Přejít na obsah

Brněnská knajpa # 4x4+3 O:-)


SKAJA

Doporučené příspěvky

Bosch BAT S4 - 74Ah Pravá
vyska ( v mm ): 190.00 | Sirka v mm: 175.00 | napeti [V]: 12.00 | Spodní provedení: B13 | Kapacita baterie [Ah]: 74.00 | délka (v mm): 278.00 | test za studena dle EN (v A): 680.00

 

2401 z elitu, kdyby náhodou, tam bych tipl bude prutok :D

Odkaz ke komentáři

Za ty prachy co se Tipo nabízí by se jich mohlo prodat docela dost. Vím, že ne každý fandí Fiatu, ale můj názor na tento model je takový, že jde opravdu o velmi pěkné designové auto. Nebyl jsem uvnitř, neznám tak materiály, v jaké kondici je motor co do toho Fiat nabízí (zde je info na sedan, zde na hatchback), ale už jen dle propagačních materiálů mě zaujalo, že má o 40l větší kufr jak Golf (420 vs 380 litrů) a co se týče výbavy, zaujala mě třeba zadní kamera, nebo adaptivní tempomat.

Odkaz ke komentáři

Tak já měl z Fiatu vždycky prdel, ale od té doby, co pod ně patří Jeep a mám Polárku je to tak trošku můj domovský koncern, ať se mi to líbí nebo ne B) A s VW se stejně soudíme, takže ten je pro mě out už z principu. Jediný, komu v poslední době opravdu fandím je Ram Trucks, ale to je koncernově taky Fiat :D Takže za mě Tipo dobrý, ať se jim daří :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak to je pořád kvůli broukovi a jeho 1.2 TSI. Konečně jsme se někam posunuli (už se to táhne na můj vkus dlouho) a advokátka podala finální žalobu. Já se na výsledek celkem těším, tak snad se soud nepotáhne další roky. Každopádně máme znalecký posudek, který sice nepřinesl nic nového, ale máme razítko pod tím, co tvrdíme celou dobu - že průsak benzínu do oleje je zásadní průser, který rozhodně nelze považovat za běžný stav a servis to musí řešit.

 

Tebe už by se to každopádně týkat nemělo, ty máš novější generaci ;)

Odkaz ke komentáři

To je závislé těmi studenými starty a krátkými jízdami? Nebo by to bylo, i kdyby to jezdilo delší trasy a zahřáté? > Nějaké konstrukční "ojebávky", jak ušetřit? Tím chci vznést dotaz, pokud by můj motor používal někdo viz první věty této odpovědi, neměl by problém? Provedli nějakou konstrukční změnu? (předpokládám, že řemen místo řetězu to nebude)

Odkaz ke komentáři

Tak ono je to asi složitější, ve zkratce by se dalo říci, že od každého trochu. Určitě to souvisí s těmi studenými starty a kratšími trasami, kdy je ten průsak benzínu největší. Při provozní teplotě už to není tak výrazné a určitá část benzínu se dokáže i odpařit.

 

Ale nikdy ne všechno. Z hlediska tribologie se věci mají tak, že k odpařování benzínu dochází cca od 40°C (nejlehčí složky) do 200°C (nejtěžší složky). Pokud si uvědomíme, že běžná provozní teplota oleje je cca 90°C, při sportovní jízdě něco málo přes 100°C, tak se dokáže z oleje odpařit přibližně polovina benzinu (lehké a střední složky), který tam prosákne zastudena. Nejtěžší složky tam zůstávají a hromadí se, čímž degradují kvalitu olejové náplně a mají negativní vliv na mazání motoru.

 

Hlavní problém je v konstrukční vadě motoru, kdy dochází (za studena) k průniku benzínu do oleje. A k tomu by správně vůbec docházet nemělo (ne v takové míře).

 

A ten průnik souvisí zřejmě se dvěma faktory - jednak nesmyslně vysokému množství paliva, které je vstřikováno do válce po startu, aby došlo k rychlému ohřátí katalyzátoru, čímž koncern zřejmě honí emise při testech (optimalizace ala dieselgate).

 

A potom mají problém s netěsností pístních kroužků, které ten nespálený benzín pustí do prostoru pod válcem, kde se nachází olejová náplň. Což je v podstatě obdoba aféry 1.8 TSI, kde měli s pístními kroužky taky problémy, akorát se to projevovalo opačně - vysokou spotřebou oleje. Což známe velice dobře od TSI servisu Jurečka :D

 

O tom, proč motoráři VW posrali pístní kroužky můžeme jen spekulovat, ale nabízí se jednak úspora nákladů (užší kroužky -> méně materiálu -> levnější výroba) a potom nějaký pseudo vliv na lepší chování motoru (užší kroužky -> méně materiálu -> nižší hmotnost pohybujících se dílů -> menší tření a tedy lepší odezva motoru / nižší spotřeba paliva).

