Jump to content

Brněnská knajpa # 4x4+3 O:-)


SKAJA

Recommended Posts

Tak ti, kteří do Brna dojíždějí autem logicky nepotřebují primárně Šalinkartu, ne? Takže slevu z ročního jízdného využijí Brňané a vo tom to je, ne? V Praze jsou parkovací karty na modré zóny vydávány taky jen těm, kteří jsou s danou městskou části nějak spjati - trvalý pobyt nebo pobočka firmy. Proč by ji měli dávat přespolním? ...ti ať parkují za poplatky, na parkovištích P+R nebo klidně i zadarmo ale dál od centra.

Link to comment

No šlo o to, že kdyby chtěli vyčistit město od aut, tak by právě potřebovali ty přespolní motivovat k tomu, abych nechali auto někde na tom P+Rku a dál cestovali MHD. A tak by člověk logicky čekal, že jim to MHD zlevní jako jeden z motivačních faktorů.

 

Místní už MHD stejně jezdí, takže není důvod je k něčemu motivovat, resp. zlevňovat (s nadsázkou) :D

Link to comment

Je to tak a něco na tom bude. Každopádně i v Brně bude nemálo naplaveniny. Jen je to v Praze víc vidět než v Brně.

 

K té slevě. Nevím, jak moc jim šlo o to, aby jezdilo po Brně/do Brna méně aut, ale jistě slevu ti, kteří MHD jezdí, náležitě ocení. Aneb dostanou slevu zadarmo, protože i tak si Šalinkartu kupují

Link to comment

Tak ono je zase otázka, jestli tu slevu zadarmo skutečně dostanou. Pokud jsem to správně pochopil, funguje to tak, že dopravnímu podniku se za šalinkartu platí pořád stejná částka a tu "slevu" potom lidem zpětně proplácí magistrát. No a magistrát žije z peněz lidí, z daní a jiných poplatků, takže ve výsledku ty peníze bude muset získat magistrát někde jinde - zvedne lidem jiný poplatek. No a nebo se někde jinde ušetří - neopraví se silnice, nepostaví se školka atd.

 

Buď jak buď, doplatí na to zase obyvatelé Brna. Takže ono to bude takové to typické české "nechci slevu zadarmo" aneb přelévání peněz z jedné kapsy do druhé :jelen:

Link to comment

Dobré ráno,

máte někdo zkušenosti se šípovým vzorem pneumatik, konkrétně u zimních? Chtěl jsem vzít Nokiany, a nejeden člověk mi je vymlouvá. Nevím však, zda jen že je nezná, nebo jsou opravdu tak špatně či dokonce hučí? Z "běžného" vzoru jsou takový základ asi Barumky, do čeho bych šel, docela mě láká i Continental, ale to jsme hned na jiné cenovce proti těm dvěma jmenovaným. Avšak když už přeskočím z Nokian / Barum na Continental, jsem hned v jiné cenové kategorii, kde je i hodně konkurence za podobný cenovky (Goodyear, Dunlop ale i Michelin). Takže jaké jsou vaše zkušenosti a doporučení? Vloni jsem najel 11377 km od 19.10.2015 do 9.4.2016 na zimních. Na hory však nejezdím, nicméně na D1 bývá nejednou za rok kalamita a tak bych si s ní potřeboval hravě poradit.

Link to comment

Koukni se na testy (ADAC) a hned budeš mít jasno ;) Zrovna nedávno Nokian jeden vyhrál a pravidelně se umisťuje v TOP5. Jejich zmáky maj snad nejlepší poměr cena/výkon, ostatně kdo jiný by měl udělat dobrou zimní gumu než seveřani.

 

Já měl několik jejich "základních" řad se šípovým vzorem (D) na oktávce, máma taky, teď je má i na broukovi a myslím, že dobrý. Kromě Nokianu jsem měl i Contíky a ty byly taky neskutečně super, byť jsou o něco dražší. Ono hodně záleží na rozměru a složení testu, jednou vyhraje Nokian, podruhé Contík, potřetí GoodYear...takže ani s jedním neudělá člověk chybu :palec:

Link to comment

Mamka má / měla Nokian WR D3? Nebo jiný? On je teď pro zimu 2016 i nový vzor WR D4, ale vzorek se mi víc líbí WR D3 :lool: Oni mají i WR A3, popř. WR A4 jako model 2016, ale ty už mě nelákají vzorem. Zase prý WR D3 jsou na trhu někdy od roku 2011 a tak na novém modelu mohli kdecos doladit. Nebo i v průběhu života a prodeje pneumatik bývají jak jsme zvyklí u aut s různými modelovými roky, nějaké změny? Že třeba stejný typ pneumatiky vyrobeny o nějaký rok dřív a letošní mohou mít nějaké drobné změny?

Link to comment

Nokian WR D4 nie je až tak nový, už minulú zimu som ich mal na jednom aute ;) jazdnými vlastnosťami sú výborné, ale oproti letným Michelin Enegry Saver je a nich o liter väčšia spotreba.. WR D3 som mal na Rapide a pohoda taktiež.. tuším Cosby tu písal vo vlákne o zimných pneu že D3, D4 je do snehu na hory a A3, A4 je do mesta a na dialnice... Na taxíku mám Contíky TS850 v 225/45 R17 a tak isto pohoda...

Link to comment

Že bys volil spíš něco jiného?

 

Snažím se zjistit co nejvíce zkušeností. Opravdu neplánuji jezdit na hory, v Brně / Praze bych se sněhové kalamity zas tak nebál (i když známe silničáře), ale taková Vysočina bývá občas pod palbou sněhu a ledu... tak babo raď :blink: Zase nejezdím jen okolo kostela a tak bych nechtěl úplně nějaký "šunky", zase si však myslím, že by měly všechny pneu splňovat nějaký ten standard. Popravdě ani nevím, čím se řídit. Takové ty energetické štítky, jak si vede guma na mokru, s jakou spotřebou nebo jak moc hučí. Všechny mají +- 69 - 72 db, neviděl jsem žádný velký rozdíl jako třeba 50 db nebo naopak 80 db. Písmenka jsou taky v průměru C až E, tedy víceméně shodná.

Link to comment

A tie minuloročné zimné máš kde že po 11t km už riešiš nové?

 

Ono aj tie Barumy alebo Matadory stačia na bežné jazdenie, niekto síce hovorí že prvú zimu v pohode a na ďalšiu už sú tvrdé.. Kedysi dávno som jazdil Matador MP59 tri zimy a bez problémov, v robote na Fabii boli Barum Polaris 2 asi 4 zimy a vydržali, nikto sa nikde nevysypal.. je to aj o tom že zistíš limity tej pneu a potom musíš samozrejme prispôsobiť jazdu poveternostným podmienkam.. ono vždy bude napr. Continetal, Michelin, Goodyear, Dunlop lepší minimálne o triedu od napr. Nokianu a taký Barum a Matador budú na tom ešte o kúsok horšie...

Link to comment

Presne to, o cem mluvis s Barumkama se stalo mne. Prvni rok lidi nazouvali retezy a ja si na Bukove Hore na Sumove jezdil a kricel radosti, dalsi sezonu smes asi vytvrdla a prestala dobre 'lepit' a bylo to pekny klouzando. Pritom jsem je mel na separatni sade a ulozene na stojanu v suchu a bez svetla.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...