Jump to content

ÚSPORNÁ JÍZDA DÍL Č.1 : Kontrola vozu a jeho celková příprava


Recommended Posts

Laurin Klement>> Jestli to pak není jen pocit :) Ještě k tomu Ceratecu. Dostal sem doporučení přidávat ho po 30tkm oproti 50tkm jak doporučuje výrobce. Začal sem kupovat olej Nanodrive a finančně mě to tak vyjde téměř stejně a k tomu s naftou z AT mám taky spoustu pocitů ale co se týče spotřeby tak se to na trasách ježděných téměř každej den zlepšilo a ne jen kolem spotřeby ale určitej podíl na tom taky bude mít jarní léčba motoru po 250tkm (těsnění vstřikovačů, gufera, hydroštely atd) :)

marekczek>> Plnej souhlas :palec:

Edited by šulda
Link to comment

my jsme za diskuzi radi, at Honza, ktery se tim zabyva a ma mnoho znalosti a zkusenosti, nebo i my s brachou, kteri jsme diky prave jeho radam v soutezi dokazali vymakcnout super vysledek

 

cosby: uprimne, kdyz sem prijdes a zacnes tady psat otazniky a pomalu na nas rvat, ze resime kraviny, tak do toho tematu asi ani nelez. nema to cenu. neprecetl sis poradne clanek, nectes nase argumenty. jasne se pise, ze pokud vozis XY kg v aute, tak to samozrejme nejaky halire udela, nekdo vozi i 50kg uplne k nicemu (ja treba 10 kg kolem pasu, ale blbe se to dava do garaze a odjizdi bez toho :jelen: )

 

stejne tak s cistotou, to obtekani vzduchu je diskutabilni, par much asi nebude mit zadnou logiku, naopak zadelane podbehy snehem mohou sizit odpor vzduchu, na druhou stranu ti pridaji kg a uvidime tak leda prd. jasne jsme zminovali, ze se bavime o extremech, tedy nanosy bahna.

 

kouknu do clanku a pokud je tam neco o odporu vzduchu, muzeme to s honzou vypustit. diskuzim se nebranime, ale rad bych aby byl v nejakem normalnim razeni, ne napadani se, diakritika jako blazen a rikani ostatim, ze jsou vlastne uplne na hlavu.

 

bavime se proste o tom, ze kdyz se dostaneme ke konci serialu, clovek, ktery to sleduje, si to vyzkousi na svem aute a muze se dobrat k tomu, ze pomoci vbranych rad, ktere chce zkusit, dokaze svoji spotrebu rozumne snizit a mit z toho radost. bavime se tedy o modelovem prikladu cloveka ktery treba jezdi za 5,5 a chtel by se dostati na 5,0

 

nikdo nikde nepise, ze budeme silet jako pri economy runu, netopit, nechladit, nepoustet radio a prijedeme za 3,027 jako my s brachou :D takhle si sluzebni cestu do Prešova z Prahy opravdu nedokazu predstavit. Ale budete se divit, ektere prvky jsem zapracoval i do sluzebnich cest a hle, prumer mi spadl o pul litru na vesmes stejnych trasach, jen s par zmenami v mem chovani.

 

jak rikam, koho to nezajima a chce se venovat necemu lepsimu, neni problem, radi uvitame navody na opravy veci, ktere spotrebu zvysuji, viz zadni zatuhle brzdy apod.

Link to comment

kouknu do clanku a pokud je tam neco o odporu vzduchu, muzeme to s honzou vypustit. diskuzim se nebranime, ale rad bych aby byl v nejakem normalnim razeni, ne napadani se, diakritika jako blazen a rikani ostatim, ze jsou vlastne uplne na hlavu.

 

Kde, prosim, nekoho napadam, pouzivam diakritiku jako blazen a rikam ostatnim, ze jsou padli na hlavu?

Link to comment

Zajímavý článek :) já auto kontrolu víceméně každých 14 dnů.

<br />Myslím si, že co se týče spotřeby, je nejlepší se nejprve naučit jezdit plynule a správně řadit :)

<br />K těm olejům, nějaké testy olejů existují, ale rozdíly ve výrobcích se dají pozorovat dokonce na budíku teploty a tlaku oleje, i na barvě oleje ;)

Link to comment

hladinu oleje, čistotu auta bych neřešil, to už tu někdo může napsat, že je potřeba si dojít na velkou a na malou, aby byl řidič lehčí ....

to už je jedno, každej ať si to přebere po svém ... Honza to tu zmínil, protože to spotřebu může ovlivnit, ale na druhou stranu to není

pro běžné smrtelníky ..., ano vím, že i uzčí gumy šetří palivo, ale prostě kvůli tomu nebudu jezdit na 16´´ ....

 

věřím, že další článek se bude týkat způsobu jízdy a vše co s tím souvisí, přeci jen tohle budou věci, které se mohou týkat těch z nás, kdo prostě v kufru musí něco vozit z důvodu práce, prostě každodenní běžné používání, prostě pracovní auto a pracovní provoz, kdy je potřeba občas spěchat, když člověk nestíhá a nemůže si dovolit ten luxus a vyrazit o hodinku dříve, osobně by mě zajímalo i jak "úsporně" spěchat, třeba i s mírným překračováním rychlostních limitů apod.

Link to comment

Jardo, na tom nic není. Sám jsem se naučil tak jezdit. Důležité je jezdit plynule, podřazovat a správně řadit, zároveň takovou jízdou šetříš i brzdy. Občas i používám tempomat. Na silnici se normální jízdou řadím mezi ty rychlejší(samozřejmě když se chci čistě jen svézt, tak se na spotřebu nehraje) a s O1RS se vejdu do osmi litrů, není ani problém jít pod sedm(dle palubáku, ale co jsem kdysi zjišťoval, tak mi reálná spotřeba vyšla +/- stejná). Nejlépe se to samozřejmě praktikuje na známé trase. Pak se dá spotřeba snížit i kvalitním palivem a aditivy :)

Link to comment

Koukám, že tu je více lidí, kteří mají zkušenosti. Pokud některý z nich má chuť, čas a náladu se zapojit do psaní článků, spolupráci rád uvítám. :palec: Ozvěte se, prosím, do SZ. Protože si taky myslím, že více pohledů na věc může společnému snažení prospět. ;)

 

Jinak díl č. 2 o víkendu posílám Viktorovi a bude se ještě jednou točit kolem "suchého" tématu; ale od dílu s pořadovým číslem 3 se už dostaneme na silnice. :)

 

A pak zpráva pro ty jedince, kteří mi píší maily s čím vším jezdí, co vše umí a kdo mě všechno kde předjede atp., včetně dalších vět o tom, jaký jsem namyšlený ubožák, tak ať se klidně podepíšou. :loool:

Link to comment
  • 8 months later...

Možná toto není nejvhodnější vlákno, je to o motorkách, ale mělo by se to tesat!

 

Tuning tu bude vždycky. Každý si přece může v rámci zdravého rozumu se svým prskoletem dělat, co je mu libé, a o zábavu jde především. Smyslem celé série článků bylo občas se zamyslet nad zázračnými nabídkami obchodníků s důvěrou. A taky si připomenout, že ta parta konstruktérů, co tvořili váš motocykl, nejsou pitomci. Mnohdy je pak nejlepší cestou k dobrému výkonu uvedení motorky do perfektního stavu, eliminace ztrát a pečlivá montáž.

Více na: http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/nejucinnejsi-tuning-dobra-udrzba-31669.html

Link to comment
  • 1 year later...

Zdravím, když jsem narazila na toto téma, nemohla jsem se s vámi nepodělit o mou zkušenost. Jsem podnikatelka, a tak hodně cestuji a každá minuta je pro mě drahá. Uvažovala jsem, jestli moji oktávku vyměnit za novou a přišel mi do cesty chiptuning, tak jsem si řekla, proč to nevyzkoušet. A vyplatilo se, auto má větší výkon o něco nižší spotřebu a celkově se v něm cítím líp.

Link to comment
  • 1 year later...

Ad1 - motorový olej.  Z hlediska prosté úspory paliva je nejvýhodnější použít ten nejřidší olej, který výrobce pro svůj motor schvaluje k použití. Ohledně jeho množství a spotřeby paliva platí, že čím méně (nikoli pod rysku označující jeho minimální doporučené množství), tím je spotřeba paliva nižší. Důvodem však není chybné zdůvodnění v článku, že ho olejové čerpadlo musí přečerpat více. To je omyl, vždyť to čerpadlo se po přečerpání nezastaví, ale pracuje, dokud je motor v chodu!!!

Tím důvodem je to, že se motor dříve zahřeje na provozní teplotu!, protože nemusí ohřívat třebas o 1-1,5l oleje navíc. Vždy trvá déle ohřátí oleje, než chladící kapaliny.

Dalším důvodem úspory paliva při menším množství  oleje je snížení ztrát vířením oleje v klikové skříni motoru. To sice maže patřičná místa, ale skutečně pro bezproblémový provoz stačí to množství na hranici min.

Olej ale nemáme pouze motorový a stejnou zákonitost lze vysledovat i u převodovky. Tam je ale variabilita mnohem menší, i když zdánlivě. Na vlastní zkušenost mohu potvrdit, že když ve značkovém servisu dáte VIN, tak se můžete dopracovat k různým doporučeným olejům, zvláště u starších aut, kde už se původní oleje nedodávají (nevyrábějí). Já se nakonec rozhodl pro doporučení jednoho z největších odborníků na převodovky Škoda u nás p. Sixty.

K hmotnosti není co dodat. Čím lehčí auto, tím nižší spotřeba.

Jinak tu někteří poukázali na další důležitej bod - neseřízený brzdy, tedy když se destičky z jakéhokoli důvodu neoddálí po zabrždění od kotouče na dostatečnou vzdálenost a tzv. "přiškrtávají". Druhák můžou být kotouče s v provozu získanými "rantlíky" na vnitřním i vnějším okraji a "zapuštěnými" destičkami. Oboje má na spotřebu nedobrý vliv.

Dále to jsou ložiska kol. "Přetažená", pokud jsou štelovatelná, či vydřená. Oboje s neblahým důsledkem zvýšení spotřeby.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...