 

Takže pokud by se jezdily delší trasy, nebyl by ten problém tak markantní, člověk by si toho nejspíše ani nevšiml a neřešil to. Ale určitý negativní vliv na životnost motoru by tam byl pořád, protože pokud se ten benzín jednou dostane do oleje (což se za studena dostane), tak způsobuje degradaci jeho kvality, které je nevratná (i po odpaření většiny benzínu při delší jízdě zůstává jeho část v oleji trvale). Určitým řešením je tedy častější výměna oleje ;)

 

Tvůj motor je úplně jinak konstrukčně řešený. Ten prvotní 1.2 TSI EA 111 je triviální motor s konstrukcí 8V, kdežto novější 1.2 TSI EA211 je daleko složitější konstrukce 16V. Takže to není evoluce původního, ale úplně jiný motor, který nemá s předchůdcem prakticky nic společného. Je tedy dost dobře možné, že problémem průsaku paliva do oleje vůbec netrpí. Nebo alespoň já jsem zatím o žádném takovém případu neslyšel.

Odkaz ke komentáři

Tak určitě to není úplně jednoduchý a plnou kupní cenu by člověk zřejmě nedostal. My jsme zvolili řešení spíše symbolické formou slevy z kupní ceny. Důležitý pro nás je princip, aby nám dal soud za pravdu a servis + importér dostal facku za ten jejich diletantský přístup k zákazníkovi. Neděláme to kvůli tomu, abychom na tom nějak zbohatli ;)

Odkaz ke komentáři

Podobně jsme to zkoušeli s Qashqaiem, kdy po 7mi různých reklamacích žádal taťka po zastoupení Nissan ČR odstoupení od kupní smlouvy nebo výměnu za nový kus. Samozřejmě to není tak jednoduchý. Spokojil se tak s "držhubným" formou prodloužené záruky a předplaceného servisu po dobu prodloužené záruky. Auto však od té doby (cca v březnu 2017 to bude rok) jezdí bez závad. Asi tomu už vyměnili co mohli :D

Odkaz ke komentáři

akože fakt nechápem prečo sa VW schováva pred problémami... na druhú stranu, keď viem čoho všetkého sú zákazníci schopní, tak sa nečudujem :D

k Fiatu Tipo, akože dizajn fajn, ale zvnútra to je ako moje služobné Doblo a to sa mi až tak na osobák nepozdáva

Odkaz ke komentáři

4 stupně? Mě ráno auto ukazovalo v Bystrci 2.5 a v Řečkovicích rovná nula :jelen:

 

technikus:

Koukám, že to je podobný princip, jaký teď mysleli u nás v Brně s šalinkartama. Chtějí přesvědčit lidi, aby do centra nejezdili autem, ale raději MHD - no tak zlevní roční šalinkartu, ale pouze pro ty, kteří mají v Brně trvalý pobyt. Samozřejmě pravý Brňáci ze štatlu auto už dávno nemají a většina aut v centru jsou lidé z okolí, kteří jezdí do práce B)

Btw. parkování za dvacku? To je teda v Brně veselejší :D

Odkaz ke komentáři

Ofeig:

Největší srandou je, že je roční jízdné v Praze (3650 Kč) levnější jak v Brně (4750 Kč) a ještě mi ho hradí zaměstnavatel. Dokonce nám přispívá na 4x čtvrtletní za 1480 Kč, než aby ušetřil a přispíval nám 3650 Kč na roční. Takže co více si přát. A ten nepoměr ceny není jediný aspekt, protože samozřejmě metro ničím nenahradíš.

 

Jsem ochotný platit za 2 hodiny po příjezdu z práce apod. 40 Kč, ale ne 120 Kč. Chápu, že kdybych měl trvalý pobyt, mám to na Karlíně za 600 Kč/rok, kdybych chtěl celou Prahu 8 tak 1200 Kč/rok, ale zatím nehodlám trvalý pobyt měnit (stále mám Brno).

Odkaz ke komentáři

Jime:

tak určitě v tom hrají svou úlohu školy - jednak základky, kam rodiče vozí děti než se trkají a pak začnou jezdit MHDčkem. Pak tu máme střední, kam vozí rodiče studenty, stěhují je atd. No a na závěr ještě vysoké školy, kde koncem září začíná semestr => spousta vysokoškoláků (někteří to po měsíci zabalí, další se usadí atd.). A pak se provoz trochu ustálí.

 

technikus:

Nám už v Brně konečně svítala naděje a oni to takhle podělají. A jejich argument? V Liberci prej platí 5000, takže už nemáme nejdražší MHD :jelen: Klidně mi to ani zaměstnavatel platit nemusí, ale to zlevnění bych uvítal.... To parkování je obecně peklo. Moc se těším na to, až budu mít u domečku ten přístřešek, kde se nebudu muset klepat, kde zaparkuju - to bude :prcprc: :D

Odkaz ke komentáři

Tak krásně ten dnešní den začínal...sluníčko, dobrá nálada. Jo, dneska by to šlo. A pak mě po cestě dvakrát po sobě zastaví ti stejní policajti v tom stejným zákazu vjezdu asi deset minut po sobě. No poprvé jsem jen dejchal, klasika. Podruhé už mi dali i test na drogy...zajímavá zkušenost, poprvé v životě jsem to dělal :D Holt když se daří, tak se daří :palec:

Odkaz ke komentáři
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...