zdvoři Odesláno Září 25, 2014 Sdílet Odesláno Září 25, 2014 Ahoj,řeším problém s O1, AUQ (132kW), 2002, 300tis, baterie Varta Silver stará půl roku předem se omlouvám za délku příspěvku.Cca týden zpátky se mi objevila chyba17972 J338-podpětí při základním nastavenía občas mi vypnul jeden xenon,nevěnoval jsem tomu moc, pozornosti, myslel jsem, že byla vybitá baterie kvuli rádiu atd...takže jsem chybu smazal a baterku nechal dobít....Nicméně přes víkend jsem měnil vanu (prolínal olej) a odvodní hadici oleje z turba...relativně by toto mít souvislost nemělo, ale pro jistotu tu píšu.Po výměně i oleje, jsem auto normálně nastartoval, kontroloval jsem utěsnění atd...při jízdě mi pak auto škublo, rozsvítilo se EPC, a motor chcípnul... doplachtil jsem na parkoviště,natočil a opatrně dojel zpět.Dignostika hlásila*16706 snimac otacek (G28) bez signalu**16705 cidlo otacek motoru (G28): neverohodny signal*Smazal jsem chyby, a auto již nešlo natočit vůbec, po delším snažení o nastartování (startér točil, kontrolka motoru nesvítila)se vždy ukázala chyba*16706 snimac otacek (G28) bez signalu*a k tomu občas i*17972 J338-podpětí při základním nastavení*Dle dílenský příručky má mít čidlo G28 předepsaný odpor, ten se mi naměřit nepodařilo (nekonečno),takže jsem objednal nové čidlo.. zarazilo mě, že to staré je trochu ošoupané (viz foto)..Včera jsem dal nové čidlo, smazal chyby, motor chytnul hned...zkoušel jsem udělat základní nastavení škrtící klapky a chyba*17972 J338-podpětí při základním nastavení*zároveň jsem si všimnul, že při nastartovaném motoru mi problikávají parkovačky (jsou tam LED, na nich to je vidět, xenony svítili ok).Baterku jsem měřil, 12,5V, při nastartovaném motoru 14V.Tak jsem prostříkal všechny spoje v rozvodné pojistkové skříňce nad baterkou kontaktolem, a dotáhl pořádně všechny šrouby...problikávání prakticky ustalo. Zkusil jsem provést základní nastavení klapky - již OK.Auto jsem jel projet, pro jistotu jsem ho opravdu pár km nešetřil... Myslel jsem, že mám vyhránoPak jsem jel zas normální jízdu a auto sebou opět trochu cuklo, ale tvářilo se v pořádku (EPC nic nesvítilo)...jenže když jsem chtěl přeřadit a zmačknul spojku, tak otáčky šli do 0 a rozsvítila se i kontrolka baterie.Při povolení spojky motor zas běžel... tak jsem takhle dojel bez zastavení zas zpět..Na diagnostice opět*16706 snimac otacek (G28) bez signalu**16705 cidlo otacek motoru (G28): neverohodny signal*Auto opět nastartovat nejde.A teď už nevím co s tím...Čidlo sem zatím nevyndaval, takže nevím, jestli nové bude také trochu obroušené.Začínám mít podezření na závadu v elektroinstalaci (vzhledem k tomu, že čidlo je prakticky nemechanická součástka),pouze cívka, tak jediná možnost jak ho zničit je přepětím... ?Napadlo mě, že blbne třeba ukostření motoru, a alternátor tím, jak nemá připojenou baterii dává špičkově víc,což odpálí vždy to čidlo... nicméně dle servisky by mělo mít tuším 600ohmů odpor, takže si nedokážu představit o kolikby to muselo dávat víc aby to přepálilo cívku uvnitř...Myslíte, že půjde auto roztlačit abych ho dostal do garáže?Setkal jste se někdo s tímto problémem?Mohlo by být také vadné čidlo, nicméně ze začátku fungovalo, bylo neoriginální tuším Miehle.. Je mi také divné, že původní čidlo bylo trochu ošoupané, což mohlo být tím, že tam někdo předtím narval staré použité. Protože si ani nechci domyslet, jaká by byla oprava, pokud to nové bude také ošoupané... museli by být špatná ložiska na klice, takže to by bylo celý motor ven a generálka a to to snad raději pustím ze skály.Jediná dobrá zpráva je, že jsem myslel, že budu muset koupit nové výbojky do světel, ale tím to asi nebylo...Nechce se mi hned objednávat čidlo za 1300 dokud to nerozeberu a neproměřím staré.