bmp Odesláno Duben 3, 2016 Autor Sdílet Odesláno Duben 3, 2016 Myslím, že ne. Pokud jsou v pořádku vstřikovače a turbo dělá co má, tak v těchto motorech koně s věkem nechcípají. To není jako benzíňáky, které jsou mnohem náchylnější na údržbu a celkově kilometrový proběh :) Jinak, co se týče starého turba, tak když jsem ho vyndal, turbína ani kompresor nebyly nijak viditelně poškozené a vůle na hřídeli byla zcela minimální. Kdybych chtěl ušetřit, tak myslím, že by ho stačilo nechat vyvážit a mohlo by jít zpátky do auta, protože kromě houkání v částečném zatížení s ním nebyly z hlediska regulace ani dodávky vzduchu žádné problémy. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Duben 3, 2016 Sdílet Odesláno Duben 3, 2016 Tak ze známosti by ti to asi někde za pár korun udělali a rezerva se vždycky hodí :D Jinak já jsem opět zažil stav nouze, budeme se na to muset podívat :/ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Duben 3, 2016 Sdílet Odesláno Duben 3, 2016 tak u benzínu s přímovstřiky taky není problém, pokud člověk dělá normální udržbu, tankuje N98 s aditivy nějakými...občas to auto pořádně zatíží. většina lidí pak jezdí s automatem a z fabriky to jezdí na nejnižší otáčky.... a nevysvětlíš jim to, ani kdyby ses rozkrájel.zrovna to nedávno řešilo na stránkách profituningu SK, že některé např. V8 4.2 FSI jezdí i po větším nájezdu bez problému a mají stejný vykon, ale některé hold ne... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Duben 3, 2016 Autor Sdílet Odesláno Duben 3, 2016 Právěže přímovstřiky jsou na tom zdaleka nejhůř. Pomineme-li, že samotná mechanika motoru je často konstrukčně ošizená a vyrobená z podřadných materiálů (zdravím majitele 1.4 a 1.8 TSI :D), tak přímovstřik má z principu svojí funkce mnohem vyšší emise sazí než starší motory a vzhledem k tomu, že recirkulace výfukových plynů prostřednictvím časování sací vačky není aktivní jen na volnoběh a na plný plyn, je úplně jedno v jakých jezdíš otáčkách a časem mají všechny motory bez ohledu na jízdní režim sací ventily obalené silnou vstrvou černého svinstva. U některých se to stane dřív, u některých později, ale pokud se ventily pravidelně nečistí, koně začnou pomalu mizet. ka_r_los: tak, diagnóza je jasná. Nejdřív bych to zkusil "chemicky" jak jsem ti posledně říkal a když to nepomůže, tak holt turbo ven a vyčistit ručně. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Duben 3, 2016 Sdílet Odesláno Duben 3, 2016 Safra a já si zapamatoval jen ten test regulace... když tak pošli chemickou cestu do SZ, děkuju! A koukám, výhřev sedadel přestává podle teploměru dávat smysl co :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Duben 3, 2016 Sdílet Odesláno Duben 3, 2016 (upraveno) jasně že se to časem může zanést, ale většinou třeba v nesmyslných km, kde už zbytek auta je dávno K.O.... Hlavně amíci s tím mají problém, tam to řeší na forech furt po pár desítek tisíc milích.... však dneska už se zpátky používájí i nepřímé vstřiky... Upraveno Duben 3, 2016 uživatelem marekczek 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shamp1x Odesláno Květen 29, 2016 Sdílet Odesláno Květen 29, 2016 Kdyby jsi měl někdy přes léto čas a chuť upravit BKD, tak dej vědět :jelen: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Červen 3, 2016 Autor Sdílet Odesláno Červen 3, 2016 Ha, že přes léto.. :D Jinak, zkusil jsem si, jaký mám akční rádius, když furt nebudu s někým závodit a vůbec na to šlapat jako píčus a nevyšlo to vůbec zle. Celková spotřeba skončila na 3,4l/100km, tedy 1644 km jednu nádrž. ^_^ Dlouhodobě to ale není úplně udržitelný styl, takže se ješté rád vrátím k běžné spotřebě okolo 4l a těch 205 koníků jednou za čas pořádně provětrám B) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Červen 3, 2016 Sdílet Odesláno Červen 3, 2016 Pěkné pěkné pěkné? Já jsem začal jezdit do max 120km/he dopravní situace je stejně proti mě,takze jsem rád za max 1100km ? Žádný domlouvání já ho potřebuju víc a dřív? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 to je brutus, prej dvoulitr, to ti bude zrat.. :D ja mam tak 900-1100km na nadrz. Dlouhodobe jezdim za 5.5, pod 5l se na 17" prakticky nedostanu. Po meste davam cca 750km. Vacku mam uz zase 2.5, protoze pri 3.9 to bylo idealni na dalnice diky vyssim tockam, ale pri neustaleny jizde to zase bralo vic, tak jsem to vratil. Pod 4 se dostanu opravdu po peclive super-eco jizde, coz se 120kW je nuda k zblazneni :D Zpatky jsem namontoval egr trubku, ale bez zaslepek, mam totiz strzeny zavity na egru a dela to pak bordel, kdyz ji tam mam, nebot egr chladic je funkcni. Asi me prevrtani na 10 sroubeni nemine Dalsi vec je, ze pri cca 2000 ot. pri mirnem zatizeni, jizde po rovine slychavam takovy jemnoucky bublani, lehky tlumeny klepani a za Boha nemuzu prijit na to, co to je. Nevite? :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shamp1x Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 já chci taky, sakra :-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
košin Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 Jo taky bych si to nechal libit :-) si mel ty mapy nejak ulozit a nalivat to ve velkem 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shamp1x Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 Přesně tak 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 Bmp to dela individualne, bere konkretni mapy motoru, ty upravi a vrati (samo ne vsechny se musi upravit),takze to na pockani na parkovisti nejde... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shamp1x Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 Tak to je jasné že to zabere pár hodin. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 U me to trvalo myslim 276 dni: D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shamp1x Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 To byla čekací doba, tak nemystifikuj :-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Červen 4, 2016 Autor Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 Ona ani samotná úprava není nijak triviální. Softwarových verzí programu v ŘJ je hned několik a vzhledem k tomu, že se tím neživím, nemám ani "hotové" žádné verze, které bych jen nahrál, vzal si prachy a šel domů. Všechno musím dělat ručně od nuly a jen definice datových oblastí tak, aby se z nich v programu staly "mapy" zabere půl dne intenzivní práce. Navíc, narozdíl od úpravy která pouze zvyšuje výkon, úprava na snížení spotřeby vyžaduje kompletní modifikaci většiny map, se kterými ŘJ pracuje, což je hodně přes 100 jednotlivých map. Jen na počátek vstřiku, tzn. kdy se má v jakém režimu začít otevírat vstřikovač vzhledem k poloze klikové hřídele, má jednotka motoru BKD map celkem 81. A musí se upravit komplet všechny :) A to je jen jedna z mnoha proměnných, se kterými řízení vznětového motoru pracuje, ještě jsme se vůbec nedostali ani na to, jak dlouho nechat vstřikovač otevřený, v jakém režimu zvolit jakou kombinaci počátku a délky vstřiku a systém řízení plnícího tlaku je taky kapitola sama pro sebe. Ono to na první pohled může vypadat, že se "udělá pár map" a je hotovo, ale úprava továrního řídícího systému je specifická v tom, že vnitřní procesy jsou někdy až zbytečně složité a než se z hodnoty na vstupu stane hodnota na výstupu, projde si klidně deseti korekcemi, z nichž některé hodnotu násobí, některé něco přičtou nebo odečtou, mapy zodpovědné za korekce mají různé faktory, takže hodnoty v korekčních mapách nezodpovídají výsledné korekci v daném kroku a k celému tomu bordelu samozřejmě neexistuje žádná dostupná dokumentace, protože není v zájmu Bosche ani fabriky, aby se v tom někdo vrtal. A to je diesel ještě na řízení relativně jednoduchý motor, protože nepoužívá škrtící klapku, detonace je žádoucí jev a na bohatosti směsi v podstatě nezáleží. Takový zážehový turbomotor s přímým vstřikem a variabilním časováním ventilů, to už je skutečně lahůdka jen pro fajnšmekry :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shamp1x Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 Paráda, tak kdy se do toho pustíme? :-D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 Jeste chvilku ho prud a mozna taky nikdy... A jak jsem rekl, do konce cervna nema cas! :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Červen 4, 2016 Sdílet Odesláno Červen 4, 2016 Aspon mas cas si udelat aerodynamiku a upravit airbox. Inspirace tu je dost Sent from my iPhone SE using Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
