Jump to content

Holyho "embéčko"


Holy

Recommended Posts

Romane, záleží na úhlu pohledu.

Když na to koukám, jako na služebák, k soukromým účelům, tak je to super. Ráno rozvezu děti do školky a školy, objedu nákupy, úřady a všechno ostatní a nemusím tahat medvěda na krátký pojížďky po městě.

Když se na to kouknu jako na auto...tak je to nebe a dudy. Ať se kouknu na ergonomii ovládání, nebo pocit z jízdy... Hyundai má bohatší výbavu, ta 1.6 je postačující i pro svižnou jízdu a jízdu po dálnici, je úsporná, na dálku 5,2 když se neloudám, městský pojíždění 5,8 nafty. S Mercedesem si užiješ víc z jízdy...už jen ten pocit, když na výjezdu ze zatáčky pošleš těch 125kW na zadek a zamáčknou tě do sesle a auto vypochoduje jak projektil....to ti Hyundai nedá...a ani žádná předokolka. Ale zase nejezdím za 5, ale o 2 litry vejš.

A dostala mě dcerka, který je pět... Po třech tejdnech vození Hyundaiem do a ze školky, mi ve středu povídá: "Tati a kdy zase pojedeme Mercedesem, mě už se po něm stejská..." :lol:


Syn mi ukázal "cool appku"....

Tak jsem si trochu pohrál s tím svým pekáčem :)

post-25-0-19783800-1459109628_thumb.jpg

post-25-0-63192600-1459109636_thumb.jpg

post-25-0-09410800-1459109644_thumb.jpg

post-25-0-52164700-1459109651_thumb.jpg

post-25-0-08283300-1459109660_thumb.jpg

post-25-0-43278700-1459109667_thumb.jpg

Edited by Holy
Link to comment

to naše dcera každý ráno dělá "scény" že pojedeme fárem a už na chodbě chce klíče od baworáku...... přijde mi, že se díky tomu naučila říkat R, tak 14 dní po koupi říkala fálem a bawolákem, dneska? fáRRem a bawoRRákem:-)) jo a je jí 3,5. všichni čumí jak umí říkat R....

a každýmu říká, že máme pod kapotou 230 koní:-)

Link to comment

Tak jasně, srovnání H a MB musí být z logiky věci jasné ..... auto za půl a jeden a půl mega, otázkou zůstává, jestli by H uměl vyrobit auto za jeden a půl mega v kvalitě MB, myslím, že ještě zatím neuměl.

 

Pak je tu úhel pohledu uživatele, jako nás, když tě auta baví, rozumíš jím a cítíš k tomu všemu okolo auta, pak je tu ten zbytek lidí, kterým auto říká v podstatě jen to, že to má volant a klíče visí v předsíni ..... první skupina lidí si klidně koupí "staré" MB a druhá pak na leasing H, tím se nechci dotknout lidí, kterým auto taky nic neříká a koupí si new MB apod., protože ta činí každý čtvrtý rok a jsou šikovní, protože to tak umí.

Link to comment

Jojo...to je přesně můj kolega. Ač profesí technik, auta mu nic neříkají. Je to pro něj prostředek k dopravě z bodu A do bodu B. Zrovna minulej tejden mu jeho mechoš oznámil, že přejel olej o šest tisíc km...A on mu řek, že až to začne klepat, tak to prodá a koupí jinou ojetinu...

I tak se to dá...no...

Já jsem pravej opak.

Link to comment
  • 1 month later...

Dneska jsem měl medvěda na plánovaný servisní prohlídce.

Mechoš měnil motorový olej (mám tam 6,5L) + filtr, olej v převodovce, olej v diferáku, brzdovku + kontrola celýho auta.

Cenovka 5.893, s verdiktem, že auto je jako nový, jak mechanicky, tak interiérem a exteriérem. Jediný co našel, je sporadická chyba čidla teploty palivového čerpadla, ale ani to nehází poruchu na přístrojovku. Takže koupim a vyměním si sám.

Link to comment

JJ cena super.Je to mechanik prověřenej Mercedes Benz Klubem, mám to k němu 100km (Plzeň), ale jezdí k němu lidi i z Jihlavy a podobně, hlavně s takovejma věcma, se kterýma si autorizáky neumí, nebo nechtěj poradit. Čekačka na termín je zhruba měsíc. Dělá jen medvědy, ale zná je jako svoje boty. Má přístup k elektronickým servisním knížkám v systému MB, takže mi tam udělal zápis, protože moje auto už papírovou nemá. Hodinově si bere nějakejch 450, což je víc než dobrý.

Link to comment

Jen tak na okraj...

Něco k aktuálnímu tématu výměny výstražných vest v autech:

 

Ministerstvo dopravy se důrazně ohrazuje proti informacím některých médií, podle nichž mají motoristé v souvislosti se změnou vyhlášky, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích, měnit výstražné vesty v povinné výbavě vozidla. Z dané vyhlášky žádná taková povinnost nevyplývá.
„Ochranné vlastnosti vest, které odpovídaly dřívější evropské normě EN 471, jsou z hlediska bezpečnosti dostatečné a odpovídají technickým požadavkům. Rád bych tedy motoristy jednoznačně uklidnil, že nemusí vyhazovat vesty, které pořídili dříve a kupovat nové. Platí, že vesta, která je součástí povinné výbavy, musí odpovídat evropské normě (označení EN 471 nebo EN ISO 20471). Z žádného předpisu ale nevyplývá, že starší vesty plnící tuto normu nejsou v pořádku a lidé je nemohou používat,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Požadavky novelizované evropské normy se vztahují na nové produkty, které výrobci uvádějí na trh. Výrobci také nadále mají povinnost umístit na výrobek označení CE, které vyjadřuje shodu se základními požadavky nařízení vlády a směrnicí. Výstražná vesta do povinné výbavy vozidla ale nepatří mezi ty ochranné oděvy, u nichž se podle normy musí uvádět i číslo notifikované osoby provádějící kontrolu. To se týká jiných, specializovaných, ochranných pomůcek.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tak zítra vyměním teplotní čidlo palivového čerpadla. Mám ho od Jeldy, tímto ho chválím a děkuju mu, za nějakech necelejch 800,- což je bezkonkurenční cena.

Jsem zvědavej, jestli poznám rozdíl. Zatím to bylo vidět spíš na diagnostice.

Link to comment

Jojo...mám DPF

Já ho neprověřoval, ale ptal jsem se na to v servisu.

Prej se nemám znepokojovat a nepoddávat se mediální masáži.

Při tankování kvalitního paliva a občasném protažení auta, aby proběhla celá regenerace, je prej běžná životnost 300 až 350 tisíc, ale mají i auta s původními filtry s mnohem větším nájezdem. Záleží, v jakým režimu se auto provozuje. Jestli je to jen městský vozítko, nebo se jezdí spíš dálky.

To moje cestovávalo mezi Belgií a Francií, takže je tu předpoklad že by filtr, s ohledem na výše uvedené, měl ještě něco vydržet.

Podle mě, to s životností DPF asi podobně jako s turbem. Někdo turbo mění co sto tisíc kilometrů, někomu dá půl miliónu původní.

Edited by Holy
Link to comment
  • 1 month later...

Stav tachometru 199 975:

Přijedu s autem do ruční myčky, že si ho opláchnu. Zajedu do boxu, umeju houbičkou, nablejskám. Sednu za volant, zasunu klíček a nic. Mrtvo. Budíky - mrtvo, kontrolky - mrtvo, výklopnej displej - mrtvo. Volant zamčenej, nelze odemknout.

Asi pochopíte, že jsem se orosil jak právě natočená dvanáctka ve třicetistupňovým přáku...

 

Bohužel mě potkalo to, na co trpí modely W204, W207 a odvozené řady - odešel motůrek v elektronickém zámku volantu. Do dvou set tisíc, to prej potká každej kus - musím uznat, že to mají vypočítaný fakt přesně :unsure:

 

Jenže, co s nepojízdným autem v mycím boxu? Zasunul jsem klíček a začal jsem více či méně pěstí oklepávat sloupek řízení. Nepomohlo. Tak mě napadlo, odaretovat nastavování volantu a pořádně s ním "zakvrdlat" do všech stran. Najednou cvak.....všechno se rozsvítilo. Tak jsem nastartoval, odvezl auto k baráku a zaparkoval tak, aby se případně dalo naložit na plaťák a odvézt do servisu.

 

Co dál? Na ebay objednán motůrek za 300,- + speciální šroubovák na rozebrání zámku řízení. Vyndat element z pod volantu, rozebrat, vyměnit motorek a jede se dál. A pokud ne - tak naložit na podval, odvézt do MB a vysolit 15.000 za výměnu.

Link to comment

Dneska jsem byl v MB kvůli rozpočtu na opravu ESL ELV:

Cena nového dílu 11.799Kč

Cena repas dílu 9.170Kč

Program - klíč 1.210Kč

Práce 2hod 3.000Kč

 

Takže to asi nechám udělat a protože na repas díl dávaj záruku 24 měsíců, jako na nový díl, půjdu klidně do repasu.

Auto musí být před zahájením zakázky v servisu, na výměnu je třeba OP a MTP, kvůli ověření totožnosti. Následuje objednání dílu a výměna.

Pokud už auto před domem nenastartuju poradil mi mechanik, abych odtah uplatnil u poskytovatele povinného ručení - asistenční služba by měla být do nejblžšího servisu zdarma, v rámci pojistky.

 

Link to comment

No to si dělají srandu, že nejdřív musíš přistavit auto a nechat ho tam než dojde nějakej díl?????? To se posrali, ne? Tvl., tak jak do Fordu, tak do Volva stačí zavolat nebo napsat, všechno si objednají a pak jen přistavit auto, sepsat zakázkový list a předávací protokol a hotovo. Žádná občanka a podobný hovadiny.

Link to comment

Přesně tak. U čehokoliv jinýho to jde, jak píše TomasB, úplně běžně.

Ale u spínací skříňky a zámku řízení ne - jsou to díly s vysokou bezpečnostní ochranou - právě aby se znesnadnilo kradení aut. Takže objednají zámek řízení. k tomu se objedná spešl kódovací klíč, který v sobě má soft a parametry vozu z fabriky. Po výměně zámku se zasune klíč do spínačky, on zkontroluje jednotky a pak teprve spáruje zámek s autem. Stejně jako klíček - ten ti neudělá široko daleko nikdo. A nemůže to být ani koupený na ebay. Musí to být klíč, který prošel ofiko registrací u MB, do něj se pak nahraje soft k autu podle VIN a teprve pak může fungovat. A nahrávání trvá cca 3hodiny - zase - aby to někdo nemohl na parkovišti během pár vteřin nahrát a odjet. Oni u MB mají tu bezpečnostní politiku docela přísně nastavenou. Např. jako první co udělali, když jsem přijel s autem - změnili kódování celýho vozu a klíčů. Kdyby "náhodou někdo" měl ještě jeden klíč....

Edited by Holy
Link to comment

Tak jsem v pondělí odvezl auto do servisu MB v K. Varech. Našětěstí se mi volant odemkl, takže jsem jel po vlastní ose, nikoli potupně na odtahovce. Několik lidí ze sídliště by se velice kochalo, kdyby mi auto nakládali na podval :loool:

Link to comment

Bohužel. Některé to sere tak, že mě nějakou dobu vůbec nezdravili. Sralo je už to, že jsem koupil jetou Octavii.

Já medvěda nablejskal a pak postavil před barák. Borec koukal z vokna a málem vypad. Pak povídá, že mám krásný NOVÝ auto, tak jsem mu řek, že jo, že je NOVÝ :loool:

A od tý doby mu trvalo měsíc, než mi zase řekl dobrý den :lol:

A takovejch je kolem víc. Dokonce jsem se doslech, že jednatele v mém bývalém zaměstnání strašně sralo to, že on jako jednatel má Béčko a já jako podřízený mám Céčko.... Někteří spoluobčané jsou fakt tupci. A je fakt, že ta hvězda na masce někoho provokuje.... bohužel

 

Dneska jsem přivezl opravené auto ze servisu. Stálo mě to 13.300 ale nikomu to neříkejte....ať můžu zase provokovat :loool:

Link to comment

no jo, když ty je ještě provokuješ ...... ale jak píše Jirka, je to smutný no .... to je stejný jako, když se tě někdo zeptá jak se máš a ty nahlas řekneš, že líp už být nemůže, to se pak na tebe divně podívá lídí :D

 

tak ať slouží a nezlobí a nikdo ti na něj nehodí z okna hrnec či něco podobného

Link to comment

Sáfra, taková blbost a co to nadělá paseky.. Ale hlavně, že už je to opravené a auto jezdí, jak má! Je to krasavec.

 

Závist je sviňa, jak píše jarda, když se mě někdo zeptá, jak se mám, odpovídám, že super a vždycky vidím ten tupej závistivej výraz: "Jak je to ku.va možný???" Taky nesnáším, když někdo pořád brečí, že nemá prachy, ale na pivo si dojde, nový zbytečný krámy si kupuje...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím,  rádio Symphony, najednou začalo zlobit. Po zapnutí hraje jen pár vteřin nahlas, poté se pomalu ztišuje. Vše svítí, stanice jdou přepínat, jen nehraje. Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být?(nějaký napájecí kondenzátor?) Díky za rady.
    • Ahoj Chlapy, řeším rovody na Octavii které tam dát. Bosch, SKF či Dayco a u nej je ještě High Tenacity. Nevíte co to je., Díky za IFo
    • O jaké nové rádio se jedná ? Jestli je potřeba máš zapojen phantom ?
×
×
  • Create New...