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdvoři Odesláno Září 25, 2014 Autor Sdílet Odesláno Září 25, 2014 Tak si odpovím sám :) Roztlačit to nejde. Dal jsem již třetí originál čidlo. Druhé co jsem vyndal mělo zas nekonečný odpor, jinak ošoupané nebylo . Šel jsem pak po elektrice, pro jistotu ještě udělal navíc ukostření motoru a další kostru na kastli atd. Procházel jsem ještě všechny kontakty a uvnitř v autě byla napálená přívodní svorka 30 , dal jsem nové očko, pročistil a výhledově vyměním raději komplet celý kabel. Všechny kontakty jsem prostříkal kontaktolem a dotáhl. Po těchto úpravách jsem zatím najel okolo 10km a žádný problém. Tak snad to vydrží. Dokonce mi přijde, že to jede i lépe, přecejen už mi to dlouho nehrabalo v 50ti na jedničku :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pavel71 Odesláno Září 27, 2014 Sdílet Odesláno Září 27, 2014 šikula a tenhle problém občas nastane v tý pojistkovce co je na baterii normálně to tam zoxiduje a vytavý se to už sem tu čest na bratrově 1,8T 0 Citovat Odkaz ke komentáři
cayce2 Odesláno Říjen 2, 2021 Sdílet Odesláno Říjen 2, 2021 V 25. 9. 2014 at 21:52, zdvoři napsal: Tak si odpovím sám 🙂 Roztlačit to nejde. Dal jsem již třetí originál čidlo. Druhé co jsem vyndal mělo zas nekonečný odpor, jinak ošoupané nebylo . Šel jsem pak po elektrice, pro jistotu ještě udělal navíc ukostření motoru a další kostru na kastli atd. Procházel jsem ještě všechny kontakty a uvnitř v autě byla napálená přívodní svorka 30 , dal jsem nové očko, pročistil a výhledově vyměním raději komplet celý kabel. Všechny kontakty jsem prostříkal kontaktolem a dotáhl. Po těchto úpravách jsem zatím najel okolo 10km a žádný problém. Tak snad to vydrží. Dokonce mi přijde, že to jede i lépe, přecejen už mi to dlouho nehrabalo v 50ti na jedničku 🙂 Dobrý den, narazil jsem na Váš příspěvek z roku 2014. Mám na své oktávce stejný problém: Při jízdě mi při vyřazení začaly padat budíky, rozsvítila se kontrolka dobíjení, když jsem rychle zařadil, motor naskočil, ale aby auto táhlo musel jsem motor udržovat v otáčkách asi 2500/min a víc. Jakmile jsem opět vyřadil, tak auto okamžitě zdechlo. Zkrátka alternátor pokud jel (relé od něj spíná asi při 2000/min) to utáhl, ale bateriie ne. Myslíte, že by mohl být problém v elektrice jako ve vašem případě. Diagnostika zahlásila poruchu č:16706, ale tento snímáč Hallův jsem měnil asi před 3 měsíci, měl by být tedy v pořádku. Díval jsem se na svorky s pojistkami na baterce, ty se mi zdály v pořádku, i svorky u relátek-nic napálenýho jako ve vašem případě. Ještě se mrknu na to ukostření na motoru. Díky za jakoukoli vaši odpověď, jestli mi ještě po těch 7 letech vůbec odpovíte :-)) Roman. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Říjen 2, 2021 Sdílet Odesláno Říjen 2, 2021 Chce to multakem zmerit napeti na baterce a pri bezicim motoru. Podivat se na konce kabelu u ocek v pojistkovce nad baterkou. Pokud bude mit nejaky kabel zeleny konec misto bezne medi, tak tam muze byt problem. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.