shamp1x Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 Co jsem tak letmo pročetl o úpravě airboxu, tak to tomu moc nepomůže a člověk vyhodí i 10k. Takže mi to přijde jako zbytečnost. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 Projdi si tohle vlakno... Sent from my iPhone SE using Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 Jelikoz momentalne resim defekt klimatizace a omezeni na trase budejovice praha moc nedovoluji,tak jsem pro predstavu bez udelal 4,3l/100km... ale jsem zpocenej jak mys... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 jaky kola? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 15/195 foukáno na 2,7, takže značka ideál, ale nic víc, žádná změna aerodynamiky jako bmp... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Říjen 16, 2017 Autor Sdílet Odesláno Říjen 16, 2017 Zdravím vespolek, nějaký čas jsem tady nebyl, tak se pokusím shrnout nejnovější vývoj na mém povozu :) Došlo k tomu, k čemu dojít muselo, a i mě dostihla typická bolest motorů BKD - úbytek vody v chladícím systému, jehož příčinou byla prasklá hlava mezi ventily. Koupil jsem tedy novou druhovýrobní hlavu AMC, která by dle JPP měla mít silnější stěny odlitku a tím pádem být odolnější proti praskání, ale kdoví... Jak jsem ji držel v ruce a prohlížel si kanály, zpracování sedel atd. probudil se ve mě tuningový virus a řekl jsem si, že když už ji mám takhle pěkně rozebranou na stole, stálo by možná za to, trošku si s ní pohrát... :D Nakonec to dopadlo kompletní úpravou sacích i výfukových kanálů včetně převrtání sedel na větší průměr, úpravou vstupních i výstupních úhlů, úpravou tvaru ventilů včetně leštění prostě co se dá na hlavě udělat, to jsem udělal. Když už jsem měl tak pěknou hlavu, moc mi k tomu nesedělo původní plastové sání, tak jsem pořídil hliníkové sání ze začátku produkce těchto motorů, které rovněž prodělalo úpravu kanálů a spasování k hlavě. Když už jsem měl takovou pěknou hlavu i sání, byl by hřích nechat stávající GT1749MV, které natlačí s bídou 1,6 baru, což vydá tak na 200 koní bez kouře, došlo tedy na hybrid. Konkrétní specifikaci nemohu šířit, nicméně je tam extended tip MFS kompresor se středem zasazeným do origo BKD svodů a podtlaková regulace, takže je to téměř plug&play na sériové sání a výfuk. Potenciál této tohoto turba je 2,5 baru při 4000 otáčkách, takže při použití odpovídajících trysek cca 300k/600Nm. Já nechal trysky sériové, takže teď má motor odhadem 240k/500Nm se spotřebou, kterou při klidné jízdě není problém stlačit pod 4l 8-) Na sériovém sání a výfuku se to odspoda nafukuje stejně jako série, 1 Bar to má v 1650 ot. 2 Bary už ve 2050ot. takže odezva na plyn vzhledem k potenciálu naprosto super :blink: Hlavové šrouby na BKD nestojí za nic, takže vzhledem k výrazně zvýšenému výkonu došlo v zájmu zachování spolehlivosti k nahrazení sériových 10,9K šroubů štefty od ARP v kombinaci s origio VW MLS těsněním. Intercooler z S3 už byla jen taková třešnička na dortu, abych měl vedení vzduchu komplet v hliníku a nemusel se bát, kde mi praskne jaké plastové šidítko :) Mimochodem, takto vypadá píst z mého motoru po 260 000 km, z toho 200 000km s mojí "EKO" úpravou na naftu z Tank ONO pouze utřený mastným hadrem - žádné úsady ani napečený karbon :) Tak to je asi vše, teď to postupně ladím, jezdí se s tím fajn, auto z venku vypadá jako otřískaná sériovka a nebudí žádnou nežádoucí pozornost okolí, z mojí strany tedy naprostá spokojenost a snad to tak zůstane i do budoucna :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
košin Odesláno Říjen 17, 2017 Sdílet Odesláno Říjen 17, 2017 to si do toho hezky zahučel :D ale klobouk dolů s těma úpravama, jak soft tak HW, máš moc šikovné ruce 0 Citovat Odkaz ke komentáři
ka_r_los Odesláno Říjen 17, 2017 Sdílet Odesláno Říjen 17, 2017 ať mi teče jen EGR, ať mi teče jen EGR... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
bmp Odesláno Říjen 19, 2017 Autor Sdílet Odesláno Říjen 19, 2017 Diky, diky, celkem jsem se do toho vysypal, ale rikal jsem si, ze kdyz uz to budu mit cele rozebrane, bylo by dobre postavit z toho kramu neco, s cim se bude dat dustojne predjizdet. Dnes jsem to odbrzdil a cisla z toho vylezly celkem slusne, 280 koni a pres 500 Nm od 2300 do 3300 uz je neco, s cim se da pracovat :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.