já ani nikdo známý jsme nikdy neměli problémy se spolehlivostí sériového vedení. Ale není to nijak obrovský vzorek, takže je možné, že jsme jen měli štěstí :)

 

Neřikám, že Forge hadice jsou horší, jen že investice z hlediska získaného výkonu nemá smysl a je mnohem pravděpodobnější, že budou pod tlakem vyskakovat aftermarket hadice než sériové řešení.

 

Jinak, už dlouhá léta tvrdím, že u aut na běžné ježdění bude upravené sériové sání vždy lepší než jakákoli "sportovní" alternativa.

Když se upraví přívod vzduchu a drobné prasárničky tam, kde se katovaly kosty, tak vzduchu tím projde úplně stejně a spolehlivost, vzhled, hluk, údržba atd. budou úplně někde jinde.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...