Přejít na obsah

Okta II - "Sid" - Bratros del Presidentos


Doporučené příspěvky

tak jestli bude i příští rok výhra tak to bude jen třešnička na dortu... Auto dělám především pro sebe chci mít prostě jinou oktu než ostatní... :palec:

 

to jirka3: dal jsem to sem: www.lackdesign.cz a říkal mi kolem 700 kč předběžně ale uvidíme jak to bude :angry:

 

to Dakie: prej uřezat pružiny bože :angry::lol: existuje firma která ti udělá pružiny na zakázku cca 1500kč / ks

Odkaz ke komentáři
Guest Tomas_ek

jaká prasárna, co je na tom za prasárnu? tomu nerozumím

 

Nikdo nižší pružinu nedělá a když chceš níž než všichni ostatní, tak flexa, pružině i autu je to úplně jedno a O1 nemá narozdíl od jinejch aut dosedací plochu, takže s naprostým klidem

 

od HP mám jen tlumítka, pružiny jsou Weitec na Boru -50/-50 a předek je fiknutej o jeden závit - velice odborně :palec:

 

Edit: stejně i když si necháš na zakázku udělat pružinu -60 tak ti bude sedět závit na závitu a funkční bude maximálně polovina závitu nahoře u uložení a polovina dole u misky. Charakteristika je ta tam a navíc je to jedno, máš tam tlumič, kterej tlumí kmity.

 

Tak mi vysvětli v čem je to prasárna :)

 

a pružiny to byly fungl nový, vyndaný z krabice a hned frička, na autě nebyly

Odkaz ke komentáři

chceš mi říct že pružina na OI nemá žádnou dosedací plochu takže i u série dosedá na misku jenom ten jeden bod jo? :)

 

navíc pružina je vinutá a tvořená jako celek tudíž když půlku ufikneš změní vlastnosti. I když vyndáš pružinku z propisky a v půlce jí ufikneš tak už nebude mít takovou pevnost jako předtím... :palec:

Odkaz ke komentáři
Guest Tomas_ek
chceš mi říct že pružina na OI nemá žádnou dosedací plochu takže i u série dosedá na misku jenom ten jeden bod jo? :D

 

navíc pružina je vinutá a tvořená jako celek tudíž když půlku ufikneš změní vlastnosti. I když vyndáš pružinku z propisky a v půlce jí ufikneš tak už nebude mít takovou pevnost jako předtím... :palec:

 

světe div se nemá

 

jak se ti změní vlastnosti ? povídej pouč mě o tom, prosím :)

 

Tvůj příklad s pružinkou z propisky a jejím cvaknutí v půlce se v tomto případě trochu nehodí, nic se o půlku nezkracuje.

 

nj, jenže se podívej na stlačení snížený pružiny - skoro žádný místo tam stejně není - já měl pružinu totál namotanou na sobě - čili jak píše Tomáš, veškerý kmity stejně tlumí tlumič :)

 

 

pružinu závit na závitu jsem měl jak na pružinách V-maxx na Fabii

na stavitelným podvozku Eibach na Fabii

na pružinách v-maxx na Octavii

mám i na pružinách eibach na octavii

 

jestli nemáš závit na závitu, tak máš leda míň závitů, nebo tak tvrdý péra, že tam můžeš mít klidně kus dřeva

 

tlumí tlumič

Odkaz ke komentáři
Guest Tomas_ek

a tady máš fotku mejch pružin

 

odstranění závěrného závitu (je na HOVNO)

 

vedle sebe weitec (v jednom z předchozích postů píšu eibach - takže můj omyl) a v-maxx (červený)

 

u progresivních pružin si to stejně vždycky sedne závit na závit.

post-139-1284045204_thumb.jpg

post-139-1284045244_thumb.jpg

post-139-1284045291_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
:palec: já ti nevím tak proč všichni kupujem štelováky proč to neuříznem? nebo proč to neřežou rovnou ve škodovce. Při objednávání auta bys řekl chci to o 10cm dolu a oni by ti to rovnou říznuli... :(

 

 

pořád jsi mi nevysvětlil v čem se ti co změní :P

 

 

chipmann: a v čempak je to prasárna pane ? :)

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

zatím tu máte akorát řeči, že je to prasárna, ale pořád nevím v čem.

 

Vysvětlete mi to, pak to uznám, že je to prasárna, ale zatím máte jen plný huby keců o prasárnách, ale důvody?

 

Nikde žádnej :palec:

Odkaz ke komentáři
pořád jsi mi nevysvětlil v čem se ti co změní :(

 

 

chipmann: a v čempak je to prasárna pane ? :)

 

 

----------------------------------------------------------------------------------

zatím tu máte akorát řeči, že je to prasárna, ale pořád nevím v čem.

 

Vysvětlete mi to, pak to uznám, že je to prasárna, ale zatím máte jen plný huby keců o prasárnách, ale důvody?

 

Nikde žádnej :P

Vždyť změníš komplet charakteristiku té pružiny toe prostě fyzika chlape !!!!

Odkaz ke komentáři

ale jak změním charakteristiku ???

 

píšete mi, že ji změním,... o.k. dobře beru, ale vysvětlete mi to, zatím jste mě nepřesvědčili :(

 

hádat se určitě nechci :) , ale tím, že mi někdo napíše, že je to prasárna, že změním charakteristiku, mě teda nepřesvědčíte (to jsou výkřiky do tmy - slova mého profesora fyziky)

 

řežu závěrný závit

 

né pracovní část pružiny (že bych vyřízul prostřední závit a zase to dovařil)

 

a charakteristiku progresivní pružiny změním jak ?

 

 

michalk: extrémních situací - rozjezdy (s kvílením gum), prudká zabrždění (se smradem od brzd), rychlý průjezdy zatáčkama

 

při všech těchto příležitostech bych se spíš bál o zadek (zadní pružiny, kór u auta s metrovým převisem, kdy ti auto může "ustřelit"), tam jsou pružiny neválcový šroubovitý se závěrnými závity, které i na určitou pozici ustavuješ, ale předek je na tom u O1 jinak :P

 

a homologace - to je k čemu? stejně mám kola rozměrů co na O1 být nemají, tak je to fuk

 

 

 

jezdím na tom já osobně, sami jsme s klácou dost vymejšleli co a jak a je to naprosto v pohodě už 40 tkm (rok a 5 měsíců)

máme za sebou dost a dost a na sníženejch pružinách a laborováním s pružinama, dorazama mám za sebou také již dost - v tomto ohledu nejsem prvnička :palec:

Odkaz ke komentáři

"Žiaľ, ešte stále sa v značnej miere stretávame s kratšími pružinami, ktoré vznikli sprostým odrezaním ich časti. Nezmyselnosť tohto kroku je však zrejmá – veď vinutá pružina je dôležitá ako celok a každý z jej závitov, od prvého po posledný, má svoju konkrétnu a nezastupiteľnú úlohu, čo sa ešte znásobuje v prípade (dnes už takmer výlučne používaných) pružín s progresívne navrhnutou charakteristikou. Odrezaním jedného konca sa tak v prvom rade odstráni rovná dosadacia plocha, zabezpečujúca, že drôt pružiny je namáhaný iba na ohyb, teda tak, ako je dimenzovaný. Krútiť sa však budú miesta uloženia („taniere“) pružiny, či už v karosérii, alebo na vzpere McPherson, čo, samozrejme, spôsobí jej prídavné ohybové namáhanie. Úplné zničenie charakteru pružiny je hádam jasné. Neviem, či má vôbec cenu dodať, že po takomto zásahu bude mať (aj napriek snahe o presnosť rezu) každá z pružín rôznu dĺžku, čo ďalej prehĺbi ich nerovnomerné zaťaženie počas jazdy.

Ďalším z „vysoko odborných“ zásahov s cieľom znižovať zvykne byť nahrievanie pružiny, či už v niektorej konkrétnej časti, alebo po celej dĺžke. Dôsledkom sú ale zmeny v štruktúre materiálu, čo vedie jednak k jej menšej odolnosti proti cyklickému zaťaženiu, najmä však k zmene deformačných vlastností a teda aj ku zmene (no ťažko povedať akej) charakteristiky. Nakoniec, rovnako ako v poslednom prípade sa všetko skomplikuje ešte (v reále) rozdielnou dĺžkou jednotlivých pružín.

Ľudská hlúposť však nemá hranice, a tak „vývoj“ priniesol ďalší pozoruhodný prvok. Jeho použitím sa k sebe priťahujú dva či viac závitov pružiny, čím klesá jej celková dĺžka. Nezmyselnosť tohto riešenia je každému jasná po prečítaní predchádzajúcich odsekov. "

 

AT magazín

Odkaz ke komentáři

cjoctavian: no článek pěknej, ale opět plnej nic neříakajících frází o ničem.....

 

Jak píši již po několikáté a z fotek je to snad patrné, dosedací plochy nejsou

 

ohyb se pravděpodobně konal, ale to se koná u každých pružin, kdy se čeká na takzvané "sednutí si" zatím každá kombinace si vždy od namontování po prvních pár km jízdy sedla.

 

 

a ovce jsou paráda :)

Odkaz ke komentáři

jdětě do háje s ovcema už takhle řešíme pružiny jak lamy už dvě stránky.

 

Tome studoval jsem na střední průmyslovce takže si v pondělí dám tu práci a najdu v sešitech ze střední všechno o pružinách abys viděl že je to prasárna :angry:

 

pří pevnostních výpočtech samozřejmě počítáš s její délkou a pokud tedy kus ufikneš je jasný že se změní její charakteristika v ponděli ti to najdu :lool:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...