Přejít na obsah

Holyho "embéčko"


Doporučené příspěvky

O víkendu bylo sice hnusně, ale ne natolik, abych nemohl vyměnit termostat. Teoreticky jsem se připravil, posbíral doma vercajk a vyrazil na garáž. Chladící kapalinu jsem z nádržky odsál podtlakovou pumpou z Penny Marketu, bylo toho asi 2,5 litru.

 

První překvapení: všude Torxy. Celou soupravu jsem měl v Octavii... :-/

Druhé překvapení: vořech 8 z Goly, přesně pasuje, takže beru ráčnu a za chvíli mám všechno povolený.

 

Výměna je v pohodě, jen trochu vadí hadičky a kabeláž ke vstřikovací liště, ale jelikož jsem kluk šikovnej, zvládnul jsem i to a za půl hodinky byl novej termostat na svém místě, chladící kapalina zpátky v okruhu a mohlo se frčet.

 

Vytáhl jsem auto na průtah a heleme se...teplota se nezastavila na oněch 60°C ale ručička vylezla až k číslu 90.

 

Třetí překvapení: najednou blik, rozsvítila se kontrolka Check Engine. Auto jelo normálně, tak jsem to otočil a jel domů. Ráno jsem auto natočil a kontrolka nic. V pohodě. Jedu do práce a asi tři minuty po dosažení teploty 90°C zase cvak a oranžová ikonka motůrku svítí. Další den se situace opakuje, akorát kontrolka už se nerozsvítila. Až cestou z práce zase....

 

A tak jsem se zamyslel, čím že to. Před výměnou termostatu to nedělalo. A tak jsem došel k hypotéze že:

 

Motor se neohřál na provozní teplotu. Takže nedocházelo k regeneraci DPF. S novým termostatem se motor ohřál a protože provoz v danou chvíli splňoval podmínky pro regeneraci, elektronika jí zahájila. A asi neúspěšně, proto ta kontrolka. Druhý den po nastartování a zahřátí se situace opakovala. Otázkou je, proč se tak děje. Buď je potřeba víc regenerací aby se spáily nashromážděné saze a protože nevím, jak dlouho auto jezdilo se špatným termostatem, tak ani nevím kolik jich tam je. Nebo je problém ještě jinde a to nezjistím, dokud to nenačtu.

 

Takže tak.

post-25-0-76874400-1426542881_thumb.jpg

post-25-0-48076000-1426542892_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Holy
Odkaz ke komentáři

Tak jsem byl na diagnostice a v paměti bylo následující:

 

•Snímač teploty chl. kapaliny; elektrická závada
•Zkrat na plus nebo přerušený obvod
•přerušovaný

•Obsah sazí ve filtru částic
•přerušovaný

•Snímač polohy klikového/vačkového hřídele - chybná funkce
•přerušovaný

•Snímač polohy vačkového hřídele - není signál
•přerušovaný

•Alternátor - nesprávný signál
•přerušovaný


Technik říkal, že to vypadá na velkej pokles napětí při startu, když auto dlouho stálo a mělo slabou baterku.

Vymazal závady, pak jsme auto nastartovali a udělali znova načtení paměti. Už tam nic nebylo. Tak jsem ho vzal na průtah, 15km v klidu, na 5 stupeň, 2200ot/min., 110km/h, plynulá jízda, pak otočka a to samý zpátky s naložením, rychlostí 160km/h na 6 st.

Zatím je klid, kontrolka nesvítí. Tak uvidíme, snad bude všechno OK.

Odkaz ke komentáři

Takže udělat náhradní klíč na Mercedes (nebo BMW) je docela oříšek. Klíče se vydávají v režimu chráněného klíče, takže je potřeba techničák, občanka, auto a být majitel vozu. V databázi Mercedesu se dá vytáhnout, kdy a kolik klíčů bylo k vozu vydáno. V případě koupě ojetého vozu se dají klíče, které k vozu nejsou k dispozici zablokovat a tím znemožnit třeba udcizení auta. Klíč má infračervený kryptovací systém, takže je prakticky neúčinný "odposlech" kódu, protože pokaždé je jinačí.

Klíč, kterej jsem si objednal na netu za 3500 je dodávanej s elektronikou, ale bez softwaru k autu. Software tam nahraje servis, ale ten to nahraje jen do klíče, kterej prošel autorizovaným zastoupením značky v zemi. To znamená, že klíč mi je k ničemu, a tak jsem poprvé v životě využil 14 denní lhůtu na odstoupení od smlouvy s prodejcem, dneska jsem jí vypověděl a klíč poslal zpátky.

V mercedesu chtějí za klíč včetně kódování cca 6500 Kč.

Tak tam jsem se jen domluvil na zneplatnění starého klíče a na doporučení technika z MB pojedu pro klíč i s autem do Plzně, což mě vyjde o cca 2000 levněji.

Obvolal jsem všechny "autoklíčnictví" v širokém okolí, ale tenhle typ klíče nikdo neumí.

Takže je s tím sraní jako s mladou paní....

Upraveno uživatelem Holy
Odkaz ke komentáři

To mi povídej...taky jsem to zjištoval a prý museji dostat nějaký kod z Mnichova takže taky pěkny opruz.

Rišo jinak nesmiš jezdit krátky tratě jinak budeš pořád muset provádět nucenou regeneraci.Minimum je 30 km bohužel.

 

Aspon jednou za měsic to je potřeba pořádně vypálit na 100 km trase,nejlepe na dálnici :) 180/200 a plnej knedlik :)

Odkaz ke komentáři

Nesmíte to DPFko kluci tak sledovat, jezdím taky občas krátký trasy a nikdy žádnej problém. Občas si udělám delší výlet, spustí se regenerace a je to. A ani tomu nemusíš nakládat, to na spuštění nemá vliv. Mám služební MB s tímhle motorem, to auto se startuje třeba 30krát denně a jen se malinko popojede a zase chcípne, pak na konci dne jezdím dolů do města, cca 15 km tam a 15 zpět a nikdy žádnej problém. Je to sice potenciální zdroj problému, ale asi bych ho nekuchal a nedělal žádný experimenty. Prostě na to člověk musí při koupi myslet a musí se počítat s tím, že holt třeba někdy přijde čas na výměnu filtru

Odkaz ke komentáři

Tak já ho kuchat nemíním. Od příštího roku by se podle informací měly měřit na stk i saze, takže spousta lidí bude mít asi trabli. A až to přijde, tak ho zkusím nechat zregenerovat v nějakým specializáku. mají na to cajky, že ho dostanou zpět na cca 98%. Mě jde o to, že nevím jak dlouho neprobíhala regenerace, ale na posledním výpisu diagnostiky o zaplněnosti dpf hláška nebyla.

Upraveno uživatelem Holy